Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi joillakin on sellainen käsitys akateemisista, että pitävät itseään

Vierailija
24.08.2014 |

parempina ihmisinä verrattuna ei-akateemisiin?

Kommentit (73)

Vierailija
21/73 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 18:38"]Miten se "oman paremmuuuden viljeleminen" näkyy ihan konkreettisesti? Väitän, että kyse on vain ei-akateemisten omasta kuvitelmasta.

[/quote]

Ihan korostamalla mitä koulua on tullut käytyä. Että minun koulu aikani oli niiiiin raskas jne

Vierailija
22/73 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 18:39"]

[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 18:38"]Miten se "oman paremmuuuden viljeleminen" näkyy ihan konkreettisesti? Väitän, että kyse on vain ei-akateemisten omasta kuvitelmasta.

[/quote]

Ihan korostamalla mitä koulua on tullut käytyä. Että minun koulu aikani oli niiiiin raskas jne

[/quote]

Öh. Miten koulutuksen raskauden mainitseminen on oman paremmuuden osoittamista? Tosiasia on, että monet kolutukset, sekä ammatilliset että akateemiset, ovat raskaita. En ymmärrä logiikkaasi ollenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/73 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei- akateemisena ymmärrän akateemisten korostuksen keskusteluissa, onhan se monelle heistä elämän suurin työ ja saavutus. Harva jää jankuttamaan itsestään, mulla 95% tutuista akateemisia ja hyvin kommunikoin, itse asiassa harva heistä älyää edes kysyä mitä koulutusta mulla on :-)

Vierailija
24/73 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu en minäkään ole irl kuullut koskaan mitään tällaista paskaa. Ainoa missä näitä juttuja näkee on tämä palsta :D

Vierailija
25/73 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en myöskään ole tömännyt tällaiseen akateemisuuden korostamiseen. Ja kaveripiirissäni on kuitenkin ihan kaikkia, niin amiksia, amk:n kuin yliopistonkin käyneitä. Tosin välillä tuntuu, että että jotkut pitävät itsensä korostamisena, sitä, että kerron meidän elämästä jotain sellaista, mikä poikkeaa kuulijan elämästä. Siis esim. että mies on nyt ulkomailla työmatkalla. Tai että mies käyttää pukua töissä. Nämä kuuluvat hänen ammattiinsa, ja hän nyt vaan on sattunut opiskelemaan yliopistossa.

Vierailija
26/73 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 18:44"][quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 18:39"]

[/quote]

[/quote]

Öh. Miten koulutuksen raskauden mainitseminen on oman paremmuuden osoittamista? Tosiasia on, että monet kolutukset, sekä ammatilliset että akateemiset, ovat raskaita. En ymmärrä logiikkaasi ollenkaan.

[/quote]

Siis jos puhutaan eriaiheesta niin tämä akateeminen jotain kumman kautta kaivaa sen kurssin jota kävi ekana vuonna esille.

Vierailija
27/73 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sit välillä tuntuu, että amikset potee jotain alemmuuskompleksia, ja kokee kaiken opiskeluihin liittyvän keskustelun akateemisuuden korostamiseksi. Jos vaikka kerron, että opiskeluaikana kävin ryyppäämässä jossain bilessä, niin sekin voidan tulkita akateemisuuden korostamiseksi, koska mainitsin että olen "opiskellut".

Vierailija
28/73 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 18:48"]

[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 18:44"][quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 18:39"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Siis jos puhutaan eriaiheesta niin tämä akateeminen jotain kumman kautta kaivaa sen kurssin jota kävi ekana vuonna esille.

[/quote]

Kyseistä ihmistyyppiä löytyy kyllä ihan kaikilta koulutusalaoita. Alemmuuskompleksi pitää leukimaan.

Vierailija
29/73 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 18:48"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Millä tavalla tämä on oman paremmuuden korostamista? Eiköhän jokainen tuo keskustelussa esiin niitä elämänkokemuksia, joita on kerännyt.

Vierailija
30/73 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 18:55"]

Ja sit välillä tuntuu, että amikset potee jotain alemmuuskompleksia, ja kokee kaiken opiskeluihin liittyvän keskustelun akateemisuuden korostamiseksi. Jos vaikka kerron, että opiskeluaikana kävin ryyppäämässä jossain bilessä, niin sekin voidan tulkita akateemisuuden korostamiseksi, koska mainitsin että olen "opiskellut".

[/quote]

Tältä minustakin tuntuu. -4

Vierailija
31/73 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunnen alemmuuskompleksia akateemisia kohtaan

Vierailija
32/73 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun se on niin suuri pinnistys lukea akateemiseksi, että kyllä sitä siinä opiskellessa oli pakko jollain itseään motivoida, että miksi lukeen näin rasittavan tutkinnon. Siksi.

Akateemiset opinnot muuttavat aivotoimintaa käsittelemään monipuolisemmn tietoa. (Tulee uusia hermoratayhteyksiä aivoihin, mikä muuten myös hidastaa sitten aikanaan dementiaa.)

Vierailija
33/73 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 18:47"]

Itse en myöskään ole tömännyt tällaiseen akateemisuuden korostamiseen. Ja kaveripiirissäni on kuitenkin ihan kaikkia, niin amiksia, amk:n kuin yliopistonkin käyneitä. Tosin välillä tuntuu, että että jotkut pitävät itsensä korostamisena, sitä, että kerron meidän elämästä jotain sellaista, mikä poikkeaa kuulijan elämästä. Siis esim. että mies on nyt ulkomailla työmatkalla. Tai että mies käyttää pukua töissä. Nämä kuuluvat hänen ammattiinsa, ja hän nyt vaan on sattunut opiskelemaan yliopistossa.

[/quote]

Miten se nyt liittyy akateemisuuteen, jos on työmatkalla ulkomailla tai käyttää pukua?

Vierailija
34/73 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 19:08"]

[/quote]

Miten se nyt liittyy akateemisuuteen, jos on työmatkalla ulkomailla tai käyttää pukua?

[/quote]

Ei mitenkään. Eihän tuossa niin lue.

Vierailija
35/73 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

MINÄ muuten kävin ekana vuonna myös viron peruskurssin.

Vierailija
36/73 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sellaisessa työssä, että monella työkaverillani on akateeminen loppututkinto. Minulla on alempi korkeakoulututkinto eli ammattikorkean olen käynyt.

Kukaan työkavereistani ei ole akateemisuuttaan tuonut oikeastaan koskaan sen kummemmin esille. Johtuen ehkä siitä, että meillä tuo akateemisuus ei merkitse mitään vaan Se miten pärjäät työssäsi.

Osa noista akateemisen tutkinnon omistajista pärjää erittäin hyvin työssämme, mutta yllättävintä on Se että on myös sellaisia jotka eivät vaan pysty tähän työhön, ovat aivan liian teoreetikoita, käytännön järki ja kokonaisuuksien hahmottaminen puuttuu tyystin. Ja kun pitäisi olla vielä tehokaskin....

Muutaman kohdalla en voi kuin vain ihmetellä että miten tuollainen on saanut suoritettua loppututkinnon yliopistosta, kun ei pysty ratkomaan tehokkaasti asioita. Tuntuu että eivät pysty edes hahmottamaan työntekovälineitä saatuja että osaisivat käyttää niitä monipuolisesti (kuten esim. Lync neuvotteluja, työtiloja, versiohallintaa).

Ja tosiaan kaikkein tumpeloimmat noissa ovat muutama akateeminen työkaveri....

Vierailija
37/73 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 19:08"]

[/quote]

[/quote]

Ei se suoraan liitykään, kaikenmoisilla tutkinnoilla voi tämmöisiä tehdä. Tuntuu vaan, että jotkut tulkitsevat minun korostavan meidän perheen akateemisuutta sillä, että kerron tälläisiä aika tavallisia asioita meidän perheestä. Että pitäisin tätä jotenkin hienompana kun vaikka raksatyömaalla työskentelyä. Vaikka näin ei ole.

Vierailija
38/73 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut koulumaailmassa töissä ja siellä oli kyllä aika tarkka hierarkia. Akateemiset eivät osallistuneet "rahvaan" pippaloihin, eivät edes siellä hallinnossa. Heillä oli omansa, oli johtaja tai ei. 

Vierailija
39/73 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen akateeminen enkä pidä itseäni parempana kuin muut. Mutta jos haluan keskustella itseäni kiinnostavista aiheista, ei-akateemisten kanssa se ei valitettavasti onnistu. Kyse on erilaisista intresseistä, ja akateemisena minulla on mielestäni oikeus omiini. 

Vierailija
40/73 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 19:19"]

MINÄ muuten kävin ekana vuonna myös viron peruskurssin.

[/quote]'

Oikaistaan hiukan: kävit eestin peruskurssin.

T. Ei-akateeminen.