Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pienituloisia alle 2100e

Vierailija
24.08.2014 |

Väsyttää...

Ei kai saisi valittaa... mutta.... kolme lasta ja kaikki rahat mitkä tulee myös menee... Ei perintö tulossa, ei kukaan takaa lainoja joten vuokrakämpässä pitää kitkuttaa.... ai, että miten tähän jouduttiin?

- perintö, ei kovin suuri , meni lesken haihattelussa... kaik män.... eikä kukaan auttanut vaikka kuinka yritin hänen asioitaan hoitaa... nyt holhouksenalainen....

- kun olisi ollut aika ottaa lainoja asuntoa varten minä olin niin sairas , ei oma valinta, että en tiennyt milloin kuolo korjaa joten ne lainat jäi sitten silloin ottamatta.... kaduttaa...

- nyt sitten revitään miehen kanssa rahhoo kokoon sieltä mistä saadaan ja just ja just pärjätään ilman yhteiskunnan tukea

- kadehdin aika montaa "ystävääni" joilla vanhemmat elossa, perintö tulossa osa saanut jo etukäteen. Nyt kun lapset ovat sen verran isoja että kuluttavat enemmän ei kukaan jaa kuluja meidän kanssa kuten "ystävävieni" isovanhemmat (harrastukset maksetaan, uudet puhelimet, isommat ostokset kuten talvivaatteet yms maksetaan etc.) turhauttaa kun itse pitää kaikki aina jostain raapia ja jostain luopua :(

Elämä on... tiedän... mutta näillä korteilla jotka minulle jaettiin ei mitään koskaan tulla omistamaan, hyvä kun selvitään päivästä toiseen... lottovoittoa odottelen muuten antaa olla   ;(  

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärrän ap:ta. eihän sille kateuden tunteelle mitään voi.

itsekin olen pienituloinen, mutta moni saman tienaava työkaveri elää aika mukavasti kun on perintöjä ja vanhemmat rahoittaa. joskus tuntuu epäreilulta kun itse saa aina venyttää penniä.

Vierailija
2/22 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 16:43"]

Niin kauan kun joku suostuu noilla palkoilla töitä tekemään palkat ei nouse.Ymmärrän opiskelijat mutten sitä et joku valmistunut usean työvuoden kokemuksen omaava tekee töitä tollasella palkalla.

[/quote]mutta kun monilla aloilla on tes

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

12/14

Miten ihmeessä olet saanut lainan jos tulosi ovat 1800e ja viellä lapsia. Itse kävimme neuvottelemassa pankissa ja kissan viikset noilla tuloilla mitään lainoja olisi myönetty :(  Tarkoittaako tuo nyt bruttoa vai nettoa... Esim. S-Pankki ei myönnä lainaa ollenkaan jos tulot bruttona alle 2000e , saatika jos olisi viellä lapsia. Pistää vihaksi tuollainen "leuhkuminen"  1800e = Laina, Lapset, Kotieläimet, Auto yms. MIHIN OIKEEN HASSAATTE SITÄ RAHAA???? Uskomaton kommentti   :(

Vierailija
4/22 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla bruttotulot 1900 e ja sain asuntolainan Osuuspankista. Lisäksi lapsilisät ja lasten isän maksamat elatusmaksut x 2, hyvin tullaan toimeen. Säästöön ei jää mitään mutta toimeen tullaan, laskut saan maksettua ja lapset puettua, halvat harrastuksetkin heillä on. Ja pieneen kivaankin jää rahaa. Ei ne suuret tulot vaan pienet menot.

Tämä siis sinulle joka ihmettelit lainansaantia.

Vierailija
5/22 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies 36 vuotta bruttotulot 1920 ja töissä tehtaassa. Lainan ja pakollisten menojen joihin lasken myös ruuan jälkeen jää käteen 400 euroa kuussa. Menot ovat pakosta minimissä ja asumiskulut ovat suurin menoerä. Kun katselin tilinauhoja viiden vuoden takaa niin tuntipalkkani on noussut yhden euron. Kyllä sen huomaa että palkka on jäänyt jälkeen hintojen noususta. En ymmärrä miten yhtä pienituloiset tuttavat joilla on perheet selviävät. Rädyn kommentit kertovat kyllä poliittisen eliitin vieraantuneen täysin tavallisesta kansasta.

Vierailija
6/22 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huumeet tuovat kivan lohdutuksen tuollaiseen elämään. Alkoholi on liian kallista. Selvinpäin en jatkaisi elämääni.

Vierailija
7/22 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

16/18

Buuah... provo .... meillä reippaasti enemmän kuin nuo sinun tulot eikä tippunut lainaa OSUUSPANKISTA !!! Huijausta ;(  Ilmankos täällä on hyvä retostella että teidän muiden palkka ei riitä !!! Teille kolmelle pitää jäädä 3x513e kuussa elämiseen laskurin mukaan joten JO ON VALTAVAT ELATUSMAKSUT .    HALOO ???

Vierailija
8/22 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

16/18 eikä haettu kuin 10 000e :lle loput olisi ollut itsellä.... Hyvää Jatkoa !!!  Taas on köyhää yritetty vedättää ;(

-takasiko joku lainasi?

- mitä ihmettä teit että sait lainan tuollaisella palkalla... ettet vaan....

- S-Pankki vaatii bruttotuloja 2000e ennenkuin alkaa edes puhua lainasta

ISO HUOKAUS

Vierailija
9/22 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

16/18

auts , puhuitkin 4:stä eli 4x513 = reippaat 2000e nettona, teidän palkat varmaan nettona jotain 1500e/per lärvä... hih... mutta silti en usko   ;(

Vierailija
10/22 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIKSI sinun pitäisi omistaa? Mitä lisäarvoa se toisi elämääsi?

Vierailija
11/22 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

UP

Vierailija
12/22 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

vainiin... Itse olin onnellinen, että isäni "perinnöstä" saatiin maksettua hautajaiskulut. Emme sisarusten kanssa kaivanneet yhtään enempää, emmekä vähempää. Taidettiin saada joku 50e mieheen perintöä kulujen jälkeen, se menikin yhden illan aikana, kun joimme isän muistolle.

Ei haittaa, enkä ole katkera. Eikös jokaisen pitäisi käyttää oma omaisuutensa juuri niinkuin itse haluaa? Olet aika vastenmielinen, että olet "perinnönmenetyksestä" katkera. Ole ihan rauhassa kateellinen rikkaille perijöille, ei se perintöverotuksen jälkeen kovinkaan ihmeellinen summa ole.

Vierailija
13/22 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole eläessäni kertaakaan miettinyt perintöä, siinähän odottelee vanhempiensa kupsahtavan....

Vierailija
14/22 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei suomessa ole alle 2600 tienaavia.

Vierailija
15/22 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyykö niitä lapsia hankkia ja valittaa, että rahat ei riitä? Mielummin hyvin rahaa kuin lapsia.

Vierailija
16/22 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kun joku suostuu noilla palkoilla töitä tekemään palkat ei nouse.Ymmärrän opiskelijat mutten sitä et joku valmistunut usean työvuoden kokemuksen omaava tekee töitä tollasella palkalla.

Vierailija
17/22 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vitsi luulin olevani hyvä tuloinen kun rahaa tulee 1800e, on asuntolaina, on lapset ja koirat ja lapsilla merkkivaatteet, syödään luomua eikä mitään puutu, mihin ihmeeseen ne teidän rahat menevät ihmiset? Vai oliko tossa nyt laskettu tulot yhteensä..

Vierailija
18/22 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap...

Niinpä... elämä on...

Ehkä en oikeen ole sisäistänyt tätä omaa "luokkaani" vaan jotenkin sitä kuvitteli että elämä olisi jotain muuta kuin sairastamista ja rahojen riittämyyden miettimistä. Kuinka moni - käsi ylös - ei haluaisi helpottaa elämäänsä tai ei mitään muuttaisi aikaisemmasta?

Minä sairastin aina tuonne 30v vakavia sairauksia, ei mahdollisuutta lasten tekoon eikä muuhunkaan työntekoon. Kohtalo oli näin päättänyt. Sitten tulinkin yllättäin raskaaksi - luulin etten voi koskaan saada lapsia - valitettavasti olen lapsi rakas joten olen nämä lahjat ottanut vastaan. Enää en voi lapsia saada koska taas kohtalo puuttui peliin.

Perintöä en ole havitellut enkä tunne itseäni kuvottavaksi vaikka välillä ajattelen että helpottaisi kummasti kun olisi tukiverkosto sekä auttavia käsiä/rahoja ympärillä. Pärjätään me näinkin.

Sinä joka opiskelet viellä, olen itsekkin opiskellut ja voin kertoa että aina ei työnhaussakaan ole onni myötä eikä aina saa sellaista paikkaa minkä haluaisi. Jos sen saa niin sen voi myös menettää ... näinä aikoina on lottovoitto saada vakituinen työpaikka.

Toivotaan että muilla on kaikki hyvin - koskaan en ole kenenkään kuolemaan toivonut enkä toivo. Helpotusta vaan , kai sitä saa haaveilla ja toivoa perempaa tulevalta vai onko sekin kielletty koska ansaitse alle 2600e kuussa :(

Vierailija
19/22 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2100 e kuulostaa kyllä niin vähältä että tienaako jotkut oikeasti niin vähän? Eikö siivoojatkin saa tänä päivänä sen kaks ja puol tonnia kuussa?

Vierailija
20/22 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija viesti nro9

Herran Jestas mistä teitä tulee? Kyllä Kyllä Kyllä alla 2100e tienaavia on 700 000 Suomessa , tilastojen mukaan. ISO HUOKAUS :(    Siivoojat saa lähtöpalkkana n. 1300e - 1500e ilman kokemus tms. lisiä...

Miten joku voi olla noin....    ;(