Olen raskaana ja karppaan
Kommentit (34)
[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 13:18"]
Vähähiilihydraattinen ruokavalio vaikuttaa sikiöön, voi altistaa lasta myöhemmin lihavuudelle. Mutta itsepähän valitset! Harva toisaalta jaksaa syödä yltiöterveellisesti raskausaikana. Itse kärsin niin kovasta pahoinvoinnista että jos joskus jotain teki mieli niin söin, en nyt mitään selkeästi vaaralliseksi tiedettyä, mutta jossain vaiheessa teki esim. mieli pullaa lounaalla... Sitä sitten söin.
[/quote]
En ajatellut alkaa ahtaamaan kroppaani sokeria ja valkoisia jauhoja joidenkin tutkimusten perusteella. Ihan kaikkea mitä maailmassa on tutkittu ja "tutkittu" ei kannata ottaa niin kirjaimellisesti. Tärkeintä on kuulostella omaa kehoaan ja käyttää omaa järkeään. Koskaan en ole voinut niin hvyin kuin nyt sen ajna kun olen karsinut turhat hiilarit pois ruokavaliostani. Olisin hullu, jos palaisin raskauden takia entiseen. Uskon kyllä että siitä enemmän haittaa vauvalle olisi. -ap
[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 13:05"]Mitä syöt aamu- ja iltapalaksi?
Hyvä ap! Alapeukuttaja-läskimammoille luu kurkkuun! :)
t: hiilaritietoinen rv 20+1
[/quote]
No. Enpä ole läski ja hiilaritietoinen itsekin. Vaan raskaana ollessani en mustään hinnasta olisi vetänyt hiilareita minimiin. Kehittyvä sikiö ja elimistö kyllä kaipaa sellaistakin energiaa odottaessa. Huomasin sen olossani.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 12:56"]
Onko lääkäri hyväksynyt ruokavaliosi?
[/quote]
Mistä asti on tarvinnut lääkärin lupa terveeseen syömiseen?
Vähähiilihydraattinen ruokavalio voi tutkitusti lisäätä lapsen taipumusta lihavuuteen. Tällä ei ole mitään tekemistä sen kanssa kuinka hyvin tai huonosti itse voit raskauden aikana. Kyse on ruokavalion aiheuttamista geenien aktiivisuuden muutoksista jotka siirtyvät äidiltä lapselle.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 14:08"]
Vähähiilihydraattinen ruokavalio voi tutkitusti lisäätä lapsen taipumusta lihavuuteen. Tällä ei ole mitään tekemistä sen kanssa kuinka hyvin tai huonosti itse voit raskauden aikana. Kyse on ruokavalion aiheuttamista geenien aktiivisuuden muutoksista jotka siirtyvät äidiltä lapselle.
[/quote]
Pistähän tähän jotain tutkimusta väitteesi perusteeksi.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 14:08"]
[/quote]
Tutkittua on myös se että vanhempien epäterveellinen ruokavalio ja liikkumattomuus se vasta altistaakin lapsia lihavuudelle. Varmasti on suurempi vaikutus noilla em. seikoilla.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 14:19"]
http://www.bbc.co.uk/news/health-13119545
Myös Hesari on uutisoinut aiheesta.
[/quote]
Laitoit sitten lehtiartikkelin :) Niin ja Hesarikin on kertonut :)
[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 14:24"]
[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 14:19"]
http://www.bbc.co.uk/news/health-13119545
Myös Hesari on uutisoinut aiheesta.
[/quote]
Laitoit sitten lehtiartikkelin :) Niin ja Hesarikin on kertonut :)
[/quote]
=) Hesarihan se tunnetusti onkin tämän maailman totuudentorvi. Nykyään en edes avaa linkkejä, joissa on edes viitaus hesariin.
Jaa, ap haluaa vammauttaa lapsensa. Surullista:(
[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 14:35"]
Jaa, ap haluaa vammauttaa lapsensa. Surullista:(
[/quote]
Voit olla aivan vapaasti tätä mieltä. Minua ei liikuta mielipiteesi pätkääkään. -ap
Täällä myös yksi raskaana oleva hiilaritietoinen, rv 20. Missään nollalinjalla ja ketoosissa en todellakaan ole. Täysjyväruisleipäviipale kuuluu aamaispöytään, mutta esim. perunaan mulla on ihan nollatoleranssa, aiheuttaa niin kovaa ummetusta. Myös valkoiset viljat ja sokeri on pannassa tyystin, saan niillä itseni vain väsyneeksi ja turpeaksi.
Tällä tavoin olen jaksanut raskauden hyvin. Jaksan hyvin lenkkeillä ja liikkua. Kasvisten käyttö on joka päivä vähintään 700g, marjoja menee pari desiä. Rahkaa, maustamatonta jogurttia ja juustoja maitotuotteista, kalaa n. 3x viikossa, kanaa, kalkkunaa, kananmunaa myös, punaista lihaakin kohtuudella, mutta mitään pekoni/kermaläträystä mun ruokavalioni ei ainakaan ole, eikä neuvolassakaan tullut kuin positiivista sanottavaa kun kerroin miten syön. Kaikki arvot on erittäin hyvät.
Uskon tähän että virallisterveellinenkin ruokavalio tulee pikkuhiljaa menemään entistä hiilihydraattitietoisempaan suuntaan ja juuri siihen mistä lähteistä ne hiilihydraatit saadaan. Hyvät, hitaat hiilihydraatit onkin niitä, joita tarvitaan.
Mä karppasin myös mun raskaudet! Verensokerit pysyi loistavana, ei ollut mielitekoja juuri eikä pahoinvointia, painoa tuli maltillisesti eikä ns. raskauskiloja jäänyt kummastakaan. Suosittelen lämpimästi! Ap, olet tehnyt hyvän valinnan.
Ja näin ot, lapset 3 ja 5v eivät edelleenkään välitä juuri makeista herkuista tai karkeista saati suklaasta. Jotenkin luulen ettei ole ihan sattumaa ;)