Onko euro pikkuraha?!
Maria Pettersson kirjoittaa tämänpäiväisessä Hesarissa antaneensa euron kolikon kissoille ja myöntää että halusi vain eroon pikkurahasta. Kenelle euro on pikkuraha?! Eurolla saa mm. 5 pussia makaronia. Tienaako keskinkertainen toimittajakin niin hyvin, että mielellään viskelee tuollaiset rahat pois?
Kommentit (27)
Itse asiassa tilanteessa, jossa mulla on se euro vaikka 5 sentin kolikoina, niin miellän sen pikkurahaksi. En kauhean mielelläni mene kaupan kassalle maksamaan ostoksia viiden sentin kolikoilla, mieluummin laitan ne mihin tahansa keräykseen.
Tosin jos mulla on se euro yhden euron kolikkona, niin en välttämättä laittaisi sitä keräykseen, koska silloin se tuntuisi isommalta rahalta, kun kyseessä on yksi kolikko, joka ei vie lompakossa tilaa eikä kokonaisuutena kilise kuten ne 5-senttiset.
Opiskelija
Meidän taloudessa euro on aika pikkuraha, siis yksi euro kuukautta kohden vaikkapa ajateltuna. Tietysti se riippuu, kuinka usein laittaisi euron viemäriin. Kerran kuussa ei tosiaan tuntuisi missään. Kerran päivässä olisi jo vähän pahempi, vaikka meillä menee elämiseen noin 4000 euroa kuussa joten ei kai 30 e ihan hirveästi ole...
[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 12:33"]
[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 12:22"]Kaikki eurokolikot ovat pikkurahaa, ja jos niitä jää taskunpohjalle (koska lompakossa ei ole kolikkotaskua eikä tule) tulee ne aina työnnettyä joko pelikoneesene, tai heitettyä jollekkin katusoittajalle tms. Ei niitä kotiin asti kannata viedä.
[/quote]
Mä työnnän ne kotona possuun....tulee siitä kuitenkin vuodessa 50€ kasaan vaikka paljon käytän korttia enkä käteistä.. Meidän 2-3 päivän ruokarahat.
-2-
[/quote]
50e vuodessa? Aika vähän.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 17:32"]
Meidän taloudessa euro on aika pikkuraha, siis yksi euro kuukautta kohden vaikkapa ajateltuna. Tietysti se riippuu, kuinka usein laittaisi euron viemäriin.
[/quote]
Onko mielestäsi sama asia antaa euro hyväntekeväisyyteen kuin laittaa se viemäriin? :)
Pitäisikö tässä nyt syyllistyä siitä, että minun talouteeni euron nakkaaminen sinne tai tänne ei vakuta millään tavalla? Minä olen opiskellut ja käyn töissä, jotta olisi rahaa hyvän elintason ylläpitämiseen.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 17:22"]
Annapa jollekin 1e synttärilahjaksi, ja katso saajan ilme
[/quote]
No aika mielikuvituksetonta antaa rahaa syntymäpäivälahjaksi.
Annapa jollekin 1e synttärilahjaksi, ja katso saajan ilme