Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

PCOsta huolimatta raskaaksi - ilman hoitoja?

Vierailija
24.08.2014 |

Onko mahdollista? Kellään kokemusta?

Ei muita PCOn oireita kuin puuttuvat kuukautiset, pituus-paino 168/56, joten ylipainoakaan ei ole.

Pillerit jätettiin pois viime vuoden syyskuussa, sen jälkeen ei yksiakään luomukuukautisia ole ollut.

Olen Teroluteja syönyt, mutta ilman niitä ei kuukautisia tule, vain pientä vuotoa kahden viikon välein.

Ruokavaliosta olen vähentänyt hiilihydraatit minimiin (leivät, sokeri, karkit, sipsit, viljat, peruna, riisi), sen luin mahdollisesti auttavan.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anyone?

Vierailija
2/22 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä olen tullut, vieläpä monta kertaa ja erittäin helposti. Tosin minulla on kyllä aina ollut kk-kierto, pitkä ja epäsäännöllinen. Pillereiden lopetuksrn jälkeen kesti reilu puoli vuotta, että kuukautiset tuli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInäkin tulin. Kuukautiet tuli ikävuosina 13-25 ennen ekaa lasta mitä tahansa 29-70 päivän välillä, kaikkein tyypillisimmin oli jotakin 35-45 välillä mutta tosi harvoin sama kahta kertaa peräkkäin ja jos oli tosi pitkä väli, saattoi välissä tulla mustaa tuhrua pari päivää. Olin oppinut asioista täältä palstalta ja aika pian sen jälkeen kun lopetin pillerit menin gynelle joka ultrasi ja katsoi että polykystiset ovariota ja antoi heti clomeja. Terolutithan ei sinänsä vaikuta ovulaatioon, pelkstään vuotoihin jotka helpottavat suunnitelua ollessaan säännölliset, mutta  voivat olla mys ilman ovulaatiota. Clomin aloitusannoskaan ei tuottanut ovulaatiota ja koska olin jäämässä kesätyöhön ja lääkäri lomalle enkä näkisi miestä kun pari kertaa sen kuukauden aikana sovittiin että palaan lääkäriin parin kuukauden kuluttua ja kokeillaan isompaa annosta. Sitä ei kuitenkaan tarvittu koska suunnilleen sen ainoan heinäkuisen rakastelukerran jälkeen huomasin olevani raskaana. Ehkä tässä kävi se sama kun monilla adoptiolapsen saaneilla että kun stressi poistuu niin tärppää...  Iän tai raskauden myötä menkat vähän säännöllistyi ja tuli enimmäkseen n. 33-37 päivän välein. Ei ole kuitenkaan kokemusta mitä ne olisivat koska jokaisen lapsen jälkeen on ollut hormonikierukka. Raskaaksi ole tullut 3 kertaa luonnollisesti sitten. HOrmonikierukka vienyt vuodot kokonaan, joten enpä tiedä millainen vuoto olisi muuten.

Vierailija
4/22 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

3; kiva kuulla myös onnistumisia! Mieli on aika matalalla kun ei vuoden yritys tuota tulosta..

-Ap

Vierailija
5/22 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

4; Hienoa kuulla myös sinun onnistumisesi!

Tiedän että Terot ei aikaansaa ovulaatiota, mutta gyne ei määrää Clomeja ennen kuin on otettu verikokeita ja siemennestenäyte.

Siksi kiinnostaakin kuulla ilman hoitoja raskautuneiden kokemuksia :)

-AP

Vierailija
6/22 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tullut raskaaksi neljästi joista kaksi päätyi keskenmenoon. Ilman ehkäisyä ollut 12v. Ja sinä aikana siis nuo neljä raskautta. Joten ei kovin helposti ole tapahtunut. Tosin terolutt on ainoia mitä on käytetty. Tai on clomifenia käytetty yhteen kiertoon, mutta se aiheutti vaan kystia joten lääkäri kielsi niiden käytön.

Vierailija
7/22 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh, mies ei edes nähnyt gyneä kun mulle jo annettiin clomit... 4. Eikä mitään verikokeita otettu. No ehkä näki että niitä ainakin tarttisin, vaikken sitten tarttenutkaan.

Vierailija
8/22 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme kertaa raskaaksi, yksi niistä keskenmeno. Ei lääkkeitä, vaikka kierrot oli epäsäännöllisiä... Kahdessa ekassa hedelmöitys toisesta yrityskierrosta, kolmas kerta esikoisen imetyksen jälkeen viidennestä tai kuudennesta kierrosta.

Vierailija
9/22 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

18; Gynellä olen useaan otteeseen ravannut, pelkkää juttelua ja Terolutin määräystä..

-AP

Vierailija
10/22 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä niin toivon kahden ivf- raskauden jälkeen vielä ihmettä :)

Ilman ehkäisyä ollut jo 8 vuotta..

Vierailija
11/22 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 13:55"]Mä tulin ekalla yrittämällä. Raskauden jälkeen menkat säännöllistyivät. Aikaisemmin kierto 20-60 vrk.
[/quote]

Mulla samoin kuin tässä. Kierto vaihteli jopa 20-80vrk. Keskimäärin kuitenkin 40-45. Ensimmäinen lapsi tosiaan eka kierrosta, seuraavat toisesta tai kolmannesta. Nyt menkat nuorimman lapsen jäljiltä liki 1,5 vuotta olleet 29-32vrk.

Vierailija
12/22 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman lääkkeitä ei ole onnistunut, mutta hyvin pienellä lääkityksellä kyllä: Metformiini sai kehon oman hormonitoiminnan käyntiin ja raskauden aikaan. Se raskaus valitettavasti päätyi keskenmenoon ja jatkossa lääkitys oli clomifen ja metformiini yhdessä. Kaksi lasta näillä lääkkeillä. Minulla clomifenikään ei lyhennä kiertoa niin kuin lääkärien mielestä pitäisi, mutta se ei ole haitannut: lapset saaneet alkunsa kotona ovulaatioista kp 22 ja kp 24.

Vierailija
13/22 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 15:37"]Mulle lääkäri sanoi, että kun oli pco ja vähän ylipainoa, että raskaaksi tuleminen on erittäin epätodennäköistä sen jälkeen kun täytän 30 vuotta. Vuosien aikana paino tippui normaalilukemiin ja kuukautiskierto oli epäsäännöllinen. Kuitenkin koin yllätysraskauden 34 vuotiaana ja nyt minulla on ihana puoli vuotias pikku poika.
[/quote]

Minullekin lääkäri sanoi, että luultavasti tarvitaan lisästimulanttia (?) mutta silti tulin raskaaksi kerrasta 35-vuotiaana. Ja oli ylipainoa. Toinen toisesta kierrosta 39-vuotiaana. Kierto vaihteli välillä 45-90. Muuttui tiheämmäksi kierukalla (ei hormoni).

Vierailija
14/22 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tulin ekalla yrittämällä. Raskauden jälkeen menkat säännöllistyivät. Aikaisemmin kierto 20-60 vrk.

Vierailija
15/22 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommenttinne luo toivoa minuunkin :D

Alunperin pillereiden lopettamisen jälkeen kun menkkoja ei kuulunut 70 päivään, gyne ultrasu ja sanoi että kaikki on oikein hienosti, oma kroppa vaan vähä vielä hakee rytmiään.

Määräsi kuitenkin Terot käynnistämään kiertoa.

Söin Teroja jonkin aikaa ja välillä koitin tulisiko kuukautiset itsekseen - ei tullut.

Kävin jälleen gynellä, uudella tosin, ja hän ultrassa huomasi heti PCOn. Arveli että edellisellä gynekäynnillä ei ollut kystat vielä ehtineet muodostua.

-AP

Vierailija
16/22 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 15:29"]

Kommenttinne luo toivoa minuunkin :D

Alunperin pillereiden lopettamisen jälkeen kun menkkoja ei kuulunut 70 päivään, gyne ultrasu ja sanoi että kaikki on oikein hienosti, oma kroppa vaan vähä vielä hakee rytmiään.

Määräsi kuitenkin Terot käynnistämään kiertoa.

Söin Teroja jonkin aikaa ja välillä koitin tulisiko kuukautiset itsekseen - ei tullut.

Kävin jälleen gynellä, uudella tosin, ja hän ultrassa huomasi heti PCOn. Arveli että edellisellä gynekäynnillä ei ollut kystat vielä ehtineet muodostua.

-AP

[/quote]

Jos ei tule kuukautisia, niin eikö raskautuminen ole silloin aika mahdotonta. Silloinhan et tiedä tuleeko ovulaatiotakaan, todennäköisesti ei. Menisin uudestaan lääkärille ja aloittaisin hoidot, etenkin jos sinulla on jo ikää. 

Vierailija
17/22 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle lääkäri sanoi, että kun oli pco ja vähän ylipainoa, että raskaaksi tuleminen on erittäin epätodennäköistä sen jälkeen kun täytän 30 vuotta. Vuosien aikana paino tippui normaalilukemiin ja kuukautiskierto oli epäsäännöllinen. Kuitenkin koin yllätysraskauden 34 vuotiaana ja nyt minulla on ihana puoli vuotias pikku poika.

Vierailija
18/22 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

12: Jos ei kuukautisia > ei ovulaatiota > ei raskautta. Näinhän se on, haluan kuitenkin kokeilla onnistuisinko raskautumaan ilman hormoneja. Mutta onhan se edelleen mahdollista että kuukautiset luonnostaan tulevatkin, nyt on menossa kp 45.

Ikääni en halua paljastaa, mutta alle 25-vuotias olen.

Ruokavalion vaikutuksesta olen paljon kuullut puhuttavan, sillä tuossa oireyhtymässähän kyse on hormonien epätasapainosta, ja ruoasta niitä hormoneja tulee.

Kiitos vastauksistanne :)

-AP

Vierailija
19/22 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköjään on mahdollista. On PCO, ylipainoa ja ikä yli 30. Kuukautiset eivät ole olleet ikinä säännölliset, 1-4 kk välein ovat tulleet. Vuoden yrittämisen jälkeen tein viikko sitten positiivisen raskaustestin. Ei pitänyt olla mahdollista minulle ilman hoitoja.

Vierailija
20/22 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 17:57"]Näköjään on mahdollista. On PCO, ylipainoa ja ikä yli 30. Kuukautiset eivät ole olleet ikinä säännölliset, 1-4 kk välein ovat tulleet. Vuoden yrittämisen jälkeen tein viikko sitten positiivisen raskaustestin. Ei pitänyt olla mahdollista minulle ilman hoitoja.

[/quote]

Voi että, onnittelut sinulle! :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kahdeksan