Rela tipoista.
Meillä alkoi neidillä noin 6-7 viikkoisena kovat iltahuudot. Noin klo 19-21 neiti huusi nähtävästi masu vaivojaan. Ei auttanut vaikka mitä teki ja se ei ollut pientä ininää tai itkua, vaan huutoa.
Pari päivää sitten annoin päivällä rela tippoja maidon sekaan ja huudot (kahden päivän kokemuksella) loppui kuin seinään.
Voiko se olla mahdollista, että niillä tipoilla on niin suuri vaikutus ja niin nopeasti? Vaiko olisiko masu vaivat muutenkin hellittäneet.. Mene ja tiedä, ilman rela tippoja en heti uskalla olla. Kuinka kauan noita tippoja voi vauvalle antaa?
Onko kokemuksia?
Kommentit (6)
Eli onko siinä hyvä pitää aina välillä jonkinmoinen tauko? Oletteko aloittaneet niin ihan pienestä pitäen vauvan masuvaivoihin?
Kuinka nopeasti/tehokkaasti se teillä vaikutti?
moi!
mulla on viikon ikäinen vauveli, ja sain itselleni lääkekurin perjantaina tulehdukseen.. apteekissa sanoivat että rela-tippoja kannattaa syöttää heti pienestä alkaen, estävät korvatulehduksia ja mahavaivoja.. meillä ainakin on jo auttaneet mahapuruihin :)
Minä aloitin jo odotusaikana Rela-tippojen syömisen, ja vauvan synnyttyä vauva sai niitä. Mahavaivoja ei ole koskaa ollut, joten en osaa tippojen tehosta sanoa, tosin minulle sanottiin, että odotusaikana kun syö niitä, se voi vähentää mahavaivoja.
Ekat 6kk poika sai joka päivä tippoja, mutta jostain kuulin, että ne toimisivat paremmin kuuriluontoisesti, kannattaa kysyä neuvolasta. Silloin kun on vatsa tautia liikkeellä, saa poika niitä joka päivä.
Ainakin minulle sanottiin, ettei haittaa niiden syömisestä ole
Mareila+Poika
kävin ostamassa tänään, kun kuulin niitä suositeltavan monelta suunnalta. Kerkesin epähuomiossa heittämään kuitenkin pakkauksen roskiin, ennenkuin ehdin varmentaa annostuksen, joten voisiko joku ystävällisesti kertoa annoksen. Poika meillä on kahden ja puolen viikon ikäinen. Muistelen neuvolatädin puhuneen 5 tipasta/pv? Pitääkö paikkansa. Entä jaatteko annoksen useampaan erään, vai annatteko kerralla?
ohje on 5 tippaa päivässä, " annostusta ei saa ylittää" ! Annan kerralla tipat. Meillä mahavaivat kans loppui seinään aloitettuamme Relat. Poika nyt 6kk ja saanut tippoja aika pienestä asti joka päivä. Kerran kokeilin jättää tipat pois ja toisena iltana oli jo itkua, että ei kun tippaa kehiin taas enkä oo sen koomin taas uskaltanu kokeilla jättää antamatta.
Meillä annetaan 15kk ikäiselle pojalle Rela-tippoja viikon kuureissa, eli viikko tippoja, viikko ilman ja taas viikko tippoja. Samoin 5-vuotias esikoinen saa Rela-tippoja. Koko kuopuksen elämän hän (kuten velikin) on niitä saanut.
Mareila+Pojat 1v ja 5v