Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Imetys

Vierailija
23.08.2014 |

Kuinka kauan (täys)imetit? Jos et imettänyt niin miksi et?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva 5kk ja vielä täysimetyksellä. Ens viikolla neuvola, katsotaan mitä sanoo :) pyrin imettämään ainakin vuoden.

Vierailija
2/22 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysimetin 6kk, jatkan edelleen imettämistä, ikää pikkusella on 10kk. Ajattelin varmaan 1v+2kk saakka imettää. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikin lapsi oli liki 7kk täysimetyksellä eli pelkällä äm:lla. Sen jälk imetys jatkui niin että äm oli ainoa maito 1v1kk ikään saakka jonka jälk äm lisäksi luomumaitoa. Esikoinen vierottautuo rinnasta 1v4kk iässä ollessani rv31 ja kuopus ollessaan 1v9kk.

Vierailija
4/22 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysimetin 6kk ja sitten itse tehtyjen luomusoseiden ja -sormiruokien ohella imetin 1v2kk asti. Luomumaitoa alkoi saada sen jälkeen.

Vierailija
5/22 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOskus 4,5 kk iässä aloin maistattaa vauvalla ruokia. Imetin 1 v 10 kk ikään asti.

Vierailija
6/22 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysimetys 5kk, osittaista kiinteiden ohella 10kk..

Vierailija
7/22 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysimetin 7kk. Vauvalla epäiltiin maitoallergiaa mun syömisten kautta ja lääkärin suosituksesta ei aloitettu mitään uutta, kun minä olin maidottomalla ruokavaliolla. Ei se kuitenkaan auttanut, lapsella "vaan" atooppinen iho.

Vierailija
8/22 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 jatkaa... Imetin lasta 2v10kk ikään asti. Sit menin töihin ja yhteistuumin lopetettiin imetys.

Vierailija
9/22 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysimetys 4kk vanhaksi ja sen jälkeen kiinteät+imetys. Vauva nyt 6kk vanha ja ajattelin jatkaa imetystä ainakin vuoden vanhaksi.

Vierailija
10/22 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysimetin 6 kk. Osittaisimetin 13 kk. Sitten maito loppui yöimetyksen päättymisen myötä.

Vierailija
11/22 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysimetin n.4kk ikään, imetän edelleen n.5x päivässä, vauvalla ikää nyt 11kk.

Vierailija
12/22 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

100% täysimetystä 4,5 kk. Sitten vauva halusi maistella ruokia. Päivittäinen ruokamäärä oli kyllä mitätön tuonne 6-7kk saakka, siis 1-2 lusikallista mun ruuasta per ateria tai 2 maissinaksua ym.

1v 2 kk imee edelleen mutta vähissä on jo. Ja on jo hoidossa, syö yöllä pari kertaa ja aamulla + illalla ruuan päälle.

Vierailija
13/22 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysimetin 6 kk ja muun ohella tissittelyä kesti 2 vuotiaaksi asti. Just minuutti sitten mietin tätä imetysasiaa, et voiko joku olla imettämättä lastaan ilman mitään kongreettista vikaa, lääkitystä tai muuta vakavaa syytä. Itse olen kokenut imettämisen tosi tärkeänä, mutta neuvolat ja miehen suku ei siihen ole kannustaneet yhtään. Päin vastoin koen, että imetystä ihmetellään enemmän kuin ei imetystä...   

Vierailija
14/22 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 21:41"]100% täysimetystä 4,5 kk. Sitten vauva halusi maistella ruokia. Päivittäinen ruokamäärä oli kyllä mitätön tuonne 6-7kk saakka, siis 1-2 lusikallista mun ruuasta per ateria tai 2 maissinaksua ym.

1v 2 kk imee edelleen mutta vähissä on jo. Ja on jo hoidossa, syö yöllä pari kertaa ja aamulla + illalla ruuan päälle.

[/quote]

Miten jaksat imettää vielä öisin jopa pari kertaa ja käydä töissä? Oletko yrittänyt lopettaa yöimetyksiä?

Vierailija
15/22 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja 15 jatkaa vielä (itse asia unohtui...): Kahta ensimmäistä imetin 10 - 11 kk, kolmas jatkuu vielä (ikää nyt 9 kk). Yöimetykset olen jättänyt 7 - 8 kk iässä, paitsi keskimmäinen ei oikeastaa syönyt koskaan öisin jostain 2 kk iästä alkaen. Kaksi muuta on tassuteltu tissistä eroon.

Vierailija
16/22 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysimetyksellä muistaakseni 5kk, lopetin kun lapsi oli 1v5kk. Korviketta joi kerran kun päätin ex-tempore lähteä illaksi reissuun enkä ollut pumpannut maitoa valmiiksi.

Vierailija
17/22 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysimetin 5,5kk. Imetys jatkui 1v ja 3kk asti ja loppui lapsen halusta.

Vierailija
18/22 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysimetys 5kk ja sitten vauva kiinnostui kovasti kiinteistä, jonka jälkeen jatkettiin osittaisella vuoden ikään. Toinen syntyi keskosena, joten täysimetys ei koskaan onnistunut, mutta oli osittaisimetyksellä noin vuoden.

Vierailija
19/22 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 21:56"]

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 21:41"]100% täysimetystä 4,5 kk. Sitten vauva halusi maistella ruokia. Päivittäinen ruokamäärä oli kyllä mitätön tuonne 6-7kk saakka, siis 1-2 lusikallista mun ruuasta per ateria tai 2 maissinaksua ym.

[/quote]

Miten jaksat imettää vielä öisin jopa pari kertaa ja käydä töissä? Oletko yrittänyt lopettaa yöimetyksiä?

[/quote]

En ole tuo edellinen, mutta meillä ainakin vauva haluaa vielä ruokaa noin 6 tunnin unien jälkeen. Tuon jälkeen nukahtaa yöllä käytännössä jo rinnalle, ja on helppo vain nosta takaisin sänkyynsä, ellen itsekin nukahda, jolloin vauva jää sänkyyn viereen. Jos vauva ei saa ruokaa noin puolessa välissä unia, unista tulee todella levottomat aamuyöstä, pientä unista itkeskelyä saattaa olla viimeiset kolme tuntia ennen heräämistä, ja äitikin siihen herää. Pullon kanssa taas menee kaikkeen siihen valmisteluun jo niin paljon aikaa, että vauva ehtii herätä kunnolla, ja pahimmillaan valvottaa sitten minua ja nykyään isäänsäkin parisen tuntia. 

Joten kyllä kaikkien kannalta yöimetys on se parhaat unet takaava vaihtoehto vielä meillä. Vauva on siis hiukan alle vuoden ikäinen, ja minäkin olen palaamassa työelämään, enkä imetystä kokonaan aio lopettaa samaan syssyyn. 

Vierailija
20/22 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysimetin 6 kk. Lapsi nyt kaksi vuotta, käy rinnalla edelleen pari kertaa päivässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yksi