Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Umpilisäkkeen leikkauksesta toipuminen?

Vierailija
23.08.2014 |

Leikattiin 10 päivää sitten, olen edelleen tosi kipeä, tuntuu että toipumisen kanssa menty takapakkia, eli pari päivää ollut taas tosi paljon kipuja, etenkin haavan 'alta'. Käveleminenkin sujui ok, mutta nyt sattuu taas halvatusti ja jatkuva jomotus haavassa, plus välillä kovempia kipuja

Haava näyttää ookoolta, ei kuumetta. Tulehdusarvot oli alkuviikosta koholla, nyt normaalit. Olen myös raskaana rv30. Panadol käytössä, mutta haluaisin lopettaa vauvan takia, kivut kuitenkin niin kovat, ettei pysty. Raskauden takia tehtiin avoleikkaus, ei tähystystä. Sairaalassa meni 5 päivää hirveissä kivuissa.

Onko kokemuksia miten paraneminen edennyt? Jälkikomplikaatioiden riski huolestuttaa sikiön takia erityisesti, mutta kait mulla olisi kuumetta jos sellainen olisi päällä. Sairauslomaa on töistä kolme viikkoa, saa nähdä riittääkö. Nukkuminen on yhtä tuskaa kun koko ajan sattuu. Panadolia meni alkuun 3g päivässä, nyt sinnittelen 1-2g.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli se varmasti umppari, oli kuulemma selvästi tulehtunut ja märkinytkin vähän vatsaonteloon. Kylläpä paranit nopeasti, kateeksi käy. Tänään vähän helpompi päivä, mutta kipeä silti. 

Onko muita kokemuksia?

Vierailija
2/6 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä parani muutamassa päivässä umppari, leikattiin hätäleikkauksella. (yleensä leikkaukset tehdään käsittääkseni tähystämällä, mutta itsellä on vajaan 10cm arpi muistona) 

Ekapäivä oli aika kipeä, leikattiin illalla, yön sairaalassa ja pääsin aamupalan jälkeen kotiin. Kotiin oli taksi matkaa n. 15min, kun pääsin kotiin, menin suoraan oksentamaan kun oli niin kipeä olo. Mutta heti illalla olin jo koiran kanssa pienellä iltakävelyllä. Kipulääkkeitä en syönyt kun ekan viikon jos sitäkään, sain muistaakseni muutakin kun buranaa.

Soita lääkärille että tutkii uudestaan sut? Oliko kivun syy 100% umppari? Muistan kun olin sairaalassa, niin sielä oli ikäiseni tyttö (olin sillon noin 24v) niin hänelle oli tehty umpparileikkaus, mutta se ei ollut tuhlehtunut.. Vaan kivun/tulehduksen aiheutti joku muu.. oli toista viikkoa sairaalassa, kun ei ollut selvillä että mikä vaivas.. :/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla leikattiin rv 22 umppari aikanaan. Kyllä varmaan pari ekaa viikkoa olin niin kipeä että en pärjännyt pitkiä aikoja yksin kotona ja useamman viikon vei ennen kuin esimerkiksi sängystä nouseminen ja muu liikkuminen kuin rauhallinen kävely alkoi tuntua normaalilta.

Käsittääkseni se venynyt ja venyvä raskausvatsa tuo omat kommervenkkinsä paranemiseen. Mutta kyllä se aikanaan helpotti vaikka epäusko iski kipujen kanssa jokusen kerran. :)

Vierailija
4/6 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut leikattiin rv17, ei tähystys. Ti-ke yönä leikattiin, ke oksentelin ja oli surkea olo mutta olo parani heti kun eivät pistäneet muhun enää Oxynormia. To-aamulla pääsin kotiin ja kävelin neuvolaan kun sattui olemaan sille päivälle neuvolakäynti. Viikon ajan taisin ottaaPanadol 1g iltaisin.

Vierailija
5/6 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista! Niinkuin ajattelinkin, aika yksilöllistä näyttää olevan tämä paraneminen, raskaanakin olleilla erilaisia kokemuksia. No, mulla taitaa mennä pidemmän kaavan mukaan, kyllä mä olen edelleen helkkarin kipeä ja ilman särkylääkkeitä ei pärjää :(. Ei auta kuin asennoitua, että tää ottaa aikansa. Suurin huoli on vaan se, kun välillä on edelleen niin suuret kivut, että tulee mieleen, että mulla on pakko olla joku vatsaontelontulehdus ja sikiö kuolee siihen. Mutta kait silloin olis kuume ja jotain muutakin oiretta kuin kipu. Ei auta kuin toivoa parasta ja yrittää olla kärsivällinen. 

AP

Vierailija
6/6 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi aika kuulostaa aika pitkältä silti. Mulla lisäke pääsi puhkeamaan ennen kuin saivat oikean diagnoosin. Olin ennen leikkausta kolme päivää 40 asteen kuumeessa ja vasta...no oli kipeä. Silti sitten kun pääsin leikkaukseen niin kyllä paraneminen alkoi heti ja oli aika johdonmukaista. Toki en ollut raskaana mies kun olen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi