Mitä tapahtuu, jos hakeudun taas keskusteluterapiaan julkiselle puolelle?
Olen elämäni aikana kulkenut näissä keskusteluterapioissa vuosikausia, äkkiä laskettuna 6-7 vuotta kaikkiaan (eri pätkissä). Nyt ollut kohta parin vuoden tauko. Nyt taas tuntuu, että pitäisi päästä puhumaan jonkun kanssa, pakottava tarve puhua lapsuudesta, äiti- ja isäsuhteesta ym mikä vaivaa mieltä ja ahdistaa. Mutta onko siitä mitään hyötyä?
Viimeksi kun kuljin n. 3v pötköön keskusteluterapiassa (psyk. sair. hoitajan luona), alkoi itse terapia jo ahdistaa, kun hoitaja mietti tämän tästä, kuinka minun kanssa edettäisiin. Minua olisi auttanut parhaiten se, että olisin saanut puhua asioita mitkä milloinkin ahdistivat ja vaivasivat. Vaikkakin se välillä oli paikallaan junnaamista.
Mitä mieltä olette, onko paikalla mahdollisesti psykoterapeutteja tai muita vastaavia?
En voi puhua kellekään muulle kuin ammattilaiselle, koska en luota kehenkään.
Kommentit (4)
Oletko kokeillut kirjoittaa niitä asioita ulos?
Ap, eli sinulta on katkaistu hoitosuhde MTT:hen? Onko sulla joku persoonallisuushäiriö?
Oletko koskaan keskustellut asioista nimettömänä netissä?
Viimeisin hoitosuhde katkesi siten, että hoitaja jolla kävin, jäi virkavapaalle, enkä halunnut jatkaa eri hoitajan kanssa.
Mietinkin, olisiko minun mahdollista saada kuntouttavaa terapiaa historiani perusteella (pitkät keskusteluterapiat)? Onko se kuinka suuri prosessi ja vaatiiko kuinka paljon itseltä voimia ym?
Ongelmani on lähinnä sosiaalisten tilanteiden pelko, jännittäminen, ja tosiaankin menneisyys vaivaa ja ahdistaa, moni muu asia myös.
ap
Itse en luota edes niihin ammattilaisiin. 3x olen terapisn aloittanut, turhaan.