Totesin tänään, että onneksi minulla ei ole lapsia.
Olin yksillä synttäreillä ja siellä oli muutama lapsi. Kauhee kirkuminen ja käskyttivät koko ajan vanhempiaan.
Kommentit (31)
[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 17:35"]Juu ei lapsia kannata olla. Tyhmiä apinoita; eivät tottele, sotkevat, huutavat ja ovat aivan mahdottomia! Minun nuoruudessani oli kunnon lapsia.
[/quote]
Ja me itse vasta kilttejä lapsia oltiinkin. Ei koskaan pidetty ääntä eikä oltu häiriöksi.
nimim. Herranterttu
Monet lapset kyllä vipeltää etenkin synttäreillä kun on herkuista saatu sokerit :D Miksi ap edes osallistuit niille synttäreille?
Niin, tarviiko sitten tunkea niille synttäreille, kai tajusit että saattaa olla lapsia siellä ja missä on ton ikäisiä lapsia useampi on yleensä kyllä ääntäkin!
[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 18:26"]
Mutta toisaalta; hyvin harva tätä lapsiperhe-elämää pois vaihtaisi.
[/quote]
Ei kai, kun niihin lapsiin kiintyy. Sehän se onkin niin kamalaa. Lapsi voi ääritapauksessa tehdä vanhempiensa elämästä täyttä helvettiä, ja silti vanhemmat vain roikkuvat suhteessa kiinni. Väkivaltarikollinen voi retuuttaa äitiään portaikossa, ja silti äiti puolustaa poikaansa oikeudessa.
[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 17:47"]
Siihen voi onneksi vaikuttaa miten omat lapset käyttäytyy.
[/quote]
Niin, jos on valmis monen vuoden rankkaan, loputonta kärsivällisyyttä ja jämäkkyyttä vaativaan, epäkiitolliseen projektiin. En hyväksy sitä, että lapset jätetään kasvattamata, mutta en ihmettele, miksi niin tapahtuu. -2
Ei synttäreille oo pakko osallistua...
[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 18:48"]Niin, tarviiko sitten tunkea niille synttäreille, kai tajusit että saattaa olla lapsia siellä ja missä on ton ikäisiä lapsia useampi on yleensä kyllä ääntäkin!
[/quote]
Oli poikaystäväni mummon 80-vuotis synttärit. Eli ei mitkään lastenkutsut kuitenkaan.
[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 18:51"]
[/quote]
Ei kai, kun niihin lapsiin kiintyy. Sehän se onkin niin kamalaa. Lapsi voi ääritapauksessa tehdä vanhempiensa elämästä täyttä helvettiä, ja silti vanhemmat vain roikkuvat suhteessa kiinni. Väkivaltarikollinen voi retuuttaa äitiään portaikossa, ja silti äiti puolustaa poikaansa oikeudessa.
[/quote]
Se on tosissaan kamalaa: kiintyminen ihmissuhteissa! Ääk!
[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 19:17"]
[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 18:51"]
[/quote]
[/quote]
Se on tosissaan kamalaa: kiintyminen ihmissuhteissa! Ääk!
[/quote]
Ei kiintyminen itsessään ole pahasta, mutta selittää, miksi harvat vanhemmat antaisivat lapsensa pois, vaikka lapsiperhe-elämä olisikin raskasta ja epätyydyttävää: lapsista luopuminen olisi vielä paljon tuskallisempaa. Sellainen on vanhemman biologinen ohjelmointi.
[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 18:40"][quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 17:35"]Juu ei lapsia kannata olla. Tyhmiä apinoita; eivät tottele, sotkevat, huutavat ja ovat aivan mahdottomia! Minun nuoruudessani oli kunnon lapsia.
[/quote]
Ja me itse vasta kilttejä lapsia oltiinkin. Ei koskaan pidetty ääntä eikä oltu häiriöksi.
nimim. Herranterttu
[/quote] Mistähän tuo johtuu! Meillä ihan sama. Lapsi on nyt kaks vee, ja mummo kun tulee kylään, alkaa pyörimään piraatt
pirauetteja, lösähtelee lattialle tms.
[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 17:47"]Siihen voi onneksi vaikuttaa miten omat lapset käyttäytyy.
[/quote]
Ei aina. Meilläkin lapsi rupeaa heti näyttelemään ja pelleilemään, kun vieraita tulee, vaikka muuten on kiltti ja rauhallinen.
Silloin ei ota ohjeita kuuleviin korviinsakaan. :-/