Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten toimitaan raskaudenkeskeytystä hakiessa

Vierailija
23.08.2014 |

Olen heti arkipäivänä yhteydessä neuvolaan, mutta mitä sen jälkeen? Lääkäriinkö antavat ajan? Kuinka nopeasti pääsee keskeytykseen?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse soitin suoraan lääkäriin, en neuvolaan. Se sitten haastatteli, anto lähetteen kättärille jossa kävin ultrassa ja haastateltiin lisää ja sovittiin kaavinta aika.

Vierailija
2/23 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kakkonen. Kävitkö tk:n kautta vai yksityisen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terkkarin kautta menin.

Vierailija
4/23 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse soitin lääkäriin ja käski ottaa yhteyttä perhesuunnitteluneuvolaan. Kävin siellä juttelemassa ja sitten vielä lääkärillä. Nyt pitäisi varata aika sairaalaan keskeytystä varten ja labraan veri-ja virtsakokeita varten (tulee ottaa max 5 päivää ennen keskeytystä). :)

Vierailija
5/23 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, eli täytyy vain soittaa tk:n. Kait ne sitten sieltä ohjaa eteenpäin. Kiitos vielä vastauksista!

Vierailija
6/23 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lähete sairaalaan on mun mielestä kiireellinen, eli nopeasti pääsee kun on yhteydessä. 5

Vierailija
7/23 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pitää varautua siihen että neuvolassa ja lääkärissä lässytetään että saa muuttaa mieltään ja ainahan saa rahallista tukea valtiolta yms. Huoh!

Vierailija
8/23 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et lasta pidä niin ei yht.neuvolaan

Vierailija
9/23 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 15:14"]Ja pitää varautua siihen että neuvolassa ja lääkärissä lässytetään että saa muuttaa mieltään ja ainahan saa rahallista tukea valtiolta yms. Huoh!

[/quote]

Mulle ei kukaan lässytäny, eikä kukaan moralisoinut...nro 2

Vierailija
10/23 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä siellä sitten kysellään ja haastatellaan? Pitääkö muuten (avio)mies olla mukana?

Vierailija
11/23 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 15:15"]Jos et lasta pidä niin ei yht.neuvolaan

[/quote] Mut ainakin ohjattiin kanssa perhesuunnitteluneuvolaan? No kai se riippuu paikkakunnasta?

Vierailija
12/23 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla ei miestä sinne kyselty. Syitä miksi haluat abortin, sairaudet yms. En enää tarkkaan muista, 10 vuotta aikaa siitä.

Vierailija
13/23 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 15:16"]Mitä siellä sitten kysellään ja haastatellaan? Pitääkö muuten (avio)mies olla mukana?

[/quote] No kaikilta kysytään (laki määrää) että miksi haluat abortin. Itsellä taloudellinen tilanne ja parisuhteen päättyminen. Ja ihan kaikkea muuta, sairauksia, yleinen vointi, ehkäisy.. Ja yksin olin itse :) t.5

Vierailija
14/23 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 15:15"][quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 15:14"]Ja pitää varautua siihen että neuvolassa ja lääkärissä lässytetään että saa muuttaa mieltään ja ainahan saa rahallista tukea valtiolta yms. Huoh!

[/quote]

Mulle ei kukaan lässytäny, eikä kukaan moralisoinut...nro 2

[/quote] Itselle tuli vähän jännä olo... Tai tuntui että "parempi olisi pitää se". Mutta lääkärikin kehui että on hyvät syyt ja vaikutan varmalta päätöksestä joka varmasti on oikea.

Vierailija
15/23 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan tarvi miehen olla mukana. Ei sen miehen mielipiteillä ole lopputulokseen vaikutusta ja ihan oman tietosuojan takia sinne saa mennä yksin, ei abortti lain silmissä kuulu miehelle tippaakaan.

Vierailija
16/23 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvola onkin varmaan hyvä paikka, seinillä vauvajulisteita, odotustilassa leluja, raskaana olevia äitejä tai vauvoja /pieniä lapsia

Vierailija
17/23 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 17:20"]Neuvola onkin varmaan hyvä paikka, seinillä vauvajulisteita, odotustilassa leluja, raskaana olevia äitejä tai vauvoja /pieniä lapsia

[/quote] Minutkin aikanaan ohjattiin sinne. Kyllä vähän ihmettelin, mutta siellä käydään ihan ehkäisyasioissa yms. Valivali, kyllä ihminen kestää.

Vierailija
18/23 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai miten toimitaan raskaudenkeskeytystä haettaessa? Todetaan että ihmiselämä alkaa hedelmöityksestä ja päädytään julman abortin sijaan antamaan lapselle elämä.

Vierailija
19/23 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 17:20"]Neuvola onkin varmaan hyvä paikka, seinillä vauvajulisteita, odotustilassa leluja, raskaana olevia äitejä tai vauvoja /pieniä lapsia

[/quote] No minkä sille voi jos sinne ohjataan? Tarvii olla niin herkkä.

Vierailija
20/23 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varasin terveysasemalta ajan, sanoin haluvani raskaudenkeskeytyksen. Lääkäri antoi lähetteen Naistenklinikalle, ajan sain vähän vajaa viikon päähän. Kävin myös pakollisissa labroissa. Naistenklinikalla ultrattiin. Sinne sain seuraavan ajan taas viikon päähän, jolloin sain ensimmäisen lääkkeellisen keskeytyksen lääkkeen noin puoliltapäivin. Sitten seuraavana aamuna menin Kättärille osastokeskeytykseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kahdeksan