Saako teidän työpaikalla vastata omiin puheluihin?
Esim perheenjäsenten soittoihin kesken töiden. Minun työpaikallani on kokonaan kielletty oman puhelimen käyttö työaikana.
Kommentit (27)
Ei mulla ole muuta kuin duunipuhelin.
En haluaisi olla leikkauspöydällä kirurgin leikatessa ja höpistessä puhelimeen, että ota Jukkakulta sieltä jääkaapista se leipä välipalaksi.
Ei saa ja jos silti käyttää omaa puhelinta, pitää kädet pestä käytön jälkeen. Samoin pitää pestä työpuhelimen käytön jälkeen. Olen keittiötyössä.
[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 11:18"]Olisi kyllä ihan järkkyä, jos ei lapsen (koululainen yksin kotona) puheluihin saisi vastata.
[/quote]
vähän riippuu, jos muksu soittaa 10 kertaa ip aikana, niin ei sitä töistä voi vastata, yksi, max. 2 kertaa ok.
Ojala vastaili omaan puhelimeensa. Kailotti siihen että "mää oon töissä".
Minä en muuta teekään, kuin soittelen puhelimella ja olen netissä tabletilla. Ei kulu muuten aika valvomossa. Voi vittu, on hommaan tullut ruvettua.
-Myymälävartija
Meillä ei saa olla edes omaa puhelinta ylhäällä, vaan pitää jättää alas pukuhuoneeseen. Näin oli siis ex-työpaikalla.
No onhan se periaatteessa kiellettyä, mutta silti kaikki kulkee kännykät taskussa.
Työpaikalla tehdään töitä. Ruokatunnilla voi puhua omia puheluita.
Kyllä saa, pääasia että työt tulevat tehdyksi. Näin varmaankin valtaosassa asiantuntijatehtäviä.
Joo, oon aina facebookissa kun ei oo asiakkaita.
Mitä työtä teette, kun ette saa käyttää omaa kännykkää työaikana? Pakko myöntää ettei ystävä/tuttavapiirissäni ole ketään, jolta oman kännykän käyttö työaikana olisi kokonaan kielletty.
[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 10:38"]Mitä työtä teette, kun ette saa käyttää omaa kännykkää työaikana? Pakko myöntää ettei ystävä/tuttavapiirissäni ole ketään, jolta oman kännykän käyttö työaikana olisi kokonaan kielletty.
[/quote]
Olin silloin huoltoasemalla töissä.
Saa. Mulla ei edes ole muuta puhelinta kuin työsuhdekännykkä ja tietenkin vastaan silloin, kun se soi. Paitsi jos olen jossain palaverissa, silloin on puhelin äänettömällä.
Meidän neuvolassa terkkari vastasi joka kerta omiin puheluihinsa. Vähintään kerran vastaanotolla käydessä joku soitti ja siinä piti sitten kuunnella jaarittelua.
Kyllä saa, mutta vähän kirjoittamaton sääntö on, että ainoastaan tärkeisiin puheluihin vastataan. Olen toimistotöissä.
Olisi kyllä ihan järkkyä, jos ei lapsen (koululainen yksin kotona) puheluihin saisi vastata.
[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 12:24"]
[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 10:38"]
Mitä työtä teette, kun ette saa käyttää omaa kännykkää työaikana? Pakko myöntää ettei ystävä/tuttavapiirissäni ole ketään, jolta oman kännykän käyttö työaikana olisi kokonaan kielletty.
[/quote]
Onpa kiva, kun päiväkodintäti vaihtaa lapselle vaippaa ja samalla jaarittaa puhelimessa viime perjantai-illan juhlista :)
Tai vetää jumppahetkeä 3 vuotiaille luuri kourassa ja supattaa rakastajalle samalla :)
Miettikää ihmiset nyt vähän!
[/quote]
No en minäkään voi kesken työpäivän jaaritella pitkiä yksityispuheluita, pitää tehdä töitä, mutta saan toki vastata omiin puheluihin, oli soittaja sitten lapsi, puhelinmyyjä, aviomies tai lääkäri, joka soittaa labrakokeista. Missä työpaikassa ei lueteta työntekijöiden oman järjen käyttöön?