Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttävää: kaveri vastaa vain osaan viestistä

Vierailija
07.08.2021 |

Eli jos laitan vaikka että ”Hei, miten menee? Saitko kuvia Paulan syntymäpäivistä - mielellään katsoisin kun en päässyt paikalle?😊 Mitä kuuluu?”
Niin saattaa vastata vaikka ”Tässä pari otosta…” & laittaa kuvia. Ei muuta. Eli ei vastaa ”miten menee” kysymykseen tai mitä kuuluu.

Samoin jos laitan viestin kertoakseni jonkun asian ja kysyn miten töissä sujuu (uusi työ), ei vastannut mitään. Koko viestiin.

Mitä tästä pitäisi päätellä? Että olen kaverina ö -luokkaa?

Kommentit (83)

Vierailija
61/83 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten näistä roikkujista pääsee eroon? Tai miten vähentää näkemistä ja yhteydenpitoa kauniisti? Olen jo yritttänyt pidentää vastausväliä ja olla vastaamatta joihinkin viesteihin. En jaksa viestitellä hänelle joka päivä enkä nähdä 1-5 krt vkossa mitä hän ehdottaa.

Miksi hän ei ymmärrä vähentää ehdottelua ja viestittelyä kun pidän radiohiljaisuutta?

Nyt pitää sitten jatkossa olla kamala ihminen kun kivasti sanominen ei tepsi

Vierailija
62/83 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaarittelet turhia päivittäin

Tämä. Sitä ei kiinnosta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/83 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on ärsyttävä, yli-innokas, vaivalloinen tuttava. Anna sen kaverisi olla. Juttelette joskus puhelimessa kuulumiset ja muuten annat olla.

Vierailija
64/83 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo olivat vain esimerkkejä. Olen kysynyt kuulumisia ja kertonut omia, jotenkin nihkeästi vastaa… tavatessa normaali.

Nytkin kuvista kysyin jatkoa, tyyliin ”Katos, oliko Nikkisen Ville *nimi muutettu* siellä vai kuka tuo on?” Niin ei vastannut mitään.

Ap

Järkyttävä ap. Pakko olla provo.

Vierailija
65/83 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huh huh. Kyl kyl. Parempi etten sano mitään 😁

M38

Sano mieluusti ihan suoraan vaan.

Kyseinen kaveri on nimittäin mies, joten miesnäkökulmaa tässä kaivataankin!

Ap

Sekin vielä. Mies toivoo, että katoaisit maan päältä.

Vierailija
66/83 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytkin yhteyksissä kerran kuukaudessa. Ja jutut tuollaisia. Ei kukaan järkevä mies katsele tuollaista.

Vierailija
67/83 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei jaksa vastata tyhjänpäiväisesti ihan hyvin menee. 

Mun kaveri kysyy joka hlvtin päivä miten menee. Ei lopeta vaikken vastaa. Jos vastaan, tulee sata uutta viestiä. Oikein hurjistuu. Naama irvessä katon viestit. Introvertti olen.

Ei oo joka päivä ihmeellistä uutta.

Hanki elämä.

En jaksa kaikesta jaaritella. Ihan asioista millä ei oo merkitystä.

Tai hommaa lisää kavereita. Tai jotai.

Ihan mitä vaan. Kunhan meet muualle kyselemään.

Vierailija
68/83 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on/oli samanlainen samanlainen kaveri. Oli mulle tosi tärkeä aikoinaan, mutta tein omat johtopäätökseni tästä viestinnästä ja annoin olla. En enää laittanut viestejä vaan odottelin hänen laittavan niitä ensin ja harventuihan se viestittely tietysti ja kaverisuhde väljähtyi aikalailla.

Eniten minua loukkasi/harmitti se, että jos ehdotin tapaamista ei yhteistä aikaa tuntunut millään löytyvän tai jos löytyi niin tyyliin joku tunti kahden muun tapaamisen välissä. Eikä hän itsekään niitä juuri ehdottanut etukäteen silloin kun aikoja olisi vielä ollut vapaana.

Kuulostaa selkeältä, kaveriani ei kiinnosta asiani tai tavata minua. Mutta asia on myös kovin ristiriitainen, sillä jos kuitenkin tapaamme, vaikuttaa siltä kuin hänellä olisi aidosti kivaa ja että hän nauttisi seurastani.

No, olen laskenut irti, etten loukkaannu enempää.

Kuulostaa aika samalta kuin tämä kaverini!

Mietin onko tämä joku mies-nais näkökulmajuttu. Ehkä sukupuolella ei kuitenkaan ole merkitystä. Mutta mielestäni hieman erikoista enkä tiedä miten pitäisi toimia, miehet tunnetusti eivät näistä jaksa jauhaa ja varmaan tämän kaverini mielestä olisin keksinyt ongelman tyhjästä vaikken itse asiaa todella niin näe.

Ap

Ei todellakaan ole mies/naisnäkökulma-asia! En naisena jaksa kuunnella turhia höpinöitä joka päivä kaverilta. Ongelma on viestittelijässä. Antakaaa olla häiritkää niitä ketkä jaksaa höpistä myös takas samalla mitalla

Vierailija
69/83 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on piinaava äiti, joka laittaa useita kysymyksiä samaan viestiin. Valitsen niistä vain "helpot" ja vastaan niihin mahdollisimman ympäripyöreästi. Tietoisesti siis välttelen vastaamasta uteleviin kysymyksiin tai niihin, joista voi syntyä (taas) jokin riita.

Vierailija
70/83 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M38

Ap

Miehet on suoraviivaisia.

Vierailija
71/83 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M38

Ap

Tää ei oo mikään miesnäkökulma-juttu.

Itsekin vastaan vain osaan viesteistä mun kaverille, olen nainen. Ai miksi? Koska hän on yleensä rasittava henkilö. Siksi.

Vierailija
72/83 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo olivat vain esimerkkejä. Olen kysynyt kuulumisia ja kertonut omia, jotenkin nihkeästi vastaa tavatessa normaali.

Nytkin kuvista kysyin jatkoa, tyyliin Katos, oliko Nikkisen Ville *nimi muutettu* siellä vai kuka tuo on? Niin ei vastannut mitään.

Ap

Sitä ei kiinnosta sun melko tyhmät kysymykset etkä kiinnosta häntä ihmisenä.

Vierailija
73/83 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla on paljon asiaa mihin vaadit mahdollisimman nopeasti vastaukset niin miksi et soita vaan näpytät kirjan verran tekstiä ja oletat että kaikki muutkin haluaa tuojottaa puhelinta ja näpyttää sitä mahdollisimman paljon

Vierailija
74/83 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertaisesti, jos on stressaava elämäntilanne ja paljon kysymyksiä, ei vain muista vastata kaikkeen. Kokee, että vastatessaan jotakin samalla jo tavallaan vastaa niihinkin.

Vierailija
75/83 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän ei saa viestittelystä energiaa niin kuin sinä saat. Vastaamalla vähän / harvoin hän yrittää sitä suoraan sanomatta kertoa, että vähäisempi yhteydenpito riittää hänelle.

Vierailija
76/83 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan ajatteli, että kuvista näkee "miten menee" eikä tarvi erikseen kirjailla.

Vierailija
77/83 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju, mutta jos kerran tapaa toista ihmistä kuitenkin aika usein, niin mun mielestä kuulumiset vaihdetaan tavatessa. Suurimmalla osalla tavallisista suomalaisista arki taitaa pyöriä viikosta toiseen samojen asioiden parissa ja vain harvoin tapahtuu jotain, mistä olisi enemmän kerrottavaa.

Vierailija
78/83 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eivät vain pidä tuollaisesta viestintätavasta. Itse olen suoraan lopulta jopa pyytänyt yhtä tuttuani, että ei laittaisi niin pitkiä viestejä. Noh, voitte arvata, että silti hän viestii ihan samaan malliin. Hän kai ei vain pysty laittamaan lyhyttä viestiä ja kysyä ne olennaisimmat asiat. Jos teksti on tosi pitkä ja jaaritteleva ja se sisältää valtavasti kysymyksiä, niin yleensä itsekin pyrin vastaamaan vain muutamaan oman tulkintani mukaan tärkeimpään kysymykseen ja sellaisiin kysymyksiin, joihin on helppo vastata lyhyesti. En tykkää Itse laittaa mitään kilometrinmittaisia viestejä, vaan sellaiset asiat on parempi kertoa suullisesti.

Vierailija
79/83 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaveri on just tollanen joka laittaa viestiä liian usein. Miksei tajua että vastaan vasta seuraavana päivänä koska ei kiinnosta sen jutut tarpeeksi. Ei ole mielenkiintoinen ihminen. Siis minulle

Vierailija
80/83 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jaksa lukea tuollaista small talk:ia viesteistä? Itse vastaan vain oleellisiin kysymyksiin.

Mua taas ärsyttää ystävä, joka kommentoi jokaista kirjoittamaani asiaa. Ei kaikkeen tarvitse "reagoida"! En kaipaa mielipidettä joka asiasta, josta kerron. Se on juttelua, ei kyselyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi neljä