Ärsyttävää: kaveri vastaa vain osaan viestistä
Eli jos laitan vaikka että ”Hei, miten menee? Saitko kuvia Paulan syntymäpäivistä - mielellään katsoisin kun en päässyt paikalle?😊 Mitä kuuluu?”
Niin saattaa vastata vaikka ”Tässä pari otosta…” & laittaa kuvia. Ei muuta. Eli ei vastaa ”miten menee” kysymykseen tai mitä kuuluu.
Samoin jos laitan viestin kertoakseni jonkun asian ja kysyn miten töissä sujuu (uusi työ), ei vastannut mitään. Koko viestiin.
Mitä tästä pitäisi päätellä? Että olen kaverina ö -luokkaa?
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo olivat vain esimerkkejä. Olen kysynyt kuulumisia ja kertonut omia, jotenkin nihkeästi vastaa… tavatessa normaali.
Nytkin kuvista kysyin jatkoa, tyyliin ”Katos, oliko Nikkisen Ville *nimi muutettu* siellä vai kuka tuo on?” Niin ei vastannut mitään.Ap
Et oo tosissasi. Oikeastiko tuollaisia kyselet? Mä pitäisin tuollaisten yhdentekevien asioiden kyselyä aikani haaskauksena. Mitä. Ihmettä sinä teet kuvilla bileistä, joissa et ollut? Ja tiedolla, oliko Nikkisen Ville?
Eikö noi ole normiasioita joista puhutaan kun livenä keskustellaan, niin en ymmärrä miksi samaa keskustelua ei voida tekstailla.
Mä en kyllä livenäkään tuollaisista jutuista kiinnostu. Eli mikä siinä esim. kiinnostaa, oliko Nikkisen Ville jossain. Mua ainakin kiinnostaa vain sen henkilön kuulumiset, ketä tapaan. Ei kenenkään kolmannen. Pidän tyhjäpäisinä ihmisiä, jotka kertoo muiden ihmisten kuulumisia.
Ja sitten jos puhun omista asioistani, vaikutan itsekeskeiseltä ihmiseltä, joka puhuu vain itsestään...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko olla, että hän ei jaksa/tykkää tekstailla? Soita. Minua ärsyttää tekstaavat kaverit, en jaksa viestitellä kun saman asian sanoo puhelimessa parissa minuutissa.
Minä taas mieluummin kirjoitan viestejä omaan tahtiini, kuin vastailen milloin missäkin kauppajonossa puhelimeen vastatakseni jotakin, jonka kirjoittamisessa ei kuitenkaan kauaa mene.
Sama toisin päin. Sitä saattaa soittaa juuri huonoon aikaan, jolloin toinen ei ehdi puhua ollenkaan, tai hän ei edes vastaa. Laitan viestin ja toinen vastaa sitten kuin vastaa. Jos soitan enkä tavoita, niin eikös se soita takaisin just silloin kun minä olen vaikka suihkussa, ja soitellaan ristiin kun viestillä asia olisi jo kerrottu.
Anoppi soittaa aina miehelleni tyyliin "hain nyt ne mansikat, tulkaa perkamaan kun joudatte", "tuutteko meille syömään ylihuomenna?" jne. Ja minä en kertakaikkiaan ymmärrä, että miksi ei vaan voi tekstata tuollaista. :D
No miksi tekstata, jos voi soittaakin. En ymmärrä miksi nykyään niin vältellään ihan tavallista puhelua.
No juuri siksi että kaikki ovat kovin kiireisiä ettei halua häiritä juuri sinä hetkenä akuutisti!!!!!
No ei siihen puheluun ole pakko vastata. Mutta yleisesti tuntuu, että kaikki pelkää vastata nykyään puhelimeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko olla, että hän ei jaksa/tykkää tekstailla? Soita. Minua ärsyttää tekstaavat kaverit, en jaksa viestitellä kun saman asian sanoo puhelimessa parissa minuutissa.
Minä taas mieluummin kirjoitan viestejä omaan tahtiini, kuin vastailen milloin missäkin kauppajonossa puhelimeen vastatakseni jotakin, jonka kirjoittamisessa ei kuitenkaan kauaa mene.
Sama toisin päin. Sitä saattaa soittaa juuri huonoon aikaan, jolloin toinen ei ehdi puhua ollenkaan, tai hän ei edes vastaa. Laitan viestin ja toinen vastaa sitten kuin vastaa. Jos soitan enkä tavoita, niin eikös se soita takaisin just silloin kun minä olen vaikka suihkussa, ja soitellaan ristiin kun viestillä asia olisi jo kerrottu.
Anoppi soittaa aina miehelleni tyyliin "hain nyt ne mansikat, tulkaa perkamaan kun joudatte", "tuutteko meille syömään ylihuomenna?" jne. Ja minä en kertakaikkiaan ymmärrä, että miksi ei vaan voi tekstata tuollaista. :D
No miksi tekstata, jos voi soittaakin. En ymmärrä miksi nykyään niin vältellään ihan tavallista puhelua.
Kutsun syömään ymmärrän että tehdään soittaen, samalla voi sopia ajan, kysyä ruokatoiveita ym. Mutta joku ilmoitusasia mansikoista, vastapuoli vastaa ok ja se siitä puhelusta, aika turhaa keskeyttää joku oma puuha vain tuon takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo olivat vain esimerkkejä. Olen kysynyt kuulumisia ja kertonut omia, jotenkin nihkeästi vastaa… tavatessa normaali.
Nytkin kuvista kysyin jatkoa, tyyliin ”Katos, oliko Nikkisen Ville *nimi muutettu* siellä vai kuka tuo on?” Niin ei vastannut mitään.Ap
Et oo tosissasi. Oikeastiko tuollaisia kyselet? Mä pitäisin tuollaisten yhdentekevien asioiden kyselyä aikani haaskauksena. Mitä. Ihmettä sinä teet kuvilla bileistä, joissa et ollut? Ja tiedolla, oliko Nikkisen Ville?
Eikö noi ole normiasioita joista puhutaan kun livenä keskustellaan, niin en ymmärrä miksi samaa keskustelua ei voida tekstailla.
Mä en kyllä livenäkään tuollaisista jutuista kiinnostu. Eli mikä siinä esim. kiinnostaa, oliko Nikkisen Ville jossain. Mua ainakin kiinnostaa vain sen henkilön kuulumiset, ketä tapaan. Ei kenenkään kolmannen. Pidän tyhjäpäisinä ihmisiä, jotka kertoo muiden ihmisten kuulumisia.
Ja sitten jos puhun omista asioistani, vaikutan itsekeskeiseltä ihmiseltä, joka puhuu vain itsestään...
Ootko koskaan kokeillut puhua asioista ja asiaa?
Vierailija kirjoitti:
Mulla on/oli samanlainen samanlainen kaveri. Oli mulle tosi tärkeä aikoinaan, mutta tein omat johtopäätökseni tästä viestinnästä ja annoin olla. En enää laittanut viestejä vaan odottelin hänen laittavan niitä ensin ja harventuihan se viestittely tietysti ja kaverisuhde väljähtyi aikalailla.
Eniten minua loukkasi/harmitti se, että jos ehdotin tapaamista ei yhteistä aikaa tuntunut millään löytyvän tai jos löytyi niin tyyliin joku tunti kahden muun tapaamisen välissä. Eikä hän itsekään niitä juuri ehdottanut etukäteen silloin kun aikoja olisi vielä ollut vapaana.
Kuulostaa selkeältä, kaveriani ei kiinnosta asiani tai tavata minua. Mutta asia on myös kovin ristiriitainen, sillä jos kuitenkin tapaamme, vaikuttaa siltä kuin hänellä olisi aidosti kivaa ja että hän nauttisi seurastani.
No, olen laskenut irti, etten loukkaannu enempää.
Kuulostaa aika samalta kuin tämä kaverini!
Mietin onko tämä joku mies-nais näkökulmajuttu. Ehkä sukupuolella ei kuitenkaan ole merkitystä. Mutta mielestäni hieman erikoista enkä tiedä miten pitäisi toimia, miehet tunnetusti eivät näistä jaksa jauhaa ja varmaan tämän kaverini mielestä olisin keksinyt ongelman ”tyhjästä” vaikken itse asiaa todella niin näe.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ja tekstisviestillä minuutissa. Eikä tarvitse jaaritella muuta höpön höpöä. Ihme asenne sinulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huh huh. Kyl kyl. Parempi etten sano mitään 😁
M38
Sano mieluusti ihan suoraan vaan.
Kyseinen kaveri on nimittäin mies, joten miesnäkökulmaa tässä kaivataankin!Ap
Miksi haluat tietää toisesta miehestä kuvassa? Miksi kysyt hänen työstään? Tuo viimeinen on kyllä ihan normaalia, mutta jotkut miehet eivät vaivaudu. Saavat palkkaa työstä joka tapauksessa, vaikkeivät siitä kerrokaan. Jospa miettii, mikä sinuun tekisi vaikutuksen, eikä keksi. Erikseen ovat miehet, jotka haluavat kertoa työstään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M38
Miksi haluat tietää toisesta miehestä kuvassa? Miksi kysyt hänen työstään? Tuo viimeinen on kyllä ihan normaalia, mutta jotkut miehet eivät vaivaudu. Saavat palkkaa työstä joka tapauksessa, vaikkeivät siitä kerrokaan. Jospa miettii, mikä sinuun tekisi vaikutuksen, eikä keksi. Erikseen ovat miehet, jotka haluavat kertoa työstään.
No ihan normaalia kuulumisten vaihtoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M38
No ihan normaalia kuulumisten vaihtoa.
Niin kuulostaa normaalilta, mutta kaikki eivät motivoidu vastaamaan. Miehellä tai muuten itseriittoisella voi aidosti voi olla joku blokkeri viestiessä. "Onko tuossa XX" -> Reaktio: "Jaaha, tunnisti tyypin" tai "En tiedä" tai "No entä sitten" tai "Ei ole, en kerro". Reaktiota ei sitten kirjoita kysyjälle. "Miten uudessa työssä menee" -> Reaktio: "Tietää, että aloitin uudessa työssä" tai "Teenpä jotain muuta ensin" tai "Ei vielä kerrottavaa". Reaktiota ei sitten kirjoita kysyjälle.
Mikä tahansa ajatteluun velvoittava voi jäädä ilman kirjallista vastausta, ellei tyyppi esim. ole sattunut ottamaan valokuvia ja voi lähettää niitä eteenpäin. Sanallinen jatkoprosessointi jää silloin kuvista kysyneelle.
^miten niin sanallinen jatkoprosessointi jää kuvista kysyneelle…? Onhan se nyt typerää olla vastaamatta, jos kysytään. Epäkohteliasta.
Hän on introvertti ja hänen oma napansa ja ajatusmaailmansa ovat miljoona kertaa arvokkaampia kuin jonkun yhteydenotto.
Teen tätä jos haluan ottaa etäisyyttä. Sori.
Enpä oikein tiedä miten vastata kun kaveri lähettää hassun kuvan jossa esim. pilkataan vegaaneita ym. Yleensä en laita mitään. Pahinta oli yhdessä entisessä työpaikassa jossa projektipäällikkö yritti olla nuorekas (no ei hän kovin vanha ollut) ja yritti luoda jotain ebin-tsättimeininkiä, vaikka projektissa oli ihan oikeitakin ongelmia ratkaistavana.
Vierailija kirjoitti:
Hän on introvertti ja hänen oma napansa ja ajatusmaailmansa ovat miljoona kertaa arvokkaampia kuin jonkun yhteydenotto.
Introvertti ei kylläkään ajattele tällai, ne on extrovertit jotka on enemmän itsekeskeisiä ja kuvittelee että kaikki haluaa nähdä ja kuulla kuinka ne esiintyy.
Tuskin olen kaverisi, mutta olen alkanut rajata yhdelle tuttavalleni lähettämiäni vastauksia kuvaamallasi tavalla. Syy on se, että jossain vaiheessa tajusin hänen urkkivan ja toisaalta kertovan eteenpäin muiden asioita. Itse olen "mitä kuuluu" -viestittelyn lomassa saanut tietää ties mitä "Nikkisen Villen" elämän yksityisasioita, mutta myös raportteja milloin "Tellen", milloin "Annan" tai jopa "Jussin koiran" edesottamuksista ilman, että edes tiedän, keitä kolme viimeksi mainittua ovat. Jossain vaiheessa tajusin, että todennäköisesti kaikki, mitä vastaan "tiedätkö miten Sannalla se-ja-se" -kysymyksiin tai kysymyksiiin omista kuulumisistani, vatvotaan seuraavalle viestin saajalle. Itse en pidä tällaisesta toiminnasta ollenkaan, joten katsoin parhaimmaksi valita vastauksissani pidättyväisemmän linjan.
Teet palveluksen jos jätät toisen rauhaan. Heti
No juuri siksi että kaikki ovat kovin kiireisiä ettei halua häiritä juuri sinä hetkenä akuutisti!!!!!