Ärsyttävää: kaveri vastaa vain osaan viestistä
Eli jos laitan vaikka että ”Hei, miten menee? Saitko kuvia Paulan syntymäpäivistä - mielellään katsoisin kun en päässyt paikalle?😊 Mitä kuuluu?”
Niin saattaa vastata vaikka ”Tässä pari otosta…” & laittaa kuvia. Ei muuta. Eli ei vastaa ”miten menee” kysymykseen tai mitä kuuluu.
Samoin jos laitan viestin kertoakseni jonkun asian ja kysyn miten töissä sujuu (uusi työ), ei vastannut mitään. Koko viestiin.
Mitä tästä pitäisi päätellä? Että olen kaverina ö -luokkaa?
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Huh huh. Kyl kyl. Parempi etten sano mitään 😁
M38
Sano mieluusti ihan suoraan vaan.
Kyseinen kaveri on nimittäin mies, joten miesnäkökulmaa tässä kaivataankin!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Voisiko olla, että hän ei jaksa/tykkää tekstailla? Soita. Minua ärsyttää tekstaavat kaverit, en jaksa viestitellä kun saman asian sanoo puhelimessa parissa minuutissa.
Minä taas mieluummin kirjoitan viestejä omaan tahtiini, kuin vastailen milloin missäkin kauppajonossa puhelimeen vastatakseni jotakin, jonka kirjoittamisessa ei kuitenkaan kauaa mene.
Sama toisin päin. Sitä saattaa soittaa juuri huonoon aikaan, jolloin toinen ei ehdi puhua ollenkaan, tai hän ei edes vastaa. Laitan viestin ja toinen vastaa sitten kuin vastaa. Jos soitan enkä tavoita, niin eikös se soita takaisin just silloin kun minä olen vaikka suihkussa, ja soitellaan ristiin kun viestillä asia olisi jo kerrottu.
Mun kaveri kyselee milloin nähdään, sitten ku kerron milloin käy ja laitan että käviskö sulle silloin, niin ei vastaa mitään xD
Vierailija kirjoitti:
Kyselet liikaa. Rasittavaa vastailla noin moneen tyhjänpäiväiseen kysymykseen.
Mutta livenä näistä jaksaa jauhaa!?
No, paljon mieluummin viestittely kuin ne pirun ääniviestit! En tykkää kuunnella enkä lähettää niitä.
Mä lopetan tollaset yhteydenpidot asemassasi, kun olen selkeästi ilmaa heille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No silloin tuolle harmittomalle höpöttelylle on se varattu aika.
Otaksuu, että nuo kysymykset ovat vain turhaa sanahelinää.
Lähettää kuvat ja sillä sipuli.
Vierailija kirjoitti:
No, paljon mieluummin viestittely kuin ne pirun ääniviestit! En tykkää kuunnella enkä lähettää niitä.
Ääniviestit on ihan parasta, jotain mielenkiintoista sentään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo olivat vain esimerkkejä. Olen kysynyt kuulumisia ja kertonut omia, jotenkin nihkeästi vastaa… tavatessa normaali.
Nytkin kuvista kysyin jatkoa, tyyliin ”Katos, oliko Nikkisen Ville *nimi muutettu* siellä vai kuka tuo on?” Niin ei vastannut mitään.Ap
Et oo tosissasi. Oikeastiko tuollaisia kyselet? Mä pitäisin tuollaisten yhdentekevien asioiden kyselyä aikani haaskauksena. Mitä. Ihmettä sinä teet kuvilla bileistä, joissa et ollut? Ja tiedolla, oliko Nikkisen Ville?
Eikö noi ole normiasioita joista puhutaan kun livenä keskustellaan, niin en ymmärrä miksi samaa keskustelua ei voida tekstailla.
Jos menee huonosti eikä työt suju eikä halua kertoa siitä.
Mulla on/oli samanlainen samanlainen kaveri. Oli mulle tosi tärkeä aikoinaan, mutta tein omat johtopäätökseni tästä viestinnästä ja annoin olla. En enää laittanut viestejä vaan odottelin hänen laittavan niitä ensin ja harventuihan se viestittely tietysti ja kaverisuhde väljähtyi aikalailla.
Eniten minua loukkasi/harmitti se, että jos ehdotin tapaamista ei yhteistä aikaa tuntunut millään löytyvän tai jos löytyi niin tyyliin joku tunti kahden muun tapaamisen välissä. Eikä hän itsekään niitä juuri ehdottanut etukäteen silloin kun aikoja olisi vielä ollut vapaana.
Kuulostaa selkeältä, kaveriani ei kiinnosta asiani tai tavata minua. Mutta asia on myös kovin ristiriitainen, sillä jos kuitenkin tapaamme, vaikuttaa siltä kuin hänellä olisi aidosti kivaa ja että hän nauttisi seurastani.
No, olen laskenut irti, etten loukkaannu enempää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No silloin tuolle harmittomalle höpöttelylle on se varattu aika.
😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko olla, että hän ei jaksa/tykkää tekstailla? Soita. Minua ärsyttää tekstaavat kaverit, en jaksa viestitellä kun saman asian sanoo puhelimessa parissa minuutissa.
Minä taas mieluummin kirjoitan viestejä omaan tahtiini, kuin vastailen milloin missäkin kauppajonossa puhelimeen vastatakseni jotakin, jonka kirjoittamisessa ei kuitenkaan kauaa mene.
Sama toisin päin. Sitä saattaa soittaa juuri huonoon aikaan, jolloin toinen ei ehdi puhua ollenkaan, tai hän ei edes vastaa. Laitan viestin ja toinen vastaa sitten kuin vastaa. Jos soitan enkä tavoita, niin eikös se soita takaisin just silloin kun minä olen vaikka suihkussa, ja soitellaan ristiin kun viestillä asia olisi jo kerrottu.
Anoppi soittaa aina miehelleni tyyliin "hain nyt ne mansikat, tulkaa perkamaan kun joudatte", "tuutteko meille syömään ylihuomenna?" jne. Ja minä en kertakaikkiaan ymmärrä, että miksi ei vaan voi tekstata tuollaista. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo olivat vain esimerkkejä. Olen kysynyt kuulumisia ja kertonut omia, jotenkin nihkeästi vastaa… tavatessa normaali.
Nytkin kuvista kysyin jatkoa, tyyliin ”Katos, oliko Nikkisen Ville *nimi muutettu* siellä vai kuka tuo on?” Niin ei vastannut mitään.Ap
Et oo tosissasi. Oikeastiko tuollaisia kyselet? Mä pitäisin tuollaisten yhdentekevien asioiden kyselyä aikani haaskauksena. Mitä. Ihmettä sinä teet kuvilla bileistä, joissa et ollut? Ja tiedolla, oliko Nikkisen Ville?
Eikö noi ole normiasioita joista puhutaan kun livenä keskustellaan, niin en ymmärrä miksi samaa keskustelua ei voida tekstailla.
Mä en kyllä livenäkään tuollaisista jutuista kiinnostu. Eli mikä siinä esim. kiinnostaa, oliko Nikkisen Ville jossain. Mua ainakin kiinnostaa vain sen henkilön kuulumiset, ketä tapaan. Ei kenenkään kolmannen. Pidän tyhjäpäisinä ihmisiä, jotka kertoo muiden ihmisten kuulumisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
👍👏👍👏
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anoppi soittaa aina miehelleni tyyliin "hain nyt ne mansikat, tulkaa perkamaan kun joudatte", "tuutteko meille syömään ylihuomenna?" jne. Ja minä en kertakaikkiaan ymmärrä, että miksi ei vaan voi tekstata tuollaista. :D
No miksi tekstata, jos voi soittaakin. En ymmärrä miksi nykyään niin vältellään ihan tavallista puhelua.
Jos yhtään lohduttaa, niin minullekin käy hyvin usein noin. Ja yleensä ne ovat vielä ne tärkeimmät viestit ja kysymykset, joihin ei vastata mitään.
Hän ei halua kertoa sinulle kuulumisiaan. Ehkä olet liian utelias ihminen...
Öööö, eikö tuo ole ihan normaalia kavereiden viestintää? Meillä ainakin kaveripiiri kysyy ketä oli juhlissa jos ei itse ollut ja kuvissa joku puolituttu vilahtaa…