Raskaana ja miehen alkoholiongelma?
Mitä tekisitte minun kengissäni? Lapsi on odotettu ja haluttu. Mies aina ollut aika alkoholiin menevä, nuorempana ajatteli että se kuuluu sen hetkiseen elämänvaiheeseen.
Ongelma on siinä, ettei osaa ottaa kohtuudella. Eilen lähtien kaupungille kaverin kanssa lasilliselle, tuli kotiin joskus 2 aikaan. Menin aamulla 7.30 töihin, oli vielä hereillä ja putki päällä. Oli siis yksin ollessaan kotiin tultuaan juonut vielä 1,5 pulloa viiniä, vähintään. Hän ei näe tässä ongelmaa.
Juo usein yksin ollessaan tietokoneella perjantaina helposti pullon viskiä ja pari pulloa olutta. Arkisin saattaa herkutella erikoisoluilla silloin tällöin, silloin jää pariin pulloon.
Riitaa tulee usein, kun ollaan yhdessä juhlissa ja etukäteen sovittu että lähdetään yhdessä ajoissa... Niin ei koskaan käy. Jos on alkoholia tarjolla hän on siellä tappiin asti, ihan sama onko kavereitakaan enää paikalla. Löytää kyllä kännissä uusia.
Pitäisikö nyt jo alkaa miettimään lapsen kasvattamista eri katon alla?
Kommentit (104)
Miten siellä menee ap? Joko pikkuinen on syntynyt? Miten miehesi juominen, onko vähentänyt? Vai yrittääkö keksiä hyviä syitä miksi juuri tänään kuitenkin täytyy ” vähön” ottaa?
Hei ap, miten on mennyt? Onko mies pystynyt yhtään ottamaan alkoholia kontrolliin?
Aseta ehdot:
Alkoholi tai sinä ja lapset.
Selvät konkreettiset rajat ja jos kerrankin rikkoutuvat, pakkaat kamat.
Kommentoin tätä, vaikka viesti onkin kesältä.
Siinä vaiheessa, kun olin valmis näin toteamaan, olin myös valmis eroamaan. Sitä ennen se olisi ollut tyhjä uhkaus, sellaisia en harrasta.
Ja kun olin täysin valmis eroamaan, en enää halunnut tehdä töitä parisuhteen eteen. Olin jo aloittanut surutyön ja miettinyt käytännön järjestelyjä. Ilmoitin miehelle haluavani erota, enkä olut enää henkisesti valmis tekemään töitä avioliiton pelastamiseksi.
Olen edelleen sitä mieltä, että aikuisen ihmisen pitäisi ymmärtää jotain muutakin kieltä kuin uhkailuja. Ehdotus ja pyyntö ovat myös selkeitä viestejä.