3-vuorotyötä tekevät. Miten ajatte autolla kotiin, nukahtamatta?
Miten olette ratkaisseet tämän ongelman?
Tänään oli ihan hilkulla, etten nukahtanut. Takana ajavat varmaan luulivat, että olen juovuksissa. Mutta todellisuudessa olin vain niin väsynyt, että meinasin torkahtaa.
Olivatkohan soittaneet poliisiratsian paikalle, kun sellainenkin yhtäkkiä ilmestyi eteeni...?
Kommentit (34)
Mulla on paluumatka aamuruuhkassa Helsingissä puolisen tuntia. Tiedostan kyllä, että ajan selvästi kehnommin, kun valvottua aikaa on kotiin ajaessa jo 27 tuntia. En pääse nukahtamaan, kun joutuu koko ajan tarkkailemaan liikennettä. Mutta saa kyllä olla erityisen skarppina kaikissa kaistanvaihdoissa, risteyksissä jne. En kuuntele musiikkia enkä puhu kännykkään, vaan käytän kaikki resurssit liikenteen tarkkailemiseen. Muuten menisinkin bussilla, mutta se kestää 1,5 tuntia ja haluan äkkiä petiin.
Mullakin tuo, että haluan mahdollisimman nopeasti kotiin, vaikka joskus olisi järkevää ajan tien sivuun ja nukkua 15 minuuttia (mulla työmatka kestää tunnin näin kesäkelillä).
Nuku vartin unet autossa. Sit kierrät sen pari kertaa ympäri/poltat tupakan tms. ja lähet ajelee. Tämä auttaa itsellä, välillä on tosi tiukkaa.. Ajan työkseni rekkaa, vaarallista tiedän. Vasta syntyi ensimmäinen lapsi joka itkee kaiket yöt, niin tulee välillä nukuttua huonosti.. Vaimo ei ymmärrä, et mun pitäs saada nukkua kun käyn töissä. Vaimo voi ottaa aina päikkärit vauvan kans.. :(
Batteryä ja kahvia on termarissa. Onneksi tämä on väliaikaista!
Itse asiassa tässä yksi aamu mietin liikenteessä, etten ikinä ennen ajatellut kuinka paljon juuri aamulla on liikenteessä kuskeja, jotka ovat todella väsyneitä ja joiden havainnointikyky on ihan nollassa. Koska ennen olin itse se, joka kirmaa silmät kirkkaina ja virkkuna (no, sinne päin) aamuvuoroon. Nyt, kun itse olen kokeillut kolmivuorotyötä, olen todennut että se on yllättävän raskasta, ja että joinakin aamuina ei muista kotiintulon jälkeen yhtään että on autolla ajanutkaan.
Musiikki, jonka mukana voi laulaa.
Joo, tuo on just pelottavaa, ettei muista viimeisestä 5:stä kilometristä mitään. Kertoo paljon suorituskyvystä.
Mä ajan aina yövuoron jälkee kotiin eri reittiä kun yleensä. On pikkutie ja mutkikas ja kestää motaria pidempää. Pysyy kurvaillessa hereillä paremmin kun suoraa motaria ajaessa.
Käsken kuljettajan herättää kun ollaan perillä. En ole Räikkönen.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 20:42"]
Käsken kuljettajan herättää kun ollaan perillä. En ole Räikkönen.
[/quote]
No ethän sä sitten aja kotiin nukahtamatta! Sitähän ap kysyi.
Kylmää ilmaa autoon
Musiikki isolle ja laula mukana
Jaloittelua
Puhu puhelimessa
Onneksi ei ole tuota ongelmaa yövuoron jälkeen, sen sijaan aamuvuoroon mennessä on vaikeaa.
Kuljen julkisilla. Onneksi se on vaihtoehto, sillä nukun jo bussissa. Koska asun hyvien kulkuyhteyksien äärellä, niin olen valinnut työpaikatkin sen mukaan, että pääsen alle 1,5 tunnissa julkisilla kotia.
Mulla ei ole tätä ongelmaa oikeestaan kovin usein yövuoron jälkeen. Yövuoron jälkeen saatan olla yllättävänkin skarppi. Pahimpia on ajomatkan sen jälkeen kun on edelisenä päivänä tehnyt iltavuoron ja seuraavana päivänä heränyt aamuvuoroon. Ja jos lapset on valvottaneet, tai yöunet on jääneet huonoiksi muuten vaan, voi olla aivan kamalaa ajaa sen jälkeen kotiin :(
Meinaan nukahtaa ja asiaa ei auta se, että työ on aika fyysistä ja kuluttavaa.
Eli on siellä liikenteessä joskus kolmen aikaankin aika väsynyttä porukkaa liikenteessä. Töötätkää jos näätte uneliaan kuskin. Se hidasteleva ja hassusti ajava kun ei välttämättä ole aina humalassa vaan töistä palaava pilkkiä...
Mietin aina päivän kauppalistaa tms. mihin pitää keskittyä. Yleensä menee matka ihan hyvin, kirjotan listan kotona. Juon mehua tms. pesen hampaat ja menen nukkumaan. :) Välillä on työkaveri kyydissä, niin juttelu piristää. :)