Millainen ihminen tienaa alle 2600 euroa/kk?
Kerro ammatti ja peruspalkka, jonka tiedät olevan alle 2600e/kk.
Kommentit (150)
Kolmekymppinen toimistotyöläinen yksityisellä, bruttopalkka kokoaikatyöstä 1850 euroa. Tehtäväni lasketaan avustavaksi. Muutama vuosi samassa firmassa, firmaan tullessani olin kandi ja olen tänä aikana valmistunut yliopistosta maisteriksi. Tehtävät ovat kehittyneet, mutta palkka jumittaa. Huonohan tämä on, mutta palkankorotustoiveisiin vastataan eioota. Katselen jatkuvasti muitakin työpaikkoja, mutta eipä niitä sormia napsauttamalla saa. Nykyaikana saa olla kiitollinen tästäkin.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 22:13"]
Ravintolatyöntekijä
1700€/kk
Ihmiset ei välttämättä tajua, että tässä kysytään bruttopalkkaa.
[/quote]
Tuo onkin bruttopalkka. Tajuatko että TODELLA moni saa reilusti alle 2000 euroa bruttona kuukaudessa palkkaa?
[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 22:05"]Lähes kaikki palvelualoilla työskentelevät. Kokki, tarjoilija, myyjä, konsulentti, baarimikko..
[/quote]
AMK-koulutetut esimiehet mukaan1665
T. Ravintolapäällikkö 2550€/kk, sis. lisät.
Fysioterapeutti, 2570 e kaikkine lisineen.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 22:15"]Ottaako kukaan selvää ennen opintojen aloittamista millaista liksaa alalla maksetaan? Itse en tunne lähipiiristäni ketään, joka tienaisi alle tuon 2600€. Kukaan ei tule rikkaasta perheestä, vaan ollaan kaikki perus betonilähiöiden avainkaulalapsia. Noin puolella on yliopistokoulutus lopuilla AMK. Jopa terveysalaa opiskelleilla ja perustradenomien palkat on yli tuon. Itse sain opiskeluaikana lomalla myymälässä työskennellessäni (noin kuusi vuotta sitten) yli kaksi tonnia kuussa. Tosin olinkin valmis tekemään iltaa ja viikonloppua ja tuuraamaan sairastuneita vaikka toisessa ketjun myymälässä.
[/quote]
*nauraa silmät vettä roiskuen* Älä viitsi puhua p*skaa. Olen itse ja tunnen muitakin Amk-terv.sos.alan ihmisiä ja peruspalkka alta tuon. Ihan järkiään. Saat peffas pyyhkiä jutuillas. Ja btw meilläpäin tradenomit hengailee citymarketin kassoilla pääasiassa ja peruspalkka jää kuule kaaaaauaksi tuosta. Ja onhan yliopiston käyneitäkin eikä peruspalkka paljoa tuota ylitä -jos ylittää edes.
En tiedä, millon 50-luvulla olet syntynyt ja kaveripiirissä haksanneet hyvät suojatyöpaikat sopimuksineen 70-luvulla, mutta nyky parikymppisen maailma on eri :)
Palomiehet/sairaankuljettajat tienaa vain 1700 peruspalkka. Lisienkin kanssa jää alle 2600 kuukaudessa. Aivan naurettavan vähän, he kuitenkin tekevät erittäin arvokasta työtä ja vaarantavat myös henkensä.
Muita aloja:
Liikunnanohjaajat, kampaajat, tarjoilijat, sihteerit, koordinaattorit, postimiehet, jne
Olen tehnyt hommia lähihoitajana 2100eur, sairaanhoitajana 2200eur ja terveydenhoitajana 2250eur. Ihan perseestä.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 22:59"][quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 22:15"]Ottaako kukaan selvää ennen opintojen aloittamista millaista liksaa alalla maksetaan? Itse en tunne lähipiiristäni ketään, joka tienaisi alle tuon 2600€. Kukaan ei tule rikkaasta perheestä, vaan ollaan kaikki perus betonilähiöiden avainkaulalapsia. Noin puolella on yliopistokoulutus lopuilla AMK. Jopa terveysalaa opiskelleilla ja perustradenomien palkat on yli tuon. Itse sain opiskeluaikana lomalla myymälässä työskennellessäni (noin kuusi vuotta sitten) yli kaksi tonnia kuussa. Tosin olinkin valmis tekemään iltaa ja viikonloppua ja tuuraamaan sairastuneita vaikka toisessa ketjun myymälässä.
[/quote]
*nauraa silmät vettä roiskuen* Älä viitsi puhua p*skaa. Olen itse ja tunnen muitakin Amk-terv.sos.alan ihmisiä ja peruspalkka alta tuon. Ihan järkiään. Saat peffas pyyhkiä jutuillas. Ja btw meilläpäin tradenomit hengailee citymarketin kassoilla pääasiassa ja peruspalkka jää kuule kaaaaauaksi tuosta. Ja onhan yliopiston käyneitäkin eikä peruspalkka paljoa tuota ylitä -jos ylittää edes.
En tiedä, millon 50-luvulla olet syntynyt ja kaveripiirissä haksanneet hyvät suojatyöpaikat sopimuksineen 70-luvulla, mutta nyky parikymppisen maailma on eri :)
[/quote]
Voi voi. En tiedä missä "teilläpäin" on mitta pääkaupunkiseudulla ei ole todellakaan harvinaista tradenomin koulutuksella tienata kolmea tonnia ja ylikin. Sillä, kuten minulla terveysalan koulutuksilla kun voi tehdä hyvin monenlaista työtä jos vain uskaltaa ja viitsi etsiä ja hakea. Moni ei viitsi ottaa edes oman työpaikkansa sisällä selvää mut erilaisia tehtäviä tai vastuita olisi mahdollista saada/opetella. Yksityisiä firmoja on hyvin monenlaisia ja useilla ulkomaalaisilla yrityksillä palkat ovat parempia kuin kotimaisilla. Työpaikkaa pitää myös uskaltaa vaihtaa, sillä palkka nousee paremmin uuteen firmaan siirtyessä kuin samassa vuositolkulla pysyessä. Se etu meillä 70-80-luvulla syntyneillä on, että emme usko mihinkään eläkevirkoihin vaan uskallamme lähteä parempien mahdollisuuksien perään ja aktiivisesti myös etsiä niitä.
Minulle on se ja sama uskotko vai et. Kai se helpottaa omaa oloa kun kuvittelee ettei muilla voi asiat olla sen paremmin, silloinhan voisi joutua miettimään myös sitä, että voisiko oma tilanne olla vähän myös omaa syytä.
Puhutaanko tässä nyt bruttopalkoista?
[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 20:34"]Varmaan joku sellainen joka ei ole suojatöissä kunnan virastossa.
[/quote]Kunta maksaa keskimäärin pienimmät palkat (verrattuna valtioon ja yksityiseen)
En edes viitsi kertoa, mikä. Mutta akateeminen koulutus, töissä kulttuurialalla ja palkka 1170 e / kk.
Sairaanhoitaja. Pk-seutu ja erikoissairaanhoito. Valmistumisesta alle 5v.
Kirjailija. Vuositulot ovat 2000 euroa.
vanha ukko amis 4000
[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 22:27"]
Kolmekymppinen toimistotyöläinen yksityisellä, bruttopalkka kokoaikatyöstä 1850 euroa. Tehtäväni lasketaan avustavaksi. Muutama vuosi samassa firmassa, firmaan tullessani olin kandi ja olen tänä aikana valmistunut yliopistosta maisteriksi. Tehtävät ovat kehittyneet, mutta palkka jumittaa. Huonohan tämä on, mutta palkankorotustoiveisiin vastataan eioota. Katselen jatkuvasti muitakin työpaikkoja, mutta eipä niitä sormia napsauttamalla saa. Nykyaikana saa olla kiitollinen tästäkin.
[/quote]
Ei kai työpaikkasi ala P-kirjaimella? Minä sain insinöörin hommista 2000, mutta kun olin työtön ja oli ota tai jätä -tilanne...nyt pienempi firma maksaa paremmin. Tuo firma maksoi kaikille huonosti.
Nuorisonohjaaja pk-seutu 2100 €