Millainen ihminen tienaa alle 2600 euroa/kk?
Kerro ammatti ja peruspalkka, jonka tiedät olevan alle 2600e/kk.
Kommentit (150)
Tästä näkee, että koulutus on kokenut täydellisen inflaation viimeisen 15 v aikana. Koulutettu joutuu myymään osaamisensa tosi halvalla. Koulutuspyramidin huipulla on muutama ala jolla pystyy tienaamaan ja ne ovat taloustiede, oikeustiede ja lääketiede. Yhteistä näille: voit toimia yksityisenä yrittäjänä julkisen rinnalla ja voit rahastaa yhtäaikaa sekä yksityistä että julkista sektoria. Koulutuseroosio vaan kiihtyy, olemme vasta alussa.
Kaikki joilla tunti palkka on alle 16,25 ,joten aika paljon meitä on. Itsellä tunti palkka 13 euroo
[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 21:05"]Opiskelija osa-aikatyössä. Kela rokottaa jos tekee enemmän töitä. Reilua?
[/quote]
Olen opiskellut ulkomailla ja tajunnut olla syvästi kiitollinen joka eurosta jonka veronmaksat minulle lahjoittivat. Olin yliopistoni ainoa, joka sai ilmaista rahaa tililleen joka kuukausi joltain muulta kuin vanhemmiltaan.
Sanomalehden uutistoimittaja 2580e. Yliopistokoulutus.
Sairaanhoitaja/kätilö normaali vaatimustaso 2100e/kk ilman lisiä (vuodeosasto, esim lapsivuodeosasto)
Sairaanhoitaja/kätilö korkein vaatimustaso ilman lisiä 2300e/kk (synnäri, päivystys)
Terkkari vähän alle 2500e/kk
Siinä noita oman alani palkkoja.
Tarjoilija 1.200e puhtaana käteen, tiedän , on surkea palkka vaikka teen yli 200 h kk
Mun mies. On töissä pienessä firmassa hienomekaanikkona tms, rakentaa siis erilaisia tutkimuslaitteita piirustusten mukaan. Ei vuorotyötä. Palkka 2200e/kk.
Sanomalehdenjakaja. Vaikka olisi kuinka iso jakopiiri ja kaikki mahdolliset lisät jää silti kauas tuo 2600 e.
Toimistosihteeri, 1900e /kk brutto, jää vain 1500e käteen...
Hoitaja ilman koulutusta hoitokodissa 1630€/kk
Mä tienaan jo 2700 e/kk yhden ikälisän kanssa luokanopettajana! Jippii, en ole enää ihmisjätettä?
Lähes kaikki palvelualoilla työskentelevät. Kokki, tarjoilija, myyjä, konsulentti, baarimikko..
Tutkija yliopistolla, n. 2400 e/kk. Tähän voi tulla välillä opetustuloja lisänä.
Terveydenhoitaja / sairaanhoitaja (4 vuoden amk-koulutuksella) päivätyössä 2390e pääkaupunkiseudun ulkopuolella.
Ja meitä on paljon.
Ravintolatyöntekijä
1700€/kk
Ihmiset ei välttämättä tajua, että tässä kysytään bruttopalkkaa.
Sosiaaliohjaaja kunnalla. 2400€. Sanottakoon vaan, sille trollille joka haukkui alle sen ja sen tienaavia. Pärjää ilman terveysalaa. Varsinkin vanhana. Onnea!
Ottaako kukaan selvää ennen opintojen aloittamista millaista liksaa alalla maksetaan? Itse en tunne lähipiiristäni ketään, joka tienaisi alle tuon 2600€. Kukaan ei tule rikkaasta perheestä, vaan ollaan kaikki perus betonilähiöiden avainkaulalapsia. Noin puolella on yliopistokoulutus lopuilla AMK. Jopa terveysalaa opiskelleilla ja perustradenomien palkat on yli tuon. Itse sain opiskeluaikana lomalla myymälässä työskennellessäni (noin kuusi vuotta sitten) yli kaksi tonnia kuussa. Tosin olinkin valmis tekemään iltaa ja viikonloppua ja tuuraamaan sairastuneita vaikka toisessa ketjun myymälässä.
Kaupan kassa. Tässä kuussa 836 € verojen jälkeen. Siistiä saada lähestulkoon sama raha siitä että käy töissä kuin että olisi työttömänä kotona. Tuosta kun vähennät lapsen hoitomaksun ja bensakulut niin saman saisin työttömänä...