Arvatkaa missä päin pääkaupunkiseutua on suuresti koulukiusaamista ala-asteella?
Työni puolesta tämän tiedän ja tuli tuosta idioottimaisesta wt-nimi ketjusta mieleen... no, kuka arvaa?
Kommentit (17)
Tiedätkö yhden koulun tilanteen vai onko sinulla yleiskäsitys kaikista?
Satun tietämään, että kaikissa kouluissa on kiusaamista.
No Käpylä on ollut aina aika haka tuossa. Ihan jo mun omina kouluaikoina, ja vieläkin kun parikymmentä vuotta nuoremmat sisarukset siellä opiskelee. Itse en kohteeksi ole joutunut, mutta kyllä sitä oli, ja paljon.
Itä-helsinki; Kontula, Myllypuro, Mellunmäki
Helsingissä Lauttasaari ja Munkkiniemi? Näiden alueiden kouluista olen ainakin nähnyt ketjuja täälläkin.
Espoossa taisi olla ongelmia Tapiolassa.
Veikkaisin, että vähän "huonomaineisemmilla" alueilla jo koulun henkilökunta karsii tuota. Opettajien täytyy olla tietyllä tavalla jämäkämpiä, jotta tuolla yleensä selviäisivät, kun luokalle tulee lapsia perheistä, joissa on oikeita ongelmia. Tosin olen Pohjois- ja Itä-Helsingissä kasvaneilta kavereilta kuullut, että sielläkin oli ainakin yksi selkeä ongelmakoulu. Näkyy nykyäänkin niin, etteivät tuon koulun oppilasottoalueella olevien asuntojen hinnat ole nousseet samaa tahtia kuin siinä ympärillä olevien.
Olen kiertänyt sijaisena ympäriinsä. veikkaan eiraa tai joku siellä päin. Sain itse siellä turpaan tokaluokkalaiselta.
WT:t toki johtaa oireilevien lasten tilastoja. Hyvänä kakkosena on kyllä nämä uraihmisten unohdetut lapset. Näissä perheissä varsinkin tytöt ovat välillä melkoisia bitchejä. On piano- ja voimisteluharrastuksia mutta ei läsnäolevia vanhempia.
Todellakin espoo ja luultavasti vielä ruotsinkieliset koulut siinä Tapiolan liepeellä. Noissa kouluissa käy westendin "bättre folk".
No kerro nyt jos tiedät. johan tässä on tullut arvauksia.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 17:44"]Todellakin espoo ja luultavasti vielä ruotsinkieliset koulut siinä Tapiolan liepeellä. Noissa kouluissa käy westendin "bättre folk".
[/quote]Todellakin Espoo... Suomen toiseksi suurin kaupunki, ja kaupunginosia ja sosiaalista hajontaa riittää. Melkein kuin kysymykseen vastaisi todellakin Helsinki. Tässä sentään vaivauduttiin vähän täsmentämään.
uskoisin, että onkin yllättäen joku "parempiosaisten" alue. en osaa sanoa mikä.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 10:32"]uskoisin, että onkin yllättäen joku "parempiosaisten" alue. en osaa sanoa mikä.
[/quote]
Kyllä. Ja kiusaamista lietsovat vanhemmat.