Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kotiäitivuodet on tehnyt minusta aran ja ujon :(

Vierailija
22.08.2014 |

Nyt pitäisi siirtyä työelämään, mutta en osaa hakea työpaikkaa. En uskalla enää edes soittaa mihinkään ja ajatuskin siitä, että istun jossain työhaastattelussa kahdenkesken haastattelijan kanssa tuntuu hriveältä. Mä olen ollut niin vähän tekemisissä ihmisten kanssa viime vuodet, että kaikki tuntuu nyt niin vaikealta!

Olin yhdellä kurssilla ja kun kurssin vetäjä tuli minun luokse juttelemaan tehtävästäni, niin hyvä ettei paniikkikohtaus iskenyt. Olen ihan säälittävä! Missä mun itsevarmuus on?? En minä ennen tällainen ollut.

Miten työhaastatteluun edes pukeudutaan? Onko hame liikaa? Siis toimistotyö kyseessä, esim. sihteeri. En halua hakea töitä!! Eikö joku voisi mun puolesta hakea?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta vuotta olet kerinnyt olla kotona? Olitko enben sitä jossain työssä?

Mulla tuntui ihan samalta kuin susta, mutta onneksi mulla oli työpaikka odottamassa hoitovapaan jälkeen, mihin palata.

Tsemppiä ap!!! Kyllä se siitä!!! Odottaminen ja alku aina hankalinta ja pelottavinta.

Vierailija
2/24 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

oliko sulla työpaikka ennen kotiäitivuosia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 10:30"][quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 10:27"]

Sun pitää nyt vaan aikuistua ja ottaa itseäsi niskasta kiinni. Et ole vammainen vaikka oletkin ollut kotiäiti vaan ihan aikuinen ihminen jonka pitää ottaa vastuu omasta elämästään. Mitä useammin soitat tai olet kontaktissa ihmisten kanssa sitä helpommaksi se tulee, usko pois.

[/quote]

Olisikohan mitään "auttavaapuhelinta" mihin voisi soittaa harjoitussoittoja pitkin päivää? ;) Sellainen olisi hyvä!

Nimenomaan, pitäisi osata aikuistua ja ottaa niskasta kiinni. Tuntuu vaan niin ylitsepääsemättömältä, kun on vain verkkarit jalassa istunut kotona lasten kanssa.

ap.

[/quote]

No ei se soittelu tms meille työelämässä olleillekaan aina herkkua ole, mutta ei ole muutakaan vaihtoehtoa... Aikuisuus ei ole aina helppoa eikä kivaa, mutta harva voi luopua siitä kokonaan ilman sairautta tms.

Vierailija
4/24 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla ole työpaikkaa odottamassa enkä juurikaan ehtinyt olla työelämässä ennen lapsia. Olen nyt vajaa 9v ollut kotona, että ihmekös tuo jos mökkihöperyys on iskenyt. Mutta ei se auta kuin pistää töpinäksi ja toivoa, että siihen ihmisten kohtaamiseen ei kuole.

Yh, kyllä mä kuolen!

ap.

Vierailija
5/24 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 10:34"]

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 10:30"][quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 10:27"]

Sun pitää nyt vaan aikuistua ja ottaa itseäsi niskasta kiinni. Et ole vammainen vaikka oletkin ollut kotiäiti vaan ihan aikuinen ihminen jonka pitää ottaa vastuu omasta elämästään. Mitä useammin soitat tai olet kontaktissa ihmisten kanssa sitä helpommaksi se tulee, usko pois.

[/quote]

Olisikohan mitään "auttavaapuhelinta" mihin voisi soittaa harjoitussoittoja pitkin päivää? ;) Sellainen olisi hyvä!

Nimenomaan, pitäisi osata aikuistua ja ottaa niskasta kiinni. Tuntuu vaan niin ylitsepääsemättömältä, kun on vain verkkarit jalassa istunut kotona lasten kanssa.

ap.

[/quote]

No ei se soittelu tms meille työelämässä olleillekaan aina herkkua ole, mutta ei ole muutakaan vaihtoehtoa... Aikuisuus ei ole aina helppoa eikä kivaa, mutta harva voi luopua siitä kokonaan ilman sairautta tms.

[/quote]

Näinpä juuri. Itse en ole kotiäiteillyt, mutta kärsin ihan diagnosoidusta paniikkihäiriöstä ja sosiaalisten tilanteiden fobiasta. Mutta pakkohan se on soittaa, mennä palavereihin, joskus jopa vetää erilaisia tilaisuuksia itse, vaikka kuinka pelottaisi. Ei se kivaa ole, mutta on vaan pakko, ja siitä selviää. Nykyisin en edes itse käytä mitään lääkkeitä vaan siedän omat jännitykseni ja oloni osana elämää.

Vierailija
6/24 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 10:41"]Ei minulla ole työpaikkaa odottamassa enkä juurikaan ehtinyt olla työelämässä ennen lapsia. Olen nyt vajaa 9v ollut kotona, että ihmekös tuo jos mökkihöperyys on iskenyt. Mutta ei se auta kuin pistää töpinäksi ja toivoa, että siihen ihmisten kohtaamiseen ei kuole.

Yh, kyllä mä kuolen!

ap.

[/quote]

Etkä kuole!!! ;-)

Vierailija
7/24 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sä kuole vaikka siltä tuntuiskin =) Voithan reilusti sanoa että vähän jännittää.

Vierailija
8/24 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin pitäisi palata työelämään tai työnhakuun 5 kotonaolovuoden jälkeen. Kyllä jännittää..

Vierailija
9/24 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 10:41"]Ei minulla ole työpaikkaa odottamassa enkä juurikaan ehtinyt olla työelämässä ennen lapsia. Olen nyt vajaa 9v ollut kotona, että ihmekös tuo jos mökkihöperyys on iskenyt. Mutta ei se auta kuin pistää töpinäksi ja toivoa, että siihen ihmisten kohtaamiseen ei kuole.

Yh, kyllä mä kuolen!

ap.

[/quote]

Koitatko arvostella yh äitejä?

Kuules yh äideillä on paljon rankempaa, ei ole miestä jonka varaan heittää koko elämänsä niin ettei enää uskalla olla ihmisten ilmoilla normaalisti. Ärsyttävää käytöstä.

Vierailija
10/24 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee jo kesälomalla semmonen olo että oon ulkona sivistyksestä ja pihalla työelämästä. Ei ihme jos monen vuoden kanssa on vähän epävarma fiilis.

Vierailija
11/24 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä olin vaan reilu 3v vuotta kotona ja mulla oli sama työpaikka odottamassa hoitovapaan jälkeen. Silti olin paniikissa, kun töiden alku lähestyi.

Mutta kyllä se siitä! Nyt oon ollu jo 3v töissä.

T: se sama viestin 11 kirjoittaja. ;-)

Vierailija
12/24 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 10:47"][quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 10:41"]Ei minulla ole työpaikkaa odottamassa enkä juurikaan ehtinyt olla työelämässä ennen lapsia. Olen nyt vajaa 9v ollut kotona, että ihmekös tuo jos mökkihöperyys on iskenyt. Mutta ei se auta kuin pistää töpinäksi ja toivoa, että siihen ihmisten kohtaamiseen ei kuole.

Yh, kyllä mä kuolen!

ap.

[/quote]

Koitatko arvostella yh äitejä?

Kuules yh äideillä on paljon rankempaa, ei ole miestä jonka varaan heittää koko elämänsä niin ettei enää uskalla olla ihmisten ilmoilla normaalisti. Ärsyttävää käytöstä.

[/quote]

Ei ollut hauska edes vitsinä.

Vierailija
13/24 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 10:48"]

No mä olin vaan reilu 3v vuotta kotona ja mulla oli sama työpaikka odottamassa hoitovapaan jälkeen. Silti olin paniikissa, kun töiden alku lähestyi.

[/quote]

Ja vielä olet sinäkin hengissä. Ehkä mulla siis on toivoa. :)

ap.

Vierailija
14/24 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 10:53"][quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 10:48"]

[/quote]

Ja vielä olet sinäkin hengissä. Ehkä mulla siis on toivoa. :)

ap.

[/quote]

Vielä. ;-) En oo kuollut. Se kuule kasvattaa vaan sisua, usko pois!!! ;-)

Vierailija
15/24 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin samassa jamassa ja panikoin kuin piti vain varata aikaa lääkärille tms. Tuntui etten osaa enää edes puhua kuin kolmen sanan lauseita. 

Mulla auttoi ihan hirveästi kun menin omaa alaani sivuavalle kurssille työväenopistoon. Tai sama se mille kurssille menee, kunhan menee niin että tapaa uusia ihmisiä ja joutuu (tai siis PÄÄSEE) keskustelemaan aikuisten kanssa ihan kodin ulkopuolisista asioista. Aluksi olin ihan paniikissa ja koin itseni täysin idiootiksi mutta sanoin ihan suoraan että sori, en osaa vielä oikein kommunikoida kun olen ollut kotona lasten kanssa. Erittäin ymmärtäväisiä olivat kaikki! 

Ja siinä samalla oli lohduttavaa huomata että ne töissäkäyvät olivat välillä ihan sekaisin, änkyttivät ja töpeksivät koska työ vei niistä kaikki mehut eikä energiaa jäänyt muuhun aivotoimintaan.

Vierailija
16/24 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on tuollainen ongelma, niin nyt on aika pistää äiti kuntoon. :) Varaa aika mt- toimistoon, jossa voit jutella näistä paniikkikohtauksistasi. Ja työkkäristä saat ohjausta ja treeniä haastattelutilanteisiin ja varmaan vinkkiä pukeutumiseenkin. 

Joten nyt vaan etsit ekana ne ihmsiet, jotka voi auttaa sua takaisin yhteiskuntaan. Se kaikki epävarmuus on vaan sun päässä ja omissa peloissasi, pääset niistä yli kun teet ne näkyväksi ja opit miten ne korjataan. Tsemppiä. :)

Vierailija
17/24 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
18/24 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla siis ole ollut paniikkikohtauksia, mutta sellainen tunne ollut, että kohta iskee jos en pääse tästä tilanteesta pois. Mutta niin, pään sisällähän ne vain on...

ap.

Vierailija
19/24 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se tuntuu toki vaikealta, mutta rohkeasti vaan soitat ja menet vaikka pelottaa. Eikä se maailmaa kaada jos jännityksesi näkyy siellä päällepäin. Seuraavalla kerralla ehkä menee jo paremmin, kunhan et stressaa omasta jännittämisestäsi vaan hyväksyt sen. 

Työhaastatteluun voi pukeutua sillä lailla ihan normaalisti. Omalla alallani, toimistotyö kyseessä, farkut ja joku siisti paita on ok. Jos omaan tyyliin kuuluu hameet niin sitten voi sellaisen laittaa, mutta ei erityisesti tarvitse hameesseen tai jakkupukuun pukeutua jos ei muutenkaan niin tee. Kunhan ei verkkareissa ja crockseissa mene niin hyvä ;)

Vierailija
20/24 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt nokka pystyyn, kotiäitinä oleminen on semmonen työsarka että siitä ei moni selviä. Oot oppinut organisointia ja ongelmanratkaisua ja vastuun ottamista. Jos selviää pienten kanssa, selviää varmasti isompienkin kanssa ja se on paljon helpompaa =D Sulla on vaan alkukankeutta mutta luota itseesi!