Mikä kaupunki Suomessa on ankein?
Mihin et muuttaisi mistään hinnasta? Perustelut?
Jätetään kuitenkin tästä pois Helsinki, Turku ja Tampere, niin eivät ko. kaupunkien asujat ala tappelemaan keskenään, sovitaan vaikka että ne ovat kaikki ankeita, eikä kukaan halua niihin muuttaa.
Kommentit (136)
Ok, minunkin mielestäni Helsinki, Turku ja Tampere ovat kaikki ihania kaupunkeja. :)
Ankeista en osaa itse sanoa, mutta usein tulee vastaan tuo Kouvola ja Riihimäki. Miksi? t. ap
Pori on kaikessa ankeudessaan luotaantyöntävin, jonne pelkkä lyhytkin visiitti ahdistaa.
PS. Tampere on muuten useana vuonna valittu Suomen vetovoimaisemmaksi kaupungiksi, joten ei varmaan ole millään mittarilla ankein kaupunki.
niin, siksi aloituksessa nyt sovittiin valmiiksi että ne ovat ankeita, eikä kenenkään tarvi tulla puolustamaan tai haukkumaan noita kaupunkeja, menee koko idea muuten kun tamperelaiset/turkulaiset/hesalaiset riehuu keskenään.
Miksi Pori? Olen käynyt Porissa ja ihan mukavan oloinen kaupunki mielestäni, tosin en ole siellä asunut niin en ehkä tiedä todellisuutta. Yyteri on ihana. :) t.ap
Pori.
Yhä painajaisissani. (Asuin 5 vuotta.)
Forssa ja Kouvola tulee kauheina nistilandeina mieleen
Lahti, yök miten ruma autokaupunki. Jokapaikassa autoja ja julkinen liikenne lähes nollassa. Yksityisautoilua vahvistetaan vielä rakentamalla toriparkkia.
Itse ankeudun mistä tahansa pikkupaikasta, jossa kaikki tuntevat toisensa ja sukunsa monen polven takaa. Asuin joskus tällaisessa paikassa 2 vuotta, mutta pääsin onneksi takaisin isoon kaupunkiin. Että ihan tynnyrissä en ole kasvanut, kun olen lähtenyt isosta kotikaupungistani landelle kokeilemaan siipiäni, eikä se ollut minun juttuni. Vastaavasti joku landelainen ahdistuisi minun kotikaupunkini vilskeestä ja ilmapiiristä, makuasioita siis.
Helsinki, Turku ja tamperelaiset tuskin tulevat tänne tappelemaan, mikä noista on ankein kaupunki?
Pääkaupunkiseutu ylipäätään. Asuminen kallista ja ahdasta ja kauhean vaikeaa liikkua pisteestä a pisteeseen b. En jaksais sellaista säätämistä. Mieluummin vaikka Kemiin. Siellä ainakin on halvat kämpät ja tilaa olla.
Lahti, Kouvola, Varkaus, Pieksämäki.
Kävikö joku närpiöläinen heti alapeukuttamassa? :D
Forssa, Kouvola, Hyvinkää ja Kemi. Kaikki syrjäytymisen ja ankeuden multihuipentumia... Ja juntteja! Ei ikinä noihin paikkoihin enää edes käymään!
Seinäjoki. Kaikki vanha purettu, keskustan rakennukset järjestään rumia. Ympärillä peltoa (joka on ihan hienon näköistä) mutta yritetään olla niin metropolia. Opiskelija- ja kulttuurielämä olematonta, silti yritetään esittää, että näitä on. Ei tietoakaan historian arvostamisesta.
Pienen otannan perusteella voisi sanoa, että nuo tietyt paikkakunnat mainitaan usein ankein kaupunki-kisassa. Mistä syrjäytyminen ja ankeus sitten oikein johtuu?
Lahti. Muutama kaunis kohta. Teollisuusromua radanvarret täynnä. Keskusta on ruma. Ilmapiiri alistunut ja ankea.