Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***MAALIKSET 05 MA-TI***

28.08.2006 |

Ei ollut vielä pinoa, joten aloitanpa sit sellaisen

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on kaksi hyppäriä, niin saan rauhassa kirjoitella. Muutenkin tiedossa kiva päivä, koska oppilaat päästetään kotiin jo klo. 13 ja sen jälkeen opettajat siirtyvät juhlistamaan eläkkeelle jäävää kolleegaa. Tosin tarjolla on varmaan kaikenlaista herkkua ja sehän nyt ei oikein sovi meikäläisen pisteenlaskukuvioihin...No, pitää ottaa harkiten ja katsoa, jos voisi jossain muussa nipistää.

Tuulia kyseli laihdutusasioita. Mä olen nyt ollut kaksi viikkoa pistekuurilla (tai siis tarkoitushan tietty on tehdä tästä elämäntapa) ja ekaan punnitukseen mennessä oli pudonnut 2,4 kg. Tosin varmaan ainoastaan näin aluksi pelkkää nestettä. Mutta mulla lähtee aina ekana tuosta vyötärön kohdasta ja huomasin kyllä heti ensimmäisen viikon jälkeen, että housut alkoivat lököttää. Nyt toisen viikon jälkeen lököttävät vielä enempi. Kiva, kun en ole totttunut vyötä käyttämään, niin tuntuu, et housut tippuu. Vaikka siis eivät tietty vielä todellakaan tipu! Rasittaa vaan, kun heti alkoi ennen hyvin istuneet vaatteet pussittaa ja seuraavaan kokoon on kuitenkin matkaa.

En ole vielä kokeillut, mitkä vaatekaapin pienemmistä housuista jo voisi ottaa käyttöön. Siis kun mullahan on tosi hyvä motivaattori kotona. Nimittäin kaappi täynnä housuja, jotka ovat liian pieniä. Ja vaikka ne ovat muutamia vuosia vanhoja, niin ne ovat oikein hyväkuntoisia ja ajattomia/ trendikkäitä (olenpa osannut tehdä hyviä ostoksia! heh...) joten en ole niitä viitsinyt heittää menemään. Tarkoitus kun on kuitenkin ollut palata sellaisiin mittoihin, että niitä voisi vielä käyttää.

Mä en ole kauheesti lisännyt kuntoilua. Tietty verrattuna entiseen, niin ollaan nyt Helmin kanssa käyty ainakin pari kertaa viikossa tekemässä n. 1 h vaunulenkki. Tai niin kauan kun neiti jaksaa istua ja katsella hitaasti vaihtuvia maisemia. Käytän myös kaikki hyötyliikuntatilanteet hyväkseni eli jos on aikaa, niin haen Helmin hoidosta kävellen tai jos ollaan menossa metrolle ilman kiirettä, niin mennään kävellen jne. Myös Painonvartioiden tapaamisisiin mennään kävellen ja tullaan myös. Saas nyt nähdä, miten sitten, kun tulee kylmemmät ilmat. Sit on varmaan vaan revittävä itselle jostain aikaa lähetä yksin kuntoilemaan, kun mies armas osti (ei mitenkään vihjaillaakseen) synttärilahjaksi kävelysauvat. Hauskaa, kun en ole itse edes niitä harkinnut ostavani. Kalliitkin ovat pirulaiset. Mutta meis sai tietty henkilökunta-alennuksella, niin saattoi hankkia ihan merkkituotteet. Ihan kivathan ne ovat olemassa ja varmaan tulen niitä käyttämäänkin, kun yksin lenkille lähden. Vaunujen kanssa saatavat olla hieman hankalat...

Kuan ehdottama Huuto.net ois varmaan oikein varteenotettava paikka hankkia lastenvaatteita. Mun vaan pitäs tutustua kyseiseen paikkaan. Oon siitä paljon kuullut ja siskokin sieltä tavaraa huuteleee (jota mä sit joudun käydä noutamassa...grrr...), mutta en vielä itse ole syventynyt sivuston saloihin. Éttä otetaan harkintaan.

Nuo vaatejutut osaa kyllä olla melko ongelmallisia joskus. Esim. nyt, kun käytiin neuvolassa ja Helmin mitat päivitettiin (11350 g ja 83+ cm), niin tulipahan taas mieleeni, että on ne niin eri kokosia eri valmistajien vaatteet. Siis kun osa 80 cm vaatteista menee vielä ihan loistavasti päälle. Jopa bodyista. Ja osassa taas melkeen napa vilkkuu. Ja sit taas esim. Lindexin vaatteissa joudun ostaa aina kokoa liian suurta, kun ovat niin kittania. Nytkin ostin kaksi paitaa kokoa 92, vaikka muiden valmistajien 86:kin ovat ylisuuria. Niin esim. Cittarin bodyt kokoa 86 on aivan tolkuttomia telttoja. Ja sit alaosta pitää olla aina yläosaa pienempi. Nyt menee hyvin 74 senttiset ja osa 80 senttisistäkin alkaa oleen ok, vaikka useissa vielä lahkeet on aivan liian pitkät. Pussilahkeiset housut onkin meillä kovassa huudossa. Eivät mene kantapään alle. Ja voi sitä tuskaa, kun nyt pitäisi toppahaalria ostaa. että ostaako kokoa 92, jossa lahkeet on miljoonalla rullalla ja kädet hukkuu hihoihin, vai sittenkin 86:n, joka sitten pahimmassa tapauksessa jää pieneksi liian pian. Plääh...mutta eikös nuissa haalareissa mitoitukset ole monesti vähän yläkanttiin? Pitänee huastatella myyjää...

Jebujee. Eipä taida nyt irrota muuta. Heh heh. Ihan kuin tässä nyt ei olisi jo ollut enemmän kuin tarpeeksi.

Kiitoksia synttärionnitteluista!

lehtovi ja Helmi

Vierailija
22/27 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutaan tällasessa vanhassa omakotitalossa ja laiton äsken tiskikoneen päälle.Kone vaikuttaa veteen, tulee äkkinäisiä kuuman/kylmän vaihteluita. Suosiolla odotan " omaa vuoroani" käyttää vettä.

TEL: Kyllä mäkin tossa ennen kesää mietin maailman pienuutta. Koska sun lasten nimet(kivat nimet kyllä on) ei ole niitä kaikken yleisimpiä päädyin siihen, että asutaan samalla suunnalla. Luulen kyllä et jos tulisit ilman lapsia vastaan en sua tuntisi. Olen muuten ns. uusvanha hoitaja koska tein tätä työtä jo ennen äitiyslomaa. Lastesi koiruuksien raportoinnissa saattaa tulla vaitiolovelvollisuus vastaan ;) Kautta rantain saattais onnistua. Ei vaineskaan sinuna luottaisin (niin varmaan teetkin) hoitajanne " raportteihin" .

Ettei mene ihan yksityisviestiksi... Tultiin n.tunti sitten kaupasta ,rentouttava? koko perheen reissu Jumboon, esikoisemme paiskasi auton oven kiinni ja sormi oli välissä. Komea mustelma nivelien puolivälissä, liikkuu kyllä normaalisti vaikka arka onkin. En usko murtumaan tms. Saa nähdä onko kouluunmenijäksi aamulla. Oli siis oikea käsi.

Meidänkin maalisneidin lempilaulu on tuo ihhahhaa. Osaa itse ihhahhaa kohdan. Laulua lauletaan monia kertoja päivässä milloin missäkin:sylissä, keinuhevosessa , rattaissa, isoveljen selässä jne

Jätänpä tilaa muillekin kirjoittaa, suihkuun ennen CSI:tä olis tavotteena.

p.s katsotteko muut tuota CSI:tä? itse pidän eniten tästä alkuperäisestä. Huomenna alkaa kotikatu,yes!!!! miten niin tv:n orja :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä äiti oli se ensimmäinen sana alle 1v:nä toimii tarvittaessa myös yleissanana. Isiä ei sano eikä mitään sinnepäinkään, vaikka varmasti kuulee tuon " ISI" muodon usein kun on noita isompia tossa huutelemassa. EN tule enää tänään takasin!?!

Vierailija
24/27 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekä tietysti muu perhe !

T: vupii, josta tuli viime torstaina täti :) ja maalispoju05 sekä tiuhti rv21+4

Vierailija
25/27 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä notkun vielä koneella, kun odottelen miten huudot kehittyvät .. Mä kyttäilen talvihaalareita, kun kaiketi niitä sais ainakin pari olla. Yhden ostin alesta viime keväänä, mutta toista vielä kaipaillaan. Ja jotain kunnollista välikausihaalariakin ehkä. Ja villapukua.

Nuo Lehtovin mieltä askarruttavat kokoasiat täälläkin tuottavat päänvaivaa. Mä päätin haalareiden osalta, että 86:lla mennään, kun viime talvi pärjättiin 74:lla ilman mitään murheita. Ja kovin reiluilta noiden talvikamppeiden koot tuntuvat.

Muihin juttuihin. Parina aamuna Kaisa on ollut vähän itkuinen jätettäessä hoitoon. Siellä tehtiin uusi ryhmäjako maanantaina ja Kaisa siirtyi uudelle puolelle. Sekin varmaan vaikuttaa. Rutiinit kun on muuttuneet ja sekös lasta häiritsee.. Mikä ihme se silti on, mä itse olen melkoinen rutiinien noudattaja.

TV-koukut mulla on olleet viime vuosina vähäisiä, jollei äitiysloman Sydämen asialla -koukkua lasketa. Säännöllisen epäsäännöllisesti seuraan Teho-osastoa (jos ne eivät ole Afrikassa), Täydellisiä naisia ja Sopranosia. Nyt 80-luvun nostalgia-aalloissa katson myös Teemalta Hiidenvirtaa; se vasta oli jännä silloin kymmenvuotiaana.. Ja oli siinä tiettyä fiilistä vieläkin.

Tv:tä suurempi koukuttaja mulle on ollut tämä vauvapalsta. Ja nyt tuo huuto.netti. Jälkimmäinen saattaa tulla vielä kalliiksi :)

Nyt huutonettiin, jospa yhden haalarin sieltä nappaisin.

Kuulumisiin,

kua ja Kaisa

Vierailija
26/27 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja paljon onnea Atyah pikkusesta nyytistä! :) Tai ei tuo nyt niin iso ollu, kilon painavampi kun meidän neiti aikoinaan :)

Vaatteista on ollut puhetta. Meillä on siitä onnekas tilanne että juuri mitään ei ole tarvinnut ostella. Ollaan saatu kavereilta ja sukulaisilta tosi hyvää vaatetta. Tänään ostin neidille parit sukat ja kevyen collegetakin, muita ostoksia en edes muista, niitä on niin vähän. Ensi talveksi saadaan lassietecin " kurapersaus" haalari, yhdellä lapsella ollut viime talven käytettynä.

Telkkuohjelmista ollu kait puhetta...eipä tuota kauheemmin tule seurattua. Oon niin friikki ulkoilemaan että siihen meneekin lähes kaikki vapaa-aika töitten jälkeen. Nolona tunnustan että katson kyllä salkkareita :) Satunnaisesti millonka mitäkin.

Tänään tapahtui ihme. Neiti työnteli semmoista Nalle Puhin " junaa" ja ihan ITSE kävin siihen istumaan ja potkutteli menemään. Huh huh. Tasapaino siis ehkes alkaa löytyä. Tuli siitä myös itse pois ja seuraavaksi kiipesi sohvalle. Siis sitähän ei ole tapahtunut ikinä! Pihalla otti kokonaiset 4 askelta ja sit pyllähdettiin mutta sekin oli aika hallittua. Söpö pikku arkalainen on meistä niin huvittava kun tekee jotain tasapainoa vaativaa niin alkaa hassusti " puuskuttamaan" ja pitää kielen ulkona keskellä suuta :)

Neitonen kävi eilen tutustumassa tulevaan hoitopaikkaan. Kävivät perhekerhossa ja reippasti neiti siellä oli. Saatiin eka askartelutyökin :) Hiukkasen teettää päänvaivaa tuo matka. Siis ennenku ostetaan joku toinen autonrupukka pihalle. Pyörällä joutusin aamutoimien jälkeen ajamaan enste 10 km, olemaan töissä 9 tuntia ja sit sama lenkki takas. Tai sit kävelemään n 3 km, oottelemaan erittäin harvoin liikkuvia busseja, taas töitten jälkeen bussilla ja kävely 3km. Eihän siinä näin syksyllä mitään mutta entä sitten kun pakkasta on -30. Kääks! Murehdinko ihan suotta? Onneksi miehellä on joka toinen viikko iltaa niin säästyy nuo aamuherätykset ja lenkkeilyt. Minun työaika on päivittäin n 7.30-16.30, onneksi on liukuva työaika.

Virallista päätöstä ei olla saatu vieläkään hoitopaikasta. Täällä asioita hoitaa eläköityvä tiukkistäti jolla on aina joka asiaan jotain vastaan. En ymmärrä mikä tässäkin on vaikeeta kun yksityisellä perhepäivähoitajallahan on lupa " valita" ketä ottaa. Jos hän on valinnut meidät ja myö hänet niin silti asiat on vaikeita. Täti kun oli kaavaillut paria muuta tälle pph:lle..No nyt ne pari muutakin tulee mutta silti väksättää vastaan kun hänen nenän edessään asioista sovitaan. Oli siis eläkeviikolla kun tuuraajansa tämän lupasi. HUOH! Kävi jo mielessä että otan lopputilin töistä kun menee vaikeeksi.

Anteeksi jupinani :( Lomalla olen ja ikäviä mietin. Mutta huomenna on kiva päivä, likan kummi (siis tämä uusi hoitaja) tulee 2v tyttönsä kanssa kylään. Sit viedään neiti mummolaan ja ukon kanssa syömään ulos :)

Mukavaa illanjatkoa kaikille iltavirkuille!

Vierailija
27/27 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset kaikille onnitteluista.

Kotiuduttiin tänään kuuden pintaan ja täällä sitä sitten ihmetellään kahden lapsen (ja kahden ylisosiaalisen kissan, kolmas on kollilla vielä) kanssa. Helmi on tosin ollut nukkumassa jo pari tuntia ja Elmerikin nukkuu juuri nyt. Se näyttäisi tankkaavan taas nyt illalla vähän väliä. Eilen oli sama juttu ja sitten nukkua posotti 00-6 :D Saas nähdä nukkuuko ens yönä samanlailla.

Synnytys kesti säännöllisistä supistuksista lähtien vain 5h 20min eli nopeasti meni. Kättärille saapuessa 12.25 olin 3-4cm auki ja olin hetken sydänkäyrän vuoksi vuoteella. Sen jälkeen sitten meninkin ammeeseen ja oltuani siellä puolisen tuntia, otin seuraksi ilokaasun ja tästä tuntia myöhemmin tilanne oli vasta 5-6cm auki. Makasin sängyllä sydänkäyrässä ja siitä seisomaan hetkeksi ja jakkaralle. Jakkaralla kalvot puhkaistiin, mutta lapsi ei laskeutunut siltikään. Takaisin seisomaan ja siinä sitten menikin loppuun asti. En suunnitellut seisten synnytystä, mutta näin jälkeenpäin voin todeta, että ihminen on selvästi suunniteltu synnyttämään seisten. Säkkituoli sängyn päälle ja siihen nojaten saa kyllä parhaan asennon ehdottomasti. Supistukset loppui siinä vaiheessa, kun kätilö näki päälaen, mutta ponnistin, kun kätilö käski ja yllätyin, kuinka helposti lapsi tuli ulos. Lisäksi ponnistaminen siinä vaiheessa ilman supistuksia oli kivuttomampaa kun supistusten kanssa :P Vähän alkoi hymyilyttämään, kun kätilö sanoi, että pitkä musta tukka näkyy.. Kivunlievityksenä oli ainoastaan amme ja ilokaasu, jota tarvitsi tällä kertaa huomattavasti vähemmän, kuin viimeksi.

Elmeri syntyi siis 28.8 klo 15.50 Haikaranpesässä (tosin ammehuoneen vuoksi neloskerroksessa) Kätilöopistolla. Pojalla on pitkä musta tukka ja silmät, joiden väriä on mahdoton määrittää. Veikkaisin, että tulevat olemaan ruskeat, mutta toistaiseksi on mahdoton sanoa.

Helmi otti toistaiseksi Elmerin hienosti vastaan. On kovin huolissaan, jos vauva itkee ja juoksee heti viereen. Vauvaa pitäisi silittää koko ajan ja vahtia, että kaikki on hyvin. Vaikka oli itse todella väsynyt, jaksoi silti olla kiinnostunut :) Saas nähdä mikä on tilanne huomenna.

Tässäpä tämänpäiväinen. Nyt lähden pesemään hampaat ja laittamaan Elmerin yövaipan valmiiksi. Sitten vaipanvaihto ja (todennäköisesti) vielä tissittelyä ja petiin. Veikkaisin, että ennen kahtatoista saan syöttää vielä muutamankin kerran.

Kauniita unia, jos joku vielä lukee tänään

Atyah + Helmi 27.3 + Elmeri 28.8