Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***MAALIKSET 05 MA-TI***

28.08.2006 |

Ei ollut vielä pinoa, joten aloitanpa sit sellaisen

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli täällä ollaan sit kärvistelty n. 8.30 lähtien suppareista. Väli on toistaiseksi ollut n. 10 min eli en vielä kovin ole lähtöä hätäillyt. Mies tosin tuli kyllä töistä kotiin ja meni Helmin kanssa puistoon. Tietysti melkein heti, kun lähtivät, supistukset muuttui 4 min välitykselle ja niitä on nyt tullut 3 tuolla välillä. Saas nähdä miten tästä etenee. Olen touhunnut koko ajan ja meinasin nyt katsoa josko tämä alas istuminen pidentäis väliä. Muuten tarvii kyllä soittaa mies kotiin ja lähteä viemään Helmiä äitille hoitoon. Mut jos tässä vielä odottais hetkisen. Pyrin ehtimään tänne vielä kertomaan ennen kun lähtö tulee, mutta kuten EliisaKulla kävi, en välttämättä kerkeä :P

Nyt taittelemaan Helmin vaipat vielä pyykkitelineeltä pois, niin näyttää talokin siistiltä.

Atyah + Helmi 27.3 + Elmeri rv 41+4

Vierailija
2/27 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdetään viemään Helmiä hoitoon ja sieltä sit varmaan synnärille. Palaillaan myöhemmin.

Atyah

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan elävästi kun tämän maalislapsen synnytys lähestyi. Oltiin lähdössä keskimmäisen kanssa hakemaan esikoista eskarista puolen päivän maissa kun vedet meni. Mies töistä kotiin ja naistenklinikalle. Tosin neiti syntyi vasta 21.39 joten kiirettä ei olisi ollut...

Viime yö meni mun osalta pätkittäin. Ukkonen ja kova vesisade herättelivät parin tunnin välein. Onneksi lapset eivät heränneet. Meillä siis kaikki nukkuvat omissa huoneissaan. Kuopus nukkuu normaalisti väh. 10h heräämättä, joka on meille outoa. Kaksi isompaa ovat oppineet yönsä nukkumaan vasta n.4v:nä joten en kyllä valita. Lähinnä olen vieläkin epäuskoinen. Yösyönti lopetettiin viime helmikuussa ja sen jälkeen kuopus on nukkunut omassa huoneessaan yöt läpeensä.

Jos joku ihmettelee kuinka pph:na täällä koneella roikun kesken työpäivän: tällä hetkellä mulla on vain yksi hoitolapsi, vajaa 2v joten päiväuniaikaan on hetki rauhallisempaa. Sitten kun ryhmä on täysi (toiv. mahd. pian) en voi päivisin konetta avata.

viikko-ohjelmassa norm. ulkoilut jne. Esikoisen vanhempainilta huomenna. Odotan mielenkiinnolla, koska heillä vaihtui opettaja nyt syksystä. Mukava nähdä minkälainen opettaja on muutenkin kuin 8v:n puheiden perusteella.

Eipä muuta tällä erää............

Vierailija
4/27 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän tapahtuu! Atyahille onnea matkaan (vaikka ei enää tätä tietysti ennen synnytystä ehdikään lukea)! Toivotaan helppoa ja nopeaa synnytystä!

Meillä viikonloppu meni rauhallisesti. Lauantaina käytiin ostamassa viikon ruoat, sitten isäntä kävi golfaamassa ja minä lapsien kera naapurissa kahvilla (oli naapurin pojan synttärirääppiäiset). Sunnuntaina siivottiin ja minä tein vähän töitä. Nyt sitten alkoi meikäläisen yksinhuoltajaviikko, kun mies lähti työmatkalle. Tulee kyllä keskiviikon ja torstain väliseksi yöksi kotiin, mutta kun tulee vasta illalla ja lähtee aikaisin aamulla, ei hänestä ole paljon iloa.

Läksin kesken päivän toimistolta etätöihin, luettavaa olisi vaikka millä mitalla. Nyt pitäisi kyllä syödä myöhäistä lounasta ensin. Sitten ehtii tosiaan pari tuntia lukea rauhassa ennen kuin haen lapset.

Sellaista tänne. Jään jännityksellä odottamaan Atyahin uutisia!

Terkuin Terhi&hoidossa olevat muksut

Vierailija
5/27 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, kun olitte esitelleet itsenne :). Täällä näytti olevan joku muukin Keski-Suomesta, voiko udella tarkemmin, että mistä täältä? Nimimerkki itsekin keskisuomalaistunut, alunperin Imatralta, mistä oli Nasuliini. Ootko minkä ikäinen? Tiiä vaikka tunnettais edes jonkun yhteisen tutun kautta, Imatra ei oo kumminkaan kovin iso paikka. :).

Meillä on koko perhe vähän flunssaisia. Nenät valuu jokaiselta, mut muuta ei (onneksi) oo. Pikkuniistäjä on suuri apu, pojan kiukuttelut loppuu heti, kun pystyy taas hengittämään normaalisti nenän kautta. Millonhan sitä lapset oppii niistämään?

Meillä on käytössä vielä pinnasänky. Taitaa jo kaikilla muilla olla " isojen lasten" sängyt??? Mut vielä mahtuu sinne oikein hyvin nukkumaan, eikä yritä kiivetä reunan yli (syöttötuoliin kiipee kyllä ite ja lähes kaikkialle muuallekin, melkoinen marakatti!!), joten mikä ettei. Vaipatkin vaihdan vielä hoitotasolla... meillä on sellainen taso, mikä laitetaan sängyn päälle...

Vaatteita ei olla itse ostettu juuri lainkaan(!!!). Etenkin mun oma äiti on ihan älytön, tuo joka kerta tullessaan pari kassillista vaatteita. Oon kieltänyt ja sanonut, että haluan itse ostaa vaatteet lapselleni, mut ei auta. Onneks suurin osa on ollut kivoja. Toinen mummo ei oo ihan yhtä höpsö. Sit siskolla on 3kk vanhempi poika, jolta saadaan vaatteita ja alkuun saatiin äitiyspakkauksen vaatteet. Lähinnä Lindexistä ja H&M:stä oon ostanut ne vähät.

Taisin tuolla aiemmin sanoa, että poika osaa n.40 sanaa. Ei kuitenkaan puhu lauseita vielä. 2 sanaa tulee usein peräkkäin, esim. tää auto. Omia hauskoja sanoja on mm. ahha=heppa (ihahhaa) ja päppä=mopo (tiiä mistä keksinyt). Ekan sanansa (lamppu) sanoi 10kk ikäisenä, sit tuli äiti, anna, ottaa... uusimpia on lentää ja laiva. Kävelemään meillä opittiin tuen kanssa jo 7kk (esim. konttaaminen vasta 8kk ja istuminen 9kk!), ilman tukea n.11,5kk.

Meidän yhteisiin harrastuksiin kuuluu muskari, puistoilu ja koiran kanssa lenkkeily. Poika tykkää jo kovasti taluttaa koiraa.

Mä oon kova tyttö höpöttämään/kirjoittamaan kaikenlaista, toivottavasti maratonviestit ei haittaa ketään! :)

Sissi

Vierailija
6/27 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun löysin sen viikonloppugallupin. Eli vastailen:

1. Perheesi kokoonpano

Minä (37 v. - taidan olla porukan nestori...), mies (36 v.), Nuutti (4 v.), Saana (24.3.05) ja hovawartnarttu Voltti (vähän yli 7 v.)

2. Missä asutte ja miten?

Vantaalla paritalossa

3. Onko äiti aloittanut työt, missä lapsi hoidossa?

Aloitin työt helmikuun alussa, Saana meni samalle pph:lle kuin missä Nuutti on ollut (olin siis hirviö ja käytin kunnallisia palveluja hyväksi osa-aikaisesti myös äitiyslomalla...). Molemmat viihtyvät äärimmäisen hyvin, hoitaja on aivan ihana!

4. Lapsen puheen kehitys

Sanoja alkoi yhtäkkiä kesän aikana tulla, en ole laskenut määrää, mutta joka päivä tulee uusia. Kaksisanaisia lauseita tulee myös, jokunen kolmisanainenkin on tullut. Meinasin jo huolestua, kun tuntui, että sanoja ei tule, mutta yhtäkkiä ne sitten putkahtivat...

5. Lapsen motorinen kehitys (esim. milloin alkanut kävelemään...)

Oli 10,5 kk, kun irrotti otteen ja lähti kävelemään tuetta. Liikkumaan on ollut kiire, että on pysynyt isoveljen mukana...

6. Pottailu?

Hmm. Pisto sydämessä. Laiska äiti, ei jaksa potattaa. Meilläkin potta on parhaimmillaan hattuna (niin kuin Piipiilläkin)...

7. Itse syöminen? Herkkuruoka?

Juu, syö. Mutta hirveällä sotkulla... Annan sotkea. Ruoista käy melkein kaikki, ehdoton herkku on kuitenkin tomaatti, jota menisi varmaan määrättömästi...

8. Lapsen kanssa harrastukset/muu aktiviteetti

Ei mitään. Hoito riittää tässä vaiheessa aktiviteetiksi. Vapaapäivinä usein puistoillaan, mutta ei muuta.

9. Lapsen luonne tai joitain erityispiirteitä tms.

Huumorintajuinen, iloinen, temperamentikas lapsi. Useimmiten hyvällä tuulella, mutta esim. eilen todistimme sellaista raivokohtausta, että ihan hirvittää, miten meille käy, kun tulee todellinen uhma... Neiti suuttui isälleen ja raivosi täyttä huutoa varmaan 20 minuuttia...

10. Lapsen hauskin tapa tai muu loppukevennys :)

Kuten moni muukin sanoi, näitähän riittää... Äidin mielestä liikuttavinta on, kun neiti tulee huulet töröllään ja sanoo " puppu" (=pusu). Ja moiskauttaa sitten pusun.

11. Saana nukkuu pinnasängyssä. Ei uskalla laittaa " oikeaan" sänkyyn, kun kiipeäisi takuuvarmasti pois...

Sengiltä piti vielä kysyä, että missä päin Vantaata asutte? Kun huomasin, että olette Vantaalta... Me asumme itäpuolella.

Adios taas!

Terhi&lapset

Vierailija
7/27 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

OI voi, Atayahille kovasti tsemppiä, toivotaan että kaikki menee hienosti!

Kiva saada uutta porukkaa, Sissi ja Sengi (?....sori, saattoi mennä nimimerkki väärinkin), tänne mahtuu höpöttelemään. Juu ja Imatralla olen taas, välillä asuin Vantaalla mutta tulin tänne takas. Olen vm -75 ja peruskouluni olen käynyt Ruokolahdella :)

Mukava oli huomata kun vastailitte kyselyyn aktiivisesti! Kiva kiva :)

Niin ja sängystä: meillä kyllä taatusti nukutaan vielä pinnasängyssä, neitosemme kun ei kävele joten ei varmaan uskaltaisi tulla tavan sängystä poiskaan :)

Huomenna uusi (toivottavasti saamme hänet!) perhepäivähoitajamme eli tyttösemme kummi vie neidin kerhoon tutustumaan. Ajatteli että käy hoitolasten kanssa siellä kerran viikossa jos onnistuu....mutta katsotaan nyt miten meidän arkalainen suhtautuu. Kuulemma jos yhtään " pelkää" tms. niin unohtaa koko jutun. Siellä toivon mukaan sit alkaa hoitoura, virallista päätöstä emme ole saaneet. Ihana kotihoito siis mennyttä :( Mutta saapahan neitikin ikätovereita enempi ympärilleen.

Miehellä tää viikko lomaa, miulla viel huominen töitä ja sit jään vapaille myöskin.

Mukavaa alkanutta viikko kaikille, nyt en ehdi enempiä kommentoida vaan työt odottaa :(

Vierailija
8/27 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti täällä odotellaan tietoa siitä milloin Helmistä on tullut isosisko. Toivottavasti kaikki menee hyvin.

Aloinkin tässä miettimään, että muistinkos tänne edes synnytyskertomustani laittaa vai olinko heti niin vauvahöyryissä, että jäi?.. pitänee kurkkailla 7.8. pino ja muutama vrk sen jälkeen..

-e & oliver 19.3.05 & kipinä-neiti 3 vkoa

Vierailija
9/27 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Potra poika Elmeri, 3900g, 52 cm, pään ympärys 37 cm, syntyi 15.50" kirjoitti Atyah juuri tekstarissa ja pyysi viestittämään tänne palstalle. ONNITTELUT!!

Eipä muuta tällä kertaa, töissä mieletön kiire ja kotona aika menee potterin parissa. Palaan kun laskeudun taas tälle planeetalle tuolta velhojen ja noitien maailmasta..

kua

Vierailija
10/27 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Atyahille suuret onnittelut potrasta pojasta!!!

Juuri luin vasta tän päivän pinoa ja huomasin et hän on lähtenyt synnyttämään ja nyt on jo nyytti kainalossa! Ihanaa!!!

Kalamami ja Henri 2.3-05

Vierailija
11/27 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työpäivä alkaa tänään poikkeuksellisesti vähän myöhemmin. Oli kyllä oikea tehoaamu.. on imuroitu, pesty lattiat ja wc, silitetty, perunat kuorittu. Kohta pihalle lähtö edessä.

ONNEA Atyah!!!

TEL: itä-Vantaalla mekin asutaan, siis niin idässä että jos menis vielä idemmäs olis naapurikunnassa.. Tää on nyt vähän noloa mutta luulisin että sun lasten hoitaja on mun työkaveri ja oletan nähneeni lapsesi puistossa hänen kanssaan. Olen jonkin aikaa epäillyt näin olevan kun olen tätä pinoa taustaillut. Toivottavasti et pahastu?

Löysin siis tieni tänne kun viime talvena suoritin ammattiini liittyvää tutkintoa ja tehtävänä oli tutkia minkälaista tukea/tietoa lapsiperheet saavat netistä. Jäin koukkuun kertaheitolla tänne mutten saanut aikaiseksi kirjautua heti. Ajattelin myös että jos vaan taustalla oleilen, niin en jumitu tänne lopullisesti. Kai se on uskottava että nykyaikan ei voi ilman palstaa elää.... ;)

G: Mitä maalislapsenne tekee jos/kun saa eteensä paperin ja kynän käteensä? Testasin äsken meidän neitiä. Ensin hetken pyöritteli kynää sitten yritti piirtää. Koska kynä oli väärinpäin kädessä ei tullut paperiin jälkeä. Lopuksi hän ruttasi paperin ja se taisi olla se hauskin juttu....!

Nyt pihalle lähdettävä on, kuulumisiin

Vierailija
12/27 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seiskat lähtee pian mopokasteeseen, joten saatan jatkaa kirjoittamista heidän siellä ollessaan. Nyt ei ole kuin 10 min aikaa.

Aluksi: ATYAHille suuren suuret onnittelut pikkuisen pojan synnyttyä! Helmi saikin sitten pikkuveikan. Vau!

Ja minunkin puolestani oikein paljon tervetuloa uusille palstailijoille. On se vaan niin jännä, kun nyt vieläkin saadaan joukkoon uusia naamoja. Ääniä? Kirjoittajia? Miksikäs meitä voisi kutsua?

Kerkiän vastata nyt juur ja juur tuohon vaatekysymykseen. Eli mä vierailen melko usein Lindexillä ja H&M:llä. Mutta myös paljon tarttuu mukaan Cittarista ja Stokkalta. Cittarista varsinkin kenkiä. Myös ihan Tarjoustalosta ja esim. kotona käydessä Veljekset Keskiseltä tarttuu mukaan lastenvaatteita. Itiksen Jesper Juniorista katselen tarjouksia ja varsinkin nyt toppahaalareita. Mutta meillä myös mun äitini on aivan uskomaton lastenvaateshoppailija. Just eilen hain postista suuren paketin täynnä uusia vaatteita Helmille. Kirpparivaattetkin kelpuuttaisin, mutta mun hermo ei riitä niitten vaatekasojen penkomiseen. Jos tietäis jonkun oikein hyvän kirpparin, missä on paljon lastenvaatteita, niin varmasti kävisinkin enempi, mutta nyt on jäänyt vähille. Myös itsetehtyjä vaatteita saadaan miehen äitipuolelta. Just huokaisin eilen, että onneksi ei tarvitse ostaa uutta syystakkia, kun kaapissa jo sellainen em. henkilön ansioista on.

Jaa, mutta nyt pitää lopettaa. Jatkan hetken kuluttua.

lehtovi ja Helmi 28.3. eli eilen oli 1,5 -vuotis synttärit. Kuten myös äitillä. Täytin 31. IIIK!!

Vierailija
13/27 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Perheesi kokoonpano

Minä 31v, mies 28v ja Helmi alias Hemuli tai Helmut tasan 1,5 v eli 28.3.05 syntyi.

Asutaan Helsingissä kerrostalossa ja asuntona neliö.

Äiti aloitti työt kuvismaikkana 14.8. ja Helmi on hoidossa päiväkodissa. Hyvin on mennyt. Ja toivottavasti menee jatkossakin. Molemmilla.

4. Lapsen puheen kehitys

Aika vaiheessa vielä, mutta varmaan suht normaalin rajoissa. Yksittäisiä sanoja: kukka (mikä saattaa tarkoittaa tilanteesta riippuen melkein mitä tahansa), kakka (mikä sanotaan nykyään melkolailla tarkkaan silloin, kun kakka on joko tulossa tai jo tullut), ihhahhaa, ihhahhhaa (laulaa tämän. Tiedätte varmaan biisin?), pii paa (ambulanssi), hau hau (koira) ja sekä sanoja, joita matkii joskus minun juuri sanottua. Esim. eilen sanoin tuota, tuota, niin tämä toisti sen heti perässäni. Mutta monet tällaiset lausahdukset eivät toistu itsenäisinä. Mitään kahden saatika kolmen sanan lauseita ei Helmin suusta ole vielä kuultu.

Ensiaskeleet ilman tukea otti viikkoa ennen 1v synttäreitä. Pääsiäisenä alkoi kävellä pitempiä matkoja ja kesän alussa tuli kuvioihin juokseminen. Kävelee taaksepäin, yrittää hypätä ja kävelee toisinaan varpaisillaan. Kiipeilee joka paikkaan. Sorminäppäryyskin oikein kondiksessa. Osaa laittaa palikat oikeanmallisista aukoista. Yrittää koota nuppipalapeliä, mutta monesti hermo menee, jos pala ei heti osu oikein ja sitten palikkaa lentää seinään. Pinsettiote havaittiin ensikerran varmuudella 7 kk, jolloin avasi syöttötuolissa olleen narun rusetilta. Lusikan kädessä pitäminen on heikonlaista. Helmi ottaa kiiinni kahdella, kolmella sormella ihan varren päästä ja roikottaa lusikkaa sormissaan.

6. Pottailu?

Ei harrasteta vielä aktiivisesti. Helmi kiinnostui itse viikonloppuna sikäli, että potalla piti käydä istumassa monta kertaa pienen ajan sisällä. Jatkoi tätä koko sunnuntain. Ja vielä eilen ja tänäänkin on potalle istunut. Mutta mitään sen kummempaa sinne ei ole tullut. Oletan kuitenkin, että innostus pottailuun kasvaa tarhassa, kun näkee muiden käyvän potalla. Tai siis ei sielläkään kaikki käy vielä.

itse en ole sen kummemmin stressanut pottailun kanssa. Katsotaan sitten kunnolla vasta tuossa 2 v kieppeillä. Ellei itse hoksaa hommaa sitä ennen.

Öhöm...Ei syö itse. Tai jos annan esim. sormiruokaa, niin sitä kyllä syö itse, mutta vaikkapa leipä tms. päätyy aika äkkiä murusina lattialle. Siis samalla kun jauhetaan vasta sitä ensimmäistä haukkua suussa. Lusikkaruoat syötetään pääsääntöisesti. Anna kyllä aina hänelle lusikan, jotta voi treenata, mutta yleensä se menee vain ruoan sorkkimiseksi, eikä sitä juurikaan päädy suuhun tahi mahaan asti.

Tällä hetkellä on menossa puurostakieltäytymiskausi, ja mietimmekin kuumeisesti, mitä aamupalaksi voisi antaa, kun esim. tänä aamuna ei puuroa syöty varmaan kuin kaksi lusikallista. Sekin huudon kera. Leipää tai karjalanpiirakkaa syö niin pienen määrän, että eihän sillä nuin iso tyttö pitkään pärjää. Mutta eikai tässä auta kuin vaan jotain kehittää. Vaikka muroja.

Ei ole mitään erillisiä harrastuksia. Kerran viikossa käy äitin kanssa Painonvartioissa. Missä tosin viime kerralla ohjaaja alkoi valittaa, että Helmi häiritsee häntä. Joo just! Muutaman kerran ehkä kiljahti. No ei voi mitään, jos on niin herkkänahkaista porukkaan.

Kopsaan tähän Terhin vastauksen. Kuulosti niin tutulta. Miellä kyllä yleensä raivon aiheuttaja on äiti... :

Huumorintajuinen, iloinen, temperamentikas lapsi. Useimmiten hyvällä tuulella, mutta esim. eilen todistimme sellaista raivokohtausta, että ihan hirvittää, miten meille käy, kun tulee todellinen uhma... Neiti suuttui isälleen ja raivosi täyttä huutoa varmaan 20 minuuttia...

Tanssiminen. Ihan mikä vaan rytmikäs ääni saa aikaan hetimiten joraamisen.

11. Vielä nukutaan pinniksessä. Tosin kävin jo viimeviikolla katsastamassa lastensänkyvalikoimaa työpaikkani lähellä olevassa huonekaluliikkeessä. Mutta vielä toistaiseksi Helmi mahtuu vallan hyvin nukkumaan kaltereiden takana, eikä varmaan itse osaa kaivat sieltä pois.

Olikohan jotain muuta? Ainakin piirtämisestä kyseltiin. Helmille kun antaa kynän ja paperia, niin hän alkaa samantien raapustaa jotain. Ote kynästä vaan on yhtä heikko kuin lusikastakin, joten kynä tippuu vähänväliä kädestä. Mutta kyllä hän jälkeä aikaan saa. Hoidossa on aina tiistaisin ja niin siellä tänäänkin jo sivellin lauloi iloiseen, kun Helmin sinne vein. Tietty ihan jo ammattini puolesta toivon, että Helmi kiinnostuisi kuvataiteesta ja että edes jotain olisi peritytynyt äidiltä tyttärelle. No, se jää nähtäväksi.

Nyt ei kyllä muistu muuta mieleeleen. No, luen vielä edellisiä viestejä ja katson, voinko jatkaa.

lehtovi

Vierailija
14/27 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanooko kaikkien muiden maalistaapero äiti ja isä/isi? meillä kun ei sanota vielä kumpaakaan, Ei edes mitään sinne päin. Luulen sen johtuvan siitä, että sanomme itseämme sekaisin äiskäksi ja iskäksi, äiti ja isä tai isi jne. Että voi olla vähän vaikea oppia, miksi meitä nyt pitäsi kutsua.

lehtovi. Joo, lopetan.

Vierailija
15/27 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä jos antaa paperia ja kynän, alkaa heti tuhertaa. Osaa myös itse piirtää, jos vain sattuu olemaan kynä näköpiirissä. Ainakin olohuoneen seinää ja lattiaa sekä lastenhuoneen seinää koristaa jo pikku-herran taiteelliset näkemykset.

Kirjoitan itse paljon, esim. kirjeitä ja päiväkirjaa ja siitä varmaan pikkumies on ottanut mallia. Jos kerran äiti tykkää pitää kynää kädessään, niin miksei lapsikin.

Äiti- ja isä-sanoja kysyttiin. Pojan toinen sana oli äiti, isä tuli paljon paljon myöhemmin. S tuntuu olevan aika hankala kirjain. Poika sanoo iti, tai sitten kutsuu isäänsä etunimellä, mikä on helppo sanoa. Sitten varmaan kuulee mieheni etunimen useemmin kuin isän, kun minä kutsun miestäni nimellä, en isäksi.

Omia hauskoja sanoja on päppä=mopo ja ahha=heppa (ihhahhaa) koira on sekä hauhau että hauva, kissa sekä mau että kisssssa (vähintään noin monta ässää nyt kun on oppinut sanomaan sen) jne.

Oli noista ammateistakin ainakin gallupissa puhetta. Minä olen nuorisonohjaaja. Töistä saa jotain esimakua siitä, mitä on sitten kotona joskus 10-15 vuoden päästä :). Tykkään työstäni paljon.

Vierailija
16/27 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se vaan niin ihanaa..noi pienet vauvat, se tuoksu, pikku kätöset ja varpaat..niisk! ja minä saan jo laittaa 56cm vaatteita pois ;) Tuo ihmisen alku on niin vähän aikaa pienen pieni..

Kiirettä on pitänyt, ettei koneella ole paljon vietetty aikaa. Miehen siskon muuttoa ollaan oltu tekemässä pari päivää.Oma sisustusintokin taas leimahti, tilasi terran-väsiset matot tähän alakertaan ja siihen sopivat kappaverhot keittiöön ja olkkariin..Millä rahalla, sitä mietitään sitten kun lasku tulee =)

Minusta on myös oikein ilahduttavaa, kun vielä saamme uusia joukkoonne ja ahkerasti kävitti heti kirjoittamaan!! Sekä muutama vanhakin on taas ilmoitellut itsestään viikonloppupinossa!! Kivaa!!

Lehtoville synttärionnittelut!!

ÄITI/ISÄ: Mimmin esimmäinen sana oli äiti ja jossain välissä sanoi iti=isä, mutta se on nyt muuttunut i i-eli pelkkä ii-kirjain,olipas hankalaa selittää.

PIIRTÄMINEN: Mimmi on myös ekat taiteet piirtänyt nukkeen. Sillä ei ollut tukkaa, niin Mimmi piirsi sille.Äsken piirteli jalkansa täyteen viiruja, mutta saa ihan paperillekin kuvia. Sekä ollaan sormiväreillä maalattu->himpun verran sotkusta puuhaa.

Meillä isukki on nyt 4vkoa lomalla. Hieman opettelua, puolin ja toisin kun hän tässä huushollissa onkin koko ajan =) Kyllä tämä alkaa tästä sujumaan..

LAIHDUTUS: Mites muitten kuntoili/paino? Ketäs meitä olikaan tämän asian kimpussa? Mikä tilanne? Minulla ensimmäinen viikko takana ja -900g lähti. Kuntoiltu kovasti..Tänään oli herkku päivä =) Tässä on tälläin rivi: Pituus 163.5cm, paino tällä hetkellä 67,3 ja tavoitepaino jouluun 58-60kg!! Laittakaas muutkin????!!!!

No, nyt näyttää Mimmille tulevan maailman loppu..kaatus, pitää mennä.

Tuulia, Mimmi ja Moona

Vierailija
17/27 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut Atyahille ja tuoreelle isosisko Helmille!

Toivottavasti kaikki meni hyvin (näin päättelen, kun kerran jo textariakin kirjoitellaan). ;) Kovin on samankokoisia nämä elokuiset pikku-kakkoset. Meillä oltiin vain hiukka painavempia. Eli emäntä-sarjalainen ikätoveri täällä myös lähettelee Elmerille maailmaan tervetulo-toivotukset.

ÄITI/ISI: ei sanoa. Muuta kyllä, mutta äiti ja isi tulee satunnaisesti vain omilla nimilään kutsutuksi, mutta isi/isä ei löydy juuri ollenkaan, vaikka säi-säi kyllä hoke yhtenä rimpsuna useampaan kertaan.

Vieraat tuli, jäi taas juttu lyhyeen. Moikkelis!

-Eppi & co.

Vierailija
18/27 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä nyt raapustelen jälleen näin iltasella, kun päivällä töissä on liian kiire (!) omiin hommiin. Hävytöntä. Mies paahtaa taas pitkin Suomen maata, joten eipä tässä muutakaan, kun Potteritkin on taas luettu.

PIIRTÄMISTÄ meillä ei olla kertaakaan edes tajuttu kokeilla, joten ei aavistustakaan mitä tapahtuu, jos annan kynän käteen. Voiskin joku päivä koittaa. Se on sitten teidän vika, jos on seinät ja lattiat täynnä tuherrusta :)

ÄITI Kaisa on sanonut jo tosi pitkään, mutta isän Kaisa sanoo " iitti" Se lienee osittain isä ja osittain oikea nimi. Meillä ei sanota isi, joten siihen sen ei ainakaan pitäisi sekoittua. Muuten puhutaan isästä, iskästä ja etunimellä, samoin kuin minustakin puhutaan äitinä, äiskänä ja etunimellä.

Mä taas harhauduin huuto.nettiin ja tällä kertaa kotiin ilmaantuu kasa kenkiä. Kannattaa Lehtovi kokeilla sitä, jos haluat kirpparivaatteita löytää helpolla. Vaatteista on kuvat ja sitä voi ostaa vain sellaisilta myyjiltä, jotka ovat saaneet hyvää palautetta. Se palaute kun on kaikkien nähtävillä. Mä olen ainakin ollut tosi tyytyväinen.

Kaipa tästä saa sitten painua pehkuihin, väsyttää ihan tolkuttomasti. Olispa jo perjantai, mä en tykkää näistä viikoista kun mies on pois kotoa.

Kuulumisiin,

kua ja Kaisa

Vierailija
19/27 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEA Atyah ja koko perhe! Komiat on Elmerin mitat!

Ketäs sitten saamme seuraavaksi jännätä? Jolla vai.. Eihän sinne lokakuulle enää pitkälti ole.

Ja sitten luvassa kyssäreihin napakoita vastauksia:

1. Perheesi kokoonpano

Minä 31v, mies pian 36v, poika 10/02 ja toinen mokoma 03/05.

Kainuussa rivarissa.

Töissä joo. Opettaja olen. Pojat olleet hoidossa nyt kolmatta viikkoa ja kaikki on mennyt ihan ok. Tällä viikolla aamuisin pienempi jäänyt itkemään.

4. Lapsen puheen kehitys

Vähän puhuu. Omaa kieltään höpöttää, mutta sanoja tod vähän. Oho, että (vettä) ja omp (omppu). Ja nyt kun kerran kyseltiin niin äiti tulee!! - eilen aamulla jäi itkemään äitiä hoitoon ja silloin eka kertaa murheen murtamana todella huusi äitiä... Ihan mielelläni olisin tuon tärkeän sanan kuullut muissa yhteyksissa, mutta iloitsin tästäkin ;)

Nopsaan on edennyt karkeamotoriikka. Kävelemään lähti n. 10 kk iässä ja juoksee oikeastaan enemmän kuin kävelee. Tai sitten laukkaa heppojen tavoin.. Kuitenkin ihan suht rauhallinen poika eli ei kiipeile vallattomana, paitsi vanhempiensa sänkyyn, jossa sitten mellastaakin päättömänä. Ja äitee vahtii vieressä. Hienomotoriikka ei varmaan niin kehittynyt. Toki näpertää ja osaa monenmoista, mutta ei ollenkaan ole kiinnostunut kynähommista (jos maistamista ei lasketa).

6. Pottailu?

Hoidossa ja kotona pottaillaan, hoidossa aktiivisemmin ja säännöllisemmin, kotona ollaan hieman huolettomampia asian suhteen. ;) Pissaa pottaan välillä, viimeksi eilen sekä hoidossa että kotona. Kakat tulevat AINA vaippaan. Ja tosi usein pihalla äidin ruusupuskien takana - se onkin nimetty pikku-T:n kakkapaikaksi.

On syönyt itse jo kauan. Syö kaikkea mahdollista. Ja paljon.

Pihalla leikitään, hiekkalaatikolla jne. Veljensä touhuja seurailee. Ei mitään ohjattua harrastusta.

Aurinkoinen lapsi, mutta osaa kyllä raivotakin. Silloin heittäytyy teatraalisesti lattialle eikä näissä tilanteissa muista varoa: saattaa paukauttaa päänsä milloin mihinkin raivotessaan. Murjottaa myös - alahuuli mutrulla, meitä vanhempia hiukan naurattaa kyseinen ilme...

Nyt ehkä vähentynyt jo, mutta kun laskeutuu itse esim. portaissa (kotipihalla) niin alkaa peruutuksen jo aivan älyttömän aikaisin.. sitten vain matelee mahallaan metrin ja muka laskeutuu turvallisesti tosi matalan kynnyksen yli. Hih!

11. Vielä nukutaan pinniksessä. Pieneksi käy pian, mutta en vielä osaa kuvitella, että rauhoittuisi itsekseen oikeaan sänkyyn. Me kun nautimme siitä, että pojan vie sänkyyn ja hän sinne itsekseen jää odottamaan unta. Nykyään kirjan kanssa, selaillen sitä.

Aikaa paloi hirmuisesti tähän... Mulla olisi vielä töitä, oppilaitten juttuja lukiessa menee tämä ilta. Tai meni. Muutaman jutun vielä hoidan ja sitten nukkumaan.

Aamulla noustava aikaisin. Ei ole tarvinnut iltaisin unta odotella. Jotakin piti kommentoida... Ei muista muuta kuin että uusille teretulemas!

Pää tyhjää täynnä, Pippandii ja nukkuvat pojat ja torkkuva mies

Vierailija
20/27 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Atyahille&perheelle jättisuurensuuret onnittelut pikkuprinssistä! Oli töissä niin pirun kiire, etten ehtinyt käydä pinoilemassa muuten, mutta lähtiessä katsoin, olisiko Atyahista jo uutisia, ja olihan siellä. Hieno juttu!

Vastaillaanpa ensin galluppeihin: Äiti/isi tulevat nyt, mutta pari viikkoa sitten isi oli vielä äittä, samoin kuin siis minäkin... Kynällä ja paperilla neiti harrastaa piirtämistä. Sillä ei ole väliä, miten päin kynä on tai tuleeko paperille mitään, mutta otteet ovat ammattimaiset ;-)

Sitten Sengille: En tietenkään pahastu, jos olet tunnistanut meidät! Oikeastaan sen takia kysyin, kun tiesin, että täällä päin on aloittanut uusi pph ja kun kerroit, että olet Vantaalta. Mietin, että voisikohan maailma olla niin pieni... Ja kyllähän se voi. Tää onkin nyt hyvä homma: voit raportoida kaikki meidän lapsukaisten koiruudet, kun näet heitä leikkipuistossa... Jos vaikka lasten oma hoitaja ei muista ;-)

Ja Lehtoville piti sanomani, että Saanan lempilaulu on myös ihhahhaa, ihhahhaa - ja tasan tuon verran hän osaa sitä " laulaa" ... Ja kiva kuulla, että jollain muullakin on samanlainen raivopää kuin meillä. Tämän päivän raivonaihe oli se, että en antanut enää kolmatta mukia maitoa...

Meillä yksinhuoltajaeloni jatkuu vielä. Huomenna illalla mies tulee onneksi kotiin, tosin saapuu joskus klo 20 ja lähtee seuraavana aamuna ennen kuutta... Mutta saapahan ainakin lukea Nuutin iltasadun... Eikä mun tarvi nukkua yksin. Meillä Nuutti yhtäkkiä innostui siirtymään nukkumaan Saanan kanssa lastenhuoneeseen (on nukkunut omassa sängyssä meidän huoneessa), niinpä minulla oli viime yönä ihan yksin käytössä koko makuuhuone, samoin näyttäisi olevan tänä yönä (jos ei tule yöllisiä vaelluksia). Tuntuu ihan sikayksinäiseltä olla yksin... ;-)

Semmottis. Nyt pitäisi vielä tehdä vähän töitä. Taidan mennä samalla katselemaan Big Brotherin alkujaksoa. Viime vuonna koukutuin täysin, katsotaan käykö tänä vuonna samoin...

Rattoisaa illan jatkoa!

Terhi&nukkuvat kullannuput