Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen on heikkolahjainen ihminen? Kuvaile.

Vierailija
21.08.2014 |

Onko heikkolahjainen sama kuin yksinkertainen? 

Kommentit (92)

Vierailija
81/92 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen heikkolahjaisuuden mukaan työkyvyttömyyseläkkeellä toistaiseksi ja saan tehdä töitä 757 €/kk:ssa ylimenevältä osalta eläke laitetaan lepäämään, jonka jälkeen on vaikea päästä takaisin eläkkeelle jos todettu työkykyiseksi kun alkanut tehdä töitä.

Vierailija
82/92 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assburger kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äräbit vaikuttaa heikkomielisiltä

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1be76836-3c9b-4cd2-b089-49eb0a4f2be5

No joo, mutta tuolla päin maailmaa meikäläisittäin heikkolahjainen ihminen on keskiverto. 

Muistan lukeneeni, että kun Kylmän sodan aikaan Lähi-idässä ja Afrikassa käytiin proxy-sotia, Neuvostoliitto toimitti Libyaan pommikoneita, mutta paikalliset eivät millään oppineet lentämään niillä, joten lopulta piti lähettää myös lentäjät. 

Saudi-Arabian kaltaiset maat ostavat aseiden lisäksi myös niiden huollon ja kunnossapidon amerikkalaisilta, koska paikalliset eivät kerta kaikkiaan pysty siihen omin voimin. Tekniikan opiskelu ja ohjeiden noudattaminen on liian vaikeaa. 

Afrikassa on (vähäiset) rautatiet ja muut siirtomaa-aikojen jäljiltä. Sen jälkeen kun eurooppalaiset lähtivät, niitä ei ole pystytty ylläpitämään. 

Eikä johdu köyhyydestä! Tai hirmuhallinnosta. 

Nimittän Pohjois-Korea on rutiköyhä hirmuhallintovaltio, jossa jopa syödään ruohoa. Mutta heidän ikivanhat MiG-hävittäjänsä ovat lentokuntoisia (ainakin ne muutamat joita on varaa kunnossapitää). Samoin siellä on koulujärjestelmä ja muitakin järjestäytyneen yhteiskunnan merkkejä. 

Koska pohjoiskorealaiset ovat aasialaista rotua, eli huolimatta köyhyydestä ja puutteesta, siellä keskimääräinen geneettinen älykkyys riittää tällaiseen perusmuotoiseen toimintaan. Lähi-idässä ja Afrikassa vastaavaa ei tavata. 

Tuo johtuu muusta kuin geneettisestä älykkyyden puutteesta, jos on rasistisia antropologeja uskominen.

Kulttuuriin(=uskontoon) liittyvä probleema.

Ko. porukka antoi tieteelle paljon, ennen kuin wahhabismi tukahdutti ajattelun.

Se, että tyhmyys johtuisi tietyn rodun geneettisestä älykkyyden puutteesta on juuri sitä rasismia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/92 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sellainen ihminen, joka ei osaa tehdä juuri muuta kuin avata ja sulkea hanan, heikkolahjainen?

Vierailija
84/92 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisellä kaverillani on diagnoosina laaja-alaiset oppimisvaikeudet eli on kai ns. heikkolahjainen. Olen nähnyt hänen perheenjäsenensä ja heistä kaikista huomasi, että olivat vähän yksinkertaisia.

Tuo ihminen oli välillä ihan hauskaa seuraa, mutta oli pakko lopettaa kaverisuhde kun en jaksanut enää sitä, ettei pystynyt keskustelemaan kuin aivan arkisista asioista ja siltikin hän oli aivan pihalla.

Alhainen älykkyysosamäärä näkyi ihan järkyttävänä yleissivistyksen puutteena, ei tiennyt ihan normaalien arkipäiväisten sanojen merkitystä. Ei ymmärtänyt muutenkaan esim. yhteiskunnan tai talouden toiminnasta mitään, väitti muun muassa, että kaikille maksetaan joka vuosi veronpalautuksia, ei siis tiennyt, että millä perusteella niitä maksetaan vaan luuli sen olevan joku lahja/lisä tjs :D Hänellä oli myös pinttyneitä luuloja, joita piti täytenä totuutena. Ne luulot oli sen tasoisia, että normaalisti ajatteleva hminen tajuaa heti, että tuo ei voi pitää paikkaansa. Kun kysyin, että mistä on näin kuullut niin ei muistanut, mutta on kuullut niin varmasti on totta!

Heikkolahjaisuus näkyi myös kaikessa sosiaalisessa kanssakäymisessa ja ajatusmaailmassa. Puhui outoja asioita, kertoi aina esimerkiksi minkä verran rahaa hänellä on tilillään. Riitautuu helposti ihmisten kanssa kun on niin mustavalkoinen ja jyrkkä ajatusmaailmaan. Puuttui muiden asioihin, jotka ei kuulunut hänelle millään tavalla ja suuttui ja alkoi inttää toisten henkilökohtaisista valinnoista, jotka ei hänelle kuuluneet millään tavoin.

Suuttui myös siitä jos joskus ei ehtinyt nähdä häntä vaan oli suunniteltu muuta menoa, itse hän kuitenkin perui suunniteltuja tapaamisia jos tuli jotain muuta. Käyttäytyi muutenkin todella itsekeskeisesti ja ei ottanut muita ollenkaan huomioon, itse suuttui kuitenkin mitättömistä ja ihan oudoista asioista ja teki kärpäsistä härkäsiä.

Muutama ystäväni/perheenjäseneni on nähnyt hänet ja he ovat huomanneet heti, että tämä ihminen ei käy ihan täysillä. Hän ei kuitenkaan itse tiedosta ollenkaan omaa käytöstään vaan kuvittelee olevansa ihan normaali. Seurustelee lievästi kehitysvammaisen ihmisen kanssa ja hänen mielestään tämä ei ole kehitysvammainen vaan ihan normaali älykkyydeltään.

Vierailija
85/92 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies/nainen, ylipainoa, rahkeet eivät riittäneet yliopistoon

Vierailija
86/92 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nykyään aika varovainen siinä, kenet määrittelen heikkolahjaiseksi. Kokemuksen myötä olen oppinut näkemään, että aina heikkolahjaiselta vaikuttava ei ole lähelläkään tätä määritelmää. Muun muassa sosiaalisten tilanteiden pelko, äärimmäinen stressi ja/tai univaje, autisminkirjolla oleminen tai vain ohut elämänkokemus voivat saada ihmisen vaikuttamaan heikkolahjaiselta, vaikka kyseessä olisi ihan normaaliälyinen tai jopa keskivertoa älykkäämpi tyyppi.

Tiedän joitain henkilöitä, joilla on diagnosoitu laaja-alaiset oppimisvaikeudet ja ehkä selkein yhdistävä tekijä heillä on ollut oman perspektiivin kapeus ja alhainen suuttumiskynnys. Keskustelu heidän kanssaan onnistuu lähinnä konkreettisista arkisista asioista, sellaisista, jotka liittyvät suoraan heidän omaan elinpiiriinsä. Monilla on ollut ikävä tapa päsmäröidä muita asioista, joista eivät todellisuudessa ole perillä lainkaan. Esimerkiksi koko aikuisikänsä pelkässä päivätoiminnassa mukana ollut on saattanut alkaa paasaamaan työttömälle tuttavalleen siitä, että kannattaa hakea työpaikkoja ja pitää muistaa kirjoittaa työhakemuksia. Hän ei siis itse tajua sitä, että tämä tuttava on tehnyt ja edelleen tekee juuri näitä asioita. Jos hänelle asiasta huomauttaa, hän vähintäänkin loukkaantuu siitä. Joskus suuttuukin avoimesti.

Vierailija
87/92 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äräbit vaikuttaa heikkomielisiltä

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1be76836-3c9b-4cd2-b089-49eb0a4f2be5

No joo, mutta tuolla päin maailmaa meikäläisittäin heikkolahjainen ihminen on keskiverto. 

Muistan lukeneeni, että kun Kylmän sodan aikaan Lähi-idässä ja Afrikassa käytiin proxy-sotia, Neuvostoliitto toimitti Libyaan pommikoneita, mutta paikalliset eivät millään oppineet lentämään niillä, joten lopulta piti lähettää myös lentäjät. 

Saudi-Arabian kaltaiset maat ostavat aseiden lisäksi myös niiden huollon ja kunnossapidon amerikkalaisilta, koska paikalliset eivät kerta kaikkiaan pysty siihen omin voimin. Tekniikan opiskelu ja ohjeiden noudattaminen on liian vaikeaa. 

Afrikassa on (vähäiset) rautatiet ja muut siirtomaa-aikojen jäljiltä. Sen jälkeen kun eurooppalaiset lähtivät, niitä ei ole pystytty ylläpitämään. 

Eikä johdu köyhyydestä! Tai hirmuhallinnosta. 

Nimittän Pohjois-Korea on rutiköyhä hirmuhallintovaltio, jossa jopa syödään ruohoa. Mutta heidän ikivanhat MiG-hävittäjänsä ovat lentokuntoisia (ainakin ne muutamat joita on varaa kunnossapitää). Samoin siellä on koulujärjestelmä ja muitakin järjestäytyneen yhteiskunnan merkkejä. 

Koska pohjoiskorealaiset ovat aasialaista rotua, eli huolimatta köyhyydestä ja puutteesta, siellä keskimääräinen geneettinen älykkyys riittää tällaiseen perusmuotoiseen toimintaan. Lähi-idässä ja Afrikassa vastaavaa ei tavata. 

Rotueroja, joista ei saa puhua. Tai saa toki sanoa, että mustat ovat hyviä juoksussa mutta ei sitä, että äo on kehitysvammaisen tasoa.

Vierailija
88/92 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap.n elämään toivotan tyytyväisyyttä ja ilon hetkiä joka päivälle.🌞

Vierailija
89/92 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen aivopeseminen vegaaniksi tyhmentää. Eipä ihme, jos suomalaisilla lapsilla alkaa tulemaan heikkolahjaisuus- ja kehitysvamma-diagnooseja.

Vierailija
90/92 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Somaliasta tulee insinöörejä ja aivokirurgeja.

Vierailija
91/92 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikkolahjainen olen.Peruskoulu 5,6 keskiarvo.Mitään muuta koulua en saanut suoritettua.

Elämässä paljon epäonnistumista.Ei ole mukavaa olla heikkolahjainen.

Vierailija
92/92 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heikkolahjainen olen.Peruskoulu 5,6 keskiarvo.Mitään muuta koulua en saanut suoritettua.

Elämässä paljon epäonnistumista.Ei ole mukavaa olla heikkolahjainen.

Sain heikkolahjaisuus diagnoosin v.1996, peruskoulun keski-arvo 7,9 saavutin sen opiskelemalla ahkerasti. Lisäksi minulla on seitsemän koulutusta mutta kaikki eri aloilta - suurtalouskokki v. 1995, dieettikokki v. 1996, puistopuutarhuri v. 1998, kemiantekniikan prosessinhoitaja v. 2003, varastotyöntekijä v. 2004, suntio v. 2010 sekä kiinteistönhoitajan osatutkinto v. 2014. - Tämän takia en tiedä kuka olen siksi sekoitan asioita keskenään ja "satuilen" omiani. Minulla erittäin vahva muistitoimintojen sekoittamistaipumus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kahdeksan