Missä järjestyksessä aterimet laatikossa?
Muuttaessa aloin miettimään, missä järjestyksessä muut pitävät aterimiaan? Onko niille olemassa jokin "oikea" järjestys?
Meillä veitset vasemmalla, haarukat keskellä ja lusikat oikealla.
Kommentit (23)
Haa-vei-lu, eli haarukat vasemmalla, veitset keskellä ja lusikat oikealla :)
Meillä taas Luu-Vei-Haa.
Haaveilu olisi se tavoite. Lokero, jossa lusikat nyt on kaikkein levein.
Meillä siinä päällä on vielä erillinen liikkuva boksi, jonka vuoksi lu-ha-ve, mahtuu paremmin liikkumaan se yläosa.
Haarukat, lusikat, veitset.
Tämä järjestys oli myös lapsuudenkodissani.
Oikeestiko joku on keksinyt tällekin järjestyksen? Meidän atetrinlaatikon valmistaja ei sitten ole tätä tiennyt. Siinä on erikseen selkeästi veitsille muotoiltu lokero vasemmalla.
Haa-vei-lu sen tosiaan pitää olla. Ärsyttää, jos jossain ei noudateta tätä universaalia ja kaikkien parhaaksi luotua sääntöä, miten sivistymätöntä! *olen tuohtunut*
Tuo haa-vei-lu järjestys opetettiin muistaakseni koulussa meille. Olisiko se sitten se "oikea" järjestys? Meillä on ensin lusikat, sitten haarukat ja lopuksi veitset, eli täysin päinvastoin kuin "pitäisi" :D Aterinlaatikon lokerot ovat vain sen muotoiset, että tässä järjestyksessä aterimet mahtuvat siihen parhaiten. Olen yrittänyt etsiä juuri sopivan kokoista aterinlaatikkoa, mutta vielä ei ole löytynyt. Tämä nykyinen on viitisen senttiä liian pieni sekä leveydessä että pituudessa...
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 23:14"]Mulla taas vei-haa-lu
[/quote]
Kuin myös.
91 v tätini oli nuorena herrasväellä apulaisena. Hänelle rouva opetti haaveilun ja toimii
Haa vei lu