Synnyttäneelle tulisi maksaa 20 000e palkkio.
Synnytys on yhteiskunnalle suurin ja tärkein uhraus politiikan jatkuvuudelle.
Kommentit (27)
No ei todellakaan! Siis ihan naurettava summa! Jokaiselle pitäis maksaa ainakin 200 000€ vuodessa. Ainiin, niinhän yhteiskunta jo tekeekin...hups
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 20:03"]
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 19:48"]
no saahan synnyttäneet jo nyt äitiysavustusta useamman tonnin edestä, usein myös vanhempainpäivärahaa. Sairaalalaskutkin on kai murto-osa siitä mikä kustannus oikeasti on. Sen voi myös laskea yhteiskunnan antamaksi rahaksi. Että noinkohan se yhteiskunnan maksama osuus tosta nykyiselläänkään kauas jää.
[/quote]
mun mielestä sairaalan pitäisi olla ilmainen, sen verran paljon tässä veroja maksellaan. koen asian lähinnä niin, että minä annan yhteiskunnalle aika paljon ja takaisin saan suht vähän. joo asiat vois olla huonomminkin, mutta asiat myös vois olla paremmin.
[/quote]
Saat takaisin suht vähän? Et siis ole ollut koulussa 9-15 vuotta? Et käytä teitä tai julkista liikennettä (ja joo, liikenne maksaa käyttäjälleen mutta kyllä valtio esim. busseja myös tukee)? Et käy leikkipuistoissa, matonpesupaikalla, lenkkipolulla tai viherpuistoissa? Jne. jne.
Tuo olisi tavallaan vanhan, jo olemassaolevan idean kääntäminen toisin päin. Intiassa maksetaan jo nykyään palkkioita siitä, jos ihmiset EIVÄT lisäänny. Intia ei siis rajoita sakkojen ja jopa julmien pakkoaborttien ja pakkosterilointien ohella väestönkasvua kuten Kiina, mutta Intia yrittää hillitä väestönkasvuaan palkintomenetelmältä. Intiassa annetaan ainakin joissakin tapauksissa muun muassa merkittäviä rahapalkintoja tai muuta palkintoja, jos ihminen menee sterilisaatioon vapaaehtoisesti. Jotkut ovat saaneet valtiolta jopa tuliterän auton palkinnoksi siitä hyvästä, että ovat käyneet steriloimassa itsensä.
Tervetuloa Yhdysvaltoihin, itse sain pulittaa raskaudenaikaisista ultrista etc. & synnytyksestäni (sektio) yhteensä vähän päälle 11 000 USD . Haluaisin vielä toisenkin lapsen, mutta taloudellinen tilanne ei todellakaan ole parhaimmasta päästä tällä hetkellä ja haluaisin kuitenkin turvata raskauden ja synnytyksen. Kokonaisuudessaan siis kalliiksi on tullut muutto mieheni kotimaahan, jos normaaleihin terveyskuluihin on mennyt jo n. 35 000 USD (synnytys, hammaslääkäri, umpisuolileikkaus). Jos vakuutukset olisivat olleet kattavammat, olisin selvinnyt paljon vähemmillä kuluilla. Jos asuisimme Suomessa, olisin saanut nämä kaikki "pilkkahinnoin" näihin täällä vallitsiviin hintoihin verrattuna.
Saatte Suomessa oikeasti olla ikionnellisia siitä, että saatte synnytyksen puoli-ilmaiseksi! Vaikka siellä joutuukin maksamaan veroja keskimäärin aika paljon, niin lopussa kiitos seisoo, kun haluatte jälkikasvua ettekä joudu pulittamaan riistohintoja sellaisesta. Sitä paitsi, Suomen sairaalat ovat mitä parhaimpia, täällä saisi pulittaa 50 000 USD jos haluaa päästä edes Suomen tasolle. Itse en ole Suomessa synnyttänyt mutta siskoni on, ja hänelläkään ei ollut mitään negatiivista sanottavaa. Sairaala, jossa itse synnytin, oli täysin vaatimaton kuten myös ruuat, joista jouduin maksamaan maltaita. Silti hinnat olivat käsittämättömät.
Ap, oletko se mamupatja siitä Piritta Hagmanin ohjelmasta?
[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 18:06"]
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 20:19"]
Mitä hyötyä on käydä töissä tai yrittää elää terveellisesti jos ei ole lapsia?
[/quote]
Onpa erikoinen ajatuskuvio. Minä ainakin käyn töissä, jotta saan rahaa elämiseen. Haluan elää terveellisesti ja harrastaa monipuolisesti, jotta pysyn hyväkuntoisena sekä henkisesti että fyysisesti vanhuuteen asti. Pitäisikö minun ruveta sossupummiksi ja syödä vain heseruokaa, koska minulla ei ole lapsia?
[/quote]
No ei sinulla periaatteessa ole mitään järkevää syytä ainakaan jatkaa tässä yhteiskunnassa. Yhteiskunta sananakin tarkoittaa yhteistä kuntaa. Ei se tarkoita että minä kunta. Yhteiskunnassa ihmiset viljelevät yhteiskunta-aatetta johon sisältyy yhteiskunnan jatkuvuuden vaaliminen. Ilman lapsia ja jatkumoa yhteiskunta katoaa, kuin puhuttu kieli. Kielen elossa pysymiseen tarvitaan kansalaisia ja kommunikaatiota.
Terveydelläkään ei ole mitään ideaa. Terveenä pysytään lasten takia että heistä ja työstä voidaan pitää kiinni parhaansa mukaan.
Yksinäisen ihmisen ainut lohtu on hedonismi.