HELMIKUISET UUTEEN (alku)VIIKKOON MARS!!!!
Kommentit (36)
Mies sitten sai sen flunssan ja on ollut nyt tämän päivän kotona, murr! Siis oltiin justiin saatu toimimaan taas tää meidän päivärytmi, kun mies töissä, ja nyt taas on sekasin koko homma! No, täytyyhän sitä vähän ymmärtää kun kerta kipeä on! Mutta...
Viljaa, nuo koirien poismenot tulee aina niin " yllättäen" . Vaikka kyseessä olis vanhakin koira, niin ei siitä haluais luopua koskaan. Meillä tosin on nuo tytyt vasta kolme ja kaksi, joten ei vielä toivonmukaan tartte niistä luopua, ellei elämäntilanne muutu radikaalisti, siis allergiat yms. Meillä on nyt joulun jälkeen kahdeksan tuttua koiraa menny koirataivaaseen, ja kyllä se kirpaisee...
Ollaan itekin tässä kohta puoliin menossa eläinlääkäriin kun tuolla nuoremmalla on ilmeisesti silmätulehdus, tai on ainakin lauantaista saakka pitänyt tuota toista silmää ummessa ja molemmat vuotaa... Oodillekin onnittelut uudesta perheenlisäyksestä! Muuten ootteko huomanneet nyt kun on vauva talossa, niin ihmiset varsinkin vanhat päivittelevät kun on koiria ja vauva talossa, kuinka paljon on työtä ym. Täällä ainakin saa joka kerta kuulla kun nokkansa pistää pihalle, niin kuulee päivittelyitä... Pitäis huolen omista asioistaan!!!
Mann@ mulle sopii tuo ke, klo?
Eetu on nyt sitten tosissaan aloittanut konttaamisen... Mikään paikka ei pysy enää " piilossa" ! Kiva!!! No, äskön luki miehen autolehtiä, heh heh! En oo mitenkään vahingoniloinen... Mies oli kärppänä pelastamassa niitä... Niin ja muutenkaan ei kelpaa Eetulle enää omat lelut, koirien lelut ja kielletyt jutut on paljon mukavampia... kivaa!!!
Mutta nyt pitää lopettaa että keretään sinne eläinlääkärille...
Napero ja Eetu 6,5kk joka viilettää nykyään joka paikkaan äitin iloksi!!!
Helmi on päiväunilla ja esikoinen katsoo sohvalla Tomi Traktori-DVD:tä. Täälläkin oli tänään eka syksyinen päivä ja mulla oli puistossa jopa takki päällä, mutta äsken kun tultiin kotiin (käytiin tokan kerran kesän jälkeen perhekerhossa), oli taas tosi lämmin, kun aurinko paistoi. Helmi nukkui tänään puistossa eka vaan vartin, mutta onneksi nukahti vähän ajan päästä uudelleen, kun hytkyttelin rattaita. Ei yleensä nukahda enää uudelleen, vaikka heräisi kuinka kesken unien, mutta toi vartti nyt oli ihan liian lyhyt aika päiväunille.
Vaikka Helmi on jotain 1,5 kk heilunut konttausasennossa ja tehnyt sitä myös öisin, on meno nyt villiintynyt niin, että öisin pää hakkaa kyllä tosi kovaa pinnoihin, vaikka sängyssä onkin ne pinnasuojat. Helmi hytkyy siis niin täysillä, että en tajua, miten edes pysyy pystyssä. Ei ole vaan kovinkaan kivaa hommaa öisin. Viime yönä heräsi ekan kerran 02.30 (tissiä), sitten 04 (konttausasennossa heilumista ja ryömimistä ja armotonta raivoamista ehkä vartin verran) ja taas 05.30 (tissiä). Eli periaatteessa 3 krt 3 tunnin aikana. Tänään aloitettiin eka hedelmäsose (aprikoosi) ja jos saatais sen avulla sitä riisipuuroa menemään enemmän (nyt syö sitä noin desin) ja viimeistään viikon päästä, kun otetaan kana mukaan, niin alan vierottamaan tosta ekasta yösyötöstä. Joskus klo 05-06 asti saa tyttö alkaa sitten nukkumaan ilman tissiä/maitoa. Mä kyllä pahoin pelkään, että tästä nää yöheräilyt vaan lisääntyy, kun Helmi on nyt vähän yrittänyt nousta polviseisontaan sängyssä niitä tyynyjä vasten. Miksi noita kaikkia taitoja täytyy harjoitella yöllä sängyssä....
VILJAALLE voimia myös täältä! Mulla ei ole koskaan ollut koiraa, mutta voin kuvitella, että omasta perheenjäsenestä luopuminen on kyllä tosi surullista. Mulla oli aikoinaan hamsteri, joka kuoli 2-vuotiaana ja olin siitäkin ihan hajalla. Koiran kuolema ois aika paljon pahempi juttu. No, parempi kuitenkin niin, jos koiranne oli sairas. Mun kaverin olikohan se nyt 12 v ikäinen koira piti myös lopettaa tänä kesänä, kun oli sairas. Tämä kaveri on 25 v, joten koira oli hänellä melkein puolet elämästä. Aika rankkaa. Miehen sisko otti koiran. Täytyis mennä sitä katsomaan joku päivä.
LELUISTA en muistanut aiemmin kirjoittaa. Helmillä on sekä niitä vauvaleluja (=helistimiä) sekä " isojen vauvojen leluja" (esikoisen vanhoja kaikki). Eniten kiinnostaa kuitenkin esikoisen pikkuautot ja kaikki lehdet. Niiden perässä Helmi ryömii hirveää kyytiä, mutta muuten liikkuu vielä aika laiskasti. Ei esim. vielä ole montaakaan kertaa siirtynyt huoneesta toiseen (meillä ei ole edes kynnyksiä esteenä).
Mä tykkään myös KYNTTILÖISTÄ, mutta niin kauan kun esikoinen on liikkunut ja noussut ylös, ei olla niitä paljon pystytty polttelemaan. Meillä ei ole oikein missään ylhäällä paikkoja niille ja illalla, kun poika on mennyt nukkumaan, en ikinä muista laittaa kynttilöihin tulta. Vähän sama juttu, kun tykkäisin kuunnella päivisin radiota, mutta en muista ikinä laittaa sitä päälle...
Nyt jos menis tohon sohvalle torkkumaan, kun jotenkin kummasti väsyttää... Mulla oli toissailtana kamalan kipeä kurkku ja olin ihan varma, että flunssa iskee, mutta ei ole vielä ainakaan iskenyt (ja kurkku on taas ihan normaali). Mies sen sijaan valitteli eilen töiden jälkeen oloaan, mutta saa nähdä, mikä on olo tänään. Pikaista paranemista kaikille sairaille!
T:Fassiloora ja Helmi (6,5 kk)
Meilläkin on ennen poltettu ihan kamalasti kynttilöitä, viime talvena vielä sellaisia pöydällä pidettäviäkin, mutta nyt kun tuo esikoinen osaa kiivetä pöydille, pitää tyytyä lyhtyihin, joita olen ripustanut sekä ulos että sisälle. Teillekin, Fassiloora ja Kuumetta: Indiskasta ostin pari ihanan turkoosia lyhtyä, naulasin olkkarin ikkunoiden ylälistaan naulat ja siihen roikkumaan tuikut. Ne näyttää ulos kuin pieniltä tähdiltä :) Niitä pöytäkynttilöitä sitten taas n. 15 vuoden kuluttua. <huokaus> Ja onneksi Kuumetta, teillä ei kaatunut kynttilä sisällä!
Vilja vieläkin
Mulle ei käy ens viikon keskiviikko.. Olisko ehdottaa muita päiviä. Meille ei yleisestikkään sitte käy ti tai pe, kun Eevillä on sillon kerho 13-15...
Toivottavasti nyt kuitenkin joku yhteinen päivä löydetään..
JEEEEE! Big Brother alko tänään.
Larvanto ja likat ihanat
Eetu nukkuu, ja mitäpä muutakaan tekisin kuin lukisin täällä palstoja läpi... Vaikka olis kyllä vissiin muutakin tärkeämpääkin tekemistä. Mut äh kyll ne kerkii huomennakin.
Larvannon viestin jälkeen Mann@lle että josko sulle ja Larvannolle sopis ma? Klo? (sorry kun täällä näin " tökerösti" ehdottelen...) Mun puolesta voitais jo nähä vaikka tällä viikolla, sen verran ottaa päähän tuo ukkokulta!!! Mutta enpä vissiin uskalla täältä mihinkään lähteä kun ei tiedä tartutetaanko tuota flunssaa... Ite en vielä ole saanu sitä, eikä Eetukaan, mutta kovasti olen varma että se tulee... Murr!
Eikä me olla " vieläkään" saatu sitä patapumia... No, ei sentään tässä mikään kiire ole, kun tosissaan vasta viime to laitettiin tilaus menemään...
KYNTTILÖISTÄ mä tykkään kyllä paljon kynttilöistä, ja odotan kanssa pimeitä iltoja, jotta saa poltella niitä...
Napero ja Eetu
mua ottaa kanssa taas päähän tuo ukko, sama vanha vitsi taas, luulee ilmeisesti että kun oli Eveliinan kanssa tänään reilun tunnin kun olin pojan kanssa muskarissa niin voi taas olla seuraavat 2 kk huolehtimatta mukuloista =( No joo, se vauvamuskarikin ois ollut tänään, mutta eivät sitten muistaneet mulle ilmoittaa niin meni ohi.
Napero ja Larvanto, mulle käy ensi ma, eikös Larvannolle sopinut siinä klo 13 paikkeilla (jos siis päivä käy), voisin Niklaksenkin hakea jo ennen sitä kotiin kun on eka hoitopäivä poitsulla. Meidän poika on kyllä hyvin rutinoitunut hoidossa olija joten en ota stressiä tuosta hoidon alkamisesta. Niklas meni siis osa-aikahoitoon 10kk:n iässä, jotenkin tuntuu etten Eveliinaa ihan niin aikaisin raaskisi... mutta kuten sanottu, en todellakaan tunnustaudu kotiäitityypiksi, kaikki kunnia niille jotka sitä ovat!
Tänäänkin paloi pinna ihan tyystin illalla, oli kyllä ukonkin syytä osittain, yritin suunnilleen yhtä aikaa käyttää molemmat pienet pesulla ja laittaa maate kun mies keksi sitten juuri siihen aikaan ruveta paistamaan muikkuja, ei ollut aiemmin ehtinyt kun piti hoitaa Eveliinaa, miksiköhän sitten olettaa että mä kykenen laittamaan ruokaa ja hoitamaan KAKSI lasta yhtä aikaa..... no anyway, poika sitten rupesi hampaita harjatessa vehtaamaan, ja mä oikeasti räjähdin, aika kurjaa sitten mennä maate kun kaikki porua väänsi. Täytynee huomenna pyytää pojalta anteeksi.
Rupeaa menemään jutut aika sekaviksi, ehkä raahaudun sitten maate minäkin.
Manna ja Eveliina 5,5kk
Meillä on tänään mennyt kaikki rytmit ihan pyllylleen. Helmi heräsi aamulla jo klo 7.15 ja olisi ehkä saattanut vielä nukahtaa, mutta esikoinen heräsi myös, eikä Helmi sitten tietenkään enää nukahtanut. Mä pääsin eilen illalla jopa jo klo 23 jälkeen sänkyyn, mutta en sitten saanut unta, kun mies taas pyöri unissaan ja kuorsasi. Ollaan varmaan pari viikkoa nukuttu niin, että toinen nukkuu sohvalla, koska mä en kerta kaikkiaan enää saa unta miehen pyöriessä/kuorsatessa. Eilen sitten ajattelin kokeilla, mutta ei siitä mitään tullut. Joskus klo 24 sitten kyllästyin ja passitin miehen sohvalle. Sen jälkeen vihdoin nukahdin. Yöllä Helmi söi sen 2 kertaa ja kerran huusi tapansa mukaan, kun heilui konttausasennossa. En todellakaan ollut valmis heräämään silloin klo 7 jälkeen ja olenkin koko päivän ollut ihan zombie.
Koska Helmi heräsi niin aikaisin, nukkui tyttö ekat päiväunet jo klo 9 jälkeen ja lähdettiin sitten poikkeuksellisesti puistoon vasta niiden unien jälkeen. Klo 13 jälkeen meni esikoinen päiväunille ja kokeilin laittaa Helmin parvekkeelle matkarattaisiin nukkumaan. Meillä alkoi nimittäin hissiremontti ja rapusta kuului niin kovaa poraamisen, vasaroinnin yms. äänet, että ajattelin, että Helmi sais paremmin nukuttua partsilla. No, Helmi oli eri mieltä ja puolen tunnin jälkeen luovutin ja vein tytön omaan sänkyynsä. Siellä huusi ja raivosi (ihan väsyneenä) toiset ½ h, jonka jälkeen vein taas rattaisiin, koska huusi joka tapauksessa. Ajattelin, että partsilla sais ainakin sitten nukuttua paremmin, kunhan nyt ensin nukahtaisi. Rattaissa huusi ja raivosi pää märkänä vielä kolmannen ½ h ennen kuin vihdoin nukahti. Eli mä käytin 1,5 h ton tytön nukuttamiseen sen sijaan, että olisin itse päässyt päiväunille (jotka olisin totisesti tarvinnut). Äsken takapihalta kuului sitten kamalaa meteliä, kun ne rakennusmiehet heitti jotain kamaa roskalavalle. Oli pakko ottaa Helmi noissa rattaissa olohuoneeseen, koska muuten heräisi siihen meteliin. Mua ottaa niin paljon päähän, kun tyttö ei saa nyt missään nukuttua rauhassa. Hissiremontin arvioitu kesto on 4 kk eli sen aikaa on täällä varmaan sitten päivisin kamala meteli sekä ulkona että sisällä. Kohta pitää mennä herättämään esikoinen, enkä tiedä, mihin ton Helmin tosta olohuoneesta laitan. Poika kun ei kuitenkaan pelkästään omassa huoneessaan pysy leikkimässä. Hitsi, kun olisin itsekin halunnut nukkua! Varsinkin kun esikoinenkin nukkuu. Pitää varmaan soittaa miehelle, että saa raivota jollekin (vaikka se ei oikeasti olisi kovinkaan fiksua...).
No, onneksi Helmin kummi tulee tänään pitkästä aika käymään. jotain iloa tähän päivään. Toivottavasti muiden päivä on ollut parempi!
T:k*rpiintynyt Fassiloora ja Helmi (6,5 kk)
Kylläpäs jälleen kerran väsyttää... Mies ja Onni on päikkäreillä. Itse yritän sinnitellä hereillä, että väsyttäis sitten illalla norm. aikaan eikä menis aina yli puolen yön...
Meillä oli monta viikkoa ihan kauheita nuo yöt! Onni kitisi ja kätisi koko ajan ja alkoi huutamaan nälkää kurkku suorana keskellä yötä vaikka aiemmin pärjäs 12h syömättä. No nyt sitten on pari yötä mennyt paremmin ja yösyöntikin jäänyt pois. Olisko sitten ne hampaat ja joku kasvunkausi ollut vaivana...
Mä en vaan tajua miksi minä en osaa nukkua. Mua ei muka nukuta yöllä yhtään ja päivällä oon sitten todella väsynyt! Viime yönäkin heräsin Onnin kaikkii äännähdyksiin ja lopulta nousin ylös klo 4.30. kun miehen herätyskello soi. No nukuin sitten jonkun tunnin vielä myöhemmin aamulla...
Meilläkin ollaan flunssassa. Onnilla nenä vuotanut jo monta päivää ja yskittänyt. Minulla on kurkku kipeänä. Ärsyttävää. Vastahan tuosta on 1½ kk:tta, kun viimeksi oltiin flunssassa...
Meilläkin Onni yrittää kovasti jo kontata. Eilen nousi ensimmäisen kerran konttausasentoon mutta aina, kun yrittää mennä eteenpäin niin raukka kaatuu!
Jokohan sitä tänään jaksais raahautua hakemaan mummolasta Onnille syöttötuolia. Tuo sitterissä syöttäminen on raivostuttavaa, kun jätkä roikkuu koko ajan " yli laidan" ! No saa nähdä onnistuuko se syöttötuolissa sen kummemmin.
Keitin reippaana äiteenä ekan kerran aamulla kaurapuuroo koko perheelle. Onni maisteli kummastuneena muutaman lusikallisen mutta sitten tuli stoppi. No jatkamme totuttelua.
Maanantaina kävin ystäväni ja hänen 5kk vauvan kanssa shoppailemassa. Heillä oli käytössä kantoreppu ja se vaikutti kyllä tosi kätevälle! Tahtoo kans mutta mistähän sitä sais lissee rahhoo!?! :) Ai niin, kirpparilta löysin ihan uudenveroisen villahaalarin Onnille 2,50¿!
Niin sitähän se piti kysästä, että onko teillä käytössä se hyppyKIIKKU vai hyppyKEINU? Kumpikohan olis kätevämpi? Keinulla ehkä pidempi käyttöikä mutta tohtiikohan Onnia vielä semmoiseen laittaa, kun ei kuitenkaan kovin tukevasti osaa itse istua...
Jaksaiskohan tuota vääntäytyä YKSIN lenkille. Ei varmaan olis pahitteeksi... :)
-Kumppari&Onni reilut 6kk-
olenpa mä väsyttänyt lapseni totaalisesti! Juotiin kahvia ja Eveliina leikki syöttötuolissa omalla tutillansa, yhtäkkiä katoin että tyttöhän nukkuu! Äkkiä typy sänkyyn, no edelliset päiväunet jäikin vähän lyhykäisiksi, eli nukkui vaan puolisen tuntia. Meillä alkaa jonkinlainen rytmi löytyä päivään ja luulen että saadaan sitä vielä paremmin noudatettua kun taapero menee hoitoon. Ja tuo tutti on todellakin ihme kapistus, Eveliina nukahtaa ihan itsekseen, säästyy päivässä ainakin pari tuntia kun ei tarvi tissille nukuttaa. Ja viime yönä herättiin vaan kerran syömään, toivottavasti palataan taas samaan vanhaan, jo tässä on pari viikkoa heräiltykin ihan liian monta kertaa yössä.
Meillä neuvolalääkäri ensi viikolla, vaan pari viikkoa edellisestä neuvolasta, mutta täällä ei ole lääkärineuvolaa kuin kerran kuussa joten pakko ottaa se mitä tarjotaan.
Mä olen tänään menossa kirpparille myymään lastenvaatteita, meillä täällä sellainen iltakirppis. Kaikki " hienommat" vaatteet myyn yleensä Huutonetissä, mutta tuolla kirppiksellä nuo käyttövaatteetkin tekevät ihan hyvin kauppansa. Saapa nähdä saanko miehen hoitamaan lapsia vai joudunko ottamaan mukaan.
Vaatteista puheenollen, löysin Eveliinalle talveksi ihanan vaal.pun Reimatecin haalarin, koko 80, näyttää kyllä hurjan suurelta. Ajattelin hommata ihan kunnon haalarin kun johan tuo kummasti lopputalvesta maassa möyrii.
Jeps, jos yrittäisi taikoa perheelle ruokaa ennenkuin syöksyn sinne kirpparille.
Manna ja Eveliina 5,5kk
Joo siis meidän matka tyssäs heti alkuunsa -me tultiin lasten kanssa kotiin. Vene oli niin likainen ja sitten kun se oli seissyt koko kesän ja viime talven niin pitihän siihen tehdä huoltoa . Elikäs mun mies meni takisin kaverin kanssa sitä puuhaamaan -miehisiä juttuja öljynvaihtoa ja siivoomista !! Käytiin ihan cilitbängiä (tai mikä lie ) ostaa et saadaan paikat puhtaaksi. Mut vitsi et oli ihana vene :) Kunnon keitti -hellat ja liedet jääkaapit yms. ja ihka oikea vessa. Painevesi tulee sekä sähköt -voi sitten vaikka föönillä kuivailla tukkaa jos tuntuu et keskellä ei mitään pitää näyttää hyvältä ;)
Ja tilaa oli ja lapset saadaan perähyttiin nukkuu ja me aikuiset saadaan sitten oma rauha :) Voidaan vaikka kynttilöitä poltella ja juoda viiniä auringonlaskussa tyynellä saimaalla :) Hyvä honeymoon ;)
Jep no se siitä, me varmaan sitten ehkä huomenna mennään perässä jos vaan kaikki tulee kuntoon !
Kaikkien vaavat jo melkein ryömii mut mein Oskari ei edes yritä enää -eipä tuo kääntyilläkään jaksa -yleensä vaan huutaa kun heinämies tuolla lattialla ! mutta kädentaidot on hyvät !
Meillä on myös unikoulu kestäny melkein viikon ja silleen ollaan päästy et yösssä yksi herätys . Enkä ole sitten enää tissiä antanu -ainut mikä sitten vähän valvottaa on pakkaantuneet rinnat mutta nehän tasottuu kunhan tottuvat.
Nyt niin kaamee huuto et pakko joutaa ...
Minkki ja oskuboy 6kk++
Nyt sain taas vihdoin ja viimein kahlattua pinot läpi. Ahkerasti olette kirjoittaneet. Minä kun käyn nykyisin ehkä noin 2-3 krt/vko lukemassa, niin saakin sit lukea oikein urakalla. Sit usein ei enää jaksa ja ehdi kirjoittamaan mitään. Nytkin meinasin jo läpätä netin kiinni, mut ajattelin sit ryhdistäytyä.
Anteeksi, mutta on ollut mukava lukea, että muillakaan ei ole elämä yhtä aurinkoa. Meillä tuntuu ainakin parisuhde olevan vähän koetuksella. Tai siis kun ei ole koko parisuhdetta. Ainoastaan kaksi toisilleen tiuskivaa aikuista. Minä hoidan suurimman osan tiuskimisesta, sillä olen väsynyt. Päivisin olen uupunut, mutta illalla en saa unta. Sit nukkuminen on tosi levotonta (Vilma vaatii kääntöä öisin, kuten monien muidenkin vauvat) ja vaikka mies nykyään ainakin melkein ilman potkimista nousee hoitamaan tilanteet, niin siltihän minä niihin herään. Sit aamuisin edelleen saan suurimmaksi osaksi hoitaa neitin omien toimieni ohessa eli on pakko herätä vähän aikaisemmin, että ehdin tekemään omat hommani neidin viihdyttämisen lisäksi. Taakkaa ei helpota, että olen opiskellut iltaisin työjuttuja... Vois kait senkin ajan käyttää omaan rentoutumiseen. Jotenkin vaan tuntuu, että en enää osaa tehdä töissä enää mitään ja tarttee siks koittaa tsempata, että osais edes jotain... Buaah... Mulla siis on vaan kaikki kasaantunut. Tarttis saada tämä ketju katkeamaan.
No, nyt sit nostan katseeni omasta navasta. Viljaalle osaanottoni pitkäaikaisen kaverin poismenon johdosta.
Minkille onnittelut avioitumisestan ja austenille myöntävästä vastauksesta.
Taidoista: Meillä konttausasennossa heilutaan, mutta ei liikuta. Ryömimällä edetään muutamia metrejä, mutta ei kovin kauas äidistä tai isistä. Ja tänään Vilma ehkä vähän harjoitteli sanomaan " äiti" , kun sitä sille jankkasin ;)
Leluista: Vauvaleluja on lähinnä meilläkin. Ne on ihan tarpeeksi kivoja ja haastavia vielä toistaiseksi. Tarttis varmaan kohta koittaa muutama " edistyneempikin" vimpain hankkia.
Ai niin, perjantaina tulee 7v yhdessä täyteen... Kauhulla odotan sitä, kun en oo keksiny miehelle mitään enkä aiokaan keksiä. En vaan kertakaikkiaan jaksa... Just nythän sitä kyllä tarttis jotain kivaa toiselle antaa tai jotain... Kannattais varmaan mennä nukkumaan, eikä naputella tässä romaania, niin jaksais sit edes joskus jotain ;)
Tautisen väsynyt kirppu ja vilma huomenna 7kk
Mä tuossa ehtisin siis pinojakin lukea :)
Viljaa : täältä kanssa voimahali sinne, meillä ei ole koiraa mutta tiedän tai paremminkkin voin aistia miltä tuntuu . Mun ystävillä on tosi monella koira ja tiedän miten rakkaita ne on ihan kuin omia lapsosia !
Kumppari : mulla oli kanssa tuossa yhdessä vaiheessa sellai etten osannu nukkua ja heräilin ja tuskailin keskellä yötä, valvot sä pohtien asioita vai valvotko ns. vauva aikojen mukaan ? Mulla paha tapa silloin kun valvottaa ( kausia joita kestää pari viikkoa ) mä suunnittelen yöllä kaikenlaista mielessäni -ehkä stressiäkin vähän pukkaa. Olen huomannu kun joku asia on pielessä tai jotain odottaa ( päätöksiä tms. ) niin v--- että valvottaa. Voimia siis sinne !
SYÖTTÖTUOLEISTA : Me ostettiin trip trap -aivan loistava , muuta myyntipuhetta ei tulekaan mutta pointti on se että huomasin Oskarin syövän paremmin , isompia annoksia ja keskittyvän siihen syömiseen oikeasti. Sitterissä oli tosi hankala syöttää . Kyselenkin kuinka moni on ottanu syöttötuolin esille ja onko ollu vaikutusta syömiseen ?
Oskarihan on tosi huono syömään, syö ihan hiirulaisen annoksia -kaikki maut kyllä kelpaa ja ruoka missä muodossa hyvänsä mutta kun tuon mahan vetoisuus on tosi pieni : illalla puuroa menee yksi kolmasosa prk vain ja ainoastaa. Eikä Osku jaksa esim. lounaaksi syödä koko purkkia , yleensä vaan puolikkaan. Muistelin että esikko ainakin veti hirmu lautasellisia tahan aikaan . ja niin tuntuu täällä muutkin syövän aikas paljon enemmän.
Josta tulikin mieleen : te jotka jaksatte tissitellä vielä kuinka monta kertaa päivässä tarjoatte rintaa ruoan lisänä ? Ja sitten kysymys : kuinka paljon se maitomäärä nyt piti ollakaan vrk 500 ml ? Mä olen ajatellut kohta vieroitella Oskua ( kurja äiti ) ja siirtyä korvikkeeseen ja sitä kautta sitten tietty tulee ne hapanmaito tuotteet jne . Kun meille tuo on aina yhtä -sanoisin tissittelyä näköjään nykyään . jep pointti tais tulla.
No jos ottais yhden oluen :)
Mie edelleen tarinoimassa
Mullakin on vähän samanlaista oiretta kuin monella muulla täällä: kamalan uupunut päivällä, yöllä ei uni aina kuitenkaan tule.
Syöttötuoleista: meillä on peräti kaksi, toisessa on pöytä, toisessa ei, molemmat vanhoja ja vanhanmallisia. Molempia oon kokeillu, ei tykkää. Mies saa parhaiten menemään pöperöä niin että Aaro on sylissä, mulla toimii sitteri. Aaro syö puuroa desin verran aamuin illoin, lounaaksi ' oikeeta ruokaa' puoli purkkia, ' jälkkäriä' puoli purkkia, päivälliseksi purkin jotain makeeta. Meillä siis herkutellaan. Mangoa ja mustikkaa menee niin paljo ku jaksaa lapata. Oon ajanu nyt kauraa sisään, teelusikallinen tai kaks aamusin (sitä kaupan hedelmäkaurapuuroa), tänä aamuna kun esikoinen otti hirveet uhmaraivarit ja huusi puoli tuntia putkeen täysiä, käskin miehen syöttää Aaron, ja kun jälkeenpäin kyselin niin vastaus oli vaan että ' juu se söi kaikki' . Niin että se siitä sisäänajamisesta, tuli sitten oikein kunnolla testattua ettei kaurasta sitten mitään tuu ainakaan.
Meillä ei Aaro yritäkään ryömiä, ei eteen eikä taakse, mutta istuu jo joten kuten. Neuvolasta sanottiin, että on hyvät suojaheijasteet sivuille istuma-asennossa, että voi piankin alkaa istumaan. Aarohan on just sellanen unelmavauva tässäkin suhteessa että se tykkää kun sen pistää lelujen keskelle istumaan, ja niitä se sitten näpräilee. Mun puolesta ei tartte lähtäkään liikenteeseen. Yölläkään se ei liiku mihinkään suuntaan. Sitä meillä kyllä on nyt että missään ei oikein viihdy kun ei kunnolla osaa vielä mitään, se ärsyttää.
Ai niin, Manna, tuli tuosta sun jutusta hauska muisto mieleen. Kerran ku meillä oli vieraita, ne luuli, että esikoinen oli nukahtanu syöttötuoliin kun sen pää lepäs pöytää vasten. Sitä kun alettiin sitten tarkemmin kattoon niin poikahan rappas vaan varvasnöyhtää siinä ruokapöydässä. :) Oli kuulemma ollu niin jo hyvän tovin. Saattaa olla että niiltä vierailta meni ruokahalut. :)
Minäkin tunnustaudun muuten BB faniksi :) Hauska alkaa taas seuraamaan sitä, ja ens viikolla alkaa Lost:kin. Pitää ottaa kutimet esille ja linnoittautua talveksi sohvalle.
Tästäpä tuli vähän tämmöstä räpellystä taas kun mies tuossa hoputtaa saunaan.
Huomiseen!
Vilja
kiitos paljon osanotoista! Mukavaa että joku ajattelee :)
Vilja vieläkin
Maanantai käy mutta yhdeksi en vielä varmaan kerkiä.. Luulisin että kahdeksi... Kun ei tosta Artusta koskaan tiedä kuinka pääsee töistä...Mutta jos sovitaan se maanantai ja noin kahden pintaan?????Saako aikasemmin sitte tulla jos onnistuukin lähtö aikasemmin??
Larvanto ja tyttelit
Hitaasti hoiperrellen, mutta varmasti. Aksu sai eilen uuden lelun, sellaisia palikoita, joissa kaikkia heliseviä ja pyöriviä juttuja (varmaan samoja kuin Sasuliinilla), ja niitä piti sitten päästä ihmettelemään. Välillä konttaaminen näyttää vähän ryömimisen ja konttaamisen väliseltä liikkeeltä, mutta enemmän konttaamista. Ja hauskalta näyttää, kun pikku ukko nostaa vuorotellen käsiään korkeelle ilmaan samalla eteenpäin mennessä, kovasti tavoittelee kaikkea;)
Viljaalle voimia! Olipa kurjia uutisia, koira on kuitenkin yksi perheejäsen, ja suru on varmasti kova! Kynttilä palamaan ajatuksiin.
Ja samalla kiitos rinkka ja Pafos vinkistä. Juuri sinne Pafokselle on lennot varattukin.
Austenille onnea myöntävästä vastauksesta, kun eilen unohdin onnitella!
Tännepä ei muuta ihmeellistä kuulu, edelleen ollaan täällä mummolassa. Ihanaa, kun on nyt vähän syksyisempi ilma. Odotan innolla niitä raikkaita, kuulaita syysaamuja. Ja pimeitä iltoja, yksi kynttilöitä rakastava ilmoittautuu joukkoon. Lyhdyt on ulos jo viriteltykin. Kauhea kyllä tuo Kuumeen kertoma tulipalo, kynttilöiden kans saa kyllä olla varovainen, täytyy itsekin muistaa.
Ringae ja Aleksi