miltä kuulostaa tämä ateria: (vieraita tulossa illalliselle)
Okei, nyt olen jo kokannut kaiken valmiiksi, jälkiruoka kesken. Vieraat tulevat kuudelta, pelottaa:-)! Tässä menu;
alkupala : graavilohta, raikas salaatti fetajuustolla ja kurkulla, myös uunituoretta patonkia ja valkosipulilevitettä
pääruoka : muumien lihaa (mozzarellaa oikealla nimellä) salaatissa, naudansisäfilettä puolikypsänä ja valkosipuliperunoita + upea ruskea kastike.
jälkkäri : valkosuklaalimekeksejä ja vanilijajäätelöä.
Mielipiteitä?
Kommentit (33)
Jättäisin juuston pois pääruoan salaatista, koska pääruoka muutoinkin jo täyttävä. Samoin valkosipulin jommasta kummasta. Jälkiruoaksi valitsisin jonkin kevyemmän vaihtoehdon kuten sorbetin, marinoidun hedelmäsalaatin tmv.
Miksi pääruuallakin on salaattia?! Olisit laittanut vaikka uunijuureksia. Ja miksi ruskeakastike? Esim punaviinikastike olisi ollut parempi. Mutta ihan varmasti hyvät tarjottavat sulla on. :)
Voisin tulla jälkiruoalle, ainut mikä maistuis. Muuten saat syödä ite sapuskas.
Laitapa osoite niin tulen ihan paikanpäälle arvioimaan, kelpaako!
(Näin etukäteen voin sanoa, että tulen _todella_ nälkäisenä.)
Miksi kaksi samansukusta salaattia, mietin. Raskas kokonaisuus ja melko tavanomaiset ruokalajit. Luulen, että vieraasi tykkäävät kuitenkin. Luova ruuanlaittaja on harvinaisuus ja varman päälle tehty on turvallista.
Kun itsevarmuutesi kasvaa voi sinusta tulla ihan kelpo kokki.
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 17:02"]
Miksi pääruuallakin on salaattia?! Olisit laittanut vaikka uunijuureksia. Ja miksi ruskeakastike? Esim punaviinikastike olisi ollut parempi. Mutta ihan varmasti hyvät tarjottavat sulla on. :)
[/quote]
Olen samaa mieltä. Ja alkupalasalaatistakin jättäisin fetan pois, ei sovi lohen kanssa.
Millainen on "upea" ruskea kastike? Pelkästään onnistunut vai onko siinä jotain erikoista "twistiä"?
Mozzarella=muumin täyslihaa, raejuusto=muumijauhelihaa. Ettekö ole ennen kuulleet?
varmasti maistuisi vaikkakin aika tuhti menuu :)