Muumilaakson tarinoiden parhaat kohtaukset!
Naurattavat, itkettävät tai pelottavat!
Oma suosikkini on Vaarallinen juhannus -jaksossa, kun Nipsu panikoi pudottuaan veteen ja kiipeää teatteriin Myyn yli. Myy ajautuu virran mukana ja rääkyy "NIPSU OLET ALHAINEN! PUREN SINUA KUN NÄEN SINUT TAAS!"
Minusta vain oli jotenkin ihanaa että Myy on niin kiukkuinen, että hengenvaarassakin unohtaa omat asiansa ja haukkuu Nipsun pystyyn. :D Lisäksi Myy tosiaan puree Nipsua kun näkee tämän seuraavan kerran, kun Nipsu toikkaroi teatterin lavalla leijonan takapäänä.
Kommentit (155)
nauran ääneen töissä näille kertomuksille! :D "Johan on, lumipallo keskellä kesää." - tipahdin täysin.
minä olen katsonut toisen niistä muumijaksoista joita ei suomessa koskaan näytetty. siinä oli tosiaan merirosvo kaapannut niiskuneidin ja myyn. jakso ei ollut kovin ihmeellinen, mutta ehkä se johtui suomalaisten ääninäyttelijöiden puutteesta.
katsoin eilen yhden muumijakson ketjun innoittamana, mutta areenasta löytyvät vain ne alkupään jaksot jotka on lapsena nähty jo satoja kertoja. myöhempiä odotellessa!
[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 09:58"]nauran ääneen töissä näille kertomuksille! :D "Johan on, lumipallo keskellä kesää." - tipahdin täysin.
minä olen katsonut toisen niistä muumijaksoista joita ei suomessa koskaan näytetty. siinä oli tosiaan merirosvo kaapannut niiskuneidin ja myyn. jakso ei ollut kovin ihmeellinen, mutta ehkä se johtui suomalaisten ääninäyttelijöiden puutteesta.
katsoin eilen yhden muumijakson ketjun innoittamana, mutta areenasta löytyvät vain ne alkupään jaksot jotka on lapsena nähty jo satoja kertoja. myöhempiä odotellessa!
[/quote]
Minä taas pidän näistä alkupään jaksoista. Ne loppujaksot joissa on kaikkia aikakoneita sun muita on jotenkin huitaisten piirrettyjä mielestäni, eikä ole muutenkaan "Tovemaisia".
Kun Nipsu ja Muumipeikko lähti etsimään aarretta, kun olivat löytäneet Muumipapan piirtämän "aarrekartan" ja Niiskuneiti oli laittanut heille mukaan itse tekemiään pannukakkuja salaa evääksi.
muumimamma on vetelee varmaan pilveä salaa kun on niin rauhallinen ja kaikki on ihanaa :D
Hölkötin kölkötin pillerin pöllerin köskös puu!
Se kohtaus, jossa muumijengi ihmettelee feeniks-linnun munaa. Muumimamma huokaa antaumuksella ISO MUNA, ja myös Myy ja Nuuskis toteavat haltioituneina MUNA.
Hölkötin kölkötin pillerin pöllerin köspös huu
Milamassa saragossa kanneloorumlom, barbarossa tillintallin tilulilulii (-laa)
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 17:56"][quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 17:26"]Muurahaisleijona on minusta hauska, sillä on ihan mahtava äänikin! Paras kommentti on kun Niiskuneiti on kuoppaan putoamaisillaan niin Muurahaisleijona tokaisee: "En välttämättä syö tänään muurahaisia..."
Piisamirotan kaikki kommentit ovat legendaarisia! Yksi suosikeistani on, kun Piisamirotta tulee keittiöön ja murahtaa: "Katastrofi!", Muumimamma vastaa: "Sitä odotellessanne maistakaa pikkuleipiä." ja Piisamirotta siihen: "Pikkuleipiä tässä tilanteessa! No ehkä yksi..." Ja ottaa niitä useamman kuin yhden.
[/quote]
"En tiennyt, että siltamme alla asuu filosooffi!" :O
[/quote] Oon aina käsittänyt tämän vittuilevana kommenttina. :D
Jos tunnen syyllisyyttä siitä, etten ole siivonnut, kuulen päässäni Piisamirotan tokaisun "Typerä nainen! Ei siivoaminen mitään auta!" ja heti on parempi mieli.
Sillon ku se yksi niistä lähteiden etsijöistä sanoo: "Tulimme etsimään kuumialähteitä!" sellasella tosi oudolla äänellä :D
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 15:12"]
Jotkut kasvin juuret valtaavat muumitalon ja Muumipappa sanoo: Katastrofien ei pitäisi kestää niin kauan.
Kun Niisku-neiti siinä prinsessajaksossa vie köyhille soppaa ja sanoo Vilijonkkalle: Köyhät ovat yhteiskunnan selkäranka. Sitä Vilijonkkan katsetta ei unohda.
[/quote]
Just tällasten helmien takia Muumeista nauttii aikuisenakin!
Se kun nuuskamuikkunen istuu sillalla soittamassa ja pikkumyy hyppää viereen ja sanoo muikkuselle "ruvetaan seurustelemaan" ja muikkunen tippuu veteen :D muumit on ihania ja hauskoja mutta tää kohtaus tuli nyt ekana mieleen (:
"Ho hoi, hyppää kattilaan! " tästä on tullut perheessämme lentävä lause erillaisen varitioin :D
siinä siis nuori Muumipappa pelastaa orpokodin johtajan Möröltä.
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 18:05"]Se oli kanssa hyvä, kun muumit odottivat mörköä saapuvaksi jälleen, Muumipeikko sanoo Myylle "Tästä voi tulla vaarallista, mene pöydän alle", johon Myy vastaa "Miten minä sitten voin purra sitä?" :D
Mörkö on jotenkin traaginen hahmo. Luulen, että hän on oikeasti todella yksinäinen, mutta ei saa ystäviä, koska on pelottava ja muut jäätyvät hänen lähellään. :(
[/quote]
Ei, vaan: Miten voin iskeä kaulimella pöydän alta?
[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 19:28"]"Ho hoi, hyppää kattilaan! " tästä on tullut perheessämme lentävä lause erillaisen varitioin :D
siinä siis nuori Muumipappa pelastaa orpokodin johtajan Möröltä.
[/quote]
Ei vaan säilykepurkkiin :D
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 14:01"]Feeniks-linnun uudelleensyntyminen. Yksi kauneimmista kohtauksista koko Muumilaakson tarinoissa.
[/quote]
Sen kohdan musiikki on ehkä hienoin!
Nuuskamuikkunen: "Kuule, tiedätkös miksi matkustelen niin paljon? Olen kierrellyt siellä ja täällä niin kauan kuin saatan muistaa. Ja matkustelen vastedeskin. Koska se todella on minun perimmäinen luontoni"
Muumipeikko: Onko?
Nuuskis: On on, Ei ole koskaan hyvä jos toimii vastoin omaa luontoaan.
Jaksossa Merirosvojen Huviretki lapset yrittävät häätää purjehtijaperhettä rannalta. Nauran aina hysteerisesti sille kohtaukselle, kun Myy ahtautuu kömpelösti pitkän kepin päähän askarreltuun "kaiuttimeen", ja alkaa kailottaa aiheetonta ilmoitusta.
Muumipeikko: Myy! Nyt voit aloittaa!
Myy: PAPEPIPAPUPAPÖPY!
Muumipeikko: Myy älä pelleile!
Myy: Älkää keskeyttäkö minua, minä kokeilen ääntäni! PAPEPIPOPYPÖPY! PLIM PLAM PLOM PLUMMM! Hätätiedotus! Hätätieeedotus! Tiedotus rannalla oleville ihmisille; lähtekää täältä heti! Taifuuni Vilijonkka lähestyy Muumilaaksoa! Neljäkymmentä jalkaa korkeat aallot pyyhkäisevät pois niin hiekan kuin retkeilijätkin! Purjehtikaa joko pohjoiseen, tai etelään!
Joskus Youtubessa oli japanilaisia Muumeja, niitä jaksoja joita ei Suomen telkkariin hyväksytty :D. Muistaakseni joku pyssymies oli siepannut Niiskuneidin ja Myyn ja toisessa jaksossa joku kamala hirviö asui puussa. Hyvä että nuo jaksot kiellettiin, ei sopinut Muumien maailmaan sitten ollenkaan.