Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä sitä sitten tekisi kun lapset muuttaa kotoa pois?

Vierailija
21.08.2014 |

Tähän asti on hommaa riittänyt riittävästi jokaiselle päivälle mutta nyt tuntuu aika tyhjälle. Ei ole töitä, ei ystäviä ja mies tekee pitkää työpäivää toisella paikkakunnalla. Olen päivät ihan yksikseni. Tämä on pieni paikkakunta, joten harrastuksia ei juurikaan ole eikä mitään minne mennä. Tuntuu siltä, että elämä tais sitten olla tässä.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 10:57"]

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 10:38"]

Onko ap:lla vielä joku lapsi/lapsia kotona?

Ala nyt äkkiä keksimään jotain mielenkiinnon kohteita, niin ehdit saada elämääsi sisältöä ennenkuin pesä lopullisesti tyhjenee.

[/quote]En mä keksi mitään. Siksi mä tännekin avauduin. Mun pää on ihan tyhjä kaikista ideoista. Olen vuosien varrella jo kokeillut kaikki ns. piristeet. Eihän tässä elämässä ole mitään järkeä kun elää liian vanhaksi. Pitäisi kuolla pois heti kun lapset on aikuisia, niin ei tarvitsisi ihmetellä mitä lopun ajan oikein tekee. Mies hehkuttaa töitänsä ja harrastuksiaan silloin harvoin kun sitä näkee ja mä kuolen ikävään. Olisi täällä tarjolla pitsin nypläystä ja senioripiirejä mutta voi hyvä tavaton sentään! En ole ollenkaan sen tyylinen, että jaksaisin moista.

[/quote]

No voi herranen aika, ryhdistäydy nainen! Jos olet noin apaattinen niin ei ihmekään että se ukkokin pyörii ennemmin harrastuksissaan! Kukaan ei jaksa katsella kynnysmattoa. Hankippa itsellesi jostain vähän munaa (vaikka ihan fyysistäkin,jos se sais suhun vähän eloa) ja koita saada itseesi vähän eloa. Sulla on yksi elämä elettävänä, et kai sä sitä meinaa heittää hukkaan? Ala vaikka listaamaan asioita mitkä sua kiinnostaa,mitä haluaisit kokea/nähdä/tehdä ja sieltä saattaa löytyä yllättäviäkin asioita. Ystäviä saa hakeutumalla ihmisten seuraan, kotoa ei ketään tulla hakemaan.

Vierailija
2/42 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sä ap teet lasten hoidon lisäksi, koska onhan sinulla jo nyt täytynyt jäädä "ylimääräistä" aikaa? Onko joku kotihomma, josta tykkäät enemmän kuin toisesta? Mitä harrastit nuorempana, tai mistä harrastuksesta haaveilit?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väitätkö, ettei omassa tai puolisosi suvussa ole yhtään vanhusta, joka tarvitsisi apuasi? Itse ainakin jouduin välittömästi huolehtimaan dementoituvasta anopista, kun viimeinen lapsen muuttokuorma katosi kaukaisuuteen.

Vierailija
4/42 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 11:04"]

Väitätkö, ettei omassa tai puolisosi suvussa ole yhtään vanhusta, joka tarvitsisi apuasi? Itse ainakin jouduin välittömästi huolehtimaan dementoituvasta anopista, kun viimeinen lapsen muuttokuorma katosi kaukaisuuteen.

[/quote] Meillä on vanhukset vielä kaikki alle 80v. ja sillai terveitä että pärjäävät omillaan. Onneksi!

Vierailija
5/42 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin asun pienellä paikkakunnalla ja viime vkolla tuli postilaatikkoon kansalaisopiston opinto-ohjelma. Harrastaminen ei ole kallista kansalaisopistossa ja on jumppaa,kädentaitoja ja kieliä yms. Kai AP sinunkin kotipaikkakunnallasi on joku tälläinen ? Liity rohkeasti,neljän seinän sisällä kököttäminen passivoittaa ja tietyllä tapaa tyhmentää ihmistä. Harrastukset pitävät mielen ja aivotoiminnan virkeänä.

Vierailija
6/42 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin asun pienellä paikkakunnalla ja viime vkolla tuli postilaatikkoon kansalaisopiston opinto-ohjelma. Harrastaminen ei ole kallista kansalaisopistossa ja on jumppaa,kädentaitoja ja kieliä yms. Kai AP sinunkin kotipaikkakunnallasi on joku tälläinen ? Liity rohkeasti,neljän seinän sisällä kököttäminen passivoittaa ja tietyllä tapaa tyhmentää ihmistä. Harrastukset pitävät mielen ja aivotoiminnan virkeänä.

Vierailija
7/42 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 11:01"]

Ala nyt äkkiä keksimään jotain mielenkiinnon kohteita, niin ehdit saada elämääsi sisältöä ennenkuin pesä lopullisesti tyhjenee.

[/quote]En mä keksi mitään. Siksi mä tännekin avauduin. Mun pää on ihan tyhjä kaikista ideoista. Olen vuosien varrella jo kokeillut kaikki ns. piristeet. Eihän tässä elämässä ole mitään järkeä kun elää liian vanhaksi. Pitäisi kuolla pois heti kun lapset on aikuisia, niin ei tarvitsisi ihmetellä mitä lopun ajan oikein tekee. Mies hehkuttaa töitänsä ja harrastuksiaan silloin harvoin kun sitä näkee ja mä kuolen ikävään. Olisi täällä tarjolla pitsin nypläystä ja senioripiirejä mutta voi hyvä tavaton sentään! En ole ollenkaan sen tyylinen, että jaksaisin moista.

[/quote]

No voi herranen aika, ryhdistäydy nainen! Jos olet noin apaattinen niin ei ihmekään että se ukkokin pyörii ennemmin harrastuksissaan! Kukaan ei jaksa katsella kynnysmattoa. Hankippa itsellesi jostain vähän munaa (vaikka ihan fyysistäkin,jos se sais suhun vähän eloa) ja koita saada itseesi vähän eloa. Sulla on yksi elämä elettävänä, et kai sä sitä meinaa heittää hukkaan? Ala vaikka listaamaan asioita mitkä sua kiinnostaa,mitä haluaisit kokea/nähdä/tehdä ja sieltä saattaa löytyä yllättäviäkin asioita. Ystäviä saa hakeutumalla ihmisten seuraan, kotoa ei ketään tulla hakemaan.

[/quote]

Juuri noin! Jos tuo itsesääli jatkuu pitkään ei lähde vain lapset vaan myös ukko alkaa katselemaan itselleen virkeämpää keski-iän kumppania! Elämän parasta aikaa ja ap vaan ruikuttaa!

Vierailija
8/42 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 11:14"]

[/quote] Meilläpäin ei ollut mitään uutta mielenkiintoista mitä en olisi jo joskus kokeillut. Mä olen jo ollut monella ompelukurssilla, ranskan kurssilla, piirustuskurssilla, posliininmaalauskurssilla, jumppakursseilla esim.

Vierailija
9/42 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puutarha uusiksi? Talon remontointi? Jos et osaa, opettele!

Huonekalujen entisöinti? Joulukortitkin voisi jo tehdä. Pitkä kävelylenkki joka päivä. Naapurin koiran ulkoilutus. Ja jos ei "omia" vanhuksia löydy, niin mites vieraiden vanhusten auttaminen, tai jos ei halua varsinaisesti auttaa, niin ulkoiluseuraa kaipaavia varmasti on.

Vierailija
10/42 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

No etkö voisi alkaa perhepäivähoitajaksi? Johonkin hyväntekeväisyystyöhön? Koulumummoksi?

Vierailija
11/42 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valivali. Sulla on tasan kaksi vaihtoehtoa: joko teet elämästäsi mielenkiintoisempaa tai tyydyt nykyiseen. Kukaan ei sitä puolestasi tee, joten ruikuttaminen on turhaa.

Vierailija
12/42 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 11:21"]

[/quote]

No etkö voisi alkaa perhepäivähoitajaksi? Johonkin hyväntekeväisyystyöhön? Koulumummoksi?

[/quote] Ei lapsia enää, yritin perhepäivähoitajan hommaa jo aikoinaan. Ja kyllä mä työstä haluaisin kuitenkin ihan palkkaa. Mieluiten ottaisin jonkun työn mutta kun sillä saralla ei juur ole tarjouksia.

Vierailija
13/42 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulumummo! Tosiaan, näitähän on. Tai varamummoksi perheeseen, jossa ei mummoa ole.

Ja varmaan ne suvunkin vanhukset arvostaisivat, jos antaisit heille aikaasi, enemmän.

Vierailija
14/42 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 11:18"][quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 11:14"]

[/quote] Meilläpäin ei ollut mitään uutta mielenkiintoista mitä en olisi jo joskus kokeillut. Mä olen jo ollut monella ompelukurssilla, ranskan kurssilla, piirustuskurssilla, posliininmaalauskurssilla, jumppakursseilla esim.

[/quote] no minäkin menen vuodesta toiseen samaan jumpparyhmään: hyvä ohjaaja ja ryhmässä hauska liikkua. Yksin ei Tuu niin liikuttua.

Vierailija
15/42 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 11:26"]

Koulumummo! Tosiaan, näitähän on. Tai varamummoksi perheeseen, jossa ei mummoa ole.

Ja varmaan ne suvunkin vanhukset arvostaisivat, jos antaisit heille aikaasi, enemmän.

[/quote] Joo mutta ei. En tykkää vanhuksista. Mulla on vanhoista ihmisistä paljon huonoja kokemuksia alkaen ihan omasta ja miehen suvusta. Mä kaipaisin itselleni sisältöä ja hauskuutta elämään en sitä että menen jonkun sylkykupiksi. Ennemmin hoitaisin vaikka elukoitakin. Ehkä menenkin vapaaehtoiseksi johonkin eläintensuojelu tms. juttuun. Paitsi jos se työkkärin mielestä on työtä.

Vierailija
16/42 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 11:33"]

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 11:26"]

[/quote] Joo mutta ei. En tykkää vanhuksista. Mulla on vanhoista ihmisistä paljon huonoja kokemuksia alkaen ihan omasta ja miehen suvusta. Mä kaipaisin itselleni sisältöä ja hauskuutta elämään en sitä että menen jonkun sylkykupiksi. Ennemmin hoitaisin vaikka elukoitakin. Ehkä menenkin vapaaehtoiseksi johonkin eläintensuojelu tms. juttuun. Paitsi jos se työkkärin mielestä on työtä.

[/quote]

Hanki koira. On seuraa, ja on pakko mennä useamman kerran päivässä ulos säällä kuin säällä :)

Vierailija
17/42 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan hyvin paljon tekemisissä vanhempiin vaikka asutaan eri osoitteessa :)ei se vanhemmuus siihen lopu. Itse alkaisin matkustelemaan enemmän :)

Vierailija
18/42 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee kouluun

Vierailija
19/42 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita sihteerinopistolle ilmoitus.

Vierailija
20/42 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae töitä, kai sulla joku koulutus on? Et kai vain ollut kotiäitinä 20 vuotta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi neljä