~Kultainen 60-luku vko35~
Ankeissa merkeissä uuteen viikkoon=( Täti saapui paikalle ihan ajallaan, 14 vrk oletetusta oviksesta. Kierto oli sitten 32 pv:n pituinen tällä kertaa. Ei se mikään yllätys ollut, mutta ottaahan se aivoon taas kerran. Etenemme siis suunnitelma A:n mukaan: hoitosuunnitelma tehdään huomenna. Kuukautiskivuiltani en juuri nukkunut viime yönä, joten yritän klaarata tämän työpäivän ja kirjoittelen huomenissa lisää.
Piinailijoitahan oli monta, heille roppakaupalla parempaa tuuria ja plussatuulia!!
Kommentit (47)
Voi Emmi kun mukavia uutisia. Se oli minullekkin ihana kokemus se kun kuuli ihan oikeesti ne sydän äänet.
Pahoittelut niille joille on tuo kurja sukulainen ängennyt kutsumatta kylään, toivotaan tämä kutsumaton vieras tämän jälkeen mahdollisimman kauas.
Itsellä kaikki suht hyvin. Viikonloppu töitä takana ja oli kyllä rankkaa. On ollut koko viikonlopun navan alapuolelta arka. Lie tottumattomuutta pitkästä aikaa vai eikö tuo asukki sitten oikein tykänny meikäläisen töistä. Pietu kyselit mieliteoista, ei ole ollut mitään erikoista. Joskus saattaa ihan äkkiä tulla mieli jotain ihan kovasti. Salmiakkia olen nyt muutamana päivänä syönyt vähän vaikka sitä ei ilmeisesti oikein suositellakkaan. Iho on muuten ok mutta otsan iho on täynnä sellaista pientä näppylää, ei lähde mihinkään vaikka kuinka hoitaa. Minulla entiset vaatteet vielä mahtuvat mutta ei varmaan enää kauan. Minusta kun tuntuu että ei minulle vauva mahaa tulekkaan vaan on tällainen läski maha joka on pursunnut tuohon eteen:) Töissä ei vielä tiedetä mitään eikä kukaan ole mitään huomauttanutkaan. On ehkä sen verran väljä työasu ettei ihan heti näy. No kolmen viikon päästä lähdetään lomalle ja jos en paljastu ennen sitä niin loman jälkeen sitten esimiehelle täytyy kai ilmoittaa.
Odottajille mukavaa odotusta ja piinailijoille db bd ja muille jännääjille tsemppiä!
Teti 14+6
Ihan tuli haikea fiilis, kun mietin, että saanko enää itse koskaan kokea tuota ' sydänäänten ensi kertaa kuulemista.'
muillakin odottajilla asiat hyvin ja se on hienoa.
Itse tässä odottelelen josko odotan... tuskinpa vaan. On sellainen varma fiilis, etten ole raskautunut. Kuitenkin näitä oireita taas etsiskelen.
Täti varmaan tulossa, koska mieli on niin maassa. Eli enempi mulla niitä oireita on kuin raskauteen liittyviä.
Me emme ole kertoneet vauvahaaveista kovin monelle, mutta ne jotka tietävät ovat suhtautuneet ihan positiivisesti. Itse kun aina sanon heille " että vielä tässä iässä toivon vauvaa" , niin monet vastaavat, että ihan hyvähän se ikäsi on. En kyllä sitten tidä mitä ihan oikeasti ajattelevat, jos vaan haluavat olla kohteliaita. Varsinkin kun tietävät keskenmenostani ja tietävtä miten lähellä vauva meillä jo käväisi.
tervetuloa uusille, unohtui eilen kiireessä. Eikä tänään ole juuri paremmin aikaa palstailuun, *huokaus*.
Emmille onnittelut, ihania ultrauutisia! Että kuulitte jo sydänäänetkin vkolla 10, kun niitä ei välttämättä noin aikaisin kuule, varsinkin jos on neuvolassa vanhat koneet.
Minä se vain edelleen odottelen menkkoja. Alkais jo.
Kiitoksia vain kaikille ' onnitteluista'
Eilen sain kamalan päänsäryn illalla, varmasti, kun jänitys laukesi niin alkoi taivaallinen hedari. Se ei mennyt ohitse vaikka mies hieroi päätä, ja otin panadolinkin. Ei auttanut muu, kuin mennä nukkumaan zzzZZZzz .. Sain nukuttua kohtalaisen hyvin, mitä nyt ravasin Wc:ssä ainakin 4x.
Neuvolan ulta oli sellainen vanhanmallinen ultra, eli kovasti ennen ultraamista rauhoitteli, että ei paniikkia, jos sydänäänia ei kuulu. Lupasin olla panikoimatta, mutta tunsin oikein kuinka paineet kipusi ylös ja oli oikein vaikea makoilla siinä lavuusilla :-)
Hän siinä haeskeli niitä ääniä, ja sanoi jo, että ei taida löytyä, kunnes laittoi ultran tuonne oikealle alavatsalle ja siellähän se vauva oli, piilossa ultralta :-) Aivan ihana tunne oli kuulla se jyskytys. Yleensä näillä laitteilla kuullaan vasta viikoilta 12 alkaen, kun on sen verran vanhoja ja huonoja laitteita. Mutta me oltiin onnekkaita. Hoitaja sanoi myös, että jos äiti on hurjasti ylipainoinen eli on vatsapeitteitä niin sydänääniä ei kuulla. Itsekkin sain luvan alkaa tarkkailemaan painoani, vaikka ei mitään saarnaa tullutkaan. Nyt paino siis 63.5kg ja pituus 163cm, painoa oli tullut sellainen 5.5kg lisää tässä 6vkon aikana (?) Mutta sanoi sen laskevan, kunhan elinmistö tottuu, turvotus lähtee pois. Salmiakin syönnille tuli ehdoton kielto :-/
Tilasin tänään HM äitiysvaatteita saan sitten kotipostiin .. Täytyy mennä katselaan kauppoja loppuviikosta, jos löytyisi kivoja puseroita. Tietääkö ketään kivaa äitiysvaate liikettä Helsingin lähistöllä ? Tässä alkaa olemaan kiire saada housuja, koska vyötärö kiristää ..
Ihosta- Oma ihoni on kohtalaisen hyvä, mutta samoin kuten tetillä niin otsaan tullut pieniä näppyjä, ei näy silmällä, mutta tuntuu koskettaessa. Olen kovasti laittanut perusvoidetta ..
Liikuntaa kovasti suositeltiin, no aionkin suunnata tästä uimahalliin polskuttelemaan. Pian on paluu arkeen eli töihin kähtö, hieman jännittää.
Nyt laittamaan ruokaa, vatsa alkaa vaatimaan murua rinnan alle !!!
t. emmi rv-10+2
Emmille kiitos taaltakin uutisista- kiva niita lukea!
Edelleen siis piinaillaan; tuota eto-oloa on vielakin, mutta nuorimmainen oksensi just' eli mahatautia liikkeella, onkin kai sita vaan.. testi on edelleen ostamatta, varmuussyista, siis ens perjantaina vasta aptekkiin, jos on tarvetta!
Meilla tuosta tassa iassa kuumeilusta, niin anoppi on hokenut sitten nuorimmaisen synnyttya etta tahanko meinaatte jattaa? Itse aikanani olisin halunnut vaan kolme, mies sitten ' taivutteli' viela neljanteen, joka oli aikas raskasta; ja vasta nyt kolmen vuoden jalkeen olisin valmis viidenteen, taalla kaikki ovat huomanneet munt sellaiseksi ' kanaemoksi' etta monta muksua on normaalia. Mieshan on aina halunnut 6 lasta! Mutta jonnekin mina sen pisteen laitan! Aikanani muistan sanoneeni etta lapset teen ennenkuin taytan 30; mutta nyt tuo on muuttunut 10 vuodella, etta onhan mulla viela 3 vuotta neljaan kymppiin, heh hee niin sita ihmismieli muuttuu...
Pahoittelut kaikille tädin kanssa kamppaileville !!! Uusi kierto ja uusi yritys, onnea matkaan kaikille teille !!!
Minä se olin tänään neuvolassa, rakkaan mieheni kera :-). Oli mukava hoitaja, ja selitti asiat hyvin, sekä antoi kaikenmaailman lehtisiä luettavaksi. Jännitti aivan kamalasti sinne meno, ja sydänäänten kuuntelu. SYDÄNÄÄNET kuultiin, ja olipa nopeaa ..hih-alkoi naurattamaan, kun siinä lavuusilla makasin, kun se oli sellaista junan ääntä .. Kunnon höyryveturi. Vauvan lyöntitiheys melk. 180 krt/min ja sanoi sen olevan ihan norm. kun ihmettelin niin nopeaa sykettä. Oltiin miehen kanssa ' molemmat' yhtä' naurua ja hymyä. Vauvaa oli vaikea löytää, mutta lopulta löytyi sieltä oikealta alamasusta :-)
Paineet oli katossa, mikä huolestuttaa huh huh, mutta menisikö jännityksen piikkiin, koskaan en ole mitannut tuollaisia paineita. Hb oli korkea myös, kun en ollut juonnut oikeastaan mitään koko päivänä. Mitään erityistä ei löytynyt pissatestistä. Labrassa otettiin verikokeita jne. Sokeritkin ok, ei valkuaista. Eli kaiken kaikkiaan kaikki oli hyvin jos tuo verenpaine olisi ollut alhaisempi, mutta neuvolalääk. on 18.9 ja silloin mietitään lääkitystä, jos paineet edelleen korkeat.
Painokin oli noussut aivan liikaa, eli oma versioni +2kg:sta ei pidä paikkaansa vaan +5kg, huh. Nyt täytyy varoa syömisiä .. ja koittaa syödä terveellisesti, ja harrastaa liikuntaa. Terv.hoit. oli sitä mieltä, että kyseessä olisi turvotustakin mikä lähtee pois muutamien viikkojen aikana.
Nyt poistun katselemaan USopenia-me muuten asuttiin Jenkeissä aivan näiden kenttien vieressä. Ihania muistoja niiltä vuosilta ...
t. emmi rv-10+1