Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~♥~♥ TAMMENTERHOJEN maanantai ♥~♥~

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno juttu nenn, että koiruus löytyi!

Murjaanille voimia!

Niin siitä E-epasta piti kysyä, että tietääkö joku voiko sitä syödä raskaana, tai olisko se kenties jopa suositeltavaa henkilölle, joka ei syö kalaa todellakaan kahta kertaa viikossa. Minä sain siskoltani paketin E-epaa ja tohtori Tolosen sivuilta pitkät pätkät tulostettua tekstiä sen hyvistä vaikutuksista, mutta kun mulla ei ole oikein uskoa Toloseen, niin en vielä ole uskaltanut sitä syödä. kysyin neuvolasta -ei osannut sanoa, kysyin neuvolalääkäriltä - ei osannut sanoa (no lääkärinä oli nuori tyttö, joten sitä en ihmetellytkään)

Me olemme olleet yhdessä 10 vuotta, joista naimisissa 3 vuotta (tai 6.9 tulee 3v.) toinen yhteinen lapsi on tulossa ja miehellä entisestä liitosta tytär.

Oli muuten sydäntä särkevää eilen, kun mies lähti viemään tytärtään äidilleen viikonlopun vietosta niin tämä meidän 1 v 8 kk poika jäi ovelle itkemään kovasti siskon perään. Alkoi itseäkin itkettämään, kun lapsen itku oli niin surullista katsottavaa.

Nyt päiväunille!

Taneli

Vierailija
22/48 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa nenn että kultsu löyty, aika tuoreessa muistissa on omamme kultasen seikkailut, hänet haettiin lopulta kaupungin löytöeläintarhasta, oli lähtenyt naapureiden lasten mukana" leikkiin" ja jäännyt niille teille.

YhdessäoloG: olemme olleet yhdessä 15 vuotta, josta asuttu yhdessä 14 vuotta ja naimisissa 7 vuotta, kolmatta lasta odottelemme.

Tänään on rakenneultra, harmi että mies ei tällä kertaa pääse mukaan, työkiireitä, aion kysyä lapsen sukupuolen, olisi kiva saada 3 tyttö, toki poikakin ilolla otetaan vastaan =). Ja muutenkin kiva nähdä kaveria.

mamm@mia rv 18+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole ehtinyt tänne kirjoittelemaan... Pitäisi kai hieman parantaa tapojaan. Se on kumma kuinka aika löytyy muiden kuulumisten lukemiseen, mutta omat jää aina kirjoittamatta.

(.) Tänään käväisin neuvolassa; rauhassa tällä kertaa, kun oma äiti hoiti sen aikaa esikoista. Painoa oli tullut edelliskerrasta 1kg400g, mutta vielä ei olla edes lähtöpainossa, joten hyvä se. Hb 122 eli ei vielä rautakuuria, mutta katsellaan ja verenpainekin mulle hyvä 128/80. Sf-mitta 24cm ja yläkäyrän yläpuolella mennään. Sydänääniä kuunneltiin, mutta terkkari ei saanut sykettä laskettua, kun vaavi katosi aina kun siihen mahdollisuus tarjoitui (tädillä tosi vanha doppleri käytössä). Niin ja sain tietysti Kelan paperit. Täytyy varmaan marssia henk.koht. Kelan toimistoon ja kysellä mitenkä paperit täytetään kun esikoisen ja vaavin ikäeroksi tulee alle kolme vuotta. Nyt pitäis sitten soitella labraan ja varata aikaa sokerirasitukseen. Vaavi liikuskelee etenkin iltaisin. Lisäksi liikkeitä tuntuu päivisin, kun hetken rauhoittuu esim. tässä tietokoneen ääressä. Liikkeet on tömäyksiä ja muljahduksia lähinnä molempiin kylkiin.

Murjaani: Voimahaleja!

Nenn: Mukavaa, että koiruus palasi retkeltään kotiin!

ParisuhdeG: Ollaan oltu yhdessä 8 ja puol vuotta, josta kihloissa 2 vuotta. Naimisiin menoa on harkittu, ehkäpä saadaan aikaiseksi sitten pikkukakkosen ristiäisissä... =)

KestovaippaG: En ole ajatellu käyttää niitä. Yritän sitten muuten olla kierrätys ym. intoinen, jotta saan mielenrauhaa niiltä kertisvaippakasoilta...

Noopu rv 22+1

Vierailija
24/48 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellou!

Viikonloppu meni hujauksessa ohi. Oltiin lastenkutsuilla esikoisen kanssa ja sieltä ajettiin suoraan mökille muinaistulia polttelemaan. En edes ehtinyt tanssitunnille eilen :(

G: Tänä kesänä tuli 10 vuotta mittariin tuota yhteiseloa (ollaan muuten Ruuisrock-pariskunta). Toista odotamme ja esikoistyttö täyttää sunnuntaina 5-vee. Kihloissa oltu reilut kolme vuotta ja naimisissa puolitoista vuotta. Tosin häitä emme ole (vielä) viettäneet...

Zatu:

Mä en ainakaan ollut kovin hämmästynyt tuosta akka-nimityksestä. Olen itse ollut aikoinan pikku-akka. Enoni vaimo kutsuu mua vieläkin sillä nimellä, tosi kivaa :/

Maria79:lle onnittelut 2-kympin ylityksestä :)

Nenn:

Onneksi kultsinne löytyi :) Ite aina manaan meidän nelijalkaista, kun on aina suttuinen tai yli-innokas vinkuja ja mitä milloinkin, mutta olisin kuitenkin onneton, jos se noin pääsis katoamaan.

Murjaani:

Jaksamista Sinulle. Olemme itse tänä vuonna kokeneet tuon syövän julmuuden, kun mieheni isä menehtyi vatsasyöpään kesäkuussa :(

Appiukkoni sai syöpädiagnoosin tammikuussa -06 ja nukkui siis pois puolen vuoden päästä. Tämä kevät taisi olla tähän astisenelämämme rankinta aikaa ja varsinkin miehelleni, joka on siis ainut lapsi ja aina ollut isänsä poika. Eipä tullut meillä heti mieleen, että meille pukkaisi vauvaa, koska kiinnostusta tuohon seksiin ei oikeastaan kummallakaan ollut. Ehdimme onneksi kertomaan mieheni isälle, että toinen lapsi on tulossa :)

Tiedän kuinka raskasta on seurata läheisen sairautta, kun itse ei pysty asioihin vaikuttamaan. Toivon, että jaksat kaikesta huolimatta...ihmeitä tapahtuu ja lääketiede on kehittynyt huimasti myös syövän hoidossa, joten toivoa on aina. Me saimme tehdä surutyötä onneksi puoli vuotta, ja loppujen lopuksi viimeisten kidutusviikkojen jälkeen mieheni isän pois pääsy oli helpotus, näin myös mieheni ajatteli asiasta. Toki ikävä on edelleen ihan hirveä ja yksin ollessaan synkkinä hetkinä itkee isänsä perään. Mulle henk.koht. raskainta oli katsoa oman nelivuotiaan surutyötä ja luopumisen tuskaa, hän kun ei meinannut hyväksyä, ettei pappaa saada terveeksi sairaalassakaan. Lapsi huusi suoraa huutoa ja tuskansa ulos, siinä oli vaikea olla avuksi, muuta en voinut kuin pitää sylissä ja itsekin itkeä.

Iso hali Sinulle ja perheellesi.

(.) omassa masussa alkanut tuntumaan liikehdintää myös jo aamuisin :) Vielä viikko ja sitten rakenneultraan. Odotan ihan älyttömästi, että pääsen kurkistamaan vatsanahanalaiseen maailmaan :)

Äitee ja " Aatu" 19+0

Vierailija
25/48 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti tosiaan ukkostaa ja satelee, mutta mikäs täällä on neljän seinän sisällä. Lapsi hoidossa on varmaan vaan ihan hätää kärsimässä, sillä hän nauttii tosi paljon ulkona juoksemisesta, ja luonnon ihmeiden tutkimisesta. Voisi mm maantiekaivoon tiputella vaikka miten pitkään pikkukiviä, ja naureskella molskahduksille. Nyt todennäköisesti pph kuitenkin pitää lapset sisällä.

Nenn, onpa hienoa, että koiruus on kotona!

Painonnousu-gallup: miten ihmeessä teillä kaikilla tuntuu tulleen noin vähän painoa! Itsellä paino nousi varmaan 2 kg jo pelkästä raskautumistiedosta, ja nyt tullut 6-7 kg lisää jo tähän mennessä! Katselin esikoisen ajoilta neuvolakorttia, ja aika samaan tahtiin näyttää kilot raskausviikkojen mukaan kertyvän kuin silloinkin. Kiloja silloin tuli noin 17 lisää. En ole sikäli huolissani, sillä nuo kilot kyllä lähtivätkin, eikä yhtään jäänyt tähän pohjalle, eli uusi raskaus alkoi normaalipainosta. Mutta siitä olen vähän ihmeissäni, että kilot karttuu nyt samaa tahtia, vaikka syön huomattavasti vähemmän suklaata ja karkkia kuin esikoista odottaessa. Silloin makean himo oli ihan valtaisa, nyt ei tee niinkään mieli. Eikä sen puoleen suolaisiakaan herkkuja tee mieli. Eli olen syönyt aikas lailla maltillisesti. No, ehkä se onkin enemmänkin henkilöstä kiinni, miten kilot kertyy.

Parisuhde-gallup: 3.5 v yhdessä, josta 2 v naimisissa, toinen lapsi tulossa.

Vierailija
26/48 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heinoa nenn että koiruli löytyi!!!! Meidän kissa oli viime kesänä kadoksissa meidän loma viikon, koko viikolla ei kukaan ollu nähnyt ja sit 20 min ennen meidän kotiin tuloa oli katti köpsytelly pihatietä kotiin =) Liekkö ollu murjottamassa ku ei isäntäväki ollu kotona. Niin ja jos ei olisi käyty kaupassa, niin ois käännytty varmaan koivukujalle yhtäaikaa. =)

Omanapa: huolestuttaa. Sain eilen mojovan iskun vatsaan ja eilen kyllä liikkeet tuntui, ,mutta tänään ei mitään =( Puoli kolmesta yöllä olen valvonut, nauttinut raitista ilmaa, käynyt töissä, syönyt ja tehnyt käytännössä kaiken muun paitsi seisonut päälläni, mutta ei potkun potkua, siis sellaista ettei jäisi epäilystäkään, ehkä muljateluja, mutta voi olla suolikin =( Nooh huolesta soikeena nyt sitten täällä, mutta neljältä pääsen käymään th luona ja sydänäänet tarkastetaan, toivottavasti heti kuuluvat..

Ajattelin kaikellä järellä, että jos istukka olisi kärsinyt vaurioita (on juuri etuseinässä, johon osui) olisi tullut isompia kipuja tai vuotoa. Epämiellyttävä olo on mahassa, mutta ei jatkuvaa kipua eikä vuotoa minkäänlaista. Vielä muutama tunti kärvistelyä.

Maria: Onpas sulle kerrottu sammakoita, todella ikävää, mutta tuollaiset kommentit kyllä kannattaa laittaa toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos!!

Murjaanille voimia!!!

Painonnoususta... nousee!!!! =) En jaksa hirveästi huolestua

Yhdessäoloa meille on tullu miehen kanssa 9 vuotta, josta 4 kihloissa ja keskiviikkona 3 naimisissa ja toinen lapsokainen on tulossa.

Joo nyt hetkeks vielä ulos neitin kanssa jos se aika siellä kuluisi nopeammin.

-E- 20+3

Vierailija
27/48 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

allekirjoitus edellisestä viestistä, karkasi matkaan liian sukkelaan.

Ja vielä suklaansyönnistä esikoisraskauden ajalta. Söin sitä valtavasti, ja monestihan sanotaan, että tyttöraskaudessa tekisi enemmän mieli makeaa. Mutta siis tuo esikoinen on poika ;) saapa nähdä, kumpi nyt!

t. Meku rv 19+1

Vierailija
28/48 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=firebrick]Tulin juuri ruokatunnilta ja maha paisui taas kaksinkertaiseksi.. Hassua kun aamulla sitä mahaa ei tunnu juuri olevan ja sitten iltaa kohden se paisuu kuin pullataikina :) Nipsukin alkoi villisti jumppaamaan, kun sai ruokaa.

[b]nenn[/b], voi kuinka ihanaa että koiruli löytyi!! Ja toisiakin " hyviä" uutisia olit saanut. On varmasti pienempi paha että vauva saa suolisto-oireita kuin että sun hoitamaton (tai väärillä lääkkeillä lääkitty) tulehdus nousee munuaisiin. Varmaan huokasit helpotuksesta että lääkkeestä ei sen kummempaa vaaraa ole vauvalle. Aiemmin piti vielä sanoa, mutta unohdin, että lääkefirmat varmaan melko helpolla laittavat tekstin

ei suositella raskaana oleville

että eivät joudu vastuuseen ja lääkärit voivat sitten oman harkintakykynsä mukaan suositella sellaista lääkettä kumminkin. Niinkuin nytkin, hyöty on suurempi kuin haitta.

[b]Murjaani[/b], kovasti jaksamista. En löydä oikein sanoja millä voisin lohduttaa. Olet kuitenkin ajatuksissani.

[b]Mirabella[/b], sitä tammenterhoin ja -lehdin kuvioitua talouspaperia saa ainakin suurimmista marketeista. Merkkiä en nyt muista, oisko joku Embo tai Lambi tmv. Tarkistan asian :) Aamukammalla mittaan työviikkoja ennen äitiyslomaa. Aloitan ä-loman varhennettuna 17.11. ja sitä ennen mulla on vuosilomia töistä noin kuukauden verran. Eli jään pois töistä vuosi/äitiyslomalle jo 16.10. Ihanaa, enää vajaa 7 viikkoa töitä.

[b]Taneli[/b], tässä linkki yhteen Epa-keskusteluun. http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=7237014&p=&mpage=1&tmode

=1&smode=1&key=kala%F6ljy%2Cvaikuttaa&language=single

Aika lailla ihmiset jakaantuu kahtia, puolesta ja vastaan. Itse en näe mitään haittaa ko. tuotteista. Syön itsekin niin vähän kalaa että olen jo pitkään syönyt rasvahappoja. Raskauden alussa Mölleriä, jossa mukana foolihappoa. Nyt otan More EPA sekä Omegat-kapselit päivässä, myös mieheni ottaa samat. Olen harkinnut siirtymistä tuohon E-EPAAn jos näyttää tulevan masennuksen oireita (taipumusta on) mutta nyt tähän asti on olo ollut ihan superhuippuonnellinen. Varmaan edesauttaa raskaushormonit ja kalaöljy yhdessä ;)

[b]Gallup[/b], yhdessä ollaan oltu 7,5 v ja esikoinen tulossa. Ei kihloissa, eikä naimisissa :)

Painoa mulle on tullut 3 kg (pe neuvolan mukaan, jolloin rv 18+6)

S 19+2[/color]

Vierailija
29/48 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue]Lydi@ [color=maroon]niin onko sulla jo työpaikka katottuna? Mä mielellään oisin vaan kotosalla, mut taas sitähän ehtii sitten pikkukakkosenki kans. Eli luulenpa, jos töitä ilmaantus ja tarpeeks " kevyttä" niin ottaisin vastaan. Mähän sain työkkäristä neuvon, että haen saikkua, jos ehottelevat liian raskaita töitä.

[color=blue]Äityli ja Meku [color=violet]nauttii ainakin sateesta!! MISSÄ sataa. .puhaltakaas tännekkin päin niitä tummia pilviä, kiitos :) *oottaa nokka kohti taivasta*

[color=blue]Isa [color=maroon]entä, jos laitat patjalles jonku erillisen vaikka lastenlakanan pariin otteeseen esim. taiteltuna?

[color=blue]Nenn [color=violet]hyvä, ett pentu löyty :) Ja kiva, ett sait lekurilta selvennystä kuurin määräykseen. Mitä ne nyt siitä pisusta seuraa, kun eikös sun pitänyt niitä näytteitä parin viikon välein viedä?

[color=blue]Beijaflor [color=maroon]meillä on myös ollu " nopeeta" toimintaa siinä mielessä, ett ihan alusta asti on oltu saman katon alla ns. Virallinen yhteinen asunto hankittiin, ku oltiin oltu parisen kk yhessä.

[color=blue]Mirabella [color=violet]tiiä siitä ahkeruuesta ;) Nyt, ku on " vaan" kotimami niin yrittää pitää mökistä parempaa huolta. Jäi pahasti heitteille ku puunas toisten nurkkia.

[color=blue]Monttu [color=maroon]jostain sanomalehestä oon lukenu Baby Bluesia. Ja on kyllä ihania :) Vois kyllä ostaa ihan kirjasena. Tykkäisköhän ukko, jos ostais isyyspakettiin. .no jossei niin ois itelle lukemista, tosin lukisin varmaan jo ennen ku ukko ois paketin saanu.

[color=blue]Taneli [color=violet]myydäänkö tuota E-Epaa apteekissa? Monasti siellä osaavat sanoa paremmin kuin esim. neuvolassa mitä voi huoleti napsia. Ja ottavat selvää, jos eivät tiiä. Mä ainaki sain hyvää palvelua, ku kyselin jäägeeleistä niin valmistajalta ottivat selvää voiko raskaana ollessa käyttää huoleti.

[color=blue]Noopu [color=maroon]miksi sokerirasitukseen? Vai onko se teillä rutiinikäynti?

[color=darkviolet]Nyt pitää mennä keittään ne sumpit ja alkaa valmisteleen kuumaaruokaa :b

Z

Vierailija
30/48 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankala vaan keskittyä kunnolla ja syventyä, kun tuo 2-vuotias hyörii, pyörii ja höpöttää jaloissa koko ajan. Eipä suostu kovin usein nykyään enää päiväunille. Kommentoin mihin muistan...

ParisuhdeG: Meillä 9,5 vuotta miehen kanssa yhteistä taivalta. Ekat 5 vuotta meni kirjeenvaihdossa ja puhelimessa ja sitten kun vihdoin tavattiin, niin se oli heti menoa. Tapaamisesta alle kuukaudessa asuttiin jo saman katon alla ja pian sitten kihlauduttiin. Nyt on siis toinen yhteinen lapsi tuloillaan ja miehellä jostain hamasta menneisyydestä 11-vuotias poika, joka käy meillä silloin tällöin. Ainiin ja naimisissa ollaan nyt oltu 5kk.

Nenn: Hienoa, että hauvavauva löytyi! =)

Murjaanille paljon voimia ja jaksamista rankkana aikana! En osaa edes kuvitella mitä käyt läpi, koska itselläni ei ole mitään vastaavanlaisia kokemuksia, enkä ole vielä ketään oikeasti läheistä ihmistä menettänyt.

Minä en kanssa osannut ekaa odottaessa olla kuin onnelllinen, enkä osannut murehtia juuri mitään, mutta jännisti nyt tätä tokaa oottaessa pyörii mielessä vaikka mitä ja huolestuu välillä ihan pienimmästäkin jutusta. Tieto lisää tuskaa, niinkös se oli joku sanonta?

Pojan ilmotin tänään nappulamuskariin. Ollaan käyty muskarissa 3-kuisesta lähtien. Nyt harmittaa vähän, kun kakkonen taitaa jäädä paitsi muskarista ym harrastuksista ja vaakalaudalla on vauvan synnyttyä pojan muskarikin. Ajat on niin hankalasti ja vaikea saada hoitajaa. Kokeiltiin viimesyksynä pojan kanssa sanataideopetustakin, mutta ei tuo pikkumies siellä oikein jaksanut =)

Missä sitä satoikaan? Lähettäkää vähän niitä sadepilviä tänne Pohjois-Karjalaankin! Täällä vaan aurinko paistaa. Tekis vesi ihan hyvää.

Nyt täytyy lähteä tankkaamaan safkaa koneistoon, että jaksaa pörrätä eteenpäin.

-tau-

Vierailija
31/48 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyisin vielä niistä kestovaipoista, elikkä pitääkö niissä Fyzzy-bunzie taskuvaipoissa pestä koko vaippa samaan tyyliin kun AIO vaipoissa vai pestäänkö niissä vain imuosa?

Vierailija
32/48 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhdessäologalluppiin: Keväällä tuli täyteen 13 vuotta, joista kihloissa 12 vuotta, kesällä oltiin oltu naimisissa 11 vuotta, naimisiin mentiin kun olin 20 vuotias. Esikoistyttö on 12 ja oli vuoden ikäinen kun häitä tanssittiin. Miehellä on poika, 15 vuotias joka oli vasta 1½ vuotias kun tavattiin. Eli hänen kuudetta ja yhteistä viidettä odotan.

Painogalluppiin, saan varmasti ennätyksen (ainakin jossain saan olla paras =) ) eli painoa tullut 8.5 kg. Elämä on...!!!

Raskauteen kuuluu hyvää, supistukset kylläkin alkavat kun menen kävelylenkille... Näin on ollut näissä muissakin, ja osasyy painon nousuun joka kerta, koska se kyllä rajoittaa liikkumista kun heti alkaa supistelemaan kun lähtee liikkeelle. No selityksen makua, ruoka maistuu kuin possulle =)

En nyt muuta..just nyt.. tai joo, emmalle terveiset, pidän peukkuja että kaikki on hyvin!!!!!!!!!!!!!!!

Vierailija
33/48 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

MURJAANI: Voimia ja jaksamista sinulle ja koko perheelle!

NENN: Ihanaa et kultsupentu löytyi!

YhdessäoloG: Ollaan pidetty miehen kans yhtä 13v. Kihloissa oltu 11v ja naimisissa 9v. Asuttu ollaan saman katon alla 10v. Esikoinen täyttää kohta 10 ja toisella lapsukaisella on synttärit tammikuussa, jolloin täyttää 9v. Ja nyt odotellaan sitä kolmatta.

Tänään tuntui liikkeet ensi kerran myös aamulla, sekä vähän väliä pitkin päivää on sadellut mojovia potkuja. Nyt saa vissiin alkaa odottelemaan lähes päivittäin näitä liikkeitä.

Ihanaa odotusta ja viikon jatkoja koko tammenterhojen poppoolle!!!

birgit ja pörrö rv 18+4

Vierailija
34/48 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sindalle kysymykseen että pissasta katsotaan nyt ensin hävisikö se streptokokki-tulehdus kun piti keskeyttää kuuri toisen lääkärin määräyksestä, ja sen jälkeen seurataan uusiiko tulehdus ettei tällä kertaa kerkiäisi munuaisiin asti. Jep, hyvää päivän jatkoa, yritän nyt pysyä poissa! =)

Vierailija
35/48 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#A52A2A]Kiitos,yritän olla ottamati nokkiini,mutta huonosti se ainakin eilen onnistu..huom. Olenhan raskaana,tulos=kamalaa pillitystä!![/color]

[b]nenn:[/b][color=8B3A3A9Hienoa että koiruus löytyi!

Ai niin,piti kysymäni (en nyt jaksa googletella) voiko se streptokokki tarttua mieheen sieltä emättimestä?? kun hiivahan voi...tämmöstä mä ajankuluksi aloin miettiä ..niin että tarviiko mies mitää hoitoa,ettei sit tuu uudestaan jos se nyt taltutetaan sulta...???siis se kokki,ei mies ;D[/color]

[color=8B4726]Juu,zatu, täällä sataa,siis E-P:llä...

niin,siitä murteesta,meidän pitää joskus ottaa joku päivä ja vetää jokahine omalla murteella(jokka sitä käyttää) omat jutut.. musta ne on niin ihania..vaikken tiätysti kovaan leviää pohojalaasta eres puhu..

mahtaaskoha muu väki tarvita sanakirjaa Suami-pohojanmaa-Suami !

tällääsen muuten löysin pikoohin ku kuukletin..saatta opiskella :)

http://www.saunalahti.fi/ajr78/sanaframe.html

[/color]

[b]Oliko mulla muuta??,no palaan uudestaa jos muistan,nyt ruuan tekoon..

Maria ja himpula 20+1[/b]

Vierailija
36/48 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äityli; Tervetuloa mukaan!

nenn: Hyvä että koira löytyi hyväkuntoisena!

Kaima-79 (;)); meillekin siis tulossa neljäs ja kyllä olen huomannut että harvempi enää onnittelee. Kukaan ei ole oikeastaan sanonut mitään kyllä pahastikkaan (no, miehen veli " huumorimiehenä" kysäisi leikillään että ollaanko liitytty johonkin uskonlahkoon, mutta itseänikin tuo lähinnä vain nauratti :D)..

Emma04; Oletko kokeillut syödä makeaa tai kahvin juontia? Meillä noilla (tai niiden yhdistelmällä) on saanut takuuvarmasti kunnon jumpat aikaiseksi! Toivottavasti pikkuinen antaa pian itsestään merkkejä eikä huolestuttaisi äitiään tuolla tavalla!

Zatun galluppiin; meille siis neljäs tulossa (aikaisemmat 97, 99 ja 04 syntyneet) ja kymmenen vuotta pyöritty yksissä. Naimisissa ollaan oltu 7 vuotta...

ON: Täällä nuha vaivaa edelleen, nyt on olo alkanut olla jo sellainen että taitaa olla kuumekin nousemassa. Mutta onneksi olen jaksanut kuitenkin olla (vielä ainakin) jalkeilla, että olen saanut edes jotain tehdyksi...

maria80 ja Patu-Alli rv 19+3

Vierailija
37/48 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokohan se syksy nyt sitten olisi lopulta tullut *toiveikkaana kuuntelen ääniä taivaalta*, ainakin mun mielestä täällä tampere-nokia-akselilla on satanut enemmän ja vähemmän koko päivän. tai kyllä pikkuinen auringon pilkahdus oli jossain vaiheessa.

huh, viime viikko on takana kaikkine potku-ja lapsivesijuttuineen, toivottavasti tää viikko on vähemmän stressaava. ainakin simppis on viikon aloittanut pirteästi. tänään on aamusta asti muksautuksia tuntunut, ilmiö johon en aiemmin oo törmännyt. kiitoksia vaan kaikille rauhoittelijoille viime viikkoisten juttujen jälkeen:)

tosiaan, tänään neuvola:

painoa tullut alusta 4 kiloa

hemppa 125, eli ei tarvetta raudalle. toi hoitsu ottaa hempan sormenpäästä ja tänään sanoi et uskoo arvon olevan vielä parempi, koska sormenpäästä tulee myös jonkin verran kudosnestettä

sf 20,5 cm, kohtu noussut jo navan yläpuolelle *1

simppiksen syke 140

rr 125/85 (ihan ok arvo mulle)

*1 kyseli että joko on närästys alkanut vaivaamaan. no eilenhän se iski, sanoi että ei välttämättä hetkeen helpotu kun kohtu vaan nousee ja " rutistaa" noita elimiä.

kela-paperit sain myös. pitää nopeesti täyttää että saa pakkauksen tilata:) sokerirasitukseen varasin myös sit töissä ajan, kun oli ennen raskautta tuota painoa sen verran, että automaattisesti oli alusta asti tiedossa että testeihin mennään.

nenn: hienoa että koiruus löytyi:)

sinda: tohon taikausko juttuun, sama täällä. tietty herkempi vois aatella että kun perjantaina saatiin kotiin kavereilta sitteri ja turvakaukalo ja sit lauantaina oltiin menossa vaunuja hankkiin ja sitten tulikin toi pissajuttu... mut en mä oo niin taikauskoinen.

tervetuloa uusi tammenterho! äitylikö se oli?

maria79: juu, jos reetun keikalle " joutuis" niin siinä ois kyllä " raskaus" pahoinvointi lähellä:)

gallup: ollaan oltu yhdessä viisi vuotta ja 4 kuukautta, kihloihin mentiin huhtikuussa 2003 ja naimisissa ollaan oltu vuosi ja 2 kuukautta. ja ekaa lapsukaista ootellaan. tai siis ekaa odotettiin jo loppuvuodesta 04, mutta silloin tuli km, nyt yritettiin 9 kuukautta ennen tärppiä.

monttu: noita bb:tä tulee luettua lehdestä silloin tällöin. ovat kyllä loistavia:) täytynee joku albumi hankkia lukemiseksi. voisin muuten jatkaa että myös kamut on aivan loistava sarjakuva, vaikka ei nyt ihan yhtä hyvin sovi tähän tilanteeseen, mutta noin niin kuin yleisesti.

noopu: jos meet laboratoriokeskuksen labraan, niin osoitteesta www.laboratoriokeskus.fi saa tosi kätevästi tilattua. näkee vapaat päivät ja ajat ja voi valita itse sopivan. ite just tänään tilasin.

emma04: mistäs sinä osuman masuun sait? :( toivottavasti kaikki ok!

jahas, jokos siinä kaikki tällä kertaa... ehkäpä...

tikru ja simppis 22+3

Vierailija
38/48 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi , siellä se meidän pieni kaveri suoristeli jalkojaan ja huiskutteli, välillä nojaili käsi poskea vasten. No minun haaveeni tyttö triosta on ultraajan mielestä toteutumassa, mies hieman pettyi, on niin kovasti toivonut poikaa. Aika luottavaisin mielin olen tuon tyttö arvion kanssa, koska edellisilläkin kerroilla on sama lääkäri veikannut oikein.

No tärkein tietenkin oli se että vaavi on kaikin puolin terve ja sydän lyö tasaiseen 154 kertaa. Vaavi vastasi täysin hedelmöityksen mukaisia viikkoja ja painoa oli 222g.

Samalla kertaa kohdusta löytyi kyllä myeema, joka ei onneksi ole istukan tiellä ja ei sinäällään vaikuta raskauteen, mutta huolta se silti aiheuttaa, vaikka gyne sanoi sen " häviävän" ehkä imetyksen aikana, no saa nähdä, äidiltäni on jouduttu kohtu poistamaan myeemien vuoksi.

Mutta nyt laittaan naperoille syötävää tai alkavat hyppimään seinille..

Mamm@mia rv 18+2

Vierailija
39/48 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas yks työpäivä takana. Huh! Viikonloppu menikin maatessa. Oli taas aika kovat menkkakivut ja supparit. Ja väsytti aivan älyttömästi. Hassua et joillain väsymys on ihan alkuraskaudessa ja esim mulla nyt tässä vaiheessa.

Äityli: mulla on istukka tällä hetkellä osittain kohdunsuulla ja takana. Saitko sä mitään sen ihmeenpiä käyttäytymisohjeita?

Painogallup: 10kg kohta rikki!!!!!!!!!!! 1,5vko sit neuvolassa +8kg. No tulee mitä tulee. Maha kuitenki aika pieni mun mielestä, vaikka neuvolassa sitä liian isoks sanoi. sf-mitta 16cm. kaikki paino jossai muualla kuten takapuolessa, rinnoissa ja käsivarsissa.

Parisuhdegallup: yhdessä 12v, naimisissa 9v ja kolmas lapsi tulossa. Esikoinen ekaluokkainen.

Neiti on tunnin verran kärttänyt laittamaan kynsilakkaa hänelle. Äiti vaan täällä pinoilee...

Illan jatkoja!

t. Hermione ja Iines 20+2 (jeee puoliväli saavutettu!!!!!!!!!!!!!!!)

Vierailija
40/48 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin lukemassa tuon linkin takaa keskustelua e-epasta. Tosiaan olihan siellä mielipiteitä puolesta ja vastaan. Onneksi tässä on vielä aikaa loppuodotukseen, jolloin sitä olisi tarkoitus syödä. Taidan käydä vielä apteekista kysymässä (jos sitä siellä myydään) tai soitan neuvolantädin antamaan teratologiseen tietopalveluun. Se siis e-epasta.

Ihanaa kun masussa taas myllertää, kun vaavi vietti eilisen niin hiljaiseloa.

Taneli taas