Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisikö varautua vauvan " ennenaikaiseen syntymiseen" ??

28.03.2006 |

Kävin tänään kolmannella lääkärikäynnillä ja kohdunsuu kirjattiin olevan auki ja pehmeä, ja jos oikein ymmärsin niin 1 cm auki. Vauva raivotarjonnassa ja lääkärin mukaan kiinnittynytkin.

Neuvolan täti vielä sanoi, että vatsa on laskeutunutkin.

Eli pitäisikö nyt olettaa, et vauva saattais tulla milloin vain ja et todennäköisesti tuliskin ennen laskettua aikaa? Nyt viikkoja 35+4.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin viimeisen kuukauden aikana toisilla voi kohdunsuu alkaa aukeemaan,mutta silti synnytys ei pakosti käynnisty ennen laskettua aikaa. Uudelleen synnyttyjillä avaitui enemmänkin. Kaverin isosiskolla oli kohdunsuu 4cm auki viimeisen raskauskuukauden aikana eikä vaavi syntynyt yhtään liian aikaisin. (uudelleen synnyttäjä) Tuskin sinun tarvitsee panikoida vielä!

Voithan soittaa vielä neuvolaan/synnärille ja kysyä,onko ennenaikaisen synnytyksen riski korkea? Sieltä ne ainakin osaa neuvoa.

Lilli81 30+4

Vierailija
2/3 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Minulla aivan sama tilanne kuin sinulla raskausviikkoja nyt 36+5 ja tänään olin lääkärissä. Minulle lääkäri sanoi, että jos supistuksia tulee päivittäin niin synnytyksen aikaistuminen on mahdollista. Kutenkin sinulla ja myös itselläkin alkaa raskausviikkoja olemaan jo niin hyvin, että syytä huoleen ei pitäisi olla. Lääkärini sanoi, myös että hän on hoitanut useita äitejä joilla kohdunsuu on ollut auki jo useita viikkoja ennen laskettua aikaa ja lopulta vauva on syntynt täysin ajallaan. Tietenki kyllähän sitä tärkeä on seurata omaa tilannettaan, sillon kun kohdunsuu on jo auki, eikä mitään pitkiä reissuja enää voi tehdä.

Kaikkea hyvää sinulle loppuraskauteen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Toki kai noin periaatteessa voi varautua mutta tosi usein olen kuullut että lääkärit ovat olleet " varmoja" siitä, ettei mene laskettuun aikaan asti ja niin on menny ylikin. Ne ylimenevät päivät ja viikot on tuskaisia muutenkin, saatikka sitten jos synnytystä on odttanut jo 36 viikolta alkaen:).