Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~♥~♥ TAMMENTERHOJEN maanantai ♥~♥~

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkseagreen][b]nenn[/b], voi harmistus sitä teidän koiraa. Toivottavasti se on jo löytänyt kotiinsa! Onko sillä tatuointi/mikrosiru, että jos joku sen löytää, niin voi sitä kautta omistajan jäljittää? Kannattaa tosiaan ilmoittaa poliisille ja löytöeläinkoteihin sekä laittaa ilmoitus karkurit.net sivustolle ja paikallisille koirakerhoille. Viidakkorumpu koirakerhojen kautta on aika tehokas. " Onni" kuitenkin että todistettavasti näitte koiran karkaavan, kun valitettavasti nykyään koiria myös varastetaan paljon ja suoraan pihastakin. Niitä on vaikeampi löytää kuin noita itse karanneita. Uskon siis että pian saatte kultsunne kotiin, ellei ole palannut jo.

[b]Tigger[/b], ikävää tollainen asenne että turhaan muka tulee tarkastuskäynnille. Kyllä sitä odottavilla on varmasti hätä, jos tuohon aikaan lauantaiaamusta tulee näytille. Mistähän se väri ois johtunut? Mulla ainakin on aamupissa aina tosi tummaa, tummempaa kuin normaalisti. Lapsiveden toteamiseen voi muuten käyttää apteekista saatavaa pH-paperia (lakmuspaperi), kun muistaakseni lapsivedessä on neutraali pH ja pissa on hapanta. Varmaan neuvovat apteekissa. Kannattaa ostaa, jso tuntuu että lirisee ja lorisee, eikä tiedä mitä se on.

[b]Zatu[/b], olitteko Iinatissa ralleissa? :) Minun ukkoni oli siellä myös ja käräytti naamansa kuin heinäkuun helteillä, vaikka onkin tumma ja ei juuri koskaan pala. Tosi kuuma päivä olikin. Minä kyllä käsitin heti alusta asti että

akka

on hellittelynimi ;) Täällä päin monet sanoo pikkutyttöjä emännäksi, mutta itsestäni tai muista naisista en tykkää jos sanotaan emännäksi tai muijaksi. Niin että anna tulla vaan sitä murretta, se on tosiaan rikkaus! Musta on kiva lukea sun kirjoitusta, kun mulla on yks kaveri joka asuu Kalajoella (kotoisin Nivalasta) ja puhuu just ku sää kirjotat.

[b]Äityli[/b], tervetuloa! Kiva saada uusia Tammenterhoja mukaan.

[b]Omppu[/b], kiva kun kävit moikkaamassa ja kertomassa kuulumiset. Ai, sulla on vielä lomat edessä *vähänkö kade*

(.) Ostin viikonloppuna sitä Tammenterho-talouspaperia... kukas se ostikaan sitä silloin kesän alussa, tuli mieleen kaupuassa :) Trendikuvio, meillä taitaa olla nyt sitä Tammenterho-paperia sinne tammikuuhun saakka, tulee hyvä mieli kun sitä kattelee. Mies ei oikein ymmärtänyt mistä on kysymys... ;)

Vaavi muljahtelee joka päivä, nyt ihan aamusta jo, pitkin päivää ja varsinkin nukkumaan mennessä. Välillä jo ihan meinaa tympästä, kun muljahtelee ja kuplahtelee masussa koko ajan ja lisäksi närästää. Mutta tätähän sitä ootti kuin kuuta nousevaa ja taitaa olla vasta alkusoittoa... ;) Vielä ei onneksi ne monotukset tunnu kylkiluissa, heh.. Sitte taas jos tulee joku hiljasempi päivä, nini saa stressata kun niitä liikkeitä ei tunnu. Vaikeaa tämä raskaana olo... :) No, ei saa valittaa . Oikeasti tunnen olevani elämäni kunnossa, pystyn liikkumaan hyvin ja muutenkin elämä hymyilee. Kai tää on nyt sitten sitä auvoisaa ja energistä keskiraskautta. Pitää nauttia ennenkuin on liian myöhäistä.

Vielä tohon taikauskoon... Mä uskon niin että jos jotain ikävää on tarkoitettu tapahtuvaksi, niin se tapahtuu ostin mä sitten ne vaunut etukäteen tai en. Vielä en ole edes vaatteen vaatetta ostanut, lähinnä siksi että " odottelin" keskenmenoa tapahtuvaksi, kun oli tapahtunut jo kaksi kertaa aiemmin ja nyt sitten odottelen että josko rakenneultrassa selviäisi sukupuoli, niin tietäis minkävärisiä vaatteita ostaisi. Vaikka pääasiassa taidan ostaa melko neutraaleja, valkoista, beigeä, ruskeaa jne. Ja kolmanneksi, vaunut oisin jo voinut vaikka ostaa, mutta odottelen Emmaljungan uusia malleja, jotka julkaistaan vasta lokakuun lopulla.

Aamukampa; 7 viikkoa töitä....

Maanantaiterkuin [b]Sinda & Nipsu rv 19+2[/b] (jee, tällä viikolla saavutetaan puoliväli!)[/color]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti kyllä muutama sana tuon linkin lisäksi laittaa. Minusta tuo on ollut hyvä juttu tuo linkki edelliseen pinoon. Ei pääse ketjut karkaamaan, vaikka tulisi pidempikin tauko lukemiseen. :)

Hei, uusi tulokas... Äitili? Anteeksi, unohdin jo nikkisi tuossa sählätessäni. Kysyit kestovaipoista. Meillä on kahdella ollut käytössä ja kolmannellakin tullaan käyttämään. Kysy, vastaan mielelläni. :)

Päivät on niin säpinää täynnä, että liikkeitä en päivisin huomaa edes kuulostella. Iltaisin koitan hetkeksi rauhoittua ja tunnustella, että tuntuuko mitään. Joskus tuntuu, joskus ei. Kokoajan kuitenkin vahvempina.

Tämä raskaus on kyllä mennyt " ihan siinä sivussa" . Tammikuiset pitää jotenkin mukana raskaudessa, muuten en sitä varmaan edes muistaisi. Kaksi aiempaa lasta, isän sairaus, työ, talon remontointi... puuhaa riittää. Harmittaa, että ei ole aikaa eikä energiaa keskittyä edes hetkittäin raskaana olemiseen. Että olisi vaan ja vaikka höpöttäisi masulle. Vaan eipä tuonne päähän kaikki mahdollinen mahdu ja isän sairauden kanssakin on sen verran ajateltavaa ja tekemistä, että minun kapasiteetti ei vaan tunnu kaikkeen riittävän. Pää ylikuormittuu!

Maanantaiterkuin, M

Vierailija
4/48 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#800000]Hohhoijaa että väsyttää!,sitähän nää maanantait on aina..

Lauantaina piti käydä baarissa,oli siskon synttärit,kova pahoinvointi vain meinas tulla,sillä esiintymäs oli [b]Frederik[/b] YÖK!!

Hetken helpotuksen toi se,kun tokan biisin aikana niiltä kärähti oikein näyttävästi kaijutin tms. mutta perhana ne sai sitten hetken päästä jatkettua :( [/color]

[color=#006400](. ) Masentaa,kun KAIKKI minut nähdessään sanoo: " Taas!!" .. Joo,tuleehan kolmoselle ja tälle neloselle ikäeroa vähän,mutta mitä se niitten per..ttä kaivaa??? suututtaa!!

Onneksi himpula jaksaa töniä äiskää paremmalle tuulelle...[/color]

[color=009ACD]Mä muuten luulen että meillä tehään kohta kuten eräässä niksi pirkan ohjeessa. Laitetaan kaukosäätimet sukkahousun sisään ja housut kii soffaan!Etsittiin koko päivä digiboxin kaukkaria,kun Herra 1vee2kk oli sen piilottanut,löyty illalla nukkumaan mennes yhestä laatikosta..viime viikolla hän piilotti litran öljypötin,kun tultii kaupasta! :D[/color]

[color=CD00CD][b]nenn[/b]: toivottavasti koiruus löytyy,mikähän sen mahtoi sinne metsään houkuttaa?? Eipä niiden koirien ajatusta aina tiedä...[/color]

[color=CD6090][b]Maria ja himpula 20+1 <--- Jes,puoliväli ylitetty!![/b][/color]

Vierailija
5/48 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nenn: Toivottasti teidän koira ois jo palannut reissusta! Tai löytyis pian!

Äityli: Tervetuloa mukaan!

Birgit2: Mulla on tällä hetkellä paino lähtöpainossa, kun silloin alussa pahoinvoinnin ja oksentelun takia paino pääs vähän tippumaan. Mutta masu on kyllä valtavan kokoinen! ;) Näyttää, että tässä ois pidemmälläkin, ei voi enää piilotella. Kohta huomaa nuo naapurissa asuvat sukulaisetkin, jollei ole jo huomanneet.

Meillä meni viikonloppu ihan hyvin ja mökillä oli mukavaa =) Ihan rentoa porukkaa siellä oli, turhaan jännitin. Mikäs siellä oli saunoessa, grillatessa jne. Poika viihtyi laiturilla ja kovasti oli koko ajan veteen menossa. Kotona nyt sitten nukuttikin hyvin, kun nuo yöt oli yhtä pyörimistä. Vauvakin innostuu aina nukkumaan mennessä harrastamaan potkunyrkkeilyä tuolla yksiössään. Vaikuttaa vilkkaammalta kaverilta kuin tuo esikoinen tai sit on unohtunut jo ekan raskauden liikkeet. Olo on siis ihan loistava jatkuvaa väsymystä lukuun ottamatta.

Miehellä enää neljä päivää töitä ja sit hällä alkaa loma! Ihanaa! Lähdetään Etelä-Karjalaan taas reissuun, kunhan saadaan ultrassa käytyä.

Mukavaa viikkoa ja loppukuuta kaikille!

-tau- & masueeva 19+2(ja viikonloppuna juhlitaan puoliväliä täällä =D )

Vierailija
6/48 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tuli hyvä hetki kirjoittaa, kun poika katselee Teletappeja. On kyllä edelleen niin suosittu, että rahoille ollaan saatu vastinetta oikein kunnolla (maksoikin huimat 2,95¿ :))

Toivottavasti nenn teidän koira on löytynyt!

Niin ja tervetuloa minunkin puolestani äityli!

(.) ehdin jo olla hieman huolissani, kun liikkeitä ei oikein tuntunut eilen, mutta nyt tuolla masussa taas muljahtelee. Todennäköisesti vauva vielä kääntyilee niin paljon, että liikkeet tuntuu joskus tosi heikosti. Tai sitten mä onnistuin tainnuttamaan vaavin, kun vedin oikein kunnolla rasvaista pizzaa eilen :)

Jännä juttu kyllä, miten sitä eri tavalla on huolissaan vaavista kuin esikkoa odotellessa. En silloin tainnut tajutakaan olla huolissaan jos liikkeet ei tuntuneet ja nyt tuntuu että seuraa noita liikkeitä ihan eri tavalla. Olen aina ollut sitä mieltä, että se tapahtuu mikä on tapahtuaksensa, mutta tässä vaiheessa tuntuisi musertavalta, jos vaavi menehtyisi, kun on enää muutama viikko siihen, että saattaisi syntyessään selvitäkin. Mutta onneksi nämä ajatukset tulevat harvoin ja menevät pikaisesti ohi.

Nyt tuli nälkä, joten aamupalalle tie vie!

Taneli + pikkukirppu 21+1

Vierailija
7/48 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelen kun vanhimmat ovat jo koulussa ja nuorimmat nukkuvat vielä. Ei ole koirasta kuulunut mitään.

Sindalle: Ei oltu keritty laittaa mikrosirua eikä tatuointia, mutta siitä ei nyt olisikaan hyötyä, koska koira on karannut pienessä saaristokunnassa missä melekeinpä vain metsää ja vettä ja isolle tielle eli valtatie kasille on matkaa 30 km. Täällä kaikki tuntee kaikki ja sana oli levinnyt ja lauantaina ympäri pitäjää.

Ollaan kuitenkin ilmoitettu poliisille ja löytökoteihin, jos joku mökkiläinen löytäisi eikä tietäisi mitä koiralle tekisi. Jos koiran löytää paikallinen, se saadaan varmasti takaisin. Tottakai se voitaisiin varastaakin, mutta täällä sivukyliää se on kyllä se viimeinen vaihtoehto. Minä luulen että se kuuli vihellyksen, ajatteli että isäntäväki kutsuu ja lähti metsään. Koska pian tuli pimeää, ja kyseessä on nuori, pelokas, pentu, se hätääntyi, ja kaatui, tippui tms. ja satutti itsensä ja ei päässyt enää eteenpäin. Päinvastoin kun ihmiset luulee, koira joka satuttaa itsensä ei välttämättä inahdakaan, eläinvaisto sanoo että pitää olla hiljaa ettei villieläimet kuule. Hätääntynyt koira voi myös käyttäytyä päinvastoin kuin luulisi, eli kun sitä lähdettiin etsimään heti isolla porukalla, se pystyi ajautumaan syvemmälle metsään. Paikka missä se katosi on suuri " saari" joka on aevioltaan 10-15 km iso (asutusta toki on, itsekin asumme tällä saarella) jonka yhditää seuraavaan saareen vain silta molemmissa päissä, eli koiran on käveltävä siitä yli tai uitava. Meidän koira pelkää kahta asiaa, vettä ja autoja, eli itse uskomme ettei se edes uskaltaisi yrittää lähteä pois.

No vielä tietenkin etsitään. Lapset olivat eilen tosi murtuneita, raskainta on epätietoisuus, mitä sille oikein on sattunut?

Nyt kuulen että täällä aletaan heräillä. Parasta jatkaa päivän puuhia.

Murjaanille voimia myös minulta, on varmasti tosi raskasta nähdä isänsä sairastavan vakavasti!

nenn 22+2

Vierailija
8/48 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Nenn miten kurja juttu. Tuuhan heti kertomaan mikäli koiruus löytyy. Pidän peukkuja!

Ai niin, oon ihan kokonaan muistanut kiittää sitä ihmistä joka vinkkasi Voionmaan koulun pienten päivästä 9.9. Aion mennä paikalle ja raahata miehenkin sinne. Pitäs kestovaippakuoria hommata.

Murjaani: Mekin aiotaan kestoilla, mutta oon kanssa aika hukassa vielä. Voisitko muakin neuvoa? Millä kuorilla ootte lähteny liikkeelle ja monta niitä pitäs olla? Meillä on nyt sideharsoja miljoona ja flanellivaippoja yöksi. Kuoriksi ollaan hankittu yhet pitkät ruskovillan villahousut ja niitä tulee vielä parit lisää kun mummot neulovat. Mutta ajattelin myös että jos hankkisin pieniä bumpyja ja fuzzeja (?) ainakin yhet molempia, niin näkis mikä meidän vauvalla toimii ja vois sit investoida niihin M kokoihin kunnolla. Kuulostaako tää suunnitelma miltä?

Hitsi kun nikit unohtuu, mutta joku muukin muistaakseni meinasi kokeilla vaipattomuutta?! Ois kiva sitten vaihtaa viime hetken vinkkejä ja edistymistä asiassa kunhan nyt ensin saadaan vauvat vatsan tälle puolelle. Pitää vielä kysyä että onko kellään siitä kokemusta?!

Maria-79: Äh, tyhmiä noi muiden ihmisten kommentit. Anna jäädä omaan arvoonsa, vaikka tietenkin helpommin sanottu kuin tehty. Tuntuu varmasti pahalta, kun ihmiset ajattelee noin. On se kyllä kumma mitä ihmiset laukoo suustaan. Tsemppiä!

(.) Lähden huomenna taas viikoksi pohjoiseen miehen mummon luokse. Vähän jännittää kun mies ei itse oo siellä, niin tuntuu aika oudolta. Tarkotus on auttaa marjojen poiminnassa ja säilömisessä.

Pitäs pukea päälle ja lähteä metsästämään tuolta keskustasta jotain napakorua tohon napaan:)

Beijaflor rv 21+0

Vierailija
9/48 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=maroon]Teretulemast [color=blue]Äityli [color=maroon]:) Tänne sekaan vaan, aina mahtuu uutta verta joukkoon.

[color=blue]Nenn [color=violet]täältä myös lähetän onnea koiraetsintään. Noin pikkupentu on varmasti arka, kun kaikkea uutta tulee vastaan ja on tottunut vasta siihen tuttuun ja turvalliseen ympäristöön.

[color=blue]Sinda [color=maroon]kyllä vain Iinatissa oltiin :) Oli tosiaan auringonpaisteinen päivä ja rusketus mulla ainaki syveni yläkropassa, ku toppi oli päällä. Nenä otti ikävästi liikaa aurinkoo. Eipä käyny mielessäkään lähtiessä laittaa aurinkorasvaa. .

En viiti täysin murteella kirjottaa, joskus siittä saanu negatiivistä palautetta kuulla täällä palstaillessa. Mut ihan kirjakielellä en vaan jaksa vääntää ;D

Mulla meni myös alkuraskaus katastellessa siis, että varauduin keskemenoon enkä uskaltanu hehkuttaa. Vieläki aika ajoin on epävarma olo, ku olo on niin hyvä. Lauantaina ihmeesti tuli öklöolo, mut jätski vei sen mennessään.

[color=blue]Tigger [color=violet]toivottavasti odotus jatkuu turvallisesti ja lapsivesi ei karkaile. Minkälaista tuo vihertävä pisu on? Mietin ett onko se paksumpaa vai tunnistaako sen vaan väristä?

[color=blue]Murjaani [color=maroon]*halaa* toivottavasti isälläsi on vielä mahdollisuus parantua. Voimia ja muista huolehtia itsestäsi.

[color=blue]Maria-79 [color=violet]siis kehtasko joku ihan tosissaan sanoo ääneen, tyyliin ett " taasko teille tulee vauva" !! Mikähän siinä on, ett odottajat on ns. yleistä riistaa. Voidaan surutta kommentoida mitä vaan ja käydä masuun käsiksi.

[color=blue]Painosta [color=maroon]vanhan raskauskiekon mukaan rv:lla 18 on äidin keskimääränen painonnousu 3kg:n luokkaa. Mulla näkyy pitävän paikkaansa tuo " ennuste" . Saapa nähä kuinka paljon painan talvella, ku akkaa oottaessa tuli n.17kg kaikkinensa painoa lisää.

[color=blue]Taneli [color=violet]ihan samoin aattelet ku mie. Paljon enempi oon nyt huolissaan, ku esikoista oottaessa. Sitä on kai viisaampi. .

[color=darkviolet](.)Oisin niin mielellään vaan tursottanu tänä aamuna pitkään. Mut kuinka aikaste lie akka tullu viereen, koska jo puol ysin likellä sillä oli jo hermot mennä ku ei nousta!

Eilinen siivoilu vei ihan täysin mun voimat. En saanu mitään aikaseksi eilen, ku aloin pitää taukoa. Ilta meni elppastessa sohvalla. Con Air katottiin, vaikka oltiin nähty se aiemminki. Moppasin sit nyt aamusta loppuun, ku eilen jäi hommat kesken.

*huoh*pitäs mennä laittaan tasotetta naamaan. Mikähän ihme tähän auttas! Leuka on varsinki sellanen, ett näppyjä tulee ja kuivuu ja punottaa. .kaikkea mahollista siis. Ei auta, ku meikkivoidetta ja puuteria iskeä ettei vastaantulevat säikähä.

Z ja Säde 18+3

[color=blue]GALLUPPIA [color=purple]että kauan ootte olleet yhdessä ja mones lapsonen tulossa?? [color=violet](Onhan tää kysymys voinu olla aikaa sitten, mut sama pää kesät talvet. .)

[color=darkviolet]Meillä tuli vapun tienoilla 9 vuotta ukon kans täyteen. Kihloissa ollaan oltu kuutisen vuotta ja pikkukakkonen on tulossa :)

Vierailija
10/48 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas terhoille tapahtunut viikonloppuna, eikä niin mukaviakaan.

Nenn: toivottavasti koissu löytyy pian tai osaa takaisin kotiin ehjänä. Suuri mahtaa olla teidän huoli, onneksi ympärillänne on auttavaista väkeä.

Tigger: kurjaa tuollainen kohtelu ä-polilla! Olisit vain vaatinut sydän äänten kuuntelun. Se ei vie kätilöltä kauaa ja se on halpa hinta äitin mielenrauhasta. Tässä kolmatta odotellessa osaan jo pyytää ja tarvittaessa vaatiakin toimenpiteitä oman mielenrauhan turvaamiseksi. Onhan tilanne nyt ok?

Murjaanille jaksamisia! Onneksi vauva masussa kasvaa ja kehittyy normaalisti, vaikka siinä sivussa raskaus tuntuisikin menevän.

Maria79: Ihmiset sitten möläyttelee suustaan vitsikkyyteen vedoten mitä typerämpiä kommentteja raskaana oleville. Multa eräs tuttava kysyi esikoista odottaessa 5 kk:lla, että mitä sulle on tapahtunut? Ootko syöny ittes tuollaiseen kuntoon? Ja kyllä ylpeä olin kasvaneesta masusta. Toista odottaessa silloinen työnantaja kommentoi, että sustahan on oikea lapsetekokone tullut, meinaatko täyttää maan? Silloin tuntui pahalta moiset kommentit, nyt lähinnä ihmetyttää, miten joku voi päästää suustaan jotain tuollaista.

Uusille tervetuloa talvisiin jakautujiin!

Nyt en sitten muista kuollaksenikaan, että kenellä oli viime viikolla se antibioottihässäkkä ja supisteluja? Onko tilanne jo rauhoittunut?

(.) Pakkolepo takana ja kylläpä se kävikin hermoille! Pinna lyheni viime viikon aikana niin, että ärähdän lapsille ennen kuin kerkeen edes ajatella :(( Viime viikolla huolehdin masukin liikkeistä. Viikonloppuna sain sellaiset potkunäytteet, että johan hymyilytti!

Rasvailusta vielä sen verran, että löysin hyvän öljyn marketin elintarvikepuolelta, sitruunaöljyn nimittäin. Tuoksuu miedosti sitruunalta. Sillä sitten öljyilen pömppää suihkuun mennessä niin ei tarvitse muuten sotkea rasvojen kanssa. Eikä ole raskausarpia tullut ainakaan aikaisemmissa raskauksissa.

Töihinhakeutumista täällä pähkäilen. Menisikö muutamaksi kuukaudeksi töihin?! Lapsilla olisi nyt jalka hyvän hoitopaikan oven raossa, mua tuo todennäköisin työpaikka tosin EVVK. Toisaalta olis kiva kyllä mennä töihin..Apuva, mitä oikein tekis?! Kunpa löytäis jotain ihan muuta kuin oman alan hommia.

Leppoisaa viikon alkua kaikille! Hyviä vointeja!

L 17+6

Vierailija
11/48 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sateista maanantaita kaikille. Olihan mahdoton ukkonen meillä täällä koko viime yön.. ei hirveästi tullu nukuttua kun jytinä ja pauke oli niin kova. Välillä piti miestäkin herätellä kun tuntui että talo lähtee alta(asutaan omakotitalossa pienen mäen päällä). No siinä se yö sitten meni salamoita katsellessa ja nyt väsyttää... Pitäis varmaan mennä päikkäreille tytön kanssa, joka on muuten kipeenä joten vieläkään en töihin päässyt.

Liikkeet tääläkin tuntuu muljahduksina, välillä tulee ihan jo potkujakin. Ei tosin säännöllisesti mutta sillon tällön. Istukka on edessä ja vähän kohdunsuula joten se " laimentaa" liikkeitä, mutta eiköhän ne kunnon potkut jo kohta ala tuntumaan. Onko muita joilla istukka ollut kohdunsuulla ultratessa?

Murjaani: Mitä kestovaippoja teillä on käytetty? Itse ajattelin alkuun kokeilla niitä all-in-one kestoja jotta pääsee vähän jyvälle. Montakohan niitä tarvitsee? Ja mistähän niitä on mahdollisuus ostaa?saako muualta kuin netistä. Onko niiden käytössä haittoja, laskeeko helposti läpi ja pitääkö vaihtaa miten nopeasti vai onko miten imukykyisiä? Pärjääkö esim yön vaihtamatta? voi olla hieman tyhmiä kysymyksiä mutta kun on tottunut vain noihin kertisvaippoihin.. :)

Juu mutta hyvät päiväjatkot kaikille!

Ja nenn: toivottavasti hauvelinne löytyy pian.

_äityli_ ja möhis 18+5

Vierailija
12/48 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi nenn toivottavasti koiruus löytyy pian,tuli ihan itku kun ajatteli millainen hätä ja huoli teillä on..

Miehen kanssa virallisesti tuli yhdessä oloa täyteen toukokuussa 8 vuotta,kihloissa kuutisen vuotta ja naimisissa 5. Epävirallisesti ollaan oltu jo kohta 11 vuotta..

Kiva että täällä on joku joka on aikaisemmin kestovaippaillut..mä ajattelin ostaa meille suurimmaksi osaksi noita AIO vaippoja plus anoppi on luvannut ommella lisäksi tavallisia taskuvaippoja. Olisko mitään arviota kuinka paljon vaippoja suurinpiirtein tarvitsee olla?

ON:Masu kasvaa. Tänään täytyy muistaa ostaa liivinsuojuksia kaupasta,kun öisin onnistun aina makaamaan huonosti ja saan patjan ja yöpaidan märäksi.Tosin inhoan nukkua rintsikat päällä mutta ei kai muukaan auta..ellen sitten teippaa niitä suojuksia ilmastointiteipillä :D Vauva potkii aina välillä,ei mitenkään aktiivisesti.Jotenkin tosiaan tän raskauden kanssa oon ollu eniten hermona,aikaisemmin en ollenkaan..ehkäpä elämä opettaa ja keskenmenot myös ettei aina kaikki mene hyvin.. Mutta olo on ollut erittäin hyvä.Pappa vannoo että meille tulee tyttövauva,mutta en listaan uskalla päivittää ennen ultrassa käyntiä :) On se tähän mennessä ollut oikeassa..

Nyt vähän syömään ja lepäilemään..

T:Isa ja masukki 19+1 (aika huisia että vaavi on jo n.20cm pitkä...iso mötikkä)

Vierailija
13/48 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kolmas lapsi on tulossa ja paino oli noussut 18vk:lla 3kg. Edellisessä raskaudessa paino nousi raskauden aikana n.8kg ja toivon että alle kymmenessä pysyisin nyttenkin.

Vierailija
14/48 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vaippoja joka lähtöön, kaikilla väreillä ja malleilla. Olen ostanut uutena netistä, ruskovillalta ja sitten kirppareilta. Me ollaan oltu päiväkestoilijoita, eli yöllä on pidetty pääasiassa kertistä. Esikoisella käytettiin jonkun verran kestojakin yöllä. Kasvoi ukko vaan niin kovaa vauhtia, että ne ekat yökestot jäi tosi nopeasti pieneksi ja sitten en vaan saanut aikaiseksi hankkia uusia.

Minun suosikkeja Fuzzi-Bunzit (kai se noin kirjoitetaan?) Eli niissähän on se fleece-tasku siinä kuoressa ja sen sisään tulee se imuosa. Me ollaan imuina käytetty lähinnä ruskovillan flanelleja. Yleensä olen laittanut kaksi flanellia pötköksi taiteltuna. Fuzzit on ollu helppoja käyttää ja kestäviä. Kuoria meillä on muistaakseni vain kolme, mutta lisäksi on sitten muita kuoria.

Meillä ei toiminut ollenkaan harso-flanelli-villahousuyhdistelmä. Ukot ovat olleet pulleroisia ja niiden harsojen saaminen pullealle vauvalle kunnolla kiinni ei ainakaan minulta onnistunut.

Nyt en muista niitä kaikkea sisäosien ja kuorien nimiä. Teen tässä lähiaikoina joka tapauksessa vaippainventaarin, joten muistutelkaa, että tarkistan ne nimet. Jotain Ekosetin kuoria on, mutta muistaakseni niistä en tykännyt.

Ja se vaihtoväli... hyvä kesto pitää lapsen kuivana monta tuntia. Fleece ihoa vasten on kiva, koska se pitää vaipan kuivan tuntuisena, vaikka se käytännössä olisi litimärkä. Ohivuotoja ei ole juurikaan sattunut. Joskus toki on tirahdellut ohi, jos vaihtoväli on ollut kovin pitkä (yli 4-5 tuntia). Olen tainnut vaihtaa vaippaa lähes aina useammin kuin olisi ollut tarvis vaipan puolesta.

Ihottumia ei meillä ole ollut. Tai no kerran oli juniorilla, kun reissussa käytettiin reilu viikko kertiksiä. Ostin vissiin väärää merkkiä.

Nyt alkoi tappelu.. täytyy mennä erotuomariksi.

Jatketaan! M

p.s. Isän vointi on huono, valmistaudun pahimpaan. Koitan nauttia pienistä hetkistä isän kanssa. Mukavalta tuntuu, kun jaksatte lähetellä voimia!!! Kiitos.

Vierailija
15/48 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa mukaan Äityli! Kiva, että vieläkin tulee uusia tammikuisia meidän joukkoon! :)

nenn: toivottavasti koiru löytyy. Ikävä tunne, kun rakas elukka häviää. Meillä on muutaman kerran kissa " hävinnyt" (kotona sisällä siis...) ja voi sitä huolen määrää, ennen kuin kisu on taas löytynyt.

Murjaani: koita jaksaa!

Noista ihmisten möläytyksistä: töissä yks nainen viime viikolla kyseli, että meinaatteko te suurperhettä perustaa? Meille on siis tulossa _toinen_ lapsi. Miusta vähän tuntuu, että kun ne ei keksi mitään muuta järkevää sanottavaa, niin sit lauotaan noita typeriä kliseitä. Välillä ne onnistuu sivuttamaan hyvin, mutta toisinaan ne jää mieleen kaivertamaan. Varsinkin mahan koon ihmettely nyppii ihan täysillä. Ihan kuin mie jotenki pystyisin itse vaikuttamaan mahan kokoon!!! Aargh. Ja tuntuu, että on jotenkin parempi, jos on pieni maha kuin iso. Vähän niinkuin laiha ois parempi kuin lihava. Tää nyt on ihan eri juttu, mutta kärjistäen niin miusta tuntuu tuolta. Eli miulla on nyt jo melko iso maha, siksi tämä vuodatus. :)

ParisuhdeG: meillä tulee lokakuussa 5 v. seurustelua täyteen ja toinen lapsi tulossa.

Painoa miulla oli viime neuvolaan mennessä tullut n. 3 kiloa. Nyt on taas alkanut herkut maistumaan, niin saas nähdä, mitä se vaaka näyttää kahden viikon päästä... Viime raskaudessa tuli 10 kiloa lisää.

( . ) Väsy ja voimattomuus jatkuu. Onkohan hb tippunut tai sit verenpaine? Ei jaksais olla jaloillaan ollenkaan. Harmittaa, kun ei jaksa temuta tytön kans normaalisti, vaan pitää olla istualtaan tai pitkällään.

Jep, mutta nyt herkullisen puuron syöntiin (miun suuri himo edelleen)! :)

Niin joo, laittakaa tuonne esittelylistaan niitä tyttö-/poika tietoja, jos haluatte listaan. Joko ultrassa todettu tai sit oman tuntemuksen mukaan. Lisäsin erillisen osion noille, niin sieltä sit löytyy seuraavan päivityksen jälkeen. Päivitys tapahtuu n. kerran viikossa tai miten päivitettävää kertyy.

T: Monttu rv 21+3

Vierailija
16/48 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kultainen noutaja löytyi siitä naapurista mistä katosi perjantaina, niitten laiturilta... Mies lähti heti hakemaan kun soitto tuli, mutta koira pelkäsi häntäkin, vasta anopin koiran nähdessään innostui ja tuli kohti että saatiin kiinni =) Nyt on ilo ylimillään ja hyvä mieli!

Missä lienee luuhannut kolmatta päivää, ei aavistustakaan, hyvässä kunnossa on ja iloinen, ei tunnu edes väsyneeltä. No kiva kun saatiin koira kotia taas. Kiitos kaikille jotka tsemppasitte, luin ne ja sain paremman mielen!

Murjaanille vielä että en voi edes kuvitella miltä susta tuntuu, toivon vaan että sulla on mahdollisuus olla sun isäsi kanssa niin paljon kuin on mahdollista. Voimia!

KestovaippailuG: ei olla koskaan edes yritetty tai harkittu, mä oon niin laiska, että se ei toimisi!

Vierailija
17/48 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa että koira löytyi:)

Äityli: Mä en voi edes harkita niitä all in one vaippoja, koska ne kestää ihan tajuttoman kauan kuivuu. Eli kannattaa miettiä millainen kuivatusjuttu teillä on. Jos niitä rummussa saa kuivata niin sittenhän ei oo ongelmaa, mutta talvella pyykkitelineellä sisällä, niin en lähtis kyllä yrittään. Muutenhan ne ois tietty ihan huippukäteviä. Esim. noi villahousu-harso yhdistelmät, niin villahousuja ei tartte joka kerta pestä. Tuuletus riittää ja jos menee kakkaa niihin niin sen kohdan voi pestä tai sit pestä kokonaan jos paljon tulee.. Mut tosiaan niinkun Murjaani sano niin heillä ei oo toiminu toi yhdistelmä. Mun ystävällä taas on toiminu harsot ja ne bumby (?) kuoret ja tyttö on jo 1 v 1kk vanha ja vieläkin riittää imuteho. Sen takia kantsiikin varmaan vastasyntyneen kanssa koittaa monia erilaisia niin löytää sitten oikeen tavan kestoilla.

YhdessäolemisG: Hmm..me ollaan oltu vasta 2,5 vuotta yhdessä, josta vähän yli vuosi kihloissa ja 3 kk naimisissa. Ja ensimmäinen lapsi tulossa. Kait aika nopeeta toimintaa..vaikka tosiaan vauvaa ehdittiin jo yli vuosi yrittämään:)

Huh, pitäs vissiin lähtee tiskaamaan. Ja sit lenkille ja luennolle.

Beijaflor

Vierailija
18/48 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen joka määräsi dalacin-kuurin vaikka sitä ei suositella raskaana oleville. Selvisi että labrassa oltiin sanottu väärin, eli streptokokki B ON resistanssi monelle antibiootille ja peneciliinille, siksi v-pen ei purrut siihen. Niistä lääkkeistä mille bakteeri EI ole resistanssi, tuo dalacin oli ainut vaihtoehto joka ylipäätänsä tuli kysymykseen, eli monesta pahasta se pienin, näin lääkäri sanoi. Se minkä se voi sikiölle aiheuttaa näillä viikoilla on suolisto-ongelmia, ja se on tuttua. Viimeisessä raskaudessa sairastin munuaistulehduksen ja sen seurauksena joudui sairaalahoitoon ja sain suoraan suoneen vahvoja antibiootteja, tuo tapahtui rv. 38, sen seurauksena vauva huusi synnyttyään ekat 6 viikkoa mahavaivojaan. Eli jotenkin voisin uskoa että näin voi nytkin käydä.

Nyt aion yrittää tehdä muutakin kun roikkua netissä tai puhelimessa. Voikaa hyvin!

nenn 22+2

Vierailija
19/48 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää maanantait pitäisi kieltää lailla! No kunhan tämän päivän saa pakettiin niin sitten helpottaa. Onneksi illalla tulee pari hyvää sarjaa (Näkija ja Pelinaiset :-) Eilen oltiin Lintsillä, tosi kiva päivä. Poika 4 v nautti ihan hirveesti, äitiä kyllä vähän harmitti kun ei päässyt " kunnon" laitteisiin, no ensi kesänä sitten.

Hieno juttu nenn että koiruus taas kotona.

Murjaani: Voimia sulle. Muistan kun oma isä joutui sairaalaan ja todettiin syöpä eikä enää mitään ollut tehtävissä. Inhottavaa kun ei voi mitään tehdä ja ristiriitaista kun toivoi kuitenkin ihmettä ja toisaalta että kaikki olisi nopeasti ja ilman suurta kärsimystä ohi. Toivottavasti teillä vielä toivoa on. Koitahan jaksaa ja muista kertoa isällesi kuinka tärkeä hän sulle on.

_tigger_ mites neuvolassa? Toivottavasti kaikki ok ja sait mielenrauhan.

sinda75; mistä tollasta paprua saa, mäkin haluan :-) Ja utelen että mikä aamukampa sulla on menossa?

Zatu: musta on kiva lukea sun juttuja, vähän vaan kateeksi käy kun tunnut olevan niin reipas ja ahkera. Tulisitko meillekin laittamaan kämpän kuntoon :-)

Painosta: n. 5 kg on nyt tullut rv 22. Piti rajoittaa, mutta makeanhimo on taas vienyt vähän hakoteille :-(

G yhdessäolosta; 8 vuotta yhdessä, 5 v naimisissa ja toinen tulossa.

Uusille tervetuloa!

(.) ihan ok. Liikkeitä tuntuu välillä enemmän ja välillä vähemmän, en enää niin tarkkaan kuuntelekaan.

Vointeja kaikille!

Mirabella + Albert rv 22+0

Vierailija
20/48 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekana: ihanaa, että koira löytyi nenn! :)

Mutta nyt kevyt lukuvinkki, en muista onko näitä mainittu aikaisemmin, mutta suosittelen kaikille Baby Blues -sarjakuvia. Ne kuvaavat vauva- ja lapsiarkea aivan uskomattoman osuvasti. Luin niitä ensin ennen kuin meillä oli lapsi ja silloin olivat hauskoja, mutta nyt kun on lapsi talossa, niin ne on ihan hulvattomia! :D Eka albumi on nimeltään Kovampaa kuin kuvitelmat ja niitä on ilmestynyt aika monta muutankin suomeksi. Strippejä löytyy alkuperäisellä kielellä nettisivulta http://www.babyblues.com/index.php, kohdasta Archive.

T: Monttu