Ekaa päivää töissä terkkarissa ja ihan loppu :(
Olen sairaanhoitaja ja työskennellyt vuosia sairaalassa kirurgisilla osastoilla ja leikkurissa. Kolme kuukautta sitten määräaikaisen työsuhteen lähestyessä loppuani ajattelin, että otan vähän rennommin tämän syksyn ja siirryn terkkariin päivätyöhön.
Aamupäivä meni ihan paniikissa säntäillessä ja edestakaisin soitellessa. Päivän aikana vastaanotin varmaan 20 potilasta ja aivan uskomatonta! Joka toinen asiakas varmasti huumeidenkäyttäjä/alkoholisti. Kaikki masennusta sairastavat syövät myös yleensä ainakin 3 eri vahvaa kipulääkettä/huumausainetta. Vaivat niin epäselviä, ettei niistä voi sanoa juuta eikä jaata. 5 kertaa sain hirveät haukut päivän aikana, kun en antanut aikaa lääkärille ja 2 kertaa minulle haistatettiin paskat puhelimessa ja 2 kertaa tuli valitus lääkäriltä, että en ole kysynyt tarpeeksi hyvin, ketä päivystykseen laitetaan.
Siis onko totta, että joudun nyt jouluun asti kestämään tätä? Olen kyllä kuullut kauhutarunoita terveyskeskuksista, mutta tämä päivä kyllä yllätti karmeudellaan. En varmasti saa unta koko seuraavana yönä ja stressaa ihan hirveästi pelkkä ajatus siitä, että pitää huomenna olla taas töissä.
Siis kuka tuollaista voi kestää vuosikaudet? Ihmisen on nautittava kärsimyksestä, jos tekee tuollaista työtä.
Kommentit (43)
Terkkariinhan on tunnetusti aivan hirveä tunku, varsinkin lääkärit oikein jonottavat, että pääsisivät sinne töihin :D :D :D.
Arvostan kyllä oikeasti niitä, jotka jaksavat siellä vuodesta toiseen. Paskaa työtä, jota joutuu tekemään hirveässä kiireessä vailla kiitosta koskaan. V*ttu mitä paskaa! :D
Minä käytän pääasiassa julkista terveydenhuoltoa, kuuluisaa "arvauskeskusta". Mutta minulla ei ole mitään valitettavaa, sen mitä olen omassa lähi tk:ssani käynyt, aina on ollut miellyttävää ja asiallista.
Terkkari ja hoitajan työ on paskinta kaikista. Siksi lopetin. Ihmetelkää sit miksi ei saa aikoja tai tulee huonoa hoitoa, kun kaadetaan ensin paskaa niskaan joka päivä ja vingutaan. Toivottavasti se ebola tulee.