Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ekaa päivää töissä terkkarissa ja ihan loppu :(

Vierailija
20.08.2014 |

Olen sairaanhoitaja ja työskennellyt vuosia sairaalassa kirurgisilla osastoilla ja leikkurissa. Kolme kuukautta sitten määräaikaisen työsuhteen lähestyessä loppuani ajattelin, että otan vähän rennommin tämän syksyn ja siirryn terkkariin päivätyöhön.

Aamupäivä meni ihan paniikissa säntäillessä ja edestakaisin soitellessa. Päivän aikana vastaanotin varmaan 20 potilasta ja aivan uskomatonta! Joka toinen asiakas varmasti huumeidenkäyttäjä/alkoholisti. Kaikki masennusta sairastavat syövät myös yleensä ainakin 3 eri vahvaa kipulääkettä/huumausainetta. Vaivat niin epäselviä, ettei niistä voi sanoa juuta eikä jaata. 5 kertaa sain hirveät haukut päivän aikana, kun en antanut aikaa lääkärille ja 2 kertaa minulle haistatettiin paskat puhelimessa ja 2 kertaa tuli valitus lääkäriltä, että en ole kysynyt tarpeeksi hyvin, ketä päivystykseen laitetaan.

Siis onko totta, että joudun nyt jouluun asti kestämään tätä? Olen kyllä kuullut kauhutarunoita terveyskeskuksista, mutta tämä päivä kyllä yllätti karmeudellaan. En varmasti saa unta koko seuraavana yönä ja stressaa ihan hirveästi pelkkä ajatus siitä, että pitää huomenna olla taas töissä.

Siis kuka tuollaista voi kestää vuosikaudet? Ihmisen on nautittava kärsimyksestä, jos tekee tuollaista työtä.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 20:45"]

Joopajoo. Sinä perushoitsu et tiedä miksi masentunut syö kolmea eri lääkettä, harva on "vain" masentunut. Eli ihmettele jatkossakin.

[/quote]

Taitaa ne kipulääkkeet ja rauhoittavat olla tk-lääkäreiden yleinen keino pitää päivystyksen jonot lyhyempinä.

Vierailija
22/43 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 20:49"][quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 20:47"][quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 20:41"]On siinä hoitsulla asennevamma.

T. Vähäosainen ja moniongelmainen alkoholisti/huumeidenkäyttäjä - ei vaan joku joka USKOI julkiseen terveydenhuoltoon. Kiva tietää mitä oikeasti ajattelette meistä potilaista.

[/quote]

joka kerta kun mä käyn terveyskeskuksessa ajattelen noin muista potilaista, enkä edes ole hoitsu tai muu sosiaalialalla :D

[/quote]

Minä taas suhtaudun sairaisiin kanssaihmisiin empaattisesti. Mutta se taitaa olla Stubblandiassa harvinaisuus.

[/quote]

.... tai johtuisko mun asenne siitä että ne on narkkareita tai alkoholisteja? :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 20:52"][quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 20:49"][quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 20:47"][quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 20:41"]On siinä hoitsulla asennevamma.

T. Vähäosainen ja moniongelmainen alkoholisti/huumeidenkäyttäjä - ei vaan joku joka USKOI julkiseen terveydenhuoltoon. Kiva tietää mitä oikeasti ajattelette meistä potilaista.

[/quote]

joka kerta kun mä käyn terveyskeskuksessa ajattelen noin muista potilaista, enkä edes ole hoitsu tai muu sosiaalialalla :D

[/quote]

Minä taas suhtaudun sairaisiin kanssaihmisiin empaattisesti. Mutta se taitaa olla Stubblandiassa harvinaisuus.

[/quote]

.... tai johtuisko mun asenne siitä että ne on narkkareita tai alkoholisteja? :)

[/quote]

Annahan ap olla

Vierailija
24/43 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

22, en tunne yhtään masentunutta joka söisi kipulääkkeitä muuhun kuin oikeaan kipuun.

Tavallisempi on esim. neurolepti, rauhoittava ja mielialalääke-kombo.

Vierailija
25/43 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuollainen asenne muuten välittyy heti, jos haluaa varata aikaa terkkariin.. että mitä sä tänne soitat ja yritätkö sä saada jotain lääkkeitä ja miksi haluat ja mikä sua oikein vaivaa? et saa aikaa, p rkl..

pelkkiä nega kokemuksia hoitsuista vastaanottopuhelimessa.. korvattaisiinpa roboteilla, niin ei tarvitsisi sitä nega asennetta kuunnella.

Vierailija
26/43 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda alaa!

Vierailija
27/43 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä sitä mieltä,että sairaanhoitajan ei tarvitse tottua haistatteluun.

Vierailija
28/43 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 20:47"]

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 20:41"]On siinä hoitsulla asennevamma.

[/quote]

[/quote]

Niin ne muutkin potilaat ajattelevat sinusta :D 

Vierailija
29/43 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä olet nähnyt tänään vain sen hännänhuipun eli 5% asiakkaista, joka käyttää 95% palveluista.

Vierailija
30/43 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 20:57"]Olen kyllä sitä mieltä,että sairaanhoitajan ei tarvitse tottua haistatteluun.

[/quote]

En usko että haistateltiin. Ap:n tarina ei ole uskottava. Ja niin metsä vastaa, hoitsu hyvä. Jos oot sielä tolla asenteella ja naama norsunvitulla, niin älä ihmettele jos ei potilaat kiittele.

Vierailija
31/43 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen ihminen ansaitsee ihmisarvoisen kohtelun. Tällaisia anonyymejä ja leimaavia ihmisroska-kommentteja ei kaivata enää yhtäkään. Saat palkkasi minunkin veroistani, enkä pidä halveksivasta asenteestasi potilaita kohtaan. Ole hyvä ja vaihda alaa. On kaikille parempi.

Vierailija
32/43 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tk-hoitsut joutaiskin haistaa pitkän paskan. Aikoja ei saa millään ilveellä. Pitää suunnilleen sanoa, että pää on irti tai että aikoo tappaa itsensä sillä sekunnilla, jos halua päästä ajanvarausluukkua pidemmälle!

Vierailija
33/43 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 21:04"]Tk-hoitsut joutaiskin haistaa pitkän paskan. Aikoja ei saa millään ilveellä. Pitää suunnilleen sanoa, että pää on irti tai että aikoo tappaa itsensä sillä sekunnilla, jos halua päästä ajanvarausluukkua pidemmälle!

[/quote]

Mä en ole aloittaja vaan ihan toinen terkkari, mutta haluaisin sanoa, että minkä minä sille voin, että aikoja ei ole? Olen täysin syytön kunnassamme on hirveä lääkäri-ja hoitajapula.

Pyrin olemaan aina kohtelias ja empaattinen ja silti minut ja lapseni on uhattu jo kolmesti tappaa kolmen vuoden aikana. Anteeksi, en voi tosiaan lääkäriaikoja tyhjästä taikoa. Onneksi yliopisto alkaa taas kahden viikon päästä!

T. Kohta ex- th

Vierailija
34/43 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 21:04"]Tk-hoitsut joutaiskin haistaa pitkän paskan. Aikoja ei saa millään ilveellä. Pitää suunnilleen sanoa, että pää on irti tai että aikoo tappaa itsensä sillä sekunnilla, jos halua päästä ajanvarausluukkua pidemmälle!

[/quote]. Hoitajathan ne siellä päättääkin ajoista ja käytettävissä olevista resursseista. Ihan vittumaisuuttaan eivät anna niitä aikoja.

Vierailija
35/43 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se noloa, kun terkkarit kysyy että MIKÄ SUN VAIVA ON? Tuota kun minä haluan keskustella vaivastani LÄÄKÄRIN kanssa, en hoitsun kanssa. Jotenkin päin hlvttiä systeemi, jossa hoitsut utelee vaivan laatua. Joo, kaikki vaan yksityiselle, varmaan homman nimi - mutta on loukkaavaa, kun PELKKÄ hoitsu koulutukseltaan käy liian uteliaaksi ja päälle vielä vttuilee ja käyttää valtaansa VÄÄRIN!

Vierailija
36/43 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 21:18"]Onhan se noloa, kun terkkarit kysyy että MIKÄ SUN VAIVA ON? Tuota kun minä haluan keskustella vaivastani LÄÄKÄRIN kanssa, en hoitsun kanssa. Jotenkin päin hlvttiä systeemi, jossa hoitsut utelee vaivan laatua. Joo, kaikki vaan yksityiselle, varmaan homman nimi - mutta on loukkaavaa, kun PELKKÄ hoitsu koulutukseltaan käy liian uteliaaksi ja päälle vielä vttuilee ja käyttää valtaansa VÄÄRIN!

[/quote]

Ap, mee jo pois

Vierailija
37/43 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

;D 

ei ollut ap

Vierailija
38/43 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, oliko porvoolainen tk? Ei kukaan hoitsu voi olla noin mäntti.

Vierailija
39/43 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 21:18"]Onhan se noloa, kun terkkarit kysyy että MIKÄ SUN VAIVA ON? Tuota kun minä haluan keskustella vaivastani LÄÄKÄRIN kanssa, en hoitsun kanssa. Jotenkin päin hlvttiä systeemi, jossa hoitsut utelee vaivan laatua. Joo, kaikki vaan yksityiselle, varmaan homman nimi - mutta on loukkaavaa, kun PELKKÄ hoitsu koulutukseltaan käy liian uteliaaksi ja päälle vielä vttuilee ja käyttää valtaansa VÄÄRIN!

[/quote]

Juu! Siksi kyselevät kun käyttävät valtaansa väärin ja ovat uteliaita. Heille EI ole annettu ohjeistusta resurssipulan takia kartoittaa ajan tarve. Haluavat vaan vittuilla ja udella. :D

Vierailija
40/43 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 21:23"]Ap, oliko porvoolainen tk? Ei kukaan hoitsu voi olla noin mäntti.

[/quote]

Samaa ajattelin. Viimeistään se kommentti masentuneiden lääkkeistä kertoi totuuden. Ja tän pitäs olla kokenut hoitaja, joka lisäksi ajatteli että "terkkaris" olis helppoa?

Lollero :-D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kahdeksan