Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostin äsken vaatteita 1900 eurolla. Nyt hirvittää.

Vierailija
20.08.2014 |

Taisi tulla kaillis heräteostosjuttu. Jotenkin istuivat niin hyvin ja olivat aivan ihania. Nyt ihmetettää, oliko ihan viisasta...

Kommentit (88)

Vierailija
21/88 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 14:42"]Taisi tulla kaillis heräteostosjuttu. Jotenkin istuivat niin hyvin ja olivat aivan ihania. Nyt ihmetettää, oliko ihan viisasta...

[/quote]

Tuolla rahalla sais esim. sohvan, jonkinlaisen Kirena-kaapin, pari hienoa mattoa, matkan tai 2 suomalaisen kasvattajan rotukissaa/-koiraa. Olisko sul yhtään ylimäärästä heittää?

Vierailija
22/88 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen entinen himoshoppailija joka ei jaksaisi enää ostaa mitään ellei ole ihan pakko. Minulla on kaksi kouluikäistä lasta jotka kasvavat ja kuluttavat vaatetta hurjaa vauhtia, kun olen kiertänyt tytön kanssa vaatekaupat etsien farkkuja, kenkiä, takkia, paitoja, huppareita, liikuntavaatteita jne... ja raahannut nämä kamppeet kotiini, en halua vapaa-aikanani mennä ostoksille tai kauppoihin kiertelemään vaikka kirveellä uhattaisi. Ja kyse ei ole rahasta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/88 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 10:28"][quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 08:42"]

No jos minä ostaisin jonkun 1000 euron juhlamekon, niin ei sitä kyllä tosiaan haluaisia laittaa ihan joka kemuihin ja iltamiin päälle. Isoäisilläsi ei ehkö ollut kuin yksi ainoa "pyhäpuku", jota sitten varjetiin ainoastaan juhlatilaisuuksia varten. Nykyään ihmisillä on kaapit väärällää kaikkea juhliin ja hienompiin tilaisuuksiin sopivaa vaatetta ja asustetta, siksi ei ole tarvetta varata sitä yhtä juhlapukua kaikkiin hienompiin tilaisuuksiin. Ja kuka edes haluaa pukea joka kissanristiäisiin aina saman vaatteen päällensä? Vaikka miten olisi ollut hiebo ja kallis design-mekko.

[/quote]

No minä. Minulla ei tarvitse olla kaapit väärällään kaikkea, kunhan siellä on se yksi, kaunis, laadukas, täydellinen ja minulle sopiva mekko, jollaista muilla ei ole. Puen sen mielihyvin aivan jokaiseen juhlatilaisuuteen, jonne menen, koska jokaisella kerralla se on yhtä kaunis ja ainutlaatuinen. Lisäksi puen sen arjen tyylikkyyttä vaativiin tilaisuuksiin farkkutakin tai neuleen ja maiharien kanssa. Saan siitä yhdestä vaatteesta todella paljon irti, ja kun se korvaa ne teidän kymmenet halparytkynne, se voi myös maksaa oikeastaan mitä tahansa ja silti minulla on siihen varaa.

Edelleen asenteesi vaikuttaa olevan, että määrä korvaa laadun. Minulle yksi hyvä on paljon parempi kuin kaksikymmentä keskinkertaista, ja tuollainen "vaihtelunhalukin" johtuu mielestäni vain siitä, että mikään vaate ei ole oikein hyvä.

[/quote]

Haluaisinpa nähdä sen täydellisen ja ainutlaatuisen mekon joka sopii juhlaan kuin juhlaaan: häistä iltapukua vaativiin vuosijuhliin, rippijuhliin, baari-iltoihin, polttareihin kesät talvet :-) Laadukkaista vaatteista ei tarvitse maksaa maltaita, itse olen löytänyt halparytkyjen hinnalla ne muutamat laadukkat juhlavaatteet joita käytän.

Vierailija
24/88 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 10:46"][quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 10:34"]

Tottakai ihmiset ostais kaikkea kallista ja paljon, mutta suomen palkat on niin pieniä ja kaikki muut kulut korkeita joten ei ihmisillä jää mitään yli 

[/quote]

Kyse on valinnoista. Jos opiskelija pystyy ostamaan 1500 euron vaatteen, niin kyllä pystyisi moni muukin. Tarvitsee vain jättää suurin osa niistä halparytkyistä ostamatta, ja tehdä muitakin kulutusvalintoja tietoisemmin. Esim. päihteisiin en ole itse koskaan tuhlannut rahojani. Niihin saa menemään yllättävän suuria summia. Teen mieluummin elämästäni niin ihanaa, ettei niitä päihteitä tarvitse mihinkään, ja yksi tekijä tässä on se laadukas, kaunis ja kestävä takki.

[/quote]

En keksi yhtään syytä miksi maksaisin jostain vaatteesta 1500 euroa. Käytän laadukkaita vaatteita, jotka kestää vuosikausia ja menevät jopa omille tyttärilleni. 1500 euroa maksavassa vaatteessa (oli kyse sitten mistä tahansa vaatteesta) maksat aika paljon ilmasta ja merkistä, et todellakaan vain hyvästä takista. Joku Canada Goose tulee mieleen ihan superkalliina takkina, jonka voisin vielä ostaa ja käyttää sitten varmaan lopun ikääni. Mutta edes ne ei maksa noin paljon.

Vierailija
25/88 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 13:28"]

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 10:46"][quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 10:34"]

Tottakai ihmiset ostais kaikkea kallista ja paljon, mutta suomen palkat on niin pieniä ja kaikki muut kulut korkeita joten ei ihmisillä jää mitään yli 

[/quote]

Kyse on valinnoista. Jos opiskelija pystyy ostamaan 1500 euron vaatteen, niin kyllä pystyisi moni muukin. Tarvitsee vain jättää suurin osa niistä halparytkyistä ostamatta, ja tehdä muitakin kulutusvalintoja tietoisemmin. Esim. päihteisiin en ole itse koskaan tuhlannut rahojani. Niihin saa menemään yllättävän suuria summia. Teen mieluummin elämästäni niin ihanaa, ettei niitä päihteitä tarvitse mihinkään, ja yksi tekijä tässä on se laadukas, kaunis ja kestävä takki.

[/quote]

En keksi yhtään syytä miksi maksaisin jostain vaatteesta 1500 euroa. Käytän laadukkaita vaatteita, jotka kestää vuosikausia ja menevät jopa omille tyttärilleni. 1500 euroa maksavassa vaatteessa (oli kyse sitten mistä tahansa vaatteesta) maksat aika paljon ilmasta ja merkistä, et todellakaan vain hyvästä takista. Joku Canada Goose tulee mieleen ihan superkalliina takkina, jonka voisin vielä ostaa ja käyttää sitten varmaan lopun ikääni. Mutta edes ne ei maksa noin paljon.

[/quote]

Noissa hinnoissa tuntuu kausialennus kovastikin. -50  -   -70 %. 

Vierailija
26/88 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 13:30"][quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 13:28"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Noissa hinnoissa tuntuu kausialennus kovastikin. -50  -   -70 %. 

[/quote]

Tämä opiskelija kun vaan moralisoi, että hänkin on pystynyt maksamaan takista 1500 euroa, niin miksi kaikki muut ei pystyisi kun valinnoistahan vain on kyse.

Vierailija
27/88 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin kankaita tuolla rahalla, saisin oikein puvuston, housupuvun, paitapuseroita, huh sentään, ainakin kymmenet pitkät housut, 30 paitaa, jakkuja ehkä 12.

Kulutin viime keväänä kankaisiin noin 100 euroa, siinä oli kahdet housut, 6 paitaa.

En pysty edes kuvittelemaan tuollainen raha kerralla törsättäväksi, asuihin kuuluvat korut mukaan sitten todentuntuista.

Vierailija
28/88 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 11:23"]

Jos on varaa laittaa rahaa tuollaista summaa niin turhaa tällaista keskustelua on käydä. Jos on varaa ei välttämättä morkkista tule, vai mitä? Itselleni ei tule morkkista vaikka ostan 200 eurolla kängat koska minulla on varaa niihin. Ap:lle tuli morkkis jotenka ehkä hänellä ole oikeesti varaa niihin? 

[/quote]

Ap tässä, joo, tuli aavistuksen sellainen olo, että menikö överiksi. Mutta tilille jäi silti rahaa 48 000 euroa, että ei se mun taloutta nyt kaatanut mihinkään.

ap

Vierailija
29/88 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka suakin uskoo?

Vierailija
30/88 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 14:25"][quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 11:23"]

Jos on varaa laittaa rahaa tuollaista summaa niin turhaa tällaista keskustelua on käydä. Jos on varaa ei välttämättä morkkista tule, vai mitä? Itselleni ei tule morkkista vaikka ostan 200 eurolla kängat koska minulla on varaa niihin. Ap:lle tuli morkkis jotenka ehkä hänellä ole oikeesti varaa niihin? 

[/quote]

Ap tässä, joo, tuli aavistuksen sellainen olo, että menikö överiksi. Mutta tilille jäi silti rahaa 48 000 euroa, että ei se mun taloutta nyt kaatanut mihinkään.

ap

[/quote]

Miksi makuutat tilillä tuollaista summaa?

Vierailija
31/88 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 15:33"]

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 14:25"][quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 11:23"]

[/quote]

ap

[/quote]

[/quote]

Sepäs se. Kun en tiedä, mihin sen laittaisin fiksusti. Sain nimittäin sen perinnöksi hiljattain ja nyt ihmettelen, miten sijoittaisin sen viisaasti. Olisiko vinkkejä?

Vierailija
32/88 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni just yli 600 euroa käsineisiin ja huiviin. Hupsista heijaa.

Vierailija
33/88 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo minuakin ihmetyttää että mikä on sellainen mekko mikä sopii kaikkiin mahdolisiin juhliin kesät talvet ja sitten vielä arkeen. Että menee häät ja hautajaiset ja sitten vielä iltapukujuhlissa ja tietty arkimekkona töissä. No, tyylinsä kullakin :D

Ja tosiaan sijoitusvinkeistä sanoisin että rahan tuhlaaminen luksusvaatteisiin on ehdottomasti huonoin diili sijoitusmielessä, vaatteilla on lähinnä se käyttöarvo ja hyvin vaikeaa on päästä omilleen myymällä käytettyjä vaatteitaan. Niiden arvo romahtaa sillä hetkellä kun puet ne päällesi ekan kerran.

Vierailija
34/88 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en käsitä ihmisiä jotka maksavat hulluja summia jostain design vaatteista :O siis vaikka rahaa olisikin.

Vierailija
35/88 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 15:39"][quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 15:33"]

[/quote]

ap

[/quote]

[/quote]

Sepäs se. Kun en tiedä, mihin sen laittaisin fiksusti. Sain nimittäin sen perinnöksi hiljattain ja nyt ihmettelen, miten sijoittaisin sen viisaasti. Olisiko vinkkejä?

[/quote]

Sijoita vaikka osakkeisiin (hajautetusti), osta sijoitusasunto (tuo on jo hyvä pesämuna siihen), osta metsää tai laita edes hiukan korkeakorkoisemmalle tilille talteen. Mutta älä nyt helkutissa käyttötilillä pidä ja tuhlaa sitä johonki vaatteisiin...

Vierailija
36/88 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 14:42"]

Taisi tulla kaillis heräteostosjuttu. Jotenkin istuivat niin hyvin ja olivat aivan ihania. Nyt ihmetettää, oliko ihan viisasta...

[/quote]

Ei tuolla varmaan saa montaa laatuvaatetta. Ostit ne ja tykkäät kun istuvat ja sillä siisti. 

Vierailija
37/88 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 18:07"]

Nauti ap, pidä vaateet kerta on varaa!

Itse ostan myös kalliita vaatteita mutta harvoin. Kallein vaatteni on eräs takki, josta maksoin melkein 3500€. Takin hintaa nosti se, että teetätin sen vaatturilla laadukkaista materiaaleista omien mittojeni mukaan. Ihastuin erään elokuvan takkiin, ja halusin samanlaisen. Takki on ollut minulla n. 5v ja on kuin olisin ostanut sen eilen!

Monia hirvittää, että jotkut laittaa tuollaisia summia johonkin niin turhaan, kun vaatteisiin. Mutta itsellä on niihin varaa, niin käytän rahani siten, minkä koen tarpeelliseksi. 

Vaatteisiin olen käyttänyt "tähtitieteellisiä summia" vaikka vaatekappaleita ei kovin montaa olekaan. Maksan laadusta. Uskon että tuo teetetty takki kestää kuolemaani asti. Eli toivottavasti vielä ainakin 30-50vuotta. Tällä samalla rahalla saisin 10kpl halpaa takkia, joten sama raha menisi kuitenkin jossain vaiheessa.. :)

[/quote]

350 euron takki on halpa? Öö, okei. Älä vaan rupee lihomaan ettei ökykallis takkisi mene haaskuun. Itse ostaisin mieluiten ne kymmenen 350 euron takkia koska siinä hintaluokassa ne ovat jo erittäin laadukkaita. Minulla on nimittäin eri värisiä ja tyylisiä takkeja eri tilanteisiin ja sääolosuhteisiin. En viitsisi käyttää yhtä ja samaa vaikka se olisi miten kallis ja hyvää työtä.

Vierailija
38/88 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 16:03"]

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 15:39"][quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 15:33"]

[/quote]

ap

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Sijoita vaikka osakkeisiin (hajautetusti), osta sijoitusasunto (tuo on jo hyvä pesämuna siihen), osta metsää tai laita edes hiukan korkeakorkoisemmalle tilille talteen. Mutta älä nyt helkutissa käyttötilillä pidä ja tuhlaa sitä johonki vaatteisiin...

[/quote] 

Sitten kun kunnon dippi on. Nyt ei ole. Osakkeet on ylihintaisia ja menetät suuret rahat jos nyt niitä ostat. Samoin asuntojen hintalasku on vasta alkanut. Pankkitili on paras paikka tällä hetkellä, joo. 

Vierailija
39/88 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden puvun hinta.

Mistä moinen morkkis?

Vierailija
40/88 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostin juuti ilmakihartimen 13,95 €, enkä tiedä miten rahat riittää loppukuun. Töiden takia on pakko olla huoliteltu :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kuusi