Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähteekö akne, jos lopettaa syömisen kokonaan?

Vierailija
20.08.2014 |

Mulla alkaa keinot loppua. En syö rasvaa enkä sokeria. Mitä helvettiä nää näpyt vieläkin tekee mun kasvoilla? Kahdeksan vuoden kärsimys sais jo riittää... Jos siis en syö enää mitään, niin tuleeko mulle lisää finnejä?

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla ihon kunto parani erittäin paljon sen jälkeen kun aloin syömään sinkkilisää! suosittelen sinullekin :)

Vierailija
22/56 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 16:25"]

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 16:18"]Lopeta hiivaa sisältävien ruokien, leipien syönti ja maito pois. Mulla ainakin tämä auttaa iho-ongelmiin. Viljaa käytän yhä mutten hiivaleipää.

[/quote]

En syö hiivaa sisältäviä tuotteita paitsi sitä pizzaa ehkä kerran kahdessa kuussa... Ja en viitsisi hylätä maitotuotteita, koska todennäköisesti laihtuisin entistä nopeammin ja jouluna painaisin varmaan jo 45 kg... -ap

[/quote]No ihan miten vaan mutta olen todennut, että maito ja juusto pahentaa ihoani ihan silmin nähden. Myös teineihini olen tätä testannut ja todennut, ettei kauheasti kannata juustoa syöttää, alkaa iho kukkimaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä. Mut sitten kun alat taas syödä niin sieltä se ainakin tulee.

Vierailija
24/56 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, mut henki

Vierailija
25/56 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 14:25"]Ei, mut henki

[/quote]

No millä tää sit lähtee?

Vierailija
26/56 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko viljattomalla? Jos et, suosittelen sitä. Entä sinkkilisä? Otan päivässä yhden sinkkitabletin ja lisäksi suolahappotabletteja joka aterialla ravinteiden imeytymistä tehostamaan. Rasvaa saa käyttää, mutta margariineja en suosittele.

Ulkoisesti salisyylihappoa sisältävä kasvovesi ja kosteusvoide joka ei sisällä mineraaliöljyä tai lanoliinia, vaikka ihan kookos- tai manteliöljy.

Tuliko tässä mitään uutta kokeiltavaa sinulle? Itse sairastan aknea varmaan 20. vuotta, mutta näillä keinoin se ei juuri vaivaa. Jos repsahdan, se näkyy heti.

Vierailija
27/56 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diane Nova tai Roaccutan. 

Vierailija
28/56 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 14:28"]Oletko viljattomalla? Jos et, suosittelen sitä. Entä sinkkilisä? Otan päivässä yhden sinkkitabletin ja lisäksi suolahappotabletteja joka aterialla ravinteiden imeytymistä tehostamaan. Rasvaa saa käyttää, mutta margariineja en suosittele.

Ulkoisesti salisyylihappoa sisältävä kasvovesi ja kosteusvoide joka ei sisällä mineraaliöljyä tai lanoliinia, vaikka ihan kookos- tai manteliöljy.

Tuliko tässä mitään uutta kokeiltavaa sinulle? Itse sairastan aknea varmaan 20. vuotta, mutta näillä keinoin se ei juuri vaivaa. Jos repsahdan, se näkyy heti.

[/quote]

Viljaton ruokavalio? Jopa kaura ja ruis? Ne on aika suuri osa mun ruokavaliota. Vois kai tota sinkkiäkin kokeilla... Kiitos avusta. -ap

Vierailija
29/56 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulenpa, että syömisen lopettaminen pahentaisi tulehdusta. Ei kannata kokeilla. :)

Oletko nainen? Minkä ikäinen? Käy gynekologilla. Tuota viljatonta ruokavaliota voit kokeilla, eihän siitä haittaakaan ole. Viljatuotteiden vähentämisestäkin voi jo olla apua. 

Kasvojen pesussa kannattaa käyttää hellävaraisia tuotteita, esim. seka- tai herkälle iholle tarkoitettuja aineita. Olen itse huomannut, että monet rasvaisen ihon tuotteet ovat liian ärtsyjä, koska saattavat sisältää kuorivia rakeita tai alkoholia. 

Vierailija
30/56 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akne on sairaus. Perinnöllinen luultavasti. Teini-iän finnit on eri asia kuin kunnon akne. Siihen ei mitkään ruokavaliot auta. Mene ihotautilääkärille ja pyydä roaccutan kuuri. Älä suostu antibiootteihin missään nimessä, ne korjaavat aknen pois vain kuurin ajaksi toisin kuin roaccutan, joka on erittäin vahva mutta tehokas lääke. 

Vierailija
31/56 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 14:25"]Ei, mut henki

[/quote]

Älä valehtele! Kyllä takuulla loppuu akne siihen paikkaan kun henki lähtee. Toimii - suosittelen!

Vierailija
32/56 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen myös viljatonta (hiilihydraatit pois) ruokavaliota. Itselläni se on auttanut hurjasti. Kyllä finnejä vieläkin tulee mutta ei enää sellaisia paiseita kuin ennen.

Roaccuttan-kuuria en suosittele. Itselläni se aiheutti aivan järjettömät sivuoireet ja lopulta se ei auttanut kuin hetkeksi. Mieluummin olen finninaama kuin söisin tuota myrkkyä.

Vierailija
33/56 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi olin ennen tolkuton näppynaama (sekä pieniä kivuttomia paukamia että isoja kraaterimaisia finnejä varsinkin leuassa). Viime keväänä näin aknevoidemainoksen (Basiron AC geeli) ja ostin näin kypsässä 35 v. iässä ensimmäisen aknevoiteeni. Ilman mainostamista voin sanoa, että tämä tuote poisti näppyongelmani kokonaan. Alussa laitoin sitä näpyille monta kertaa päivässä ja vähitellen kaikki katosivat! Hallelujaa! Jos nyt meinaa naama kukkia, pistän geeliä pari kertaa päivässä. Geeli tappaa bakteereita. Luulen, että ainakin mulla oli naamassa jonkinsortin bakteeritulehdus, joka ei päässyt paratumaan missään vaiheessa kunnolla vaan löysi aina uuden paikan. Kokeile tuota, jos et jo ole.

Vierailija
34/56 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile vielä ennen roaccutania meine basea sen aknen hoitoon, joillakin se johtuu vaan ns. väärästä bakteerikasvustosta iholla, eikä siihen auta pahemmin ruokavaliomuutokset (vaikka monilla syynä onkin maitotuotteet).

Eli kokeile laittaa meine basea veteen jonkin verran (paljon), liota siinä esim. pyyhettä, lakanasta leikattuja paloja, laita kasvoille ja pidä siinä ainakin puoli tuntia, toista kerran, tai kaksi, päivässä, jos sulla johtuu se akne bakteerikasvustosta iholla, niin toi korjaa sen.

Jos mikään ei auta, niin itsekin ottaisin lääkekuurin.

Vierailija
35/56 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 14:29"]

Diane Nova tai Roaccutan. 

[/quote]

Tässä on oikea vastaus. Akne on sairaus, naisilla usein johtuu hormoneista. 

Vierailija
36/56 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ihotatutilääkäri suositteli aikoinaan syömään paljon ruisleipää, kasviksia ja juomaan vettä ja jättämään maitotuotteet pois. Näillä lähti itselläni. Kun jätin maitotuotteet (etenkin juuston!) pois, lakkas naama kukkimasta. En ole sittemmin maitotuotteita käyttänyt, ja näppyjä naamassa ehkä yksi vuodessa. 5159

Vierailija
37/56 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin suosittelen viljatonta, tai edes vehnän jättämistä pois ruokavaliosta. Tämä auttoi minulla. Jätin samaan aikaan myös maidon kokonaan pois ruokavaliostani, joten silläkin voi olla vaikutusta...

Vierailija
38/56 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 14:59"]

Mulle ihotatutilääkäri suositteli aikoinaan syömään paljon ruisleipää, kasviksia ja juomaan vettä ja jättämään maitotuotteet pois. Näillä lähti itselläni. Kun jätin maitotuotteet (etenkin juuston!) pois, lakkas naama kukkimasta. En ole sittemmin maitotuotteita käyttänyt, ja näppyjä naamassa ehkä yksi vuodessa. 5159

[/quote]

Joo, tosi monilla sama tarina, eli maitotuotteet olleet syynä.

Vierailija
39/56 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakkaa syömästä lisäaineita.

Vierailija
40/56 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 14:54"]

Akne on sairaus. Perinnöllinen luultavasti. Teini-iän finnit on eri asia kuin kunnon akne. Siihen ei mitkään ruokavaliot auta. Mene ihotautilääkärille ja pyydä roaccutan kuuri. Älä suostu antibiootteihin missään nimessä, ne korjaavat aknen pois vain kuurin ajaksi toisin kuin roaccutan, joka on erittäin vahva mutta tehokas lääke. 

[/quote]

Puhutko omasta kokemuksesta? Olen elämäni aikana kärsinyt sitkeästä aknesta ikävuosien 17 ja 40 välillä. Kaikki lääkäreiltä saatavat lääkkeet kokeiltu paikallisista voiteista antibiootteihin, e-pillereihin ja 6 kk Roaccutan-kuuriin. E-pillereistä, antibiooteista ja Roaccutanista on ollut hyötyä, mutta ainoastaan sen ajan, kun lääkitys on päällä. Noista Roaccutan oli minulla huonoin vaihtoehto pahojen sivuoireiden vuoksi. Kun e-pillereiden lopetus alkoi tulla muutenkin ajankohtaiseksi, päätin laittaa ruokavalion remonttiin. Paljon kasviksia kehiin, sokerit, viljat ja jauhot kokonaan pois, rasvaa kohtuullisesti, ei mitään teollisesti prosessoituja tuotteita. Auttoi minulla, ei välttämättä kaikilla. Nyt 46v ja yksittäisiä pieniä finnejä saattaa ilmaantua kuukautisten aikaan, mutta ei haittaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kolme