Miten eroon hämähäkeistä?
Kylppärissä tavattu, kokonaishalkaisijaltaan 5-7cm. Pitkät jalat ja paksuhko vartalo. Iuh!
Sori jos tulee useaan otteeseen tämä aloitus, kännyhäröjä!
Kommentit (20)
Meilläpä oli taas tänään vaaksiaishämähäkki katossa. Yöh. He eivät ymmärrä, jotka eivät pelkää. :(
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 21:12"]Niin, mistä ne hämikset sitten oikein kertoo? Likasta, puhdasta? Kosteutta vai ei? Kokemusta?
[/quote]
Kysy siltä.
Mene kyyryyn ja kuuntele tarkasti. Niillä saattaa olla hiljainen ääni, kun ovat kuitenkin suhteellisen pieniä otuksia.
Tai mistä minä tiedän. Hämähäkit ei koskaan kerro mulle mitään. :(
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 16:59"]
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 14:18"][quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 13:31"]
Miksi haluat eroon niistä? Hämähäkithän syövät muita ötököitä, eli niitä tulee sitten tilalle, jos tuhoat hämikset.
[/quote]
Ai kylppäriin? Ei meillä ainakaan tule mitään ötökkäinvaasiota sisälle jos muutamat hämikset listitään. Hämikset saa olla rauhassa niin kauan kun eivät sisälle tunge. Valitettavasti ne ei aina ymmärrä tätä sääntöä ja silloin on meikäläinen sydänkohtauksen, hyperventilaation ja aivoaneurysman kourissa.
[/quote]
Ollaan samiksia. :) Tulkoon vaikka lohikäärmeitä tilalle, mutta hämähäkit saavat lähdön. Tarkkailemme kosteusjuttuja. Kiitokset vastauksista. Ap
[/quote]
Täälläkin sama. En tiedä, mikä laji olisi pahin, ehkä ehkä ne pitkäjalkaiset lukit. Mies onneksi ymmärtää että mulla on ihan oikeesti fobia, ja eliminoi nuo otukset ensin ja kertoo vasta sitten... Sitten on tiukka paikka, jos mies ei ole kotona ja hämppi tulee sisälle/ terassille. En kyllä osaa sanoa millä niitä sais karkotettua, terassin reunoille pyyhin palasaippuaa, kun joku sanoi sen auttavan (ehkä auttoikin), mutta mitä sisälle? Kissallekaan ei nuo kelvanneet!
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 21:17"][quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 21:12"]Niin, mistä ne hämikset sitten oikein kertoo? Likasta, puhdasta? Kosteutta vai ei? Kokemusta?
[/quote]
Kysy siltä.
Mene kyyryyn ja kuuntele tarkasti. Niillä saattaa olla hiljainen ääni, kun ovat kuitenkin suhteellisen pieniä otuksia.
Tai mistä minä tiedän. Hämähäkit ei koskaan kerro mulle mitään. :(
[/quote]
Miten mulle tulikin sellainen mieleen, että juuri sinulle hämähäkki voiskin kertoa jotain..? Hmmm... Ole kärsivällinen!
Hanki pari kissaa, jotka pyydystää ne mielellään :D Toimii ainakin meillä onneksi!
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 12:39"]Hanki pari kissaa, jotka pyydystää ne mielellään :D Toimii ainakin meillä onneksi!
[/quote]
Voi ei, kissa-allergia. Kiitos ehdotuksesta. Ap
Ne lähtevät kohta itsestäänkin. Lukkeja?
Näillä on vähän paksummat jalat kuin lukilla. Yök. Tavattiin niiitä viime talvena naapurimakkarissakin. Ympärivuotisesti siis ja jotain raidia hetken helpotukseksi. Plääh. Ap
Lukit ovat ihmisille vaarattomia. Katso wikipediasta.
Tiedän, etteivät ole terveydelle vaarallisia ja että puhtaassahan ne viihtyvät jonkun uskomuksen mukaan. Mutta eroon pitäisi kuitenkin päästä, tämä on henkistä (ja vakavaa)! :-\ ap
Toisen uskomuksen mukaan viihtyvät kosteassa. Meillä oli noita paksujalkaisia isoja hämähäkkejä edellisen talon kellarissa, hyi. Puistattaa vieläkin, sillä olen pahasti hämppykammoinen. Toivottavasti teillä ei ole kosteusvaurioita kylppärissä? Vaikka kosteaahan siellä on muutenkin. Jotain superraidia vaan nurkat täyteen... :/
Miksi haluat eroon niistä? Hämähäkithän syövät muita ötököitä, eli niitä tulee sitten tilalle, jos tuhoat hämikset.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 14:18"][quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 13:31"]
[/quote]
Ai kylppäriin? Ei meillä ainakaan tule mitään ötökkäinvaasiota sisälle jos muutamat hämikset listitään. Hämikset saa olla rauhassa niin kauan kun eivät sisälle tunge. Valitettavasti ne ei aina ymmärrä tätä sääntöä ja silloin on meikäläinen sydänkohtauksen, hyperventilaation ja aivoaneurysman kourissa.
[/quote]
Ollaan samiksia. :) Tulkoon vaikka lohikäärmeitä tilalle, mutta hämähäkit saavat lähdön. Tarkkailemme kosteusjuttuja. Kiitokset vastauksista. Ap
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 14:18"]
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 13:31"]
[/quote]
[/quote]
No ei ne hämisetkään siellä pyhällä hengellä elele. Eli joitain olioita siellä on, joita ne syö.
Eikös hämähäkit nimenomaan kieli siitä, että EI oo kosteusvaurioita?
Mä saan kamanlan kohtauksen kun nään isoja hämähäkkejä. Ne pitjäjalkaiset lukit varsinkin.. Lapsuudesta jäänyt hirveä trauma juuri niistä :(
Ja meidän talossa tuntuu olevan niitä solkenaan!
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 13:31"]
[/quote]
googleta huonehämähäkki, olisko se?
kakspuoleista teippiä esiintymispaikkoihin, jää niihin kiinni. teippijäljet lähtee sitten fairylla
Uuuh... sympatihali! Toi on mun painajainen!
Niin, mistä ne hämikset sitten oikein kertoo? Likasta, puhdasta? Kosteutta vai ei? Kokemusta?