Tamponit, suihku/vaihto ja runsas vuoto, voi jeesus sentään!
On tamponien käyttö kyllä yhtä sotkua! Eilen alkoi kuukautiset, tänään on runsaamman vuodon päivä. Kävin äsken suihkussa ja kun tungin sen saatanan tamponin sisään, sormi tuli verisenä ulos eikä se nyt mitään haittaa mutta kun koko alapää on taas veressä! Pitäisikö siis perse pestä uudelleen tamponi sisällä?! Vessapaperiin pyyhin verta ja mustat pikkuhousut jalkaan. Ihan perseestä koko tamponien käyttö, ainakin tällaisena päivänä.
Ja miksi sieltä pimpistä lurahtaakin aina verta just suihkun jälkeen kun on saanut kuivattua!
Loppujen lopuksi siteet ovat paljon siistimmät käytössä.
Kommentit (26)
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 09:57"]
Mä oon niin onnellinen kun mulla ei ole ollut kuukautisia 6 vuoteen, eli silloin mulle laitettiin hormonikierukka. Mulla oli vaikeat , runsaat ja kivuliat menkat. Olin ihan raivohulluna, tai sitten itkeskelin masentuneena niiden oireiden aikaan. Olen melko vakuuttunut näin jälkikäteen, että parikin suhdetta kaatui noiden pms- oireiden takia. Ehkä pari viikkoa kuukaudesta olin "normaalissa" mielentilassa.
Muistelen kauhulla noita aikoja. Otan osaa.
[/quote]
Miten tämä liittyy aloitukseen?
En kyllä minäkään voisi kuvitella vaihtavani tamponia ennen suihkua, haluan pestä alapään kunnolla ja laittaa sen jälkeen puhtaan tamponin. Minulla on yleensä vain yksi runsaamman vuodon päivä, silloin käytän suosiolla sidettä, samoin kuin öisin. Onhan sitä verta tippunut joskus kylppärin lattialle tai jäänyt pyyhkeeseen, minkäs sille voi. Mutta joo, side tuntuu siistimmältä kuitenkin.
Siis oikeastiko te jotkut oletatte että kuukautisten aikaan ainoa normaalitila on täysin veretön alapää (ulkopuolelta)? Onko tää lapsenkaltaisuuden ihannointi mennyt tähän vai millaista mini-vuotoa teillä oikein on? Miten tuo voi edes olla mahdollista?
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 09:34"]
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 09:25"]
Mistä sitten on kyse? Et voi käyttää alapääsuihkua vesssassa, laittaa tamponia ennen kokosuihkuun menoa tai asettaa koko härveliä tunkematta sekaan sormia?
[/quote]
Menipäs vaikeaksi. Meillä ei ole alapääsuihkua vessassa (asutaan ulkomailla). En osaa kuvitella vaihtavani tamponin ennen suihkua. Ja edelleenkään sormen kastuminen vereen ei haittaa. Kyse on siis siitä, että jos välittömästi suihkun jälkeen verta lorahtaa tai on siellä kohdunkanavassa tulossa, se jää sotkemaan pikkuhousut vaikka tunkisit kaksi tamponia sinne sisään. Jos siis ei pese persettään uudelleen.
ap.
[/quote] Et tarvitse bideesuihkua. Säilytät vaan esim. jotain litran tai puolen litran vesipulloa vessassa ja kaatelet vettä siitä tarvittaessa. Toimii hyvin!
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 09:57"]
Mä oon niin onnellinen kun mulla ei ole ollut kuukautisia 6 vuoteen, eli silloin mulle laitettiin hormonikierukka. Mulla oli vaikeat , runsaat ja kivuliat menkat. Olin ihan raivohulluna, tai sitten itkeskelin masentuneena niiden oireiden aikaan. Olen melko vakuuttunut näin jälkikäteen, että parikin suhdetta kaatui noiden pms- oireiden takia. Ehkä pari viikkoa kuukaudesta olin "normaalissa" mielentilassa.
[/quote] Sama täällä vuotojen osalta. Olen NIIIN superonnellinen omasta Mirenastani.
Pese alapääsi (tai kuivaa paperiin) vasta juuri ennen kuin laitat sisään uuden tamponin. Toimii.