Herranjumala!! Apua auttakaa!! Paino-ongelma!
OOn ihan totaallisen paniikissa, mulla on ollut koko päivän inhottavia mahakipuja ja maha on ollut turvonneempi kuin ikinä elämässäni (sellainen kipeä, turvonnut pallo). Kävin äsken vaa´alla ja paino näytti KUUSI KILOA ENEMMÄN KUIN AAMULLA!! 69,2-->75 kg. En ole IKINÄ painanut näin paljon, mulle ei ole IKINÄ käynyt näin, kävin sekä keittiön että vessan vaa alla, ei ole virhemittaus. Koko päivän on oksettanut ja ollut paha olo, mulla on ollut migreeni nyt kolme päivää ja olen syönyt lääkkeitä kuin karkkia (yöllä kaksi buranaa, aamulla kaksi ketoriinia+sumatriptan, aamupäivällä burana, iltapäivällä ketoriiniä, illalla nenäsuihke) koska mun on pakko käydä töissä. Voiks tää olla joku maksan poksahtaminen? Nyt on jotain vialla, jos täällä on lääkäreitä, sairaanhoitajia tms. Auttakaa mua, rukoilen. Oon ihan paniikissa
Kommentit (14)
Heti päivystykseen! Nyt! Voit jopa soittaa 112 jos sulla ei ole ketään viemässä sua. T.sairaanhoitaja
Soita 10023 terveyspalveluihin. Kysy sieltä.
Kerro mitä olet syönyt? Ei sulla ole mitään hätää rauhoitu :D
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 23:03"]Soita 10023 terveyspalveluihin. Kysy sieltä.
[/quote]
Osaavat myös neuvoa, mitä kannattaa tehdä. Voimakas vatsakipu kannattaa aina ottaa vakavasti.
ei Ole kokeilin kahdella eri!! Mihin mä lägen päivystykseen helsingissä?? Oon ihan yksin täällä en tunne ketään muutin vast omilleni. Koko ajan oksetus pahenee. En syöny tänään mitöän muuta kuin lautasellisen keittoa kun on niin paha olo
paljonko olet mättänyt tänään viljaa ja sokeria? = turvotus
Turhaan täältä nyt kyselet. Soitat terveysneuvontaan nyt: 10023. Jos jatkat täällä kyselyä, uskon todellakin sun olevan provo. Jos olet huolissasi, niinkuin viestisi antaa ymmärtää, soitat tohon numeroon ja kysyt. Piste.
Veikkaan että nesteitä kertynty, ei painoa sais edes punnita illlalla. Eikä oo ihme jos maha on kipeä kun on syönyt särkylääkkeitä tuollain. Vai minkä luulet muka olevan vikana?
Ainakin Marian sairaalaan voi mennä. Sinuna en aikailisi!
Soita sitten taksi ja pyydä viemään lähimpään sairaalan päivystykseen. Taksit tietää kyllä missä on. Toi kuullostaa akuutilta vatsalta. Vapaaseen vatsaonteloon voi kertyy nestettä esim haimatulehduksen takia. Äkkiä voi tulla paljon painoa ihan sillä että juot ja sillä tavalla korvaat nesteen mitä menetät sisällesi. Voi käydä nopeasti hengenvaaralliseksi. T. Sairaanhoitaja joka saa alapeukkuja.
mua pelottaa mennä nukkumaan, jos mulla on nyt joku oikeesti vikana. Pelkään et kuolen yön aikana. Tää ei oo vitsi. Mihin ees helsingissä vois lähtee jos tarviin jotain hoitoa?