Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Yliopisto-opiskelu on Suomessa ilmaista" - paskat on!

Vierailija
19.08.2014 |

Ylioppilaskunnan jäsenmaksu 92 euroa kuukaudessa. Se on kuulemma ihan pakko maksaa vaikka ei käyttäisikään heidän palveluitaan. Olen uusi opiskelija ja tämä todella yllätti, hirveä summa vielä :(

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkeää, että kehtaat valittaa tuollaisesta summasta. Yhdysvalloissa tai Kanadassa et saisi edes yhtä kurssikirjaa tuolla summalla.

Vierailija
22/57 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 18:50"][quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 18:35"]anteeks, tuohduksissani kirjoitin kuukaudessa! Mutta tosiaan olen nyt noin kuukauden ajan yrittänyt säästää tuota, vielä parisen viikkoa aikaa...

Ap

[/quote]

Itseasiassa taitaa fukseilla alkaa orientaatioviikolla jo viikkoa muita ennen. Oot auttamattomasti myöhässä!

[/quote]

Kyllä sen lukukausimaksun viimeinen maksupäivä on ihan sama niin fukseille kuin vanhemmillekin opiskelijoille

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 18:53"]

Miten jotakuta voi ihmetetyttää, että jollekulle n. 100 euroa on iso raha? Itse olin lukioaikani jo asunut yksin ja elänyt opintotuella, oppinut tulemaan vähällä toimeen. Töitä en ollut löytänyt pienellä paikkakunnalla. Tuo on noin 1/5 kuukauden tuloista eli ei mikään pieni summa.

Toiseksi, ylioppilaskunnan jäsenmaksulla ei ole mitään tekemistä matka-alennusten ym. kanssa. Ne saa vaikka opiskelisi lukiossa tai ammattikoulussa tai missä tahansa muussa pidempijaksoisessa koulutuksessa.

[/quote]