Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

VR - huonoa palvelua, myöhästelyjä...

Vierailija
17.06.2014 |

Montako kertaa sinä olet seissyt talviaikaan rautatieasemalla hytisemässä kylmästä, kun juna onkin pahasti myöhässä? Se on nimittäin Suomessa aika normaali imiö.

VR on tunnettu siitä, että valtion omistamana rautatiemonopolina se vihaa asiakkaitaan, huonontaa palveluaan, korottaa hintojaan, ostelee pohjolan talveen kelpaamattomia junia ja antaa juniensa myöhästellä jatkuvasti.

Kanadan valtion rautateillä (CNR, Canadian National Railway) oli aivan samanlaisia ongelmia 1990-luvun alussa, kunnes valtio päätti yksityistää rautatiet ja laittoi ne myyntiin.

Yksityistetty firma poisti ongelmat ja hakeutui Toronton pörssiin, ja nyt CNR toimii kuin unelma, asiakastyytyväisyys on huippuluokkaa ja yhtiön osakkeet nousevat pörssissä hitaasti ja varmasti koko ajan ylöspäin.

CNR:n kotisivut:
http://www.cn.ca/

Firman osakkeen kehitys, graafista voi katsoa vaikkapa viimeisten viiden vuoden kurssinousun:
http://www.reuters.com/finance/stocks/chart?symbol=CNR.TO

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori. Piti olla ILMIÖ eikä imiö. Typo. Ap.

Vierailija
2/23 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos perustan puolueen, jonka pääasiallinen tarkoitus on kaataa VR niin äänestättekö? Vaadin kilpailutusta Suomen rautateille! Keski-Euroopan mallin hinnat, niin varmasti asiakasmäärä moninkertaistuu ja ympäristökin kiittää.

Nyt tilanne on naurettava: esim. bussilla Helsinki-Turku, hinta jopa alle 10e, matka-aika alle kolme tuntia. Junalla Helsinki-Turku aikuiselle yli 35e, matka-aika pari tuntia VR:n myöhästelyillä. VR boikottiin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tänä vuonna joutunut kulkemaan VR:n liikenteellä useita kertoja. Junat myöhässä, ilmastointi ei toimi kesäpaahteella, ravintolavaunun kahvi ala-arvoista, tyly henkilökunta jne. Pahin oli, kun juna ei lähtenyt lainkaan jonkun vian vuoksi ja jouduin odottelemaan asemalla monta tuntia. Mitään hyvitystä en saanut.

Vierailija
4/23 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kypsyin muutama vuosi sitten lähijunien jatkuvaan myöhästelyyn, tungokseen, häiriköihin jne ja lopetin kokonaan junilla kulkemisen.

Tänä kesänä jouduin palaamaan junamatkailuun, Intercitylla ja ei-Helsingin seudun lähiliikenteessä ja olin todella positiivisesti yllättynyt. Aikataulut pitivät, junat olivat hyvässä kunnossa, ei mitään häiriöitä ja sain vielä edulliset liput kun varasin matkat hyvissä ajoin. Viereisen paikan komea nuorimies oli myös plussaa :) Vähän toista kuin Helsingin lähiliikenteessä.

Jatkossakin turvaudun kyllä VR:aan pitkillä matkoilla mutta lähijunan korvaan muilla keinoin.

Vierailija
5/23 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 12:48"]

Olen tänä vuonna joutunut kulkemaan VR:n liikenteellä useita kertoja. Junat myöhässä, ilmastointi ei toimi kesäpaahteella, ravintolavaunun kahvi ala-arvoista, tyly henkilökunta jne. Pahin oli, kun juna ei lähtenyt lainkaan jonkun vian vuoksi ja jouduin odottelemaan asemalla monta tuntia. Mitään hyvitystä en saanut.

[/quote]Tällaiseen kokemukseen minäkin olin varautunut. Ehkä mulla oli se kesän paras tsäkä matkustuksen suhteen.

# 5

Vierailija
6/23 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 12:43"]

Jos perustan puolueen, jonka pääasiallinen tarkoitus on kaataa VR niin äänestättekö? Vaadin kilpailutusta Suomen rautateille! Keski-Euroopan mallin hinnat, niin varmasti asiakasmäärä moninkertaistuu ja ympäristökin kiittää.

Nyt tilanne on naurettava: esim. bussilla Helsinki-Turku, hinta jopa alle 10e, matka-aika alle kolme tuntia. Junalla Helsinki-Turku aikuiselle yli 35e, matka-aika pari tuntia VR:n myöhästelyillä. VR boikottiin!

[/quote]

Onhan Suomessa jo nytkin yhden asian puolueita, kuten Vihreät, joiden pääasiallinen tehtävä on ajaa alas etiikkaa ja moraalia, ja Vasemmistoliitto, jonka pääasiallinen tehtävä on synnyttää anarkismia, joten miksei! Hyvin voisin äänestää, varsinkin, kun olet hyvällä asialla. Ap.

Vierailija
7/23 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahin on se kuumuus talvella, vaunussa tarkenee t-paidassa kun ulkona on -20c. Istumapaikkoja ei saa kun hyppää lähijunaan välipysäkiltä. Seison tästä syystä melkein kaikki matkat, silti maksan normaalin lipun hinnan. Mielummin juna kuin bussi. Matka lyhenee junalla puoleen. Eriasia Express bussit, niistä kannattaa maksaa.

Vierailija
8/23 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 12:48"]

[/quote]

Samanlaisia kokemuksia. Siksi ostin auton. Enkä koe siitä mitään syyllisyydentuntoa, että hylkäsin joukkoliikenteen. Jokainen autoilija on pois VR:n asiakaskunnasta. Ap.

Vierailija
9/23 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo yksityistetään vaan, kohta on rataverkko ihan paskana ja onnettomuudet lisääntyy, kun ei rahaa haluta siihen laittaa. .

Myös työntekijöiden kannalta pahin mahdollinen, nyt jo vr vetää ihan ahtaalle tekijät :(

Vierailija
10/23 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä tätä VR:n mollausta..itse olen lähes 4 vuotta kulkenut junalla lähes päivittäin, ja joo, tottakai on ollut niitä kertoja kun juna on ollut reilusti myöhässä syystä tai toisesta.. mutta ne ovat kahden käden sormilla laskettavissa olevia myöhästymisiä. En tiedä sitten, puhutaanko täällä enemmän lähiliikennejunista kuin kaukoliikennejunista. Itse voin sanoa, että kaukojunissa kuljen enimmäkseen, ja mun mielestä henkilökunta on tosi mukavaa! Tosi mukavia ja ystävällisiä konnareita on mun kohdalle sattunut. Lapsi aina oikein odottaa konnaria junamatkalla, kun tietää saavansa konnarilta vähän "extrahuomiota" ja lastenlipun. 

Vierailija
11/23 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä on VR. Ratkaisu on valtiollistamisen eli sosialisoinnin purkaminen eli yksityistäminen. Ei sosialismia!

Vierailija
12/23 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen nosto. ;)

Vierailija
13/23 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vr vaihteessa epäkohtelias poika töissä. Ei kuuntele, jankkaa vaan: mihin haluat? Keskeyttää. Eikö tosiaan asiakaspalvelulla ole mitään merkitystä tuossa firmassa? Monissa muissa valtion firmoissa osataan palvella vaikka ei edes tavoitella voittoa.

Vierailija
14/23 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilön joka kustantaa omat palvelunsa ei koskaan kannata toivoa "riittävää" laatua parempaa.

Toki muiden kustannuksella voi pyrkiä kohti täydellisyyttäkin.

Vierailija
15/23 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. VR:n tapauksessa ei kannata olettaa edes, että asiakaspalvelu olisi vittuilematonta. Ihanaa, että vielä löytyy suojatyöpaikkoja mitään osaamattomille käytöstavattomillekin.

Vierailija
16/23 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah jokapäivästä kaukojunissa. Hienoa työtä vr!

Vierailija
17/23 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän nykyään junaa sangen satunnaisesti, ehkä kerran-kahdesti kuussa. Joka ikinen kerta tuntuu olevan jotain ongelmaa! Viimeksi juna oli 10 minuuttia myöhässä, ei mitään selitystä tälle. Sitä edellisellä kerralla kasa vuoroja oli peruttu jonkun syyn takia. Aina jotain ihme säätöä. Ja lippuautomaatti on usein rikki.

Lähijunien ongelmat meinasivat maksaa miehelleni tämän työpaikan, kun kaksi vuotta sitten lentokenttäreitti meni jatkuvasti poikki jostain syystä. Milloin ajoivat matkustajat pois junasta Tikkurilassa, milloin taas olivat jumissa lentokentällä. Siinä sitten kisasivat keskenään takseista jne., ja pelkäsivät kukin työpaikkansa puolesta! Mieheni kyllästyi, ja osti auton. Siihen loppuivat matkustusongelmat. 

Vierailija
18/23 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että ottaa päähän. Vaihdoin työpaikkaa mielestäni kätevän matkan päähän: ratikalla ja paikallisjunalla reittioppaan mukaan 30 minuuttia. Pari kuukautta olen tätä ”kätevyyttä” kokenut ja päätynyt nyt työmatkaamaan autolla. Ratatyöt ja ties mitkä syyt viivästyttävät matkan teko, 5 min junan vuorovälit ovat nyt 20 min. Saan pahimmillaan tuplattua reittioppaan matka-ajan. Työnantaja tarjoaa parkkipaikan, onneksi.

Oman pikantin lisän junamatkaan tuovat maskittomat matkustajat - näitä ”sankareita” oli joka junassa lukuisia.

Vierailija
19/23 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vr ei ole edes muisto entisestä. Palvelutaso romahtanut, mutta lippujen hinnat pilvissä.

Myöhästymisiä, peruutuksia, siivoamattomia vaunuja. Vain liikemiehet ja lasketteluturistit näyttävät olevan tärkeitä, heille rakennetaan ainakin mielikuvia hyvästä palvelusta.

Vierailija
20/23 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt nimittelevät asiakkaitaan myös etunimillä yökyöpeleiksi! VR:n toiminta on aika erikoista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kaksi