Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kysy säilytyksestä ja tavaroiden karsimisesta. Organisoija vastaa hetken.

Vierailija
19.08.2014 |

Tarvitsetko apua tavaroiden raivaamiseen tai säilytysvinkkien keksimiseen? Kysy!

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minne kaikki suihkuhuoneen pullot? Niiden pitäisi olla helposti saatavilla koska kaikkia tarvitaan suihkussa, mutta lavuaarin reunalla on tungosta ja näyttää ankealta...

Vierailija
2/35 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs kengät? 6 henkisen perheen kengät aiheuttavat päänvaivaa. Minne ne pois näkyviltä mutta saataville? Kenkäkaapissa homehtuivat joten siitä luovuttiin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisitko ap vinkkejä siihen, miten pienen yksiön saisi pidettyä siistinä ja järjestyksessä. Muuttaessani tähän minulla oli vain vähän tavaraa, mutta ajan mittaan sitä on kertynyt. Kiitos!

Vierailija
4/35 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ja miten aloitan kun kaikkea on liikaa eivätkä tavarat mahdu minnekään? On kosmetiikkaa, vaatteita, kenkiä, leluja, astioita, Tupperwarea ihan kamalasti, koruja, huonekaluja, valokuvia, kirjoja, dvdeitä, cdeitä, pyyhkeitä, lakanoita, opiskeupapereita, koriste-esineitä ja matkamuistoja.

Kaikkea on likaa ja kaikki jotka meillä käyvät sanovat että onpa teillä tuota tavaraa. Asumme kerrostalossa 4h+k. Meillä on kaksi pientä lasta. Olen lukenut Kaaoksen kesyttäjää ja jotain nettivinkkejä, mutta mistä aloitan..?

Vierailija
5/35 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varmaan jonkintasoinen hoarder. Ihan huomaamatta asuntoni sekä autoni lattia ja pinnat täyttyvät sälästä, roskista, vaatteista... Hyvä kun mahtuu kulkemaan. Jotenkin tulee sokeaksi omalle kaaokselleen vaikka on jo vaikea mahtua itse sekaan ja hoitaa päivittäisiä asioita. Nautin siististä kodista ja sisustamisesta, mutta jotenkin en kykene pitämään sitä sellaisena. Siivousurakka kasvaa niin suureksi, että se tuntuu mahdottomalta, ja jotenkin sitä vaan sutkuttaa elämää eteenpäin tavarapinojen keskellä. Poikaystäväni on ainoa, jolle voin näyttää kotini todellisen tilanteen, ja hän sanoo että minulta puuttuu perus elämänhallintataitoja.

Miten saan elämäni raiteilleen? Mistä aloittaa kaamean himohamstraajakodin järjestysurakka ja miten tehdä pysyvä muutos? 

Vierailija
6/35 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi käytännöllisintä organisoida viiden hengen pyykkihuollon kun varsinaista kodinhoitohuonetta ei ole? Meillä ei myöskään ole kuivausrumpua.

Vierailija
7/35 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap ei vastaa? :(

Vierailija
8/35 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on varmaan lajittelemassa vastauksia kolmeen laatikkoon: vastattavat, poistettavat ja takavarastoon vielä vuodeksi säästettävät...

Vierailija
9/35 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tehdä kirjojen kanssa? Kirjat valtaavat kotimme!

Vierailija
10/35 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä teen sitten aikanaan vanhempieni tavaroille? Läjäpäin valokuvia, käsitöitä, tauluja, raanuja, mattoja, perittyjä (mutta rahallisesti arvottomia) esineitä. Karmeaa olisi heittää roskiin.

Vierailija
11/35 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP HALOOOOOO!

Vierailija
12/35 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeastiko olette noin uusavuttomia, ettette tiedä, mitä tavaramäärälläni tekisitte??

minä tartun jokaiseen tavaraan ja kysyn itseltäni: tarvitsenko tätä? Voinko elää ilman tätä? Jos suinkin  voin voin vastata että voin, niin joko lahjoitan kaverille, vien kierrätyskeskukseen tai roskiin. Siis mitään en jätä kotiin, mitä en oikeasti tarvitse.

kirjojen kohdalla kysyn itseltäni: luenko tätä koskaan uudestaan? Jos ei kiinnosta, niin roskiin.

tavaraa tulee aina vain lisää, lisää ja lisää... 

Terv eräs, joka on muuttanut 70 v äitiä pienempään asuntoon, asunnosta, jossa on myös kahden isoäidin perinnöt...huoh...

Vierailija
13/35 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 14:35"]

Ap on varmaan lajittelemassa vastauksia kolmeen laatikkoon: vastattavat, poistettavat ja takavarastoon vielä vuodeksi säästettävät...

[/quote]

:D

Minä olen menossa ensikuussa töihin ohjaajaksi säätiöön joka yksinkertaisesti sanottuna työllistää työttömiä, varsinkin nuoria ja pitkäaikaistyöttömiä. Olen miettinyt sitä, että kun tuo omakin varasto on ainavaan siivoamatta kun siinä on niin kova homma. Muuton aikaan miesväki kantoi tavaraa ja nakkeli ties mihin, vaikka olin sanonut että autotallista varastoon, varastoon ei sisältä huoneistosta tavaraa, eikä autotallista sisälle taloon, mutta nyt ne on vielä vuoden päästäkin sekaisin. Varasto on kattoa myöden täynnä, ja tavara on painavaakin, itse en edes fyysisesti jaksa sitä urakkaa...

Että mitä jos tilaisi tuolta säätiöltä pari riuskaa ihmistä auttamaan minua varaston siivoamisessa? Sieltä löytyisi kirppistavaraakin, voisin ne lahjoittaa säätiön pyörittämälle kirppikselle, ja talon taakse ulkovarastoon on kertynyt kaatopaikkatavaraa, eikä ole niitä tullut vietyä kun ei ole peräkärryä, säätiön ihmiset voisivat nekin kantaa peräkärryyn ja viedä pois, pientä korvausta vastaan. Säätiö tekee kaikenlaista tavaraa kierrätysmateriaaleista myyntiin, ja mun mielestä voisivat ihmisten varastoja ja pihoja siivotessaan saada hyviä materiaaleja. En tiedä voisiko tämä olla erillistä toimintaa kuin varsinaiset siivouspalvelut? Säätiöllä on myös siivoojia ja esim. vammaisia ja vanhuksia auttavia ihmisiä, sitten on myös ns. talkkarin hommia tekeviä, ja myös remontteja on tehty, eli kaikenlaista osaamista ja ammattitaitoa löytyy.

Tarvitseeko sitä välttämättä ammattijärjestelijää, jos on apulainen joka vaan vie kaiken ylimääräisen pois? Ja auttaa tavaran siirtelyssä tietenkin.

Vierailija
14/35 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tehdä vaatteille joita on käyttänyt kerran, eli eivät ole vielä niin likaisia, että menisivät pyykkiin eivätkä puhtaitakaan, että menisivät kaappiin.

Vierailija
15/35 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kirjojen määrän rajoittamiseen auttaa se, että minulla on tietty määrä hyllytilaa, ja kun kirjojen on mahduttava. Samaan tapaan kuin pieneksi jääneet lastenvaatteet, karsin myös "pieneksi jääneet kirjat" pois. Oikeastaan teen karsintaa kaiken aikaa, sillä kirjojakin kertyy kaiken aikaa lisää. Ja milloin oikeastaan ehdin niitä edes lukea, kun yleensä vain roikun netissä...nyt tapanani on, että joka päivä katson yhden romaanin hyllystä ja tutkailen, onko se kielellisesti tai teemaltaan niin kiinnostava, että se kannattaa säilyttää ja ehdinkö ja haluanko edes lukea sitä tämän elämän aikana. Jos en, niin miksi sitä säästelisin? 

Vierailija
16/35 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 14:37"]

Mitä tehdä kirjojen kanssa? Kirjat valtaavat kotimme!

[/quote]

En ole ap, mutta olisikohan näistä vinkeistä apua:

- Kannattaa ryhtyä käymään kirjahyllyjä järjestelmällisesti läpi. Huonokuntoiset ja repaleiset kirjat heitetään armotta paperinkeräykseen. Kannet voi laittaa kartonkikeräykseen.

- Hyväkuntoisia kirjoja voi lahjoittaa kirjastoon. Monet kirjastot ottavat mielellään vastaan kovakantisia uutuuskirjoja ja bestsellereitä, maailmankirjallisuuden klassikoita sekä kotimaisia ikisuosikkeja (Hietamies, Päätalo).

- Hyväkuntoisen kirjan voi mielestäni antaa myös lahjaksi tuttavalle tai sukulaiselle, mikäli siinä ei ole merkintöjä ja mikäli kyseinen kirja sopii lahjansaajan persoonaan.

- Valittujen Palojen romaanilyhennelmiä kirjastot eivät ota vastaan eivätkä ne mene kirpputorillakaan kaupaksi, joten roskiin vaan.

Vierailija
17/35 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaikelle tavaralle tietty pinta-ala minne niiden pitää mahtua, ja jos eivät mahdu, pitää karsia huonoimmasta päästä pois. Puolikäyttöisiä vaatteita voi olla käytössä vain muutama pari kerrallaan, niille on oma elfa-kori vaatehuoneessa. Jos kerran käytetty henkarilla säilytettävä vaate ei haise hielle ikä siinä ole näkyvää likaa, se voi hyvin riippua henkarilla puhtaiden joukossa - minulla on vain muutama tällainen lempivaate kerrallaan, joten muistan aika hyvin, mitkä ovat tällaisia kerran-kaksi käytettyjä ja käyttökelposia vaatteita. Jos tiedän, etten käytä jotain vaatetta pitkään aikaan toistamiseen, sen voi pestä tarvittaessa yhden käyttökerran jälkeenkin. 

Vierailija
18/35 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko te epäorganisoimattomat samoja ihmisiä, jotka valittavat, että kaikki illat menee kotitöihin? SeKÄÄN kun ei ole normaalia...

Vierailija
19/35 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suihkuhuoneen pesuainepullot voi laittaa koriin tai vatiin, ja säilyttää siinä minne ne mahtuvat. Pulloja on helppo siirrellä ja korille/pesuvadille voi olla kotona tarvittaessa kodissa muutakin satunnaista käyttöä. (En ole siis ap, vaan ihan kotiäiti)

Vierailija
20/35 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valittujen Palojen kirjoja otetaan mielellään vastaan sairaalaan potilaiden luettavaksi.