Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

opiskelijat, kuinka paljon teette töitä opiskeluiden ohella?

Vierailija
19.08.2014 |

Montako tuntia viikossa/kuukaudessa ja onko tunnit arki-iltoina vai viikonloppuna?

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nolla. Meillä on lapsi joten haluan olla hänen kanssaan vapaa-ajalla.

Vierailija
2/44 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen onnellisessa asemassa, sillä teen oman alani töitä opintojen ohessa :) Teen 50% työaikaa, eli 72,5 tuntia kuussa. Ainoa ongelma tässä on se, että tunnit pitää tehdä toimistotyöaikoina eli klo 7 ja 17 välillä arkisin. Joskus saa laskea tarkkaan että ehtii olla tarpeeksi töissä eikä missaa pakollisia luentoja. Kyllä tämän kanssa pärjää, kunhan suunnittelee ajankäytön etukäteen :) tämän lisäksi teen satunnaisia promootiokeikkoja viikonloppuisin, noin kerran kuussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimin valmentajana lajissa jossa itse "junnuna" kilpailun sm ja em tasolla. 9h/vko, 10e/h :) Tää nostaa elämäntasoa just sopivasti, saan Kelalta hyvin tukia niin niiden lisäksi.

Vierailija
4/44 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

nolla, oon lukion tokalla. En ymmärrä miten lukiolaiset saa töitä, ykkösluokkalaisten ikäisiä harvemmin otetaan nuoruutensa takia, kakkosvuosi ainakin itsellä täynnä työtä, en töitä ehtisi tehdä, kolmosvuosi panostetaankin sitten täysin kirjoituksiin.. ehkä jotain sunnuntaishiftejä voisin tehdä, tosin en tiedä paikkaa missä voisi vaan sunnuntain vuorot ottaa:D

Vierailija
5/44 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekana opiskeluvuonna en yhtään.

tokana vuonna mulla oli sopimus 10-20 tuntia viikossa, ja yleensä se sit nousi kahteenkymmeneen ja seuraavana vuonna lähemmäs kolmeakymmentä (sopimusta ei uusittu, kun tuntilaskutus toimi). Neljäntenä vuonna olin kokopäivätöissä mutta gradunteko kuului työhöni. Viidentenä vuonna olin ulkomailla vaihdossa, joten en ollut töissä. Kuudentena vuonna, kun tein sivuaineen syventävät ja toisen gradun, olin raskaana, joten tietenkään kukaan ei palkannut minua. 

En tietenkään noilla tuloilla saanut mitään opintotukea. Tulin ihan hienosti toimeen. Ja kun ottaa huomioon, että tein siis kahden aineen syventävät, ja olin vuodedn vaihdossa, opinnot ei viivästyneetkään. Normaalisti ei tietty tarvi kaksia syventäviä, mutta mulla oli vähän erilainen urasuunnitelma, johon se oli oleellista.

Mutta tämä toimii ja kannattaa vain ja ainoastaan, jos työsi ovat omalta alalta ja riittävän hyvässä asemassa. Kassahommat ei noilla spekseillä kannata. Käytä sillon aikasi Valmistuaksesi nopeammin. Jonkun verran pitää olla sosiaalista elämää, että verkostoituu, mutta sen voi hoitaa halvalla vesilinjallakin.

Vierailija
6/44 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 07:57"]nolla, oon lukion tokalla. En ymmärrä miten lukiolaiset saa töitä, ykkösluokkalaisten ikäisiä harvemmin otetaan nuoruutensa takia, kakkosvuosi ainakin itsellä täynnä työtä, en töitä ehtisi tehdä, kolmosvuosi panostetaankin sitten täysin kirjoituksiin.. ehkä jotain sunnuntaishiftejä voisin tehdä, tosin en tiedä paikkaa missä voisi vaan sunnuntain vuorot ottaa:D

[/quote]

tarkoitin siis kakkosvuoden koulunkäynnissä olevan tarpeeksi hommia, en oikeita töitä kerkeäisi tehdä..

Vierailija
7/44 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisesta vuodesta alkaen tein kaupassa pari vuoroa arki-iltaisin, ehkä keskimäärin 12 tuntia viikossa ja lisäksi yksi lauantai kuussa, jolloin töitä oli 10 tuntia päivässä. Tätä pari vuotta, kunnes vaihdoin kaupunkia ja aloin tehdä kaupan keikkaa StaffPointin kautta vaihtelevasti, keskimäärin taas pari vuoroa viikossa ja tottakai sunnuntait olivat kuumaa kamaa :) viidentenä vuonna pääsin oman oppiaineen projektiin harjoittelijaksi, sitä tein puoli vuotta 20 h/vko liukuvalla työajalla. Jälkikäteen kun laskee niin tosi paljon tuli tienattua, mutta mitään ei kyllä säästöön jäänyt. Jälkiviisautta taas...

Vierailija
8/44 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tytär teki 2 työtä opiskeluaikana; töiden jälkeen oli vakuutusyhtiössä puhelinmyynnissä n 2-3h /päivä ja lisäksi viikonloppuna n 8h kahvilassa. Jossain vaiheessa opiskelua oli vain 3 pv viikossa jolloin oli helpompi mennä osa-aikaiseksi ihan toimistotöihin. Suoritti silti kandivaiheen 2,5 vuodessa (siitä 6kk ulkomailla) ja tekee nyt maisteriopintoja.

Vierailija
9/44 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 08:10"]

Mun tytär teki 2 työtä opiskeluaikana; töiden jälkeen oli vakuutusyhtiössä puhelinmyynnissä n 2-3h /päivä ja lisäksi viikonloppuna n 8h kahvilassa. Jossain vaiheessa opiskelua oli vain 3 pv viikossa jolloin oli helpompi mennä osa-aikaiseksi ihan toimistotöihin. Suoritti silti kandivaiheen 2,5 vuodessa (siitä 6kk ulkomailla) ja tekee nyt maisteriopintoja.

[/quote]

Jatkan vielä kun täällä oli lukiolaisiakin: em tyttö oli 15v:nä lapsenlikkana koulun jälkeen, iltaisin ja viikonloppuisin, viimeiset pari vuotta kahviloissa vastaavana. Sisaruksensa aloittivat pullopoikina ja -tyttöinä Prismassa  

Vierailija
10/44 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 07:52"]Nolla. Meillä on lapsi joten haluan olla hänen kanssaan vapaa-ajalla.

[/quote]

Olisinko saanut yläpeukkuja jos olisin kertonut työskenteleväni reippahasti samalla kun lapsi asuu päiväkodissa ja viikonloppuisin näkisimme vain iltaisin? :D

Vierailija
11/44 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupan kassalla töissä, n. 10-20h viikossa, vaihtelevasti. Iltavuoroja ja lauantaita, palkka ~11€/h. Tällähetkellä vielä työharjoittelussa loppuvuoden ni aiai nannaa ku joutuu painaa 8h päivii sielä ja vielä kassallakin. Ikää 22.

Vierailija
12/44 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikilla ole mahdollisuutta tehdä töitä opintojen ohessa. Esim itsellä pitkäaikainen masennus, onneksi vain keskivaikea. Kaikki energia menew kouluun, terapiaan ja terveyden ylläpitoon.

Ei jaksa yhtään kuunnella näitä proud mamoja: "meijän esteri teki 20h/vko koko ajan ja valmistu 4v tohtoriksi!!!" Ensinnäki, noilla tuloilla ei saa edes tukia :)

Vierailija
13/44 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen yliopistossa opiskellessani 10h/vko, kaksi viiden tunnin iltavuoroa arki-iltoina. Kesäisin sitten täysipäiväisesti töitä.

Vierailija
14/44 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi lukiolaiset kutsuvat itseään opiskelijoiksi?? ei ole sama asia kuin opiskelija amkissa tai yliopistossa.

Itse olen yliopiston ohella n. 15 tuntia viikossa vaatekaupassa iltaa/viikonloppua.

Vierailija
15/44 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukakohan ottaisi 16-vuotiaan tytön, jolla diagnooseina syvä masennus psykoottisin piirtein, paha paniikkihäiriö ja skitsofreniaa yritetään vielä iskeä päälle, töihin? Minne ja millä palkalla?

Anyone?

(Olen aika toivoton tapaus :'D )

Vierailija
16/44 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

24 tuntia viikossa.

Vierailija
17/44 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 08:40"]

Kukakohan ottaisi 16-vuotiaan tytön, jolla diagnooseina syvä masennus psykoottisin piirtein, paha paniikkihäiriö ja skitsofreniaa yritetään vielä iskeä päälle, töihin? Minne ja millä palkalla?

Anyone?

(Olen aika toivoton tapaus :'D )

[/quote]

Eihän sinun tarvitse noita asioita työnantajalle kertoa? Tärkeintä on että tunnistaisit itse mikä / millainen työ sinulle sopii tässä elämäntilanteessa, ja haet sitten sitä.

Vierailija
18/44 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekana vuonna 20h/vko, toisena 15h/vko. Tällä hetkellä työtä vailla.

Vierailija
19/44 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En opiskele enää, mutta amk:ssa tein 0-48h / viikko riippuen vuoroista ja opinnoista. Lapsiakin oli jo silloin siunaantunut. Paljon kuitenkin, opintotukea en paljoa nostanut ja lapset olivat paljon isänsä kanssa. Valmistuin ajallaan.

Vierailija
20/44 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein haitarilla 10-20h, useimmiten siinä viidentoista kieppeillä olivat viikkotunnit. Siivoustyö oli siitä kätevä opintojen ohelle, että uusia keikkoja sai helposti niille päiville, kun oli koulusta lomaa tai muuten vain vapaata. Kesälomalla tunnit olivat 20-37h.