Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä verran teidän 3,5v puhuu?

Vierailija
18.08.2014 |

Lauseita? Kuinka vaikeita? Osaako esim. kertoa mitä on tehnyt päivällä?

Puuttuuko kirjaimia?

Kiitos jos jaksat vastata <3

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojanpoikani täytti 2 vuotta viime huhtikuussa. Kysyy esim. "Mikä mummulla on hätänä"? "Minä tulen sitten torstaina päivänä". "Se on väkevää". "Panssarivaunu". :)

Vierailija
22/26 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan selvästi puhuu meidän 3,5v. pitkiä lauseita. Ei puutu kirjaimia ja taivuttaa pääosin virheettömästi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhua pulputtaa ainakin kotona aamusta iltaan. Keskustelee, kertoo omia juttujaan, selostaa asioita välillä turhankin perusteellisesti, kyselee kaikenlaista, ilmaisee tarpeita, laulelee, loruttelee, pulisee yksin leikkiessään "vuorosanoja" nukeilleen. Sanoo r:n kurkku-r:nä, muut äänteet virheettömästi. U:n ja y:n erottaminen tullut vähän aikaa sitten. Oppi nopeasti puhumaan lauseita alle 2 v, kiinnostunut kielestä, osaa lukea ja kirjoittaa sanoja. Tyttö 3 v 9 kk.

Vierailija
24/26 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttäreni 2v5kk sanoin minulle tänään mm. "laita minulle ensin ruoka lautaselle jäähtymään, sitten vasta anna vauvalle tissistä maitoa". 

Vierailija
25/26 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuu paljon ja selvästi, kaikki kirjaimet. Kaksikielinen, suomi vahvempi kun Suomessa asutaan. On ikäisiään edellä kielellisesti päiväkodin mukaan. Ja kyllä minunkin mielestäni kun vertaa muihin samanikäisiin. Alkoi puhua kuitenkin melko myöhään, 1,5-vuotiaana vasta laittoi kahta sanaa yhteen. Sitten oppikin nopeasti. Toinen kieli tulee n. vuoden perässä.

Vierailija
26/26 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 3,5 v puhuu kyllä paljon ja pitkiä lauseita jne, mutta puhe hieman epäselvää. Kaikkia kirjaimia ei osaa lausua jne. Tuntemattomat eivät aina selvää. Neuvolassa sanottiin että puhe aivan normaalia. Itse olin "huolissani" :)