Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sydänvika vai keuhkoahtauma?

Vierailija
18.08.2014 |

Astma vai henkisiä oireita taas?

Eli aloitin tässä vajaa 2-3 kk sitte fyysisesti raskaat työt ja jonku ajan töissä olemisen jälkeen rupesi tulemaan outoja "kohtauksia"?

Esim yht.äkkinen sydämen esim muljahdus tai liikalyönti ja sitä kesti useamman minuutin. Olen univajeen vuoksi muutenkin kovin "puolivalmiudessa" aina töissäkin joten mahdollista että joku rasituskin voi olla, mutta se että onko kyse nyt vakavemmasta.

Selkä on paskana ja henkeä ahdistaa toisinaan. Nyt edelliset 2 viikkoa melkein joka päivä, MYÖS nukkumaan mennessä. Huimauksia esiintyy myös esim hengenahdistusten yhteydessä.

Tämä on ihan kamalaa olen muutenkin kova panikoimaan niin nämä oireet pahenevat aina niitä pelkäessä. Osaako kukaan sanoa että onko tämä vakavaakin?? :(

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 21:31"][quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 21:00"]

Muljahdus kuulostaa tosiaan lisälyönniltä. Mites tuo hengenahdistus ja huimaus; pisteleekö tai puuduttaako sormia, huulia, suunympärystää tms.?

[/quote]

Vastaatko tähän vielä jos mielipiteitä kaipaat?

t.ensihoitaja

[/quote]

Ei niinkään huulia yms mutta pari kertaa on ollut niin että toista puolta leukaa "puuduttaa" ja välillä päätä tai koko kehoa. Hankala kuvailla ku ei tuota pistelyä kovin usein tule.

Ap

Vierailija
42/42 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta se tupakointi niin voin luvata, että hengenahdistusoireet alkaa helpottamaan jo muutamassa savuttomassa päivässä.. Voi olla, että muutamassa savuttomassa viikossa häipyy kokonaan.

Se skeida tukkii keuhkot ja laittaa kylkivälilihakset samantien kramppiin. Sen jälkeen menee koko yläkroppa jumiin ja sitä jumia voi vain hetkellisesti hieman helpottaa polttamalla. Mutta ne lihakset lähtevät jokatapauksessa kiristymään ja hankaloittamaan hengittämistä, samalla kun keuhkojen hapenottokyky kärsii ja ne tukkeutuvat siitä kaikesta skeidasta mitä tupakka pitää sisällään.

Jos on tuollaisia oireita niin pitäisi ymmärtää lopettaa samantien polttaminen.

Kyllä siihen pystyy kuka tahansa, ei se ole mitenkään mahdotonta kun ostaa esim. nikotiinipurkkaa, että saa pahimmat vieroitusoireet selätettyä.

Tupakoinnin lopettaminen helpottaisi varmasti hengenahdistusta jo muutamassa päivässä.

Ja aloittamalla uudestaan polttamisen, hengenahdistuksen sen saa varmasti takaisin.

Itse olen monta kertaa retkahtanut polttamaan ja aina kestää monta päivää että pääsee hengenahdistuksesta ja vieroitusoireista eroon.

Kyllä tupakointi kannattaa lopettaa samantien, ei ole mitään järkevää syytä pitkittää omaa kärsimystä ja laittaa keuhkoja kramppiin sen skeidan avulla.

Aina kun olen retkahtanut polttamaan niin rintakehä ja yläkroppa, sekä niska on krampissa koko seuraavan viikon,

Yksi v*ttumaisin asioista mitä mun elämässä on tapahtunut on varmaan se, että olen kehittänyt nikotiiniriippuvuuden jonka kanssa saa taistella varmaan koko loppuelämän

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla