Pirkanmaa siirtyy koronan leviämisvaiheeseen – 80 prosenttia sairaalapotilaista rokottamattomia
Miten voidaan enää perustella sitä, että henkilö joka jättää rokotteen tarkoituksellisesti ottamatta voi hakeutua sairaalaan hoidettavaksi verorahoilla?
Kommentit (115)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rokotekattavuus on niin alhaista, että tuosta tuskin voi tehdä mitään johtopäätöksiä
70 % ei ole kovin alhainen
Mutta 35 on.
Vierailija kirjoitti:
Liian iso luku on vielä rokotetuille. Jo se olisi 50 -50, niin silloin sillä ei ole mitään väliä olisiko rokotettu vai ei, ja nyt on vielä 20 %. Kyllä tuon pitäisi alle 5 % mennä.
Arvaan, että se rokotetut ovat riskiryhmäläisiä, jotka vaativat sairaanhoitoa tai ovat perussairauden takia sairaalan valvonnassa.
Vierailija kirjoitti:
Rokotekattavuus on niin alhaista, että tuosta tuskin voi tehdä mitään johtopäätöksiä
Täh? Miten rokotekattavuus tähän vaikuttaa?
Vierailija kirjoitti:
Sairaalahoidossa, leikkauksissa ja työkyvyttöminä on monisatakertaisesti huonojen elämäntapojen vuoksi, mitä rokottamattomat kuormittavat vaativat hoitoa. Jos avaajan aloitusta noudatettaisiin, myös heiltä tulisi evätä terveydenhoito.
Eivät ne ns. terveelliset elämäntavatkaan mitään terveyttä takaa. Syövät ja taudit eivät katso keheenkä iskeä. Ns. terveelliset elämäntavat voivat sairastuttaa vielä pahemmin kun siihen liittyy psyykkinen kuormitus, sairauden ja kuoleman pelkoa. Liian pitkään elävä on kammotus omaisille kun ei se kuole ollenkaan ja tulee veronmaksajille paljon kalliimmaksi kuin epäterveellisesti elävä aikaisemmin kuoleva. Juopolta ja tupakoitsijolta menee rahat veroina takaisin valtiolle kun taas joltain joka ei näitä käytä niin menee perinnöt lorveille perinnöllisille. Niitä ei ikinä kiinnosta mennä töihin kun saa tietää että tulossa on jotain joltain nuukasti elävältä lähiomaiselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä maassa sä olet? Et Suomessa ainakaan. Suomen rokotekattavuus on 35%
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rokotekattavuus on 35 % tällä hetkellä. Tarkoittaa kahta rokotetta.
Yksikin antaa suojaa juurikin vakavalta muodolta.
Ei tunnu antavan, jos ovat sairaalassa.
Alkuperäiseen antoi ”jopa” 50%, deltaan semmoset 25%. Suomi mokasi kyllä pahasti tän ekan annoksen suojan ylistämisessä ja kertoessaan ekan annoksen saaneita olevan eniten maailmassa. 😅 En ihmettele, että porukka luulee ekan nyt riittävän ja suojaavan ja Suomen olevan niin hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kesä–heinäkuun aikana Pirkanmaalla sairaalahoitoon joutuneista 51 prosenttia oli 20–39-vuotiaita.
Eli 49% yli 40-vuotiaita=rokotettuja.
Voi kuule, Pirkanmaalla ei ole ikäryhmää 40-45-vuotiaat rokotettu lähellekään loppuun.
Minä en tarvitse rokotepassia mutta kannatan sitä. Nämä vastuuttomat rokottamattomat pysyköön kotona. Ei helvetti että ei päästä koskaan normaaliin näiden idealistien takia jotka pelkäävät rokotetta mutta eivät pelkää ilman maskia hillua turvavälistä ja muustakaan poukkoilla tapahtumissa.
Mitäs sitten kun tulee nämä uudet muunnokset joihin ei vanhat rokotteet tehoakkaan? Mitä sitten tehdään?
Vierailija kirjoitti:
Minä en tarvitse rokotepassia mutta kannatan sitä. Nämä vastuuttomat rokottamattomat pysyköön kotona. Ei helvetti että ei päästä koskaan normaaliin näiden idealistien takia jotka pelkäävät rokotetta mutta eivät pelkää ilman maskia hillua turvavälistä ja muustakaan poukkoilla tapahtumissa.
Älä yleistä. En aio ottaa tokotetta, mutta käytän maskia, huolehdin käsihygieniasta sekä pidän turvavälit. En käy missään turhissa yleisötapahtumissa, töissä ja kaupassa on pakko käydä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Typerä aloitus. Myös rokotettuja on sairaalahoidossa, mutta nyt sairastavat lapset ja nuoret. Kun palvelutaloissa tartunnat syksyllä leviävät, on sairaaloissa myös rokotettuja riskiryhmäläisiä
HUS:issa vastaavat lukemat, 75 % täysin rokottamattomia ja lopuista suurin osa niitä joilla ei vielä toista piikkiä.
Eli mikä typerä?
Väärää tietoa, HS:n mukaan 75% täysin rokottamattomia, 12,5% yhden rokotteen saaneita ja 12,5% kahden rokotteen saaneita. Ei suinkaan noin mitä sanoit. Toisaalta tuollaisten prosenttilukujen antaminen kuulostaa mielestäni tarkoitushakuiselta pelottelulta (jälleen kerran), jos sairaalassa on HUSin alueella ehkä kaksikymmentä potilasta tällä hetkellä. Kuulostaisi vähemmän pelottavalta, jos sanottaisiin, että rokottamattomia on sairaalassa 15, rokotettuja 5. Mutta eheeei, se ei herättäisi ihmisissä paniikkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä yleistä. En aio ottaa tokotetta, mutta käytän maskia, huolehdin käsihygieniasta sekä pidän turvavälit. En käy missään turhissa yleisötapahtumissa, töissä ja kaupassa on pakko käydä.
Kukaan työ kaveri ei hyväksy että käyt töissä ilman rokotetta. Missä ihmeen töissä oikein käyt. Puolisoni meinasi ensin ettei ota rokotetta mutta koko työyhteisö painosti hänet rokotteen ottamaan. Onneksi, sillä kun minun painostus ei tehonnut. Osalle työmaille ei edes pääse ilman rokotetta.
Maskit, turvavälit ja käsijutut eivät sitä tautia estä jos niin kuvittelet. Maskit estävät vain omien pärskeiden lentämistä mutta jos hengität saastunutta ilmaa niin sillä maskilla ei ole mitään merkitystä. Se voi päin vastoin edesauttaa niitä tauteja tuppaamaan siihen turvan päälle.
Pandemrixillä ehdittiin rokottaa liki vuosi ennen kuin selvisi yhteys narkolepsiaan ja rokote vedettiin markkinoilta. Koronarokotetta on annettu paljon lyhyemmän ajan. Itse yritän näiden kokeellisten rokotteiden kohdalla venyttää rokotteen ottamista niin pitkään kuin mahdollista. Tutkimukset valmistuvat vasta joulukuussa 2023 mikä kauhistuttaa.. Itse en uskalla ottaa kantaa kannattaako kokeellinen rokote ottaa joka ei ole käynyt läpi normaaleja tutkimuksia. En myöskään sano ettei kannata vaan myönnän etten tiedä. Sairaalahoitoa vaatii edelleen harvat ja hekin yleensä riskiryhmäläisiä, esim. vakavasti ylipainoisia.
Vierailija kirjoitti:
Tuo sairaalassaolo voi olla osin turhaa, sinkkuopiskelijoita vain pelottaa sairastaa kotona ja henkeäkin tuntuu ahdistavan niin hakeudutaan sairaalaan. Tehollahan ei ole juuri ketään enää.
Jep, naapurikin soittanut kaksi kertaa ambulanssin kun on kuumetta/jotain hengen ahdistusta. Ovat +20 ikäisiä. Pelkäävät olla kotona niin menevät sairaalaan varmuuden vuoksi.
Sairaalassa olevat eivät myöskään ole kovin huonossa kunnossa koska jaksavat roikkua somessa 24/7.
"Delta-variantin aiheuttamassa koronassa olo voi olla jotenkin kaikkiaan kummallinen ja outo. Oireet voivat viitata lähinnä tavalliseen flunssaan." - IL
Do dii. Vähä oudo olo.
756
Vierailija kirjoitti:
Pandemrixillä ehdittiin rokottaa liki vuosi ennen kuin selvisi yhteys narkolepsiaan ja rokote vedettiin markkinoilta. Koronarokotetta on annettu paljon lyhyemmän ajan. Itse yritän näiden kokeellisten rokotteiden kohdalla venyttää rokotteen ottamista niin pitkään kuin mahdollista. Tutkimukset valmistuvat vasta joulukuussa 2023 mikä kauhistuttaa.. Itse en uskalla ottaa kantaa kannattaako kokeellinen rokote ottaa joka ei ole käynyt läpi normaaleja tutkimuksia. En myöskään sano ettei kannata vaan myönnän etten tiedä. Sairaalahoitoa vaatii edelleen harvat ja hekin yleensä riskiryhmäläisiä, esim. vakavasti ylipainoisia.
Sikaflunssa ja influenssa rokotteita en ole ottanut kun niiden takia ei koko yhteiskunta mennyt kiinni. Ihan hyödyttömiä ne rokotteet kokenut. Minä olen olen korona rokotteet AZ:n ja P: n ottanut coctailina ja olen sairaalloisen ylipainoisena riskiryhmässä. Kokemuksesta sanon että kannattaa ottaa ne rokotteet ja vain siten päästään tästä taudista joskus normaaliin. Tämä on erilainen tauti kuin edelliset flunssat eikä niihin kannata verrata tätä ollenkaan. Jollain hyvin harvalla on sellainen joku ihme elimistö viallinen joka ei mitään siedä tai reagoi oudosti ja sitten kaikki rokotevastaiset pelkäävät että juuri itsellä on sellainen. Luulosairaus voi olla suurimmalla osalla ja kaikki oireet johtuvat ihan jostain muusta kuin rokotteesta. Ne ovat voineet ottaa jotain lääkkeitä. Minä en ihan heti tältä istumalta usko että rokotteesta mitään tulisi. Minä lähdin juhlimaan rokotteen jälkeen ja seuraavana aamuna ei ollut muuta kuin lievä krapula väsymys.
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä aloittajan kanssa. Mutta arvoaan, että tähänkin keskusteluun tulevat kohta värjäämään "faktojaan" Pietarin trollitalon maksetut miehet, jotka saavat rahapalkkion joka ruikkauksestaan.
Sinun kannattaisi kiiruhtaa päivystykseen. Vainoharhaisuutesi on maksimissaan.
Tyhmyyttä tietysti osoittaa kysmys siitä, ettette ymmärrä, miksi ehdottomasti sen tartunnan saaneen tulee hakeutua hoidettavaksi sairaalaan. Pienen pieni on älykkyysosamääränne. Oikein kauhistuttaa, että tämmöisiä typeriä edes kysellään.
Se on yhteiskunnan etu, että hakeutuvat sinne sairaalaan eivätkä ole vapaina levittelemässä tautia muihin.
Inhimillisyydestä teidän kanssanne ei kannata edes puhua, koska ihmisyytenne on kateissa.
Ja kyllä, kirjoitan tämän kaiken rokotettuna henkilönä. Ja kyllä, kehotan kaikkia menemään rokotettaviksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan työ kaveri ei hyväksy että käyt töissä ilman rokotetta. Missä ihmeen töissä oikein käyt. Puolisoni meinasi ensin ettei ota rokotetta mutta koko työyhteisö painosti hänet rokotteen ottamaan. Onneksi, sillä kun minun painostus ei tehonnut. Osalle työmaille ei edes pääse ilman rokotetta.
Maskit, turvavälit ja käsijutut eivät sitä tautia estä jos niin kuvittelet. Maskit estävät vain omien pärskeiden lentämistä mutta jos hengität saastunutta ilmaa niin sillä maskilla ei ole mitään merkitystä. Se voi päin vastoin edesauttaa niitä tauteja tuppaamaan siihen turvan päälle.
Mistä työkaverit tietävät oletko rokotteen ottanut vai et? Ei siitä tarvitse puhua. Yksityisasia. Ja jos joku kysyy suoraan niin ärsytyksen hälventämiseksi voit valehdella. Ei tarvitse kestää kenenkään painostusta. Rokotteen otto on yksityisasia.
Mutta eihän koronasta päästä eroon. Kaikki sen tulevat sairastamaan jossain vaiheessa elleivät ota pari kolme rokotetta vuodessa elämänsä loppuun asti. Ymmärrän että riskiryhmillä on riskit niin suuret että rokote kannattaa ottaa, mutta miksi nuorten jotka voisivat sairastaa sen lievänä. Sairaalat eivät todella ole kuormittuneita koronapotilaista. Influenssakin on vienyt sairastuneita sairaalahoitoon. Suurin osa sairastaa koronan lievänä ja delta on vielä edeltäjiäänkin lievempi. Ja saati vielä lapset, lasten tehtävä ei ole suojella meitä aikuisia tartunnoilta. Meidän on suojeltava lapsia kokeellisilta rokotteilta.
Sairaalahoidossa, leikkauksissa ja työkyvyttöminä on monisatakertaisesti huonojen elämäntapojen vuoksi, mitä rokottamattomat kuormittavat vaativat hoitoa. Jos avaajan aloitusta noudatettaisiin, myös heiltä tulisi evätä terveydenhoito.