Koronapositiiviset marjanpoimijat
Pidän aika erikoisena, että kun rokotetta halutaan lobata kansalaisille, niin silloin deltavariantti leviää kuulemma kuin kulovalkea eikä kirurginmaskikaan suojaa - mutta sitten toisaalta on ihan ok, että 44 koronapositiivista marjanpoimijaa jatkavat töitään viruksen ollessa parhaimmillaan päällä. Se ei kuulemma edusta minkäänlaista tartuntariskiä.
Osaako joku viisaampi kertoa, miten EI ole tartuntariski että koronapositiivinen henkilö köhii 8 h työpäivän ajan tuoreisiin mansikoihin? Ihan vilpittömästi kysyn.
Taitaa jäädä loppukesältä marjat ostamatta.
Kommentit (26)
Koronaviruksen tartuttavuus ja vaarallisuus on laskettavissa suoraan sen perusteella, kuinka paljon rahaa kulloinkin on uhattuna. Kun kansalaisia yritetään vakuuttaa ottamaan rokote, jotta euro pääsisi jälleen vapaasti kiertämään, on tartuttavuus huipussaan. Kun maahan halutaan lennättää halpatyövoimaa pitämään palkat sopivan matalina, laskee tartuttavuusluku tilapäisesti lähelle nollaa.
Minä kiinnitin huomiota myös siihen, kuinka jatkuvasti hoetaan että kyseessä on arvaamaton tauti jonka kanssa ei kannata ottaa riskejä, mutta nyt kuitenkin voidaan täydellä varmuudella sanoa, että riskiä ei ole.
Hieman erikoista myös minusta.
Mansikka-aika meni jo, metsämarjoja kerätään nyt.
Miten ne ovat tänne edes päässeet?
Vierailija kirjoitti:
Miten ne ovat tänne edes päässeet?
Samaa mietin. Halpatyövoimalla oma ohituskaista?
Minä olen ennenkin miettinyt noita marjanpoimijoita, käsittääkseni paljain käsin kuitenkin poimivat eikä esim mansikoita nyt voi mitenkään puhdistaa.. Vähän ällöttävä ajatus pandemia-ajan ulkopuolellakin… haluaisin kyllä minäkin tietää että miten ei muka ole tartuntariskiä??
Pitkä päivä metsässä, ei vessaa, ei peseytymismahdollisuuksia. Kaupan päälle koronat. Varmasti on oikein hyvät ja puhtaat marjat. Ei kiitos minulle.
Ainut miten tuon järkeilisin olisi, jos poimivat vain ja ainoastaan teollisuuteen esim. Hilloihin, jolloin ne keitetään etc.
Muuten todella erikoista. Joku viitseliäs voisi vaatia tuohon vastauksia.
En ole kuullut yhdestäkään koronatapauksesta, joka olisi tarttunut jotain elintarviketta syömällä. Eihän niitä mustikoita hengityselimiin kiskaista vaan vatsalaukkuun. Tästä uutisoitiin jo koronan alussa 1,5 vuotta sitten että ruoan kautta sitä ei saa.
Vierailija kirjoitti:
En ole kuullut yhdestäkään koronatapauksesta, joka olisi tarttunut jotain elintarviketta syömällä. Eihän niitä mustikoita hengityselimiin kiskaista vaan vatsalaukkuun. Tästä uutisoitiin jo koronan alussa 1,5 vuotta sitten että ruoan kautta sitä ei saa.
Yhtä hyvin voisi argumentoida että kyllä ovenkahvaa voi koronaturvallosesti nuolla, kunhan ei hengitä sitä sisään. On kuitenkin todettu että pintojen kautta sen voi saada. Pinta se on mustikassakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhtä hyvin voisi argumentoida että kyllä ovenkahvaa voi koronaturvallosesti nuolla, kunhan ei hengitä sitä sisään. On kuitenkin todettu että pintojen kautta sen voi saada. Pinta se on mustikassakin.
Ei se ihan noin kyllä vertaudu. Mutta esitä toki mulle todisteet että se tarttuu ruoasta, jos kerta oot sitä mieltä että oon väärässä. Et tule löytämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ihan noin kyllä vertaudu. Mutta esitä toki mulle todisteet että se tarttuu ruoasta, jos kerta oot sitä mieltä että oon väärässä. Et tule löytämään.
Jos korona voi parhaan tiedon mukaan tarttua pinnalta, siis vaikka niin että nuolen sormiani joilla olen koskenut ovenkahvaa johon joku on juuri köhäissyt, niin minkä taian luulet marjassa piilevän ettei sama onnistuisi niinkin?
Vierailija kirjoitti:
Ei ole todistettu, pidetty epätodennäköisenä
Onhan se erikoista, kun koronan kourissa voi kerätä 50kg mustikkaa päivässä.
Mitä tämä kertoo koronasta?
Vierailija kirjoitti:
Onhan se erikoista, kun koronan kourissa voi kerätä 50kg mustikkaa päivässä.
Mitä tämä kertoo koronasta?
Tätä minäkin ihmettelin, kun kotikaupunkini 60 kasvihuonetyöntekijällä todettiin viime kesänä korona. Ihan että ooookke moi.
Työskennellä 29 asteen kuumuudessa fyysistä työtä koronan kourissa....on se kumma tauti.
Menkää ihmiset itse keräämään ne marjanne.
Jos metsään haluat mennä nyt, niin todella yllätyt.....
Menee marjat mehuksi muutenkin. Ei kukaan pysty erottelemaan sitä sammalen määrää. Käykää levikkeellä katsomassa miltä näyttää niiden keräämät marjat laatikoissa.
Ovat marjan kerääjiä, eivät poimijoita.
Suurin osa marjoista tuskin menee tuoremyyntiin.
Ja kun ne marjat kerätään poimurilla metsästä niin kyllä riski mihinkään tartuntaan on aika olematon.
Eri asia sitten miten sairaana jaksaa töitä tehdä, mutta eikös ainakin aiemmin jopa 80 prosenttia tartunnoista ollut oireettomia? Vieläköhän on näin.
Uutisessakaan ei mitenkään vaivauduttu avaamaan asiaa, todettiin vain että ”ei ole tartuntariskiä”. Tosi luottamusta herättävää eikä yhtään ristiriidassa muun viimeaikaisen informaation kanssa…